Przedszkole nr 1
w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
tel. 67 263 3358
e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl
NIP: 767-169-88-76
Nauczyciele
Wielkopolski Kurator Oświaty zaprasza nauczycieli oraz rodziców uczniów, wychowanków i podopiecznych
do polubienia i obserwowania profili na Facebooku oraz Twiterze:
FB KO: https://www.facebook.com/kopoznanpl
TT: https://twitter.com/WKO_POZNAN
celem jest docierać z informacjami, zaproszeniami, wydarzeniami szybciej i bardziej bezpośrednio. Chcemy dzielić się tym, co robimy i co wydaje nam się ważne i interesujące. Chcemy też móc dzielić się, z całą naszą wielkopolską społecznością, tym, co dzieje się w naszym województwie w obszarze oświaty, którą traktujemy jako nasze dobro wspólne. Będziemy rozpowszechniać ciekawe inicjatywy, pokazywać aktywność i pomysłowość. Mamy bowiem nadzieję, że zechcecie Państwo podzielić się z nami przedsięwzięciami, dobrymi praktykami, ważnymi - dla Państwa uczniów, nauczycieli, przedszkoli, szkół, placówek, lokalnej społeczność – wydarzeniami, uroczystościami, rocznicami, jubileuszami - mówiąc krótko, tym, co robicie, co się u Was dzieje.
PRIORYTETY POLITYKI OŚWIATOWEJ GMINY MIASTO ZŁOTÓW (2019-2021)
W „Strategii rozwoju Gminy Miasto Złotów na lata 2011-2020 zapisano cel strategiczny 9:
Zwiększenie znaczenia miasta jako lokalnego ośrodka edukacji i oświaty. Zadanie strategiczne: Wysoka jakość i poziom kształcenia w złotowskich szkołach.
CELE STRATEGICZNE/CELE SZCZEGÓŁOWE
Cel strategiczny: Stworzenie, we współpracy z środowiskiem lokalnym, systemu wspierania placówek oświatowych funkcjonujących w Złotowie w celu podnoszenia jakości ich pracy, w tym w szczególności rozwijania kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży.
Cele szczegółowe:
1. Zapewnienie wysokiego poziomu kształcenia dzieci i młodzieży w złotowskich placówkach oświatowych poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży, w szczególności: umiejętności uczenia się, inicjatywności i przedsiębiorczości, kompetencji
społecznych i obywatelskich, posługiwania się językiem ojczystym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
2. Podnoszenie kompetencji kadry oświatowej w zakresie rozwijania kompetencji
kluczowych u dzieci i młodzieży, w szczególności umiejętności uczenia się, inicjatywności i przedsiębiorczości, kompetencji społecznych i
obywatelskich, posługiwania się językiem ojczystym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej oraz komunikacji SZKOŁA – ŚRODOWISKO
LOKALNE.
3. Wsparcie edukacyjne rodziców uczniów w zakresie możliwości rozwijania kluczowej kompetencji dziecka: umiejętność uczenia się. W obszarze tej kompetencji rodzice są najważniejszym sojusznikiem szkoły.
4. Integracja społeczności lokalnej na rzecz kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży
– Złotowska Koalicja Na Rzecz Oświaty
Zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela nauczyciel podczas pełnienia obowiązków służbowych lub w związku z nimi korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w Kodeksie karnym.
Przepis wprowadzono do Karty Nauczyciela ustawą z dnia 11 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2007 r. Nr 80, poz. 542) w odpowiedzi na postulaty środowiska oświatowego, które apelowało o wzmocnienie rangi zawodu poprzez zagwarantowanie nauczycielowi podczas wypełniania obowiązków służbowych lub w związku z ich wypełnianiem ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych.
Katalog osób chronionych
Z ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych korzystają nauczyciele podlegający przepisom ustawy Karta Nauczyciela, tj. nauczyciele zatrudnieni w:
Ważne! Ochrona obejmie nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek zarówno publicznych, jak i niepublicznych.
Kim jest funkcjonariusz publiczny
Osoby będące funkcjonariuszami publicznymi sensu stricto wskazane są w art. 115 Kodeksu karnego. Wymienia się tam m.in. Prezydenta RP, posła, senatora, radnego, posła do Parlamentu Europejskiego, sędziego, ławnika, prokuratora itd. Co ciekawe, nie ma w tym katalogu nauczyciela. Oznacza to tylko tyle, że nauczyciel nie jest funkcjonariuszem publicznym w znaczeniu ustawowym, a tylko korzysta z ochrony tak jak funkcjonariusz publiczny. Konsekwencje takiego określenia statusu prawnego nauczyciela są takie, że przepisy Kodeksu karnego mówiące o przestępstwach skierowanych przeciwko funkcjonariuszom mają do nauczycieli bezpośrednie zastosowanie.
I tak, w art. 222–226 Kodeksu karnego, które znajdują się w rozdziale XXIX zatytułowanym „Przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego”, zawarte są następujące przepisy zapewniające funkcjonariuszom publicznym ochronę podczas lub w związku z pełnieniem przez nich obowiązków służbowych.
Do czynów zabronionych zaliczono w nich:
WDN - SZKOLENIE NAUCZYCIELI
DOKUMENTACJA
KSZTAŁCENIE SPECJALNE
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
DORADZTWO ZAWODOWE
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
PRAWA AUTORSKIE
SKARGI I WNIOSKI
DOBRE PRAKTYKI Z PUBLICZNEGO PPRZEDSZKOLA NR 1 W ZŁOTOWIE
Dobre praktyki, to przykłady które potwierdzają stosowanie unikatowych technik edukacyjnych, inspirują do nowatorstwa pedagogicznego i innowacyjności w systemie oświaty oraz mogą przyczynić się do podnoszenia jakości kształcenia, wychowania i opieki. Rozporządzenie nie precyzuje wymagań stawianych wspomnianej publikacji. Może to zatem być dowolna tematyka związana z edukacją. Miejscem publikacji może być np. strona internetowa szkoły.
PROJEKTY EDUKACYJNE rok szkolny 2018/2019
PROJEKTY EDUKACYJNE rok szkolny 2017/2018
1. Projekt „Dzieci kochają pszczoły” - - poznanie życia pszczół, ich zwyczajów, miejsca zamieszkania, szczególnej roli jaką pełnią w przyrodzie oraz życiu człowieka.Data rozpoczęcia: 07.05.2018r. - data zakończenia 08.06.2018r.
Sprawozdanie z realizacji projektu "Dzieci kochają pszczoły" (kliknij)
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- plan współpracy ze środowiskiem lokalnym rok szkolny 2018/2019
WYBORY DO RADY RODZICÓW:
Przedszkole nr 1 w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów