Przedszkole nr 1
w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
tel. 67 263 3358
e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl
NIP: 767-169-88-76
Biedronki
Kontakt z wychowawcą grupy BIEDRONKI e-mail: p1biedronki7@wp.pl
Temat kompleksowy: Zbliżają się święta
Temat dnia: Rozśpiewane święta
Czwartek, 23.12.21r.
1. Przypomnienie tekstu i melodii piosenki miesiąca - To Mikołaj Święty
https://www.youtube.com/watch?v=544uvoKQiMo
Tekst piosenki:
Kto zagląda w okno? Kto latarką świeci?
Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci”
refren (x2)
To Mikołaj, to Mikołaj,
to Mikołaj Święty,
to Mikołaj, to Mikołaj
niesie nam prezenty
Kto swymi saniami aż z bieguna leci?
Kto puka do domów, szuka grzecznych dzieci?
refren (x2)
To Mikołaj, to Mikołaj,
to Mikołaj Święty,
to Mikołaj, to Mikołaj
niesie nam prezenty
Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci?
Rozgląda się w koło, szuka grzecznych dzieci?
refren (x2)
To Mikołaj, to Mikołaj,
to Mikołaj Święty,
to Mikołaj, to Mikołaj
niesie nam prezenty
Kto wyciąga prezent pierwszy, drugi, trzeci,
kładzie pod choinkę tam gdzie grzeczne dzieci.
refren (x2)
To Mikołaj, to Mikołaj,
to Mikołaj Święty,
to Mikołaj, to Mikołaj
niesie nam prezenty
2.Wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką- Świąteczna bombka
Narysuj samodzielnie lub z pomocą rodzica kształt bombki, następnie udekoruj ją według własnego pomyslu(kolorowe kartki papieru, bibuła, wełna,kawa itd.)
Przykładowe prace:
3. Zabawa muzyczno- ruchowa - Świąteczne porządki
https://www.youtube.com/watch?v=466oxBC2ETI
Temat dnia: Świąteczne życzenia
Piątek 24.12.21r
1. Utrwalenie tekstu wiersza miesiąca
Grudniowa noc
W mroźną noc grudniową
Wśród mroźnej zamieci
Para reniferów
Z nieba do nas leci
Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów
2.Święta- słuchanie wiersza
Biały obrus na stole
A pod nim leży siano.
Juz dwanaście potraw
do stołu podano.
Będzie barszcz i kapusta,
będzie karp smażony
Piernik oraz makowiec
pięknie upieczony.
Wszyscy są już przy stole
i dzielą się płatkiem.
Mama, tata i dzieci
oraz babcia z dziadkiem.
Wszyscy dzisiaj składają
serdeczne życzenia.
Szczęścia, zdrowia, uśmiechu
oraz marzeń spełnienia.
Rozmowa w oparciu o wiersz:
- Czym przykryty jest świąteczny stół?
-Co leży pod obrusem?
- Ile potraw stoi na stole?
- Jakie potrawy stoją na wigilijnym stole?
- Co robią domownicy zanim rozpoczną kolację wigilijną?
- Jakie życzenia składają sobie ludzie przy wigilijnym stole?
3. Ubieramy choinkę- zabawa pantomimiczna
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło - Ubieramy choinkę, zatrzymuje się i wykonuje polecenia rodzica, np. ubieramy choinkę, zawieszamy gwiazdkę, na dole choinki wieszamy trzy bombki, od góry do dołu zawieszamy łańcuch, z prawej strony wieszamy dwa cukierki.
Temat kompleksowy: Witamy Nowy Rok
Temat dnia: Rok ma dwanaście miesięcy
Poniedziałek 27.12.21r
1. Słuchanie opowiadania Doroty Kossakowskiej - Dwunastu braci. Utrwalenie nazw miesięcy.
„Dwunastu braci” – słuchanie opowiadania.
Dawno, dawno temu żyła sobie mała dziewczynka Wiktoria, która ciągle zada-
wała pytania.
- Dlaczego świeci słońce?
- Dlaczego pada deszcz?
- Dlaczego kot jest czarny?
- Czy sól jest słona?
- Ile ryb pływa w rzece?
Rodzice cierpliwie odpowiadali na jej pytania. Ale pewnego razu pytań było tak
dużo, że mama powiedziała:
- Czy możesz chociaż jeden dzień wytrzymać bez zadawania pytań?
Wiktoria pomyślała chwilę i odpowiedziała:
- Tak, mogę.
Ale nie mogła wytrzymać bez ciągłego pytania. Postanowiła więc pójść na spa-
cer.
- Może spotkam kogoś, kto chętnie odpowie na moje pytania.
Najpierw wędrowała polną drogą, a później lasem. Nagle dostrzegła w le -
sie mały domek. Podeszła bliżej i zajrzała przez okno. Nikogo tam nie zoba-
czyła.
- Pewnie nikt tu nie mieszka – pomyślała
- Wejdę do środka żeby odpocząć, zmęczyłam się tym wędrowaniem.
Drzwi były otwarte, więc Wiktoria weszła do domu.
- Kto tu mieszka? – zastanawiała się dziewczynka.
Na ścianie wisiało dwanaście portretów, a na każdym z nich był inny mężczy-
zna. Pierwszy był młody, uśmiechnięty. na głowie miał czapkę ze śnieżynkami.
Drugi trzymał w dłoni sopel lodu. Trzeci miał dwa słoiki. W pierwszym był śnieg,
a w drugim słońce. na głowie czwartego siedziały ptaki. Piąty był ubrany na
zielono, a wokół niego kwitły jabłonie. na portrecie szóstego było mnóstwo
kwiatów. Siódmy wygrzewał się w promieniach słońca leżąc pod kwitnącą lipą.
Ósmy zbierał w polu kłosy zbóż. Dziewiąty chodził po lesie i zrywał liliowe wrzo-
sy. Dziesiąty siedział wśród warzyw, które wyrosły w ogrodzie. Jedenasty miał
wokół siebie kolorowe liście, a z nieba kapały krople deszczu. Dwunasty ubrany
w ciepłą czapkę i szalik szedł przez zaspy śnieżne.
Wiktoria przyglądała się portretom i zastanawiała się kim mogą być ci wszyscy
mężczyźni.
Nagle drzwi otworzyły się i ktoś wszedł do domu.
- Kto tutaj jest? – usłyszała dziewczynka.
- To ja – cicho odezwała się Wiktoria.
- Co robisz w naszym domu? – zapytał leśny skrzat.
- Wędrowałam po lesie i znalazłam ten dom.
- Kto tutaj mieszka – zapytała nieśmiało Wiktoria.
- Mieszkańcy domu są na portretach. Nie poznałaś ich? – zdziwił się skrzat.
Widząc, że dziewczynka nie rozpoznaje nikogo, powiedział:
- To miesiące. Dwunastu braci. Każdy z nich ma swój czas na rządzenie świa-
tem. Każdy jest inny. Każdy jest ważny i potrzebny.
- A gdzie są teraz? – zapytała Weronika.
Wszyscy spotkali się z Matką Ziemią. Rozpoczyna się Nowy Rok. Muszą wypra-
wić w świat najmłodszego brata. Ma na imię Styczeń. Wszyscy pozdrawiają go
i życzą, aby dobrze rządził światem. Luty, Marzec, Kwiecień, Maj, Czerwiec,
Lipiec, Sierpień, Wrzesień, Październik, Listopad i Grudzień czekają na swoją
kolej. Jeszcze nigdy nie pomylili kolejności. Każdy z nich wie kiedy jest jego
czas.
- Czy mogę się z nimi spotkać? – zapytała dziewczynka.
- Spotkasz ich patrząc na przyrodę. Każdy z nich coś ze sobą przynosi: śnieg,
lód, kwiaty, słońce, zieloną trawę, śpiewające ptaki, kolorowe liście, wiatr... Bez
trudu rozpoznasz, który miesiąc rządzi światem.
Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie.
- Jak nazywała się dziewczynka?
- Co najchętniej robiła Wiktoria?
- Gdzie Wiktoria poszła na spacer?
- Dokąd przywędrowała Wiktoria?
- Co Wiktoria zobaczyła w domu, do którego weszła?
- Jak nazywali się bracia?
- Po czym można rozpoznać, który miesiąc rządzi światem?
2.„Jaki to miesiąc” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przykleja na szarym papierze nazwy miesięcy, na dywanie leżą ob-
razki przedstawiające elementy charakterystyczne dla poszczególnych miesięcy.
Styczeń – śnieżynki, luty – sopel lodu, marzec – słoiki ze śniegiem i słońcem,
kwiecień – ptaki, maj – kwitnące jabłonie, czerwiec – kwiaty, lipiec – kwitnąca
lipa i słońce, sierpień – kłosy zbóż, wrzesień – wrzosy, październik – warzywa,
listopad – kolorowe liście, grudzień – zaspy śniegu. Dziecko przykleja obrazki
pod nazwą odpowiedniego miesiąca.
3. Portret jednego z dwunastu braci
Dziecko opowiada o jednym z dwunastu braci,o jego charakterystycznych cechach, następnie maluje kredkami jego portret.
Temat kompleksowy: W ŚWIECIE DINOZAURÓW
Temat dnia: WYKOPALISKA
piątek 16.04.2021r.
Witam moje Biedronki i Rodziców, którzy dzielnie z Wami bawią się. Zapraszam do zabaw w paleontologów. Mam nadzieję, że będziecie zadowolone.
Kto to jest paleonotolog? - oglądanie filmiku
- Kto to jest paleontolog?
- Jakimi posługuje się narzędziami ?
Ty też zostań paleontologiem i odkrywaj dinozaury!
https://www.youtube.com/watch?v=lmf7WjmuTmw
źródło: Internet
Wykopaliska - ciekawostki
Na wykopaliskach pracują paleontolodzy. To naukowcy – badacze, którzy poszukują i badają skamieniałości, czyli zachowane w kamieniach i skałach fragmenty: kości, piór, śladów, odcisków ciała... Dzięki tej pracy mogą stworzyć podobizny zwierząt, żyjących miliony lat temu, np. dinozaurów. Nasza wiedza na temat tych prehistorycznych gadów pochodzi właśnie ze skamielin. Paleontolodzy współpracują z innymi naukowcami – arecheologami – przy żmudnym zajęciu, jakim jest wyciąganie kości z ziemi. Nie można przeoczyć najmniejszego szczegółu odkopując ślady, w końcu każdy, nawet mały odcisk, może dostarczyć cennej informacji o życiu dinozaurów.
Z ilości odnalezionych śladów wiemy np. czy jakiś gatunek żył w stadzie, czy był samotnikiem. Badając skamieniałe odciski, można dowiedzieć się, kiedy i jakie zwierzę je zostawiło. Niestety wiele jest wciąż niewiadomych. Rekonstruowanie wyglądu i budowy dinozaurów odbywa się
w oparciu o pojedyncze znaleziska. W wielu przypadkach brakuje kości lub informacji na temat jakiegoś dinozaura. Wtedy naukowcy muszą ułożyć najtrudniejsze puzzle na świecie – w których brakuje wielu części. Mniej niż jeden na tysiąc dinozaurów zakończył swój żywot
w takich okolicznościach, które pozwoliły na zachowanie się fragmentów, z których możemy "odczytać" informacje o jego życiu.
Na szczęście dysponując olbrzymią wiedzą naukową i porównując lub szukając pokrewieństwa między gatunkami można dokonać wielkich odkryć. Na przykład, porównując dinozaury
z żyjącymi w dzisiejszych czasach gadami, można dopasować do kości odpowiednie mięśnie
i odtworzyć ich wygląd, ruchy oraz zachowanie. Największą tajemnicą są kolory dinozaurów, te które widujesz na obrazkach to tylko domysły lub fantazja grafików i paleontologów.
„Kamienne figurki” – zabawa pobudzająco – hamująca. Dzieci poruszają się zgodnie z rytmem wystukiwany przez nauczyciela na tamburynie. Podczas przerwy w grze zatrzymują się i przybierają dowolną, wymyśloną przez siebie pozycję.
Dinozaury w muzeum ewolucji
https://www.youtube.com/watch?v=TBYKRsv2YiM
źródło: Internet
Szkielety dinozaurów -praca plastyczna z wykorzystaniem patyczków do uszu, makaronu. Rodzic przygotowuje: kartkę z szkieletem dinozaura KLIKNIJ patyczki do uszu, makaron np. rurki spaghetti, klej. Zadaniem dziecka jest wyklejenie szkieletu dinozaura wybranym materiałem. Przykłady:
źródło: Internet
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- "Uwaga dinozaur" - zabawa orientacyjno - porządkowa. dziecko spaceruje po pokoju na hasło: Dinozaur - stoi w bezruchu
- "Droga przez park jurajski" - ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko naśladuje przejście przez zarośnięty, gęsty, pradawny las- schylają się, czołgają, przekraczają leżące gałęzie.
- "Przechodzimy przez zwalony pień" - ćwiczenie równowagi. Dziecko stopą za stopą idzie wzdłuż podłogi.
- "Przeskoki przez kamienie" - dziecko wykonuje podskoki obunóż na hasło Kamień. Pomiędzy hasłami spaceruje po pokoju.
- Ćwiczenie uspakajające. Dziecko w ulubionej pozycji odpoczywa po przejściu przez parki jurajski.
Zabawa ruchowa - Śladami dinozaurów - wytnij ślady dinozaurów z kolorowego papieru i ułóż je tak jak na filmiku
https://pl.pinterest.com/pin/ARyTl6sQSXVtnQLPWLPylDA4Gihhm2cL7zDqOzwj3HoiJBvCexV0sU/
Zabawa w paleontologa - gra edukacyjna
https://czasdzieci.pl/gry-dla-dzieci/zagraj,41f74-zabawa_paleontologa.html
"Mali paleonotolodzy" - zabawa badawcza. Rodzic zasypuje w piaskownicy lub w pojemniku z piaskiem figurki dinozaurów. Zadaniem dziecka jest odnalezienie za pomocą łopatki i oczyszczenie ich pędzelniem.
„Skamieniałości” – zabawa badawcza. Robienie odcisków muszli, figurek, dinozaurów lub innych drobnych przedmiotów w ciastolinie, masie solnej lub plastelinie. Oglądanie pod lupą powstałych wzorów.
Bawcie się dobrze. Życzę miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek.
Temat dnia: PRECHISTORYCZNY LAS
czwartek 15.04.2021r.
Witam serdecznie Biedroneczki i Rodziców. Zapraszam do wspólnych zabaw w Prehistorycznym lesie. Dzisiejszy dzień zaczniemy na wesoło. Na pewno pamiętacie zabawę zaczynającą sie od słów: wąską dróżką przez ogródek idzie sobie krasnoludek. Tym razem będzie szedł Dinuś.
„Dinuś” – zabawa ruchowa ze śpiewem na melodię piosenki popularnej „Idzie sobie krasnoludek”
"Dinuś" sł. Magdalena Ledwoń
Przez paprocie wąską dróżką
idzie Dinuś, tupiąc nóżką.
– Dokąd idziesz, wielki gadzie?
– Idę smaczną zjeść kolację!
Szaba daba da dibi dibi di. Szaba daba da dibi dibi di.
Szaba daba da dibi dibi di. Idę smaczną zjeść kolację.
Każdorazowo po odśpiewaniu piosenki rodzic zadaje dziecku pytania typu: Czy dinozaury miały nogi /łapki/ paszczę/ ogony/ pazury? Przy kolejnych powtórzeniach rodzic powtarza wszystkie pytania, które zadał do tej pory, a następnie dodaje nowe. Gdy dziecko odpowie twierdząco, wykonuje odpowiednio następujące czynności: tupią nogami; zgięte w łokciach ręce odciągają do tyłu i tworzą z dłoni „łapki tyranozaura”; śpiewając, szczerząc zęby wystawiają pupę do tyłu tak, jakby miały ciężki ogon; rozczapierzają palce – „szpony”.
Wyprawa do prehistorycznego lasu - na podstawie wiersza M. Terlikowskiej "Paprocie tutaj rosły"
Paprocie tutaj rosły,
paprocie wielkie jak sosny.
Aż spłynął lodowiec z północy.
Wparł się w gęstwinę paproci.
Paprocie przyjęła ziemia.
Cały las w ziemi kamieniał.
Zapadał głębiej i głębiej.
Czerniał i twardniał na węgiel.
I tylko górnik dziś chodzi
wśród skamieniałych paproci.
3. Rozmowa na temat wiersza.
- Jak wyglądały dawno, dawno temu paprocie?
- Co je zniszczyło?
- Co działo się z lasem przykrytym ziemią?
- Co powstało ze skamieniałego lasu?
- Kto pracuje wśród skamieniałych paproci?
- Jak nazywały się zwierzęta, które wtedy żyły?
- Co się z nimi stało?
Oglądanie obrazków jurajskiego lasu.
- Zwrócenie uwagi na wygląd drzew
- ich podobieństwo do współczesnych roślin (paprocie, skrzypy, widłaki),
- wielkość.
Zabawa kształtująca postawę ciała Paprocie rosną.
Dzieci klęczą z opuszczoną głową i ramionami, powoli prostują się, wstają i podnoszą ręce do góry.
" Dinozaurowa orkiestra"- gra z użyciem domowych instrumentów przy piosence. Rodzic przygotowuje: butelka plastykowa, można z butelki zrobić grzechotkę i nasypać do niej kaszę czy groch, pokrywki, lub łyżki szklankę , pusty kubeczek po serku czy jogurcie.
- "Dinozaury z juraparku. Dinozaury są wśród nas
https://www.youtube.com/watch?v=vFFTp-lOMG4
Refren: Dinozaury żyły dawno temu
Ale, stale są wśród nas
W Jura Parku jest ich bardzo wiele
Jakby w miejscu stanął czas. (2x)
1. Chcesz przyjechać tu
Gdzie super zabawa
Dinozaurów sto czeka na nas już
Dużo dowiesz się
O tych wielkich gadach
Poznasz wiele z nich
I przyjedziesz tu
Refren: Dinozaury żyły dawno temu (2x)
2. Mijał dzień za dniem
Na naszej planecie
I nie było tu tak samo jak dziś
Ziemia pełna jest
Śladów dinozaurów
Może kiedyś Ty znajdziesz
Któryś z nich
Refren: Dinozaury żyły dawno temu ( 2x)
3. Jeden wielki był
Jak olbrzymi statek
Inny pióra miał
Latał tak jak ptak
Gdyby wtedy żył
Mój czy Twój pradziadek
Był przy każdym z nich
Byłby niczym pchła
Refren: Dinozaury żyły dawno temu (2x)
- Zabawa przy piosence z użyciem domowych instrumentów:
Nasz bębenek to pusta butelka plastykowa, można z butelki zrobić grzechotkę i nasypać do niej kaszę czy groch. Do gry można wykorzystać pokrywki, lub sztućce uderzając jeden o drugi, można uderzać łyżeczką o szklankę lub łyżeczką o pusty kubeczek po serku czy jogurcie.
W ten sposób możemy stworzyć naszą orkiestrę wygrywającą rytm piosenki np.
- Rytm pierwszej zwrotki wygrywamy uderzając łyżeczką o pudełko jogurtu
- Refren gramy na Garkach lub pokrywkach
- Druga zwrotka to uderzanie łyżeczką o pustą szklankę czy dwie butelki plastykowe
- Refren powtarzamy grając na Garkach lub pokrywkach
- Trzecia zwrotka to rytm wygrany na sztućcach, uderzając o siebie dwie łyżeczki lub łyżki
- Rytm piosenki możemy zaprezentować na przedmiotach domowych za pomocą tupania, klaskania itp.
- Zabawy ruchowe w czasie słuchania piosenki: (zabawy z rodzicami i rodzeństwem)
W czasie refrenu maszerujemy po pokoju z rękami lekko uniesionymi do góry kołysząc się raz w lewą stronę raz w prawą stronę. Łączymy się w pary i podskakujemy w parach obracając się raz w prawą stronę raz w lewą stronę
Na refren zmieniamy ruch maszerujemy po pokoju lekko kołysząc się na boki lub wykonując podskoki po całym pokoju.
Na zwrotkę zmieniamy ruch rękami wykonujemy ruchy koliste rąk lub marszowym krokiem wykonujemy ruchy do przodu i do tyłu
Na zwrotkę znów zmieniamy ruch- tańczymy według własnych pomysłów i dzieci.
Dinozaur - zabawa rytmiczna przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=G8ayqBLbmxM
Spacer dinozaurów - zabawa naśladowczo – ruchowa
Dziecko porusza się po pokoju na czworakach - cicho sycząc. Co pewien czas zatrzymuje się, przeciąga i rozgląda się wokoło siebie i wypowiada słowa uuuuuuuuu, buuuuuuuuu itd.
Gdzie jest dinozaur? - zabawa. Zadaniem dziecka jest odszukanie schowanej maskotki dinozaura. Rodzic podaje dziecku jak najwięcej szczegółów dotyczących miejsca ukrycia (np. jest między półką a ławką, obok misia...).
Karta pracy do wyboru:
2. Sudoku
To tyle na dzisiaj. Do jutra!
Temat dnia: DINOZAUROWE RODZINKI
środa 14.04.2021r.
Dzień dobry Biedronki i Rodzice. Mam nadzieję, że dobrze bawicie się w świecie dinozaurów. Zapraszam do kolejnych zabaw. Dzisiaj zaczynamy zabawą paluszkową.
„Krótki wykład prehistoryczny” (autor Magdalena Ledwoń). - zabawa paluszkowa
Rodzic opowiada o dinozaurach (oraz o innych prehistorycznych gadach) i ich sposobach atakowania ofiar lub obrony przed drapieżnikami. Każdorazowo wykonuje dłonią gesty ilustrujące opowiadane fragmenty.
Jedne miały ostre kły (dziecko wykonuje z prawej dłoni „paszczę z kłami”) służące do atakowania swoich przeciwników. Inne wolały wyciągać wysoko szyję, żeby zbierać pożywienie z czubków prehistorycznych drzew (podnosi wysoko lewą rękę i robią „dziubek” z dłoni), a jeszcze inne zbierały pożywienie leżące na ziemi („dziobie” złączonym kciukiem i palcem wskazującym prawej dłoni o podłogę). Niektóre fruwały wysoko po niebie (wykonanie „ptaszka” ze złączonych nadgarstkami dłoni). Inne pływały w oceanach (wykonanie dłońmi gestu pływania). Te, które musiały bronić się przed drapieżnikami, przystosowały się na różne sposoby. Jedne miały na grzbiecie ostre kolce i kłuły nimi atakujące je drapieżniki (palcem „kłuje” w bok rodzeństwo siedzące z jego prawej strony). Inne miały kołnierz wokół szyi, który ochraniał ją przed ugryzieniami (rozłożenie szeroko palców obu dłoni zetkniętych ze sobą kciukami). Jeszcze inne miały na ogonie kolczaste kule – uderzenie takim ogonem mogło powalić przeciwnika na ziemię (zaciśniętą pięścią jednej dłoni uderza w drugą, otwartą dłoń). Prehistoryczne gady to naprawdę ciekawe stworzenia!
"Dinozaurowe rodzinki" - zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje sylwety lub figurki dinozaurów, kartoniki z cyframi, obręcze lub kartki formatu A4.
Dziecko porządkuje sylwety ze względu na:
- rodzaje dinozaurów (np. triceratopsy, diplodoki, tyranozaury itp.)
- na wygląd (np. kolczaste, długoszyjne),
- na pożywienie (roślinożerne, mięsożerne)
Za każdym razem przyporządkowuje dinozaury do odpowiedniej obręczy (kartki format A4), przelicza, porównuje liczebność (mniej, więcej, tyle samo), układa kartonik z cyfrą odpowiadającą ilości zgromadzonych "rodzinek" dinozaurów.
Karta pracy: TUTAJ
„Dinozaury” - zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po sali biega/ podskakuje/ maszeruje. Na hasło: Tyranozaur - trzyma zgięte ręce bliski tułowia tworząc "łapki", na hasło: Diplodok -kuca i podnosi się wyciąga w górę złączone dłońmi ręce , na hasło: Triceratops - na czworakach z wyprostowanymi rękami i nogami w kolanach buja się na boki naśladuje chód. Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
„Gdzie jest Dinuś?”- układanie dinozaurów względem siebie.
Rodzic prosi, żeby dziecko usiadło przed rodzicem z figurką/ sylwetą dinozaura i układa ją zg
Przedszkole nr 1 w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów