Strona główna
Serdecznie witamy! break

Biedronki

asd

Kontakt z wychowawcą grupy BIEDRONKI e-mail: p1biedronki7@wp.pl

Drodzy Rodzice,

opłata za przedszkole będzie naliczana po powrocie dzieci do przedszkola.
Przy naliczeniach będą robione odliczenia za każdy dzień nieobecności dziecka
w  marcu (odliczenia za pobyt i wyżywienie)

                 Z pozdrowieniami dyrektor przedszkola Mariola Surma


 Konkurs ,,Czyściochowe Przedszkole’’

           

Zapraszam rodziców i opiekunów dzieci do głosowania na prace plastyczne dzieci z naszego przedszkola, w ramach konkursu  ,,Czyściochowe Przedszkole’’. Celem tego programu jest jest dbanie o higienę osobistą i zdrowie dzieci.

1. Link do głosowania w konkursie Czyściochowo https://www.rossmann.pl/czysciochowo/publiczne-przedszkolr-nr-1-w-zlotowie,19858

  Głosować mogą uczestnicy programu Rossnę! Junior (jest to uczestnik

  programu  Rossnę, który posiada dziecko w wieku   

  37 m-cy  do ukończenia 10 lat

2 Głosowanie trwa od 01.04.2020r do 30.04.2020r.

Głosować można codziennie 1xdziennie,do czego bardzo zachęcamy.

3  Przedszkole może wygrać kartę podarunkową, umożliwiającą zakup produktów higienicznych na potrzeby  przedszkola w drogerii Rossmann.

Zachęcam do głosowania, zróbmy to dla naszych dzieci.!!!

 

 

Piątek 03.04.2020r.

Mali ilustratorzy.

 

1. Taniec dla dzieci i rodziców do piosenki z "Króla Lwa".

 Nauka choreografii do tańca zamieszczona w linku poniżej. Zachęcam do wspólnego ruchu, który wyzwoli dużą dawkę radości i energii.  

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

2. Ilustracja do bajki ” – rysowanie kredkami pastelowymi lub zwykłymi – rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli poprzez działalność plastyczną. 

-Środki dydaktyczne: białe kartki A4, kredki pastelowe lub zwykłe.

- Przebieg:

- „Z czego składa się książka?” – wypowiedzi dzieci. Dzieci ustalają wspólnie z rodzicami, że w książkach  dla dzieci jest tekst do czytania i ilustracje wiążące się z treścią książki.

- „Zając Feliks” – przypomnienie treści bajki zamieszczonej dnia 31.03.2020r (wtorek). , bajka znajduje się na stronie internetowej, poniżej . Dzieci opowiadają bajkę o zającu Feliksie. Ustalają jakie ilustracje można wykonać do tekstu.

- Rodzic przydziela dziecku fragment bajki do zilustrowania- narysowania kredkami.

      - Po skończeniu pracy plastycznej następuje sprzątnięcie stanowiska pracy.

-Prezentacja ilustracji połączona z opowiadaniem bajki przez dziecko. 

3. Praca w książce , część 3 str. 66-67.

Milego weekendu - PicMix

 

 

Czwartek 02.04.2020r. 

Rycerze i księżniczki.

1.  „Rycerz i księżniczka” -  Ćwiczenia w liczeniu.
-Dzieci liczą swoje palce, dotykając każdym do policzka, nazywają palce: mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, kciuk.
- Rozwiązywanie zadań: 
Rodzic z dzieckiem przygotowują sylwety rycerzy wg. własnego pomysłu.
Rodzic mówi zadanie i zawiesza bądź kładzie odpowiednią ilość sylwet. 
- 5 rycerzy wybrało się na wyprawę do lasu. Po drodze dołączyło do nich 2 rycerzy. Ilu rycerzy było razem?
 - 10 rycerzy wracało z turnieju. 4 zatrzymało się na odpoczynek, a pozostali pojechali dalej. Ilu rycerzy pojechało dalej?
*Konstruowanie gry. 
Do gry potrzebne będą: mazaki, klocki do odmierzania płytek chodniczka, kostkę do gry, pionki, obrazki. Rodzic podaje tytuł gry: „Rycerz i księżniczka”. Dziecko wraz z rodzicem otrzymuje arkusz szarego  lub białego papieru/ dużą kartkę od bloku, na którym są narysowane przez rodzica dwie równoległe linie.  Dzieci wykonują następujące czynności: - odmierzają klockiem i rysują mazakiem  płytki chodniczka - przyklejają napis start na początku chodniczka i napis meta na końcu chodniczka. - wyznaczają na trasie  miejsca przygód rycerza w drodze do księżniczki, np. spotkanie ze smokiem, duży deszcz, który utrudnia podróż, spotkanie innego rycerza, który pomaga przejść przez las itd.
*Rozegranie gry: Dzieci i dorośli rzucają na zmianę kostką, liczą oczka na kostce, odliczają odpowiednia ilość pól przesuwając się do przodu.Uwzględniają wszystkie ustalone wcześniej miejsca, w których rycerzprzesuwa się do przodu, czeka lub cofa się.

2. „Prawidłowa postawa”- ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci 
 Ćwiczenia dla dzieci są najlepszą formą profilaktyki i leczenia wad postawy. Wady postawy znajdują się na czele listy chorób cywilizacyjnych. Dolegliwości ze strony kręgosłupa (np. skrzywienie kręgosłupa) czy całego układu ruchu coraz częściej dotyczą najmłodszych. Dlatego zachęcam do korzystania z ćwiczeń online z doświadczonym fizjoterapeutą . 
Przybory do ćwiczeń : hula hop, mata bądź dywan, kartka papieru, mała piłka, średnia piłka, książka. 
Przebieg ćwiczeń :

3. Praca w książce , część 3 str. 64-65.

Środa 01.04.2020r.

Bajkowy świat

 

Prima Aprilis - Szkolne Blogi

 

 

1. Bajki edukacyjne dla dzieci o tematyce koronawirusa

* Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dziećmi  na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania.

*Włączcie dzieciom bajkę lub przeczytajcie, pomóżcie zrozumieć dzieciom dlaczego należy zostać w domu. Przypomnijcie czym jest ten wirus, jak z nim walczyć i zapobiegać , jakie  środki ostrożności należy podejmować.

Poniższe bajki pomogą zrozumieć dzieciom zaistniałą sytuację, odsyłam do linków poniżej. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Grc0dN9q-Lg 

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/8b/08/5e6f51705416d_z.pdf 


2. Rozrywka ruchowa dla dzieci i dorosłych

Poniższy link przedstawia  zestawy domowych ćwiczeń dla dzieci i dorosłych. To świetny sposób na aktywne spędzenie czasu, trenując indywidualnie lub w rodzinnym gronie.

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

 

3. Nauka czytanki na literę  „C” (książki do nauki czytania dla dzieci)

 

 

Wtorek 31.03.2020r.

Zając w roli głównej.

 

1.  „Zając Feliks” – słuchanie bajki Doroty Kossakowskiej przeczytanej przez rodzica – wdrażanie do uważnego słuchania.

 

Stary las cicho szumiał swoją melodię. Brzozy drżały na wietrze, graby poruszały się w różne strony jakby tańczyły znany tylko sobie taniec. Nieruchome świerki dumnie spoglądały w górę. Promienie słońca przedzierały się przez bujne liście dębów. Tuż za lasem rozciągało się duże pole. Wśród wysokich traw rosnących przy polu mieszkał zając Feliks wraz ze swoją rodziną. Swoje imię Feliks otrzymał po dziadku. Wszyscy w rodzinie opowiadali o odwadze dziadka Feliksa. Znana była historia jak to zając Feliks przechytrzył psy myśliwskie i uratował swego brata. Kiedy więc  w rodzinie Szaraków przyszły na świat zajączki, rodzice wiedzieli, że jeden z nich będzie miał na imię Feliks. I tak nasz bohater został Feliksem Odważnym. Odwagą wykazywał się Feliks już od urodzenia. Bardzo szybko zaczął wychodzić ze swojej kotlinki, aby wspólnie z mamą wybrać się na poszukiwanie pożywienia. Najlepsza koniczyna rosła na sąsiedniej łące. Soczysta, pachnąca i na tyle wysoka, że wcale nie było widać zająca, który w niej siedział. - Feliksie musisz być ostrożny – ostrzegała mama. Nikt nie może cię zobaczyć, ani lis, ani jastrząb. Lis Chytrus jest naszym wrogiem, jastrząb też nas nie lubi. - Dobrze mamo, będę ostrożny – odpowiadał Feliks. Ale tak naprawdę wcale nie przejmował się tym co mówiła mama. Każdego dnia oddalał się od mamy coraz bardziej. Wydawało mu się, że w innym miejscu jest ładniejsza koniczyna i bardziej soczysta trawa. No  i był bardzo ciekawy co znajduje się za wysokim płotem. Zauważył, że jest w płocie takie miejsce, przez które można przejść na drugą stronę. - Muszę zobaczyć co tam jest – pomyślał Feliks. Następnego dnia wczesnym rankiem, kiedy cała rodzina jeszcze spała, cichutko opuścił swoją kotlinkę i wyruszył na spotkanie przygody. Zapamiętał drogę do wysokiego ogrodzenia, bez trudu więc pokonał znaną mu trasę. Rozejrzał się dookoła. Panująca wokół cisza zachęciła Feliksa do działania. Przecisnął się przez dziurę w ogrodzeniu i znalazł się w cudownym miejscu, którego nigdy jeszcze nie widział. W równych rzędach rosły rośliny, których nie było ani na łące, ani na polu. - Wyglądają smakowicie – powiedział cicho zając. Muszę spróbować jak smakują. Góra zielona, a to co jest w ziemi pomarańczowe. Feliks wbił swoje ostre ząbki w słodziutką marchewkę. Zjadł jedną, potem drugą. Poczuł, że jego brzuszek jest pełny. Najedzony zajączek lubi odpocząć. - Mała drzemka nie zaszkodzi mi – pomyślał Feliks. Ułożył się wygodnie pod dużym liściem dyni i zasnął. Śniło mu się, że skacze po łące, zjada kwiaty rumianków i koniczyny. Słucha radosnego świergotu ptaków i bzyczenia pracowitych pszczół zbierających nektar  z kwiatów. Przewrócił się na drugi bok, żeby schować się przed promieniami słońca, które łaskotały go w nos. Beztroskie odpoczywanie Feliksa przerwał nieprzyjemny hałas. Zając zerwał się na równe nogi. Zobaczył nadbiegającego z oddali dużego zwierzaka. nie był to lis, ani jastrząb, przed którymi ostrzegała mama. Biegł szybko w stronę Feliksa i głośno szczekał. Feliks zrozumiał, że pies nie jest jego przyjacielem i najlepszym wyjściem z trudnej sytuacji będzie ucieczka. Zaczął biec ile sił w nogach. - Gdzie jest ta dziura w płocie? – krzyczał rozpaczliwie Feliks. Biegał w prawo, w lewo, zawracał i jeszcze raz próbował znaleźć otwór, przez który dostał się do ogrodu. Pies biegł tuż za nim i głośno szczekał. Feliks w ostatniej chwili znalazł drogę ucieczki. z wielką siłą uderzył  w płot. Udało mu się uciec za ogrodzenie, ale silne uderzenie pozostawiło ślad na jego łapie. Przenikliwy ból przeszył łapę Feliksa. Zatrzymał się, bo wydawało mu się, że nie da rady biec dalej. Łzy napłynęły do jego wielkich oczu, chciał jak najszybciej znaleźć się w swoim domu. Ciągle słyszał szczekanie psa, widział jego groźne zęby. Zobaczył też nadchodzącego w jego stronę człowieka. Wiedział, że musi jak najszybciej opuścić to miejsce. Przezwyciężając ból pobiegł w stronę pola. Wydawało mu się, że droga nigdy się nie skończy. Kiedy zmęczony i obolały dotarł do swojej kotlinki, widok jego rodziny sprawił mu ogromną radość. - Mamo, tak się bałem, że już was nie zobaczę – wyszeptał Feliks. Pies był straszny, miał  duże zęby i głośno szczekał. Chyba skręciłem łapę... Mama zajęczyca przytuliła synka. Była szczęśliwa, że wrócił do domu, ale po chwili popatrzyła na niego groźnie i powiedziała: - Feliksie, musimy poważnie porozmawiać. Naraziłeś się na niebezpieczeństwo, mogłeś stracić życie. nie słuchałeś moich przestróg, zapomniałeś o wszystkich zasadach. - Mamo, chciałem być odważny tak jak mój dziadek. Przecież jestem Feliks Odważny. - Feliksie, musisz jeszcze nauczyć się wielu rzeczy. Przede wszystkim tego, że należy słuchać mamy. Nieposłuszeństwo nie wychodzi na dobre. Mam nadzieję, że zrozumiałeś swój błąd, a boląca łapka będzie przestrogą. Myślę, że wyrośniesz na mądrego i odważnego zająca. - Tak mamo - wyszeptał Feliks i poczuł że sen nadchodzi wielkimi krokami, a on nie ma siły żeby z nim walczyć. - Dobranoc, urwisie – powiedziała mama – kolorowych snów o pięknych ogrodach...

 

  • Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie bajki.

 - Gdzie mieszkał zająć Feliks?

 - Kto z przodków zająca miał na imię Feliks?

– z czego słynął dziadek Feliksa?

 - Przed kim mama ostrzegała Feliksa?

 - Dokąd wybrał się samodzielnie Feliks?

 - Jakie warzywa zobaczył w ogrodzie zając?

 - Gdzie odpoczywał Feliks po zjedzeniu marchewki?

 - Co przyśniło się Feliksowi?

 - Kto przerwał beztroskie odpoczywanie Feliksa?

 - Co zrobił Feliks?

 - Co stało się z łapą zająca podczas ucieczki przed psem?

 - Co poczuł  Feliks, gdy zobaczył swoją mamę?

 - Co mama powiedziała Feliksowi?

„Jaki był zając Feliks?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Dzieci wypowiadają się na temat cech charakteru zająca. Rodzic zwraca uwagę na  brak posłuszeństwa wobec Mamy i Taty  i konsekwencje takiego postępowania.

Dzieci wspólnie z rodzicami formułują wniosek, że należy słuchać Mamy i Taty! :)

  

2. Jaka to bajka?” – zagadki muzyczne zarówno dla dzieci jak i rodziców  – doskonalenie szybkiej reakcji na sygnał.  Odsyłam do linku poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=YauzgfWMThQ

 

3. Praca w książce , część 3 str. 62-63.

 


Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat tygodnia: „BAJKI I BAŚNIE”

Temat dnia: W bajkowej krainie.

1.„Zakupy mamy” – wprowadzenie litery  „c”, „C” na podstawie wyrazu „cebula”.

Przebieg:

  • „Zakupy mamy” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej przeczytanego przez rodzica.

 Obok domu Celiny i Melki stoi stragan. Jest on własnością pana Zygmunta. Mama dziewczynek często kupuje tam owoce i warzywa. Są świeże i dorodne. Dzisiaj mama wybrała się po zakupy z Celiną. Kupiła dwie cebule i trzy cytryny. Niedaleko straganu jest cukiernia, w której sprzedają przepyszne torty cytrynowe. Celina bardzo je lubi. Chętnie zjada też cukierki owocowe. Mama mówi, że Celina to wielki łasuch, dlatego zbyt często nie zachodzą do cukierni. 

  • Rozmowa na temat opowiadania.
- Co stoi obok domu Celiny i Melki?
- Czyją własnością jest stragan?
- Co mama kupuje u pana Zygmunta?
- Jakie są warzywa pana Zygmunta?
-  Z kim dzisiaj mama poszła po zakupy?
- Co kupiła mama u pana Zygmunta?
- Co sprzedają w cukierni?
- Jakie słodycze lubi Celina?
- Dlaczego mama nie zachodzi z Celina zbyt często do cukierni?
Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „c”.
Książka -karta pracy, cz. 3, s. 60.
Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę c: cukierki, cebula, cytryna, cyrk, cena, cegły.
- Podawanie wyrazów z głoską c w nagłosie (cena, cekiny, cyrk), śródgłosie (kocyk, plecak, ocet) i wygłosie (pajac, noc, owoc).
- Określenie rodzaju głoski c (spółgłoska). - Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.
- Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie cebula.
- Analiza kształtu litery c, C. - Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie. Lepienie litery c pisanej małej i wielkiej z drucika kreatywnego lub plasteliny.
-Nauka pisania litery „c”, „C”. - Ćwiczenia w pisaniu litery c, C palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika, na plecach kolegi lub koleżanki.
- Ćwiczenia w czytaniu tekstu. Książka Karta pracy, cz. 3, s. 60. 
2.„Bajkowy bohater” – rodzice zadają dzieciom poniższe zagadki.

1) Była królewną, w lesie mieszkała. I krasnoludkom pomagała.   (Śnieżka)
2) Kot to niezwykły, kot bajkowy. Na głowie kapelusz, na plecach płaszcz nowy.No i buty, długie czerwone, z wielką dumą noszone.   (Kot w butach)
3) Miód to jego przysmak, z nim się nie rozstaje. Dla Prosiaczka i Królika, też go czasem daje. (Kubuś Puchatek)
4) Mała dziewczynka w czerwonej czapeczce i wilk z długimi uszami. To bajka, którą od dawna znamy. (Czerwony Kapturek)

3. Praca plastyczna "Mój ulubiony bohater bajkowy"

Proszę o narysowanie przez dzieci swojego ulubionego bohatera z bajek, rysunek należy pokolorować. 

 

Pozdrawiam serdecznie, miłego dnia kochani! 


 

 

Piątek 27.03.2020r.

Rodzina szpaków.

1.Ptasi quiz i zagadki ”  zamieszczone w linku poniżej:

https://integracja48.wordpress.com/category/zagadki-i-quizy/page/2/

2. Powroty ptaków” – zachęcam do wyjścia na spacer do lasu , na łąkę– obserwacja ptaków, ich gniazd, nasłuchiwanie ptasich odgłosów.

3. Ćwiczenia ruchowe oparte na relacji dziecka ,,z” rodzicem

1)w relacji opiekuńczej:

„Naleśniki”, czyli rolowanie po podłodze – rodzic klęczy na podłodze przy leżącym na plechach  dziecku, które ma wyciągnięte ręce w tył ( za głową). Rodzic stara się powoli i lekko obrócić (przetoczyć) dziecko na brzuch.

2) w relacji partnerskiej:

,Piłowanie drewna”. – Rodzic i dziecko  siedzą w rozkroku, zwrócone przodem, trzymając się za dłonie. Nogi rodzica znajdują się pod nogami  dziecka. Następnie na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymając się za ręce.

„Rowerek” –dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dzieci leżą tak, aby jego stopa była oparta o stopy rodzica. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Prowadzący powtarza rymowankę, różnicuje tempo:

„Jedzie Radek na rowerze,

a pan Romek na skuterze.

Raz, dwa, trzy,

jedz i ty”.

„Prowadzenie ślepca” – rodzic trzyma  dziecko za rękę, (które ma zamknięte oczy) i prowadzi je, po chwili następuje zmiana ról.

Czwartek 26.03.2020r.

Lubimy bociany.

1. Zagadka i filmik edukacyjny

Ma czerwone nogi, chociaż nie zmarzł wcale
Chce zielony przysmak w mokrej trawie znaleźć
Ale przysmak skacze, w stawie sobie pływa
Co to jest za pan i jak się nazywa?

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,przylecialy-bociany,39687

2. Praca plastyczna "Wesoły bocian" 

Materiały: 
 -waciki kosmetyczne (3 sztuki)
-plastelina
-klej
-słomka
-papier kolorowy (czarny, zielony i czerwony)
- kartka od bloku technicznego (biała lub kolorowa)

Instruktaż do wykonania pracy plastyczno-technicznej:

Przyklejamy  na kartkę od bloku technicznego waciki kosmetyczne (3 sztuki): brzuch, szyja i głowa. Następnie wycinamy z czarnego papieru oko i skrzydełko, które kolejno przyklejamy na biały wacik. Z zielonego papieru wycinamy trawę, a z czerwonego dziób i przyklejamy. Ostatni etap to słomka, którą trochę skracamy i przyklejamy za pomocą plasteliny lub kleju.


 

Środa 25.03.2020r.

Jaskółka robi kółka.

1. "Gdzie jest jaskółka".

 

 Wytnij jaskółkę  znajdującą się w linku poniżej, można ją pomalować farbami lub pokolorować.
https://drukowanka.pl/kolorowanka/latajaca-jaskolka/
 Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
Na dywaniku bądź dużej kartce od bloku leży wycięta jaskółka. 
 Dzieci układają ją zgodnie z instrukcją rodzica. 

- Połóż jaskółkę na środku dywanika/ dużej kartki od bloku 
- połóż jaskółkę w górze dywanika/ dużej kartki od bloku 
- połóż jaskółkę w dole dywanika/dużej kartki od bloku 
  - połóż jaskółkę w prawym górnym rogu dywanika /dużej kartki od bloku  
- połóż jaskółkę w lewym dolnym rogu dywanika/dużej kartki od bloku 
   - połóż jaskółkę w lewym górnym rogu dywanika/ dużej kartki od bloku 
 - połóż jaskółkę w prawym dolnym rogu dywanika/ dużej kartki od bloku 

2.  "Zumba dla dzieci". 

Zachęcam do aktywności fizycznej wszystkie dzieci i dorosłych, choreografia znajduje się w linku poniżej. 

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

Życzę udanej zabawy! 


Wtorek 24.03.2020r.

Dzień dobry bocianie.

1. Bocian i jego gniazdo”

  – przeczytanie  przez rodzica opowiadania D. Kossakowskiej – wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia bocianów. 

 

Wiosna powoli zaczyna swe królowanie. Pojawiają się liście na drzewach, w ogrodach i lasach zakwitają kwiaty.Wszystko budzi się do życia. Ptaki też wiedzą, że rozpoczęła się wiosna. W bocianim gnieździe, które do tej pory stało puste, coś się dzieje. Wczesnym rankiem przyleciała para bocianów. Ich gniazdo znajduje się na starym drzewie. Mieszkają w nim od kilku lat i nie jeden raz doczekali się potomstwa.  Każdego roku, gdy przylatują z ciepłych krajów, dokładnie oglądają gniazdo. Padające deszcze, śnieg, wiatr i mróz uszkodziły ich dom. Trzeba je trochę poprawić. To zadanie dla bocianiego taty. Przynosi do gniazda patyki, gałązki i sprytnie umieszcza w miejscach, gdzie są dziury. Znosi też trawę, aby gniazdo było miękkie i wygodne. W tym czasie bociania mama poleciała na pobliskie pole, gdzie rolnicy rozpoczęli wiosenne prace. W poruszonej przez pług ziemi łatwo znaleźć pożywienie. Dżdżownice, myszy czy nornice to pyszny kąsek dla bocianów. Bociany odwiedzają też  leżące niedaleko  gniazda łąki. Można tam trafić na ślimaki, owady, jaszczurki. Kiedy wieczorem para bocianów spotkała się w gnieździe okazało się, że jest niespodzianka. Pojawiły się dwa piękne jajka, z których wylęgną się małe bociany. Bociania mama ogrzewa je swoim ciałem. Za jakiś czas pojawią się pisklęta, które będą bardzo głodne. Przez dwa miesiące ich rodzice będą znosić jedzenie, aby małe bocianki mogły zmienić się w piękne dorosłe ptaki. Późnym latem razem z rodzicami wyruszą w daleką drogę, aby zimę spędzić w ciepłych krajach.
A po powrocie zbudują gniazda  i założą własne rodziny. 

- dziecko mówi co zapamiętało  o bocianie i o jego życiu, zachęcanie do tworzenia dłuższych

wypowiedzi na temat  bociana.

2. „Bociany i żaby” – zabawa muzyczno –rytmiczna. 

Utrwalanie słów i melodii piosenki zamieszczonej w poniższym linku. Kształcenie poczucia rytmu podczas zabaw rytmiczno-muzycznych. 

https://www.youtube.com/watch?v=Sj4y_RMo_JE

 

 

Poniedziałek 23.03.2020r.

Ptaki już do nas lecą

 

1. „Śniadanie Julka i Jagody” – wprowadzenie  litery „j”, „J” na podstawie wyrazu „jajko”„Śniadanie Julka i Jagody”
  • słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej (czyta rodzic)
Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.
  • Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje dziecku pytania:
 

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl