Strona główna
Serdecznie witamy! break

 

 Oddział VI- PSZCZÓŁKI

Kontakt z wychowawcą grupy PSZCZÓŁKI e-mail: p1pszczolki@wp.pl

WITAM MOJE PSZCZÓŁKI KOCHANE 

ZACZYNAMY KOLEJNY TYDZIEŃ NASZYCH SPOTKAŃ


czwartek 10.12.20 r.

Urządzenia elektryczne w domu

 

„Urządzenia elektryczne” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka; poznawanie urządzeń elektrycznych, ćwiczenie analizy słuchowej.
R. czyta zagadki, dzieci podają rozwiązania.
Dzielą wyrazy na sylaby z pomocą gestodźwięków (klaskanie, tupanie itp.), podają liczbę sylab w wyrazie.
Młodsze dzieci tylko dzielą na sylaby, bez ich przeliczania. Starsze mogą wymienić pierwszą i ostatnią głoskę
w wyrazach. Na zakończenie R. pyta: Co łączy te przedmioty, co jest wspólnego dla nich? Dzieci udzielają odpowiedzi, dochodzą do wniosku, że aby te rzeczy działały i można było z nich korzystać, potrzebny jest prąd.

Telewizor
Popularne urządzenie.
Ja się przed nim często lenię,
A wy bajki oglądacie.
Pewnie już odpowiedź znacie.
Pralka
Kiedy brudne masz ubranie,
Z jej pomocą zrobisz pranie.
Urządzenie to praktyczne,
Zwykle jest automatyczne.
Lodówka
Pokarm żaden się nie psuje,
Gdy go ona przechowuje.
Zimna nawet w ciepłym lecie.
Co to zatem? Odgadniecie?
Radio
Z telewizją konkuruje,
Dźwięki tylko emituje.
Muzyka w nim często leci.
Co to jest? Powiedzcie dzieci?
Czajnik
Bezprzewodowy być może,
Wodę podgrzać ci pomoże.
Gwizdkiem wtedy alarmuje,
Gdy się woda zagotuje.
Suszarka
Podłącz ją do prądu – wietrzyk będzie wiał.
Wysuszysz nią wszystko to, co będziesz chciał.
Często po kąpieli pewnie jej używasz.
Co takiego, powiedz, zagadka ta skrywa?
Krajalnica
W wielu sklepach się znajduje,
Ciężką pracę wykonuje.
Chleb, wędlinkę oraz serki
Ona kroi ci w plasterki.
Ostrą ma też bardzo tarczę,
Więc uważaj na swe palce

 

„Fabryka Świętego Mikołaja” zabawy muzyczno-ruchowe przy piosence; akcentowanie metrum.
W trakcie muzyki dzieci swobodnie chodzą po mieszkaniu w roli zabawek, chodzi też dziecko – Mikołaj.
Kogo dotknie, ten zatrzymuje się, staje nieruchomo – zabawka zepsuła się.
Na zakończenie wszyscy próbują zaśpiewać piosenkę.

Fabryka Świętego Mikołaja - można zastąpić bardziej znanymi dzieciom piosenkami 

Ref.: Pada śnieg, za oknami srebrzysta biel.
Śpiewa wiatr, kto nadchodzi, już każdy wie.
To z Laponii Mikołaj na sankach mknie.
Czy odwiedzi mnie? Czy odwiedzi mnie?
Bo ja w snach już raz go odwiedziłem,
do fabryki skrzatów wyruszyłem
i pociągiem się wybrałem w magiczny świat,
w którym konduktorem został skrzat.

Pierwsza sala to misiowo, tu jest zawsze kolorowo.
Najpierw główka, oczy, uszy i już misia skrzacik uszył,
teraz włoży mu kubraczek, na czapeczce zrobi szlaczek,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!

Ref.: Pada śnieg…

W drugiej sali są pajace, jeden klaszcze, drugi skacze.
Mają oczka malowane, skrzacik zrobił to wspaniale!
Teraz włoży im kubraczki, na czapeczce zrobi szlaczki,
potem czule pocałuje, do pudełka zapakuje!
www.youtube.com/watchv=kqqkavf9xM&t=29s&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-
Piosenkidladzieci
www.youtube.com/watch?v=fHJJ1_wetTg&ab_channel=HeyKids-PiosenkiDlaDzieci

„Urządzenia elektryczne dawniej i dziś” – zabawa dydaktyczna; ogladanie zdjęć, obrazków w książkach
lub w internecie porównywanie, nazywanie lub poznawanie nieznanych przedmiotów. 

"Czytanie znaczków"- symboli do prania, prasowania, suszenia itp.
„Gitara elektryczna” – zabawa ruchowa z przyborem.

 

                              DO ZOBACZENIA W PRZEDSZKOLU - PA PA 

 

 

środa 09.12.20 r.

Skąd się bierze prąd?

„Zagadki – niespodzianki” – rozwiązywanie zagadek A. Maćkowiaka; ćwiczenie analizy słuchowej; przypomnienie zasad bezwzględnego zakazu korzystania z prądu przez dzieci.
R. czyta zagadki. Dziecko odgaduje, następnie z przygotowanego wcześniej przez R. woreczka rozpoznaje za pomocą dotyku i dopiero wyciąga przedmioty (po kolei) takie jak: żarówka, latarka, przewód (kabel,przedłużacz itp.) Dzieci podają ich nazwy, określają, do czego służą, dzielą wyrazy na sylaby z wykorzystaniem gestodźwięków.                  R. podsumowuje i pyta: Co łączy te wszystkieprzedmioty, co mają wspólnego?
        Dlaczego dzieciom nie wolno korzystać z prądu?.
        Dzieciodpowiadają, sięgając do własnych przeżyć i doświadczeń.
Żarówka
Uważajcie teraz, dzieci:
Dzięki niej światełko świeci,
Wie to każda mądra główka,
Że odpowiedź to…
Żyrandol
Montowany na suficie.
Choć jest ciemno, to widzicie.
On oświetli twe mieszkanie.
Teraz czas na zgadywanie.
Latarka
Na baterię, z żaróweczką,
Konkuruje z zwykłą świeczką,
Kiedy ciemno jest na dworze,
Ona chętnie ci pomoże.
Kabel
Nim łączymy telewizor z elektryczną siecią,
Zabronione jest to jednak wszystkim małym dzieciom.
Niebezpieczny prąd w nim płynie – może zrobić szkodę.
A inaczej nazywamy go zwykle przewodem.

„Magnesy” zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. R. rozdaje szarfy (zastępujemy chustami) w 2 kolorach: czerwonym i niebieskim. Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na sygnał i hasło R.: Magnesy!
– dzieci (lub rodzic i dziecko) dobierają się w pary i przytulają się do siebie – w jednej parze: dziecko z szarfą czerwoną + dziecko z szarfą niebieską

„Skąd się bierze prąd?”burza mózgów; poznawanie źródeł energii elektrycznej. R. prezentuje
świeczkę, lampę naftową i lampkę elektryczną. Dziecko podaje nazwy przedmiotów, omawia ich zastosowanie oraz wskazuje cechę wspólną – że dają światło. R. pyta: Co trzeba zrobić, by te przedmioty świeciły, dawały światło?. Dzieci udzielają odpowiedzi. Ustalają, że do lampki elektrycznej potrzebny jest prąd. R. pyta: Skąd się bierze prąd? Kiedy można zobaczyć prąd?, dzieci udzielają odpowiedzi. R. informuje, że aby powstał prąd, potrzebne są różne urządzenia, źródło energii: naturalne, takie, jak woda, słońce, powietrze (wiatr) i inne, wytworzone przez człowieka, np. siła mięśni człowieka podczas kręcenia korbą (dawniej), dynamo w rowerze lub przetworzone zasoby naturalne ziemi. Prosze wybrać filmik na YouTube.

„Paluszki” – zabawa dydaktyczna w oparciu o tekst Iwony Jabłońskiej-Gabrysiak; poznawanie różnych znaczeń wyrazu „paluszki”; wprowadzanie do zachowań proekologicznych – zbiórka zużytych baterii. R. przedstawia tekst; prosi dzieci o wyjaśnienie, co oznacza słowo paluszki. Dzieci udzielają odpowiedzi:
np.: przekąska (słone rurki-ciastka do jedzenia), części ręki, nazwa potrawy (rybne, krabowe).
Prezentuje różnej wielkości i różnego kształtu baterie – każdej po 5 sztuk (okrągłe, płaskie).
Informuje, że często ludzie na okrągłe baterie mówią paluszki. Dzieci porównują baterie, przeliczają,
ustalają, że każdego rodzaju baterii jest 5 sztuk; mierzą palcami ich długość, wskazują
najkrótsze, najdłuższe itp. R. pyta: Co zrobić ze zużytymi bateriami? Dzieci udzielają odpowiedzi,

Paluszki

Są paluszki i paluszki.
Jedne karmią nasze brzuszki,
chrupią solą posypane,
w wielkim piecu wypiekane.
Drugie mają rączki moje,
pięć u każdej – tak jak twoje.
Jeszcze są paluszki trzecie,
tego nigdy nie zgadniecie.
Mają mocy co niemiara,
często występują w parach.
Różne sprzęty zasilają,
lecz się szybko zużywają.
To baterie! – powie Staś,
Małgosia oraz Jaś.
– Nie wyrzucaj ich do śmieci! –
Wiedzą o tym wszystkie dzieci.
Do specjalnych pojemników
trzeba zanieść je bez liku.

 

„Źródła energii” zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Dzieci swobodnie poruszają
się po pokoju. Na sygnał i hasła R.: mięśnie! – kładą się na plecach, unoszą nogi do góry, naśladują
kręcenie pedałami na rowerze; słońce! – stają wysoko na palcach, unoszą ręce w górę, wykonują
dłońmi półobroty, naśladując świecące słońce; wiatr! – dobierają się w pary, jedno dziecko
z pary krzyżuje ręce, drugie podaje mu swoje dłonie, kręcą się cwałem bocznym – naśladują
„wiatraczki”.

„Liczba 5” – zapoznanie z liczbą, jej aspektem kardynalnym i porządkowym; odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli, ćwiczenia grafomotoryczne.
Dziecko dorysowuje lub skreśli elementy tak, by w każdej pętli było ich 5.
Następnie łączy liniami lampki z gniazdkami (piątym z lewej i piątym z prawej strony).
Rodzicu przygotuj dziecku taka karte pracy, żeby mogło wykonać zadania - dziekuję i miłej zabawy

 

 

wtorek 08.12.20 r.

A czy wiecie?

Skąd się bierze ciepło w domu?

zapytajcie rodziców a może dziadków czy o tym wiedzą, że dawno,

dawno temu żyły dinozaury i co było dalej?

 https://www.youtube.com/watch?v=I9_p0i8TJZU&ab_channel=JASNASTRONA

 

 „Skąd się bierze ciepło w domu?” – burza mózgów; poznawanie źródeł ciepła. R. pyta:
Skąd się bierze ciepło w domu? Jak to się dzieje, że są ciepłe kaloryfery? Co jest w środku kaloryfera?
Czy węgiel jest jedynym źródłem ciepła? Co się stanie, kiedy zabraknie węgla?
Dzieci odpowiadają.

https://www.youtube.com/watch?v=BRprttKTkO0&ab_channel=StudioFilm%C3%B3wRysunkowych
może bajka o Bolku i Lolku w tym pomoże 

"Poznajemy literę Y, y" - prosze pokazać dziecku obrazki na których widnieją wagony oraz napis: wagony, dzieci analizują ten wyraz: dzielą na sylaby, podają pierwszą głoskę. R. pyta: Jaka jest różnica między wyrazem wagon a wagony? -  dziecko podaje różnice: różna liczba sylab, inny dźwięk na końcu wyrazu. R. prosi, by dzieci podały przykłady par wyrazów, w których „magiczna głoska y” zamienia jeden przedmiot w kilka przedmiotów.
R. prezentuje wcześniej przygotowane obrazki, np. kot – koty, ser – sery, but – buty, osa – osy, pas – pasy,
tor – tory, napis – napisy. Przy każdej parze wyrazów dzieci przeprowadzają ich analizę słuchową.
Młodsze dzieci dzielą wyrazy tylko na sylaby. Starsze wskazują znane im litery.
a do kazdego z wczorajszych wyrazów dołóżcie nową literę:

 

 przerysujcie literę na kartkę i pokolorujcie ją - pa pa do zobaczenia  

 

poniedziałek - 07.12.20 r.

Robi sie coraz zimniej a nawet spadł śnieg ale na krótko 

To ubieramy się cieplej  

 „Które cieplejsze?” – zabawa dydaktyczna, poznawanie różnych materiałów, napewno w domu znajdą się różnej grubości materiały lub poporostu ubrania żeby dziecko mogło wskazac różnice dokładnie opisując 

 „Kto szedł do Babulki Zimy po nowe odzienie”R. czyta opowiadania Ewy Szelburg--Zarembiny 

 W lecie się można ubrać w byle co. Spać byle gdzie, bo ciepło. Ale teraz, gdy zimno? Kłopot.

Poleciały ptaszki do Babulki Zimy. Stuk-puk! Stuk-puk! dziobkami w lodową szybkę.
Wyjrzała Babulka Zima ze swojej chałupki na lodzie.
– Kto tam? Czego potrzebuje?
– To my, ptaki. Potrzebujemy puchowych kamizeli, bo nam bardzo zimno.
Dała Babulka Zima puchową kamizelę ptakom. Sama siadła sobie pod piecem i pierze drze.
Aż tu nagle biegnie zając z wiewiórką.
Stuk-puk! Stuk-puk! pazurkiem w lodowe drzwi chałupki.
Wyjrzała Babulka Zima.
– Kto tam? Czego potrzebuje?
– To my, zając Szarak z wiewiórką Rudaską. Prosimy o inne futerka.
– O jakie?
– O jaśniejsze. Bo w tych ciemnych z daleka widać nas na białym śniegu.
Poszukała Babulka Zima w swojej zimowej skrzyni. Znalazła jasne futerka dla zająca i wiewiórki.
– Macie. Ubierzcie się i zmykajcie!
Ubrali się i zemknęli. Babulka siadła pod piecem i pierze drze.
Aż tu człapie coś wielkiego po śniegu. Stuk-puk! całą łapą w śniegowy dach lodowej chałupki.
Babulka Zima od razu wiedziała, że to stary niedźwiedź z dąbrowy.
Wydostała dla niego największy i najcieplejszy kożuch.
– Masz misiu, okryj się ciepło. Wróć do dąbrowy i śpij!
– Dziękuję – zamruczał miś – okryję się po sam nos i będę spał aż do wiosny.
Poszedł. A Babulka Zima znów wzięła się do darcia pierza. Już jej chyba nikt nie przeszkodzi.

 R. rozmowa na jego temat, sprawdzenie czy dziecko zrozumiało i zapamietało tekst (słuchanie ze zrozumieniem)   R. zadaje pytania:                                                                                                                                             Kto i po co przychodził do Babulki Zimy?                                                                                                           W co pukały ptaki, w co stukały zając i wiewiórka?                                                                                             Jak się nazywał zając, jak się nazywała wiewiórka?                                                                                               Dlaczego zając i wiewiórka chciały jaśniejsze futerko?                                                                                           Skąd wyjęła Babulka futerka dla nich?                                                                                                               W co stukał niedźwiedź?                                                                                                                                     Co to jest kożuch?                                                                                                                                             Co to znaczy drzeć pierze, po co są pierze?

„Ciepło –zimno” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Rodzicu chyba pamiętasz tą zabawę gdy dziecko szuka a Ty podajesz kierunki mówiąc ciepło lub zimno. 

„Ubieramy się ciepło” – sprawne zakładanie ciepłego ubrania, troszkę poćwiczcie swoje paluszki przy zapinaniu guzików, zamka przy kurtce lub przy butach no i koniecznie wiązania na kokardkę to zawsze sie przyda (w sali pokażesz mi na tym drewnianym buciku, zgoda?)

"Które znasz literki " - ćwiczenia w czytaniu globalnym, układanie kilku wyrazów z poznanych już liter - A, O, E, I, M, T, L, D, K, ( MAMA, TATA, KOT, DOM, LALA, LEK itd.) Rodzicu pomóż dziecku przygotować litery wielkie drukowane (dziecko może pomagać w wycinaniu jak mu je wydrukujesz).
Pobaw się w kombinacje literowe tak aby dziecko zapamiętało te poznane litery i próbowało je połączyć podczas odczytywania.

Mam prośbę do Was spróbuj narysowć z pomocą rodzica to co dostałaś/łeś
od Mikołaja, żebym rozpoznała jak się spotkamy -poćwiczcie piosenkę o Mikołaju
pozdrawiam buziaczki

 

 

środa 02.12.20

WSPÓLNIE DALEJ SIĘ UCZYMY ŻEBY NAM SIĘ  NIE NUDZIŁO TO COŚ ZROBIMY 

CZY JESTEŚ TROSKLIWY I DBASZ O SWOJE ZWIERZĄTKO ?

 
Rozwiązywanie zagadek gdzie w odpowiedzi wystepuje głoska K, czytanie globalne wyrazu kot
                                  - rodzicu popracuj z dzieckiem to czas szybciej zleci
Dziwaczką w wierszu nazwana,
Na jeziorach widywana,
Jest ptakiem, co w wodzie pływa.
Powiedz mi, jak się nazywa. (kaczka)
Jest to mały, czarny ssak.
Kopie tunel – i to jak!
Odżywia się owadami
I nie widzi nic oczami. (kret)
W Indiach świętą nazywana,
W Polsce na wsiach hodowana.
Cała w łaty czarno-białe,
Mleko daje doskonałe. (krowa)
Jego udka my zjadamy,
W piekarniku przyrządzamy.
On nie lata, choć jest ptakiem,
A nazwany jest… (kurczak)
Czasem w klatce, czasem w chmurkach,
Ma zielono-żółte piórka.
Maluteńki ptaszek całkiem,
Nazywamy go… (kanarek)
Ze sto zębów on posiada,
Ręki w paszczę mu nie wkładaj.
Żyje w wodzie – i to tyle.
Gada zwiemy… (krokodyl)
Tak jak krowa mleko daje,
Meczeć nigdy nie przestaje.
Na głowie ma krótkie rogi,
Śmieszna bródka ją też zdobi. (koza)
Członek kociej to rodziny.
Robi bardzo groźne miny.
Przyjacielem jest Puchatka.
O kim mówi ta zagadka? (tygrys)
Mały, groźny owad, co ma coś z wampira,
Gdy kogoś ugryzie, krew z niego wypija.
Ale żadne chyba dziecko jego się nie boi,
Rana, chociaż mocno swędzi, to się szybko goi. (komar)
Raka bliski to znajomy, też jest skorupiakiem.
Ma on szczypce i je glony, i bywa przysmakiem.
Wie to pewnie każde dziecko – nawet mały szkrab –
Że zwierzątkiem z tej zagadki jest po prostu… (krab)
Okryta jest cała ciemnymi plamkami;
Drapieżna jest i żywi się innymi ssakami;
A różowa w filmie oraz w bajkach była.
Choć jest kotem, to uważaj – ona nie jest miła!
A na końcu moja rada, moja rada szczera:
Będąc w zoo, uważaj na nią. Co to jest? To… (pantera)

Poszukajcie proszę zdjęcia pokazujące dane zwierzęta, a dzieci podzielą zwierzęta
na domowe i dzikie. R. pyta: Które z tych zwierząt są rodziną? Co wiecie o kotach? Jak wyglądają?
Co lubią robić? Co jedzą? N. prezentuje wyraz kot, dzieci dzielą słowo na sylaby, wymieniają
głoski ze wskazaniem pierwszej, ostatniej i środkowej, podają wyrazy, które rozpoczynają
się głoską k, odszukują w sali przedmioty, które zaczynają się tą głoską, np. krzesło, książki,
kuchnia (kącik z zabawkami), koc itd.

 „Koty i kotki” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania 
ustalamy, że na hasło: Koty! – dzieci chodzą na czworakach, omijają
porozkładane poduszki , naśladują dzikie koty; na sygnał: Kotki! – dzieci kładą się na poduszce, naśladują ospałe kotki, leżące i czyszczące sobie łapki; na sygnał: Koci grzbiet! – bez względu na miejsce dzieci przyjmują pozycję      w klęku podpartym i tworzą „koci grzbiet” – wysoko unoszą i zaokrąglają
plecy, głowę trzymają skierowaną na dół.

„Kocie maski” – praca plastyczna; wycinanie i ozdabianie masek.- proszę narysowac dziecku maske kota
na kartce A4 żeby mogło SAMO wycinać i ozdabiac dowolnie kolorować, naklejać
                                    taki przykład wybieramy kota lub kotkę 

„K jak kot” – układanie wyrazu KOT , ćwiczenie analizy głoskowej wyrazów, co mamy na literkę K, k?
Mruczy i oczy piękne otwiera.
Turla się i o nogi ociera.
By na kolana wskoczyć już czeka.
Miauczy, gdy czegoś chce od człowieka. (kot)
                                   
 A tu proponuje ciekawą kolorowankę -jeżeli rodzic może wydrukować dziecku to super 
                                      kolorowanka -litera k - Pinterest (strona z literami)
A na dobranoc proszę opowiedzieć lub przeczytać bajeczkę na K -Kopciuszek, Koza kłamczucha itp.

 

czwartek 03.12.20 r.

Witajcie kochani 

Czas ocieplić budę dla pieska 

 

Wysłuchanie opowiadania L. Krzemienieckiej „Kłopoty Burka z podwórka”; odtwarzanie treści opowiadania i układanie ilustracji wg kolejności zdarzeń:

Siadł Burek pod murem i myśli:
- Oto przyszła zima, a ja budki nie mam.
Nic nie warta budka stara,
bo tu dziurka, a tam szpara.
Źle się będę w lutym miał,
hau, hau, hau, hau, hau, hau!
Chyba zaraz się odważę
i szczeknę na gospodarza.
I łaps Burek gospodarza za nogawicę.
- Gospodarzu, przyszła zima,
a wasz Burek budki nie ma.
Nic nie warta budka Burka,
bo tu szparka, a tam dziurka.
Jakże będę wam, hau, hau,
w mrozy domu pilnował?
A nie róbże hałasu, nie mam teraz czasu.
Siadł Burek pod murem i znów myśli:
- Oto przyszła zima, a ja budki nie mam.
Chyba za spódnicę gospodynię schwycę.
I łaps Burek gospodynię za czerwony rąb spódnicy.
- Gospodyni, przyszła zima,
a wasz Burek budki nie ma.
Stara budka nic nie warta, o tu dziurka, a tam szparka.
Jakże będę wam, hau, hau,
domku teraz pilnował?
- A nie róbże hałasu nie mam teraz czasu
- odrzekła gospodyni i pobiegła do kuchni,
gdzie w nowym saganku gotowała się marchew
z kwiatkiem majeranku.
A Burek siadł pod murem i myśli:
- chyba będę musiał szczeknąć na Franusia.
Niech zadba o psisko, gdy już luty blisko.
Idzie Franuś ze szkoły, a Burek łaps go za guzik:
- Mój Franulku, przyszła zima,
a twój Burek budki nie ma.
Gospodarze wciąż zajęci,
miejże mnie choć ty w pamięci.
Rozczulił się Franuś nad pieskiem i woła:
- Mój piesuniu, mój malutki,
nie zostawię cię bez budki!
I zrobił Franuś Burkowi nową budkę,
I mchem ją zaopatrzył i słomą.
Siedzi w niej teraz Burek i szczeka,
Aż go słychać z daleka:
- Ham, ham, ham,
nową budkę mam!

 - odtwarzanie treści opowiadania wg kolejności zdarzeń: 

 Rodzicu zadaj te pytania dziecku:

- Jaki problem miał Burek?
- U kogo szukał pomocy?
- Dlaczego nie otrzymał pomocy?
- Kto udzielił pomocy Burkowi?
- Jaki był Franuś?

 

 

„Zwierzęta 4 łapy mają” – zabawa dydaktyczna; wprowadzenie liczby 4; mierzenie stopami,
krokami, patykiem, sznurkiem (do wyboru R.). R. prezentuje obrazki / zdjęcia zwierząt,
które mają 4 łapy, pyta: Co jest cechą wspólną tych wszystkich zwierząt? Dziecko podaje różne
propozycje, R. podsumowuje, że każde z nich ma 4 nogi. Dziecko przelicza i sprawdza. R. pokazuje
cyfrę 4, nazywa znak, dziecko mówi, jak wygląda, pokazują 4 palce u jednej ręki, 4 palce
obu rąk (tak, by razem było 4). R. prosi, by dziecko odnalazło w pokoju, mieszkaniu przedmioty, które mają        czegoś 4 sztuki albo których jest tylko 4; dziecko wskazują np. krzesełko, stół, wózek dla lalek, auto,
4 jednakowe zabawki. Następnie R. prosi, by dziecko ustaliło, która smycz jest najkrótsza, która
najdłuższa. Pyta: Jak można sprawdzić, która ze smyczy jest najkrótsza, a która najdłuższa?
Jaki masz pomysł? Dziecko dokonuje pomiarów stopami, krokami, z wykorzystaniem innych
przedmiotów.

„Czworonogi” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. R. wymienia nazwy psich ras: owczarki, ratlerki, sznaucery, pudle (potrzebne beda ocrazki tych piesków). Na sygnał i hasło R. - (nazwa psiej rasy) dzieci naśladują zachowanie psów, według propozycji: owczarki – spacerują dostojnie na czworakach, powoli, szczekają grubym głosem; ratlerki – biegają na czworakach szybko, głośno szczekając cieniutkim głosikiem; sznaucery – biegają na czworakach i naśladują węszenie; pudle– idą na czworakach, unosząc raz jedną, raz drugą rękę płynnym ruchem (jak baletnice), głowa wysoko do góry.

Buda dla psa” – zabawa ćwicząca spostrzegawczość, układanie obrazka z patyczków i figur geometrycznych.         R. przygotowuje kolorowe patyczki i figury geometryczne (mogą być pocięte paski z papieru kolorowego.        Zadaniem dziecka jest ułożenie 4 bud dla psów, każda z nich ma mieć inny kolor. Dzieci układają budy i określają, jakie figury zostały użyte oraz w jakiej ilości, a także ile wykorzystano patyczków do ułożenia jednej budy.                Dzieci sprawniejsze w przeliczaniu podają liczbę wszystkich patyczków, które zostały wykorzystane do ułożenia         4 bud. 

                                             Wybierz tylko 4 budy, spróbuj sam narysować

                                                                


                                             Zabawy patyczkami lub słomkami - ŻYCZE MIŁEJ ZABAWY                                                                                                                                                

 

piątek 04.12.20 r.

Witajcie dzieci

A co zrobimy dla ptaszków?

„Domek dla ptaszków” – próba pamięciowego opanowania wiersza Ireny Suchorzewskiej.

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
Zmajstrowali ptaszkom domek.
Jest podłoga jest i daszek,
żeby się mógł schować ptaszek.
Jest tam miejsce na okruszki
dla wróbelka pośmieciuszki,
Jest i gwoździk na skraweczki
dla łakomej sikoreczki.

 

                                                                   

 

 

„Pokarm do karmnika” – zagadki słuchowe i sensoryczne; rozpoznawanie zmysłami różnego rodzaju ziaren, nasion, owoców: dziecko dowie się co jedzą ptaki 
                                                           

"Budujemy karmniki"- zabawa konstrukcyjna, można wykorzystać wczorajsze słomki do układania nie tylko klocki (chyba, że rodzic z dzieckiem zbuduje karmnik do użytku ptaków na balkon czy do ogrodu)

Pokolorujcie obrazek ptaka lub poprawcie po śadzie jego kontur napewno macie w kolorowankach swoich 

A jeszcze trzeba przygotować piosenkę dla Mikołaja to proponuje poproście rodziców aby poszukali na Yuotube taką co znacie lub Wam się spodoba i poćwiczcie to zaśpiewamy wspólnie jak sie spotkamy - pozdrawiam 

 

        WRACAMY DO GÓRY TEJ STRONY TAK BĘDZIE SZYBCIEJ ZOBACZYC KOLEJNY DZIEŃ 

 


Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl