Strona główna
Serdecznie witamy! break


Oddział VI - Pszczółki
Kontakt z wychowawcą grupy PSZCZÓŁKI e-mail: p1pszczolki@wp.pl


Drodzy Rodzice,

opłata za przedszkole będzie naliczana po powrocie dzieci do przedszkola.
Przy naliczeniach będą robione odliczenia za każdy dzień nieobecności dziecka
w  marcu (odliczenia za pobyt i wyżywienie)

                 Z pozdrowieniami dyrektor przedszkola Mariola Surma


 Konkurs ,,Czyściochowe Przedszkole’’

           

Zapraszam rodziców i opiekunów dzieci do głosowania na prace plastyczne dzieci z naszego przedszkola, w ramach konkursu  ,,Czyściochowe Przedszkole’’. Celem tego programu jest jest dbanie o higienę osobistą i zdrowie dzieci.

1. Link do głosowania w konkursie Czyściochowo https://www.rossmann.pl/czysciochowo/publiczne-przedszkolr-nr-1-w-zlotowie,19858

  Głosować mogą uczestnicy programu Rossnę! Junior (jest to uczestnik

  programu  Rossnę, który posiada dziecko w wieku   

  37 m-cy  do ukończenia 10 lat

2 Głosowanie trwa od 01.04.2020r do 30.04.2020r.

Głosować można codziennie 1xdziennie,do czego bardzo zachęcamy.

3  Przedszkole może wygrać kartę podarunkową, umożliwiającą zakup produktów higienicznych na potrzeby  przedszkola w drogerii Rossmann.

Zachęcam do głosowania, zróbmy to dla naszych dzieci !!!

                                Temat tygodnia: „BAJKI I BAŚNIE”

 

03.04.2020r

Temat dnia: BAJKOWY ŚWIAT

Zagadki:

Rozpoznanie tytułu bajki po wysłuchaniu czytanych przez Rodzica fragmentów.

Pewnej nocy, gdy dziewczynka spała w swoim łóżeczku, przez uchylone okno wskoczyła do pokoju stara ropucha. Gdy zobaczyła dziewczynkę, pomyślała: -Piękna byłaby z niej żona dla mojego syna –i nie zastanawiając się długo chwyciła łupinkę orzecha, w której spała mała po czym wyskoczyła z powrotem do ogrodu. CALINECZKA.

Mijały lata, królewna rosła i stała się najpiękniejszym dziewczęciem w całym królestwie. Matka stale pilnowała aby córka nie zbliżała się do wrzeciona. Ale królewna u dniu swoich szesnastych urodzin, spacerując po zamku trafiła do komnaty, gdzie stara sługa przędła na kołowrotku.
ŚPIĄCA KRÓLEWNA

Pewien ubogi młynarczyk dostał w spadku kota. Niezwykły zwierz mówił ludzkim głosem, nosił piękny kapelusz i wysokie buty. Sprytem zaś zadziwiał każdego...Sprytny kot zatrzymał królewską karetę i opowiedział zmyśloną historię o napadzie na swego pana. Król i królewna kazali wyciągnąć młodzieńca z wody i użyczyli mu stroju, w którym wyglądał jak bogacz.
KOT W BUTACH

Poszedł biedny staruszek nad morze. Poczerniało błękitne morze. Zaczął złotą rybkę przywoływać. Wypłynęła rybka, zapytała: „ Czego tobie, staruszku potrzeba?” –rybak skłonił się nisko i mówi: „ Zmiłuj ty się jaśnie pani rybko! Znowu wściekła się moja starucha, nie chce być już szlachcianką rodową, chce być odtąd królową. BAJKA O RYBAKU I ZŁOTEJ RYBCE

Nieoczekiwanie wilk wydał z siebie straszne wycie, gdyż mała przebiegła świnka ustawiła na palenisku wielki kocioł z wrzątkiem! Wielki zły wilk uciekł z powrotem przez komin, najszybciej jak tylko potrafił, gdyż w przeciwnym razie na pewno ugotowałby się w kotle wrzącej wody. I tak wielki zły wilk, uciekł gdzie pieprz rośnie, a trzecia mała świnka mieszkała sobie szczęśliwie w niewielkim przytulnym domku z cegły.
TRZY MAŁE ŚWINKI

Test:

Pytanie 1. Jak wyjaśnić imię Królewna Śnieżka?
1.lubiła bawić się na śniegu,
2.piła dużo mleka białego jak śnieg,
3.miała skórę jasną jak śnieg

Pytanie 2. Jak mieli na imię bohaterowie bajki Królowa Śniegu?
1.Jaś i Małgosia,
2.Gerda i Kay,
3.Maja i Gucio

Pytanie 3 .Która bajek uczy nas, że nie można ufać nieznajomym?
1.Czerwony Kapturek
2.Królowa Śniegu
3.Królewna Śnieżka

Pytanie 4. Kogo obdarzyła prawdziwą przyjaźnią Calineczka?
1.jaskółkę
2.myszkę
3.ropuchę

Pytanie 5. Jaka cecha charakteru jednej ze świnek uratowała życie pozostałym świnkom w bajce Trzy świnki?
1.łakomstwo
2.pracowitość
3.lenistwo

Pytanie 6. Kto został ukarany za swoją chciwość?
1.Czerwony Kapturek
 2.Małgosia z bajki Jaś i Małgosia
3.Starucha z bajki O rybaku i złotej rybce

Pytanie 7. Co otrzymali po ojcu synowie Młynarza w bajce Kot w butach?
1.najstarszy –młyn, średni –osła, najmłodszy –kota
2.najstarszy –psa, średni –kota, najmłodszy –kurę
3.najstarszy –zamek, średni –pola , najmłodszy –kota

Pytanie 8. Na ile lat zapadli w sen Śpiąca Królewna i jej dworzanie?
1.3 lata
2.10 lat
3.100 lat


Zapraszam do wspólnych ćwiczeń- dzisiaj joga dla dzieci 

https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA

Po pracowitym tygodniu pracy zapraszam moje Pszczółki do odpoczynku. Miłego weekendu. Do zobaczenia. Dużo zdrówka życzę i wytrwałości dla DZIECI I RODZICÓW.

POZDRAWIAM- MYŚLĘ CZĘSTO O WAS! Smile


 


 

02.03.2020r

Temat dnia: MALI ILUSTRATORZY

 

„Rycerz i księżniczka” – ilustracja ruchowa do wiersza.

Rodzic na tle muzyki poważnej recytuje wiersz, a dziecko ilustruje go ruchem.

W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas – dziecko powoli idzie po obwodzie koła
jest księżniczka – dziecko wychodzi na środek i zachowuje się jak księżniczka
i jest rycerz – dziecko odgrywa rolę rycerza
i zaczarowany las – dziecko tworzy koło obracają się wokół własnej osi
W lesie krasnal – dziecko odgrywa rolę krasnala
oraz wróżka, która różne czary zna – dziecko gra rolę wróżki
I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma – dziecko chodzi w kole
Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote –Wróżka( Rodzic)  podchodzi do dziecka, dotyka „różdżką”
bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę – dziecko tańczy
Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody – wróżka (Rodzic) podchodzi do dziecka , wyczarowuje konia i zbroję
bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody – rycerz (dziecko) naśladuje jazdę na koniu

A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą –dziecko i Rodzic tworzą pary
młody rycerz (Rodzic) i księżniczka (dziecko), aż do rana tańczyć będą – księżniczka tańczy z rycerzem.

Role można zmieniać .

„Ilustracja do bajki ” – rysowanie kredkami

Teraz niech każde dziecko obejrzy swoją ulubioną bajkę , a potem niech wykona do niej ilustrację.

Miłej zabawy!

 

 


 

01.04.2020r

Temat dnia: RYCERZE I KSIĘŻNICZKI

Witajcie kochani ! Czy już ktoś dzisiaj zrobił psikusa???
Bo dzisiaj mamy......Prima Aprilis Wink

Zapraszam dzisiaj dzieci i Rodziców do skonstruowania gry planszowej o tytule : RYCERZE I KSIĘŻNICZKI

GRA PLANSZOWA :
Przy tworzeniu gier planszowych należy przestrzegać pewnych reguł:
Gra powinna:·     być wizualnie atrakcyjna,·     mieć jasno sprecyzowane reguły,·     może czegoś uczyć przy okazji zabawy,·     być zgodna z zasadami wychowania, czyli złe postępowanie powinno być karane,
a dobre wynagradzane.
Wierzę, że doskonale sobie poradzicie, bo kiedyś tworzyliśmy podobne gry J Zatem poruszcie swoją wyobraźnię i przenieście się w świat dzielnych rycerzy i pięknych księżniczek.
 
                                                      Powodzenia!!!!

 

 

 

Każda księżniczka i rycerz muszą być sprawni i silni i mieć prawidłową postawę ciała, dlatego też zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych, które znajdziecie w poniższym linku (jeśli nie posiadacie w domu dużej piłki ćwiczenie możecie wykonać na macie, dywanie leżąc na plecach, również hula-hop może nam zastąpić wyznaczenie koła przez np. skakankę ,sznurek).

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Udanej Zabawy!!!



 

31.03.2020r
 

Temat dnia: ZAJĄC W ROLI GŁÓWNEJ

„Zając Feliks” – słuchanie bajki D. Kossakowskiej.


Stary las cicho szumiał swoją melodię. Brzozy drżały na wietrze, graby poruszały się w różne strony jakby tańczyły znany tylko sobie taniec. Nieruchome świerki dumnie spoglądały w górę. Promienie słońca przedzierały się przez bujne liście dębów. Tuż za lasem rozciągało się duże pole. Wśród wysokich traw rosnących przy polu mieszkał zając Feliks wraz ze swoją rodziną. Swoje imię Feliks otrzymał po dziadku. Wszyscy w rodzinie opowiadali o odwadze dziadka Feliksa. Znana była historia jak to zając Feliks przechytrzył psy myśliwskie i uratował swego brata. Kiedy więc w rodzinie Szaraków przyszły na świat zajączki, rodzice wiedzieli, że jeden z nich będzie miał na imię Feliks. I tak nasz bohater został Feliksem Od-ważnym. Odwagą wykazywał się Feliks już od urodzenia. Bardzo szybko zaczął wychodzić ze swojej kotlinki, aby wspólnie z mamą wybrać się na poszukiwanie pożywienia. Najlepsza koniczyna rosła na sąsiedniej łące. Soczysta, pachnąca i na tyle wysoka, że wcale nie było widać zająca, który w niej siedział.- Feliksie musisz być ostrożny – ostrzegała mama. Nikt nie może cię zobaczyć, ani lis, ani jastrząb. Lis Chytrus jest naszym wrogiem, jastrząb też nas nie lubi.- Dobrze mamo, będę ostrożny – odpowiadał Feliks. Ale tak naprawdę wcale nie przejmował się tym co mówiła mama. Każdego dnia oddalał się od mamy coraz bardziej. Wydawało mu się, że w innym miejscu jest ładniejsza koniczyna i bardziej soczysta trawa. No i był bardzo ciekawy co znajduje się za wysokim płotem. Zauważył, że jest w płocie takie miejsce, przez które można przejść na drugą stronę.- Muszę zobaczyć co tam jest – pomyślał Feliks. Następnego dnia wczesnym rankiem, kiedy cała rodzina jeszcze spała, cichutko opuścił swoją kotlinkę i wyruszył na spotkanie przygody. Zapamiętał drogę do wysokiego ogrodzenia, bez trudu więc pokonał znaną mu trasę. Rozejrzał się dookoła. Panująca wokół cisza zachęciła Feliksa do działania. Przecisnął się przez dziurę w ogrodzeniu i znalazł się w cudownym miejscu, którego nigdy jeszcze nie widział. W równych rzędach rosły rośliny, których nie było ani na łące, ani na polu.- Wyglądają smakowicie – powiedział cicho zając. Muszę spróbować jak smakują. Góra zielona, a to co jest w ziemi pomarańczowe. Feliks wbił swoje ostre ząbki w słodziutką marchewkę. Zjadł jedną, potem drugą. Poczuł, że jego brzuszek jest pełny. Najedzony zajączek lubi odpocząć.- Mała drzemka nie zaszkodzi mi – pomyślał Feliks. Ułożył się wygodnie pod dużym liściem dyni i zasnął. Śniło mu się, że skacze po łące, zjada kwiaty rumianków i koniczyny. Słucha radosnego świergotu ptaków i bzyczenia pracowitych pszczół zbierających nektar z kwiatów. Przewrócił się na drugi bok, żeby schować się przed promieniami słońca, które łaskotały go w nos. Beztroskie odpoczywanie Feliksa przerwał nieprzyjemny hałas. Zając zerwał się na równe nogi. Zobaczył nadbiegającego z oddali dużego zwierzaka. nie był to lis, ani jastrząb, przed którymi ostrzegała mama. Biegł szybko w stronę Feliksa i głośno szczekał. Feliks zrozumiał, że pies nie jest jego przyjacielem i najlepszym wyjściem z trudnej sytuacji będzie ucieczka. Zaczął biec ile sił w nogach.- Gdzie jest ta dziura w płocie? – krzyczał rozpaczliwie Feliks. Biegał w prawo, w lewo, zawracał i jeszcze raz próbował znaleźć otwór, przez który dostał się do ogrodu. Pies biegł tuż za nim i głośno szczekał. Feliks w ostatniej chwili znalazł drogę ucieczki. z wielką siłą uderzył w płot. Udało mu się uciec za ogrodzenie, ale silne uderzenie pozostawiło ślad na jego łapie. Przenikliwy ból przeszył łapę Feliksa. Zatrzymał się, bo wydawało mu się, że nie da rady biec dalej. Łzy napłynęły do jego wielkich oczu, chciał jak najszybciej znaleźć się w swoim domu. Ciągle słyszał szczekanie psa, widział jego groźne zęby. Zobaczył też nadchodzącego w jego stronę człowieka. Wiedział, że musi jak najszybciej opuścić to miejsce. Przezwyciężając ból pobiegł w stronę pola. Wydawało mu się, że droga nigdy się nie skończy. Kiedy zmęczony i obolały dotarł do swojej kotlinki, widok jego rodziny sprawił mu ogromną radość. - Mamo, tak się bałem, że już was nie zobaczę – wyszeptał Feliks. Pies był straszny, miał duże zęby i głośno szczekał. Chyba skręciłem łapę...Mama zajęczyca przytuliła synka. Była szczęśliwa, że wrócił do domu, ale po chwili popatrzyła na niego groźnie i powiedziała:- Feliksie, musimy poważnie porozmawiać. Naraziłeś się na niebezpieczeństwo, mogłeś stracić życie. nie słuchałeś moich przestróg, zapomniałeś o wszystkich zasadach. - Mamo, chciałem być odważny tak jak mój dziadek. Przecież jestem Feliks Odważny.- Feliksie, musisz jeszcze nauczyć się wielu rzeczy. Przede wszystkim tego, że należy słuchać mamy. Nieposłuszeństwo nie wychodzi na dobre. Mam nadzieję, że zrozumiałeś swój błąd, a boląca łapka będzie przestrogą. Myślę, że wyrośniesz na mądrego i odważnego zająca.- Tak mamo - wyszeptał Feliks i poczuł że sen nadchodzi wielkimi krokami, a on nie ma siły żeby z nim walczyć. - Dobranoc, urwisie – powiedziała mama – kolorowych snów o pięknych ogrodach.

Rozmowa na podstawie bajki.
- Gdzie mieszkał zająć Feliks?
- Kto z przodków zająca miał na imię Feliks?
- Z czego słynął dziadek Feliksa?
- Przed kim mama ostrzegała Feliksa?
- Dokąd wybrał się samodzielnie Feliks?
- Jakie warzywa zobaczył w ogrodzie zając?
- Gdzie odpoczywał Feliks po zjedzeniu marchewki?
- Co przyśniło się Feliksowi?
- Kto przerwał beztroskie odpoczywanie Feliksa?
- Co zrobił Feliks?
- Co stało się z łapą zająca podczas ucieczki przed psem?
- Co poczuł Feliks, gdy zobaczył swoją mamę?
- Co mama powiedziała Feliksowi?

Jaki był zając Feliks?” – swobodne wypowiedzi dziecka.

Dziecko wypowiada się na temat cech charakteru zająca. Rodzic zwraca uwagę na brak posłuszeństwa wobec rodziców i konsekwencje takiego postępowania. Dziecko wspólnie z Rodzicem formułuje wniosek, że należy słuchać rodziców.

Jaka to bajka?” – zagadki muzyczne

https://www.youtube.com/watch?v=rVXa2D0M_9A

Miłego dnia kochani Kiss

 


 

 

30.03.2020r      

 

Temat dnia: W bajkowej krainie.


W tym tygodniu zapraszam dzieci do krainy bajek.
Proszę Rodziców aby codziennie wybrać jedną bajkę i czytać dzieciom.

 

Poznajemy literę   C,c

  • „Zakupy mamy”słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej (czyta rodzic)

    Obok domu Celiny i Melki stoi stragan. Jest on własnością pana Zygmunta. Mama dziewczynek często kupuje tam owoce i warzywa. Są świeże i dorodne. Dzisiaj mama wybrała się po zakupy z Celiną. Kupiła dwie cebule i trzy cytryny. Niedaleko straganu jest cukiernia, w której sprzedają przepyszne torty cytrynowe. Celina bardzo je lubi. Chętnie zjada też cukierki owocowe. Mama mówi, że Celina to wielki łasuch, dlatego zbyt często nie zachodzą do cukierni.

Rozmowa na temat opowiadania.
- Co stoi obok domu Celiny i Melki?
- Czyją własnością jest stragan?
 Co mama kupuje u pana Zygmunta?
- Jakie są warzywa pana Zygmunta?
- z kim dzisiaj mama poszła po zakupy?
- Co kupiła mama u pana Zygmunta?
- Co sprzedają w cukierni?
- Jakie słodycze lubi Celina?
- Dlaczego mama nie zachodzi z Celiną zbyt często do cukierni?

 

Analiza i synteza słuchowa wyrazu „cebula”.
- Wybrzmiewanie sylab i głosek.
- Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.
- Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu cebula.
- Liczenie głosek w wyrazie cebula.

Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „c”.

- Podawanie wyrazów z głoską c w nagłosie (cena, cekiny, cyrk), śródgłosie (kocyk, plecak, ocet) i wygłosie (pajac, noc, owoc).
- Określenie rodzaju głoski c (spółgłoska).
- Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.

Analiza i synteza wzrokowa wyrazu „cebula”.

- Budowanie modelu wyrazu cebula z wykorzystaniem czerwonych
 i niebieskich nakrywek (wycinamy czerwone i niebieskie prostokąty
 i układamy pod wyrazem cebula- samogłoski (czerwone nakrywki), spółgłoski (niebieskie nakrywki).

- Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie cebula

Prezentacja litery „c” drukowanej i pisanej małej i wielkiej.

 

- Pokaz pisania litery c, C bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.
- Omówienie miejsca zapisu litery c małej i wielkiej w liniaturze.
-Analiza kształtu litery c, C
- Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie
- Lepienie litery c pisanej małej i wielkiej z plasteliny, masy solnej, układanie z włóczki itp.

Nauka pisania litery „c”, „C”.

- Ćwiczenia w pisaniu litery c, C palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stołu, na plecach rodzica, rodzeństwa.

 

Pomocna przy wprowadzaniu litery C,c  może być krótka bajka z Rybką Mini Mini  i piosenka o literce C,c.

https://www.cda.pl/video/399023585

https://www.youtube.com/watch?v=pEiC40fxPOQ

Zachęcam do wykonania poniższych ćwiczeń utrwalających literę C,c (znajdują się one na końcu danego tematu)

Zapraszam do wykonania zakładki do książki.

                                            (Potrzebna pomoc Rodzica)

Potrzebne będą:

  • kolorowe kartki z bloku technicznego,
  • włóczka i gruba igła,
  • nożyk do papieru,
  • klej i nożyczki.

Wycinamy z kartki bloku technicznego prostokąt o wybranych wymiarach (np. 15 x 5 cm). Następnie na środku prostokąta zaznaczamy ołówkiem dwa równoległe odcinki o długości 6 cm i łączymy je po jednej ze stron półkolem tak, by powstał kształt długiego "nosa". Używając nożyka do papieru (lub nożyczek po zrobieniu małej dziurki na środku), wycinamy ten kształt. Z kartek innego koloru wycinamy koła, które będą oczami naszej zakładki. Przyklejamy je nad nosem. Na szczycie zakładki robimy małe dziurki igłą i przewlekamy przez nie nitki włóczki - w ten sposób powstaną włosy. I gotowe! Oczywiście zakładki mogą mieć nosy o różnym kształcie - wszystko zależy od wyobraźni twórcy!

Zachęcam także do wykonania zakładki według własnego pomysłu. Wiem, że Wasza wyobraźnia jest niesamowita i doskonale sobie poradzicie!!!
                 
 Pozdrwaiam i życzę wspaniałego tygodnia!!
Wasza Pani "Pszczółka" Smile


 

Ćwiczenia z literą C,c.


 


 

 

Temat tygodnia: „POWROTY PTAKÓW”

27.03.2020

Temat dnia: Rodzina szpaków.

„Szpaki” – słuchanie opowiadania.
Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa. do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku Paweł obserwuje je. na podwórku rośnie wielka brzoza. To właśnie na niej szpaki mają swoją budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych traw i patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzały też do budki lęgowej. Chyba im się spodobała. Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałązki. Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe po-jawią się jajka samica i samiec będą wysiadywać je na zmianę. po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy tygodnie spędzą w gnieździe. W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki mają wielki apetyt. Rodzice karmią je owadami, dżdżownicami. Gdy dorosną wspólnie z rodzicami będą częstymi gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne ilości wiśni, borówek, czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie „stracha”. Ale szpaki chyba wiedzą, że to nic strasznego, a owoce są takie smaczne...

Rozmowa na podstawie opowiadania.

- Kto przylatuje do ogrodu Pawła?
- Jakie ptaki obserwuje Paweł?- Gdzie szpaki mają swoją budkę lęgową?
- W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?
- Z czego szpaki wiją gniazdo?
- Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajka?
- Po ilu dniach z jajek wykluwają się szpaki?
- Ile czasu spędzają młode szpaki w gnieździe?
- Co zjadają młode szpaki?
- Jakie owoce lubią jeść szpaki?
- W jaki sposób tata Pawła odstrasza ptaki?
- Czy sposób taty na odstraszanie szpaków jest skuteczny?

 

A teraz możesz sprawdzić swoją wiedzę o ptakach, które na pewno znasz. Zapraszam na QUIZ.

https://szaloneliczby.pl/quiz-dla-dzieci-ptaki/

Miłego weekendu moje małe PSZCZÓŁKI.

Trzymajcie się zdrowo.Smile

 

 

 

 


 

26.03.2020

Temat dnia: Lubimy bociany.

Rytmizacja tekstu.

Rodzic mówi tekst w dowolnym rytmie, a  dziecko powtarza go w takim samym rytmie. (następuje zamiana ról)

- Bociany wracają, gniazda urządzają.
- Żaby po łące skaczą, dziś bociana zobaczą.
- Żaby i bociany mają wspólne plany.

„Papierowe bociany” – wykonanie bociana z papierowego talerzyka.

Co będzie potrzebne:
-talerzyk papierowy, (jeśli nie macie talerzyka, można wyciąć koło z białego bloku technicznego),
-biała kartka (blok techniczny),
-rolka po papierze toaletowym,
-farby,
-klej,
-ołówek.

Przesyłam Wam link z filmikiem jak wykonać takiego boćka:Smile

https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos

Proszę Rodziców o pomoc w wykonaniu pracy.

Mam nadzieję, że teraz wiosna zawita u nas na dobre!!!
Niech Wasze bociany będą inspiracją do stworzenia na parapecie wiosennego kącika przyrody.Wink


 

Na koniec zapraszam do wiosennej zabawy muzycznej wg Batii Strauss.

Nie możemy bawić się razem w przedszkolu, zatem poproście rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=HX05ZlKGQRE


Myślami jestem z Wami kochane PSZCZÓŁKI.Kiss

 

 


 

25.03.2020

Temat dnia: Jaskółka robi kółka.

 

„Narysuj” – zabawa kształcąca wyobraźnię.
Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie -jedno za drugim. Dziecko siedzące za rodzicem rysuje mu na plecach obrazek np. słońce, kwiatek, dom. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie co narysowała mu pociecha.  Potem następuje zmiana ról. 

„Gdzie jest jaskółka?” – zabawa matematyczna.

Dzieci wycinają jaskółki (ma być 10 jaskółek), które będą wykorzystane podczas zajęć matematycznych (można także narysować swoje i wyciąć) 

 

 

„Gdzie leży jaskółka?” – ćwiczenie orientacji w przestrzeni.
Na dywanikach (może być stół, kartka papieru, deska ) leżą wycięte jaskółki.
Dzieci układają je zgodnie z instrukcją rodzica.

- połóż jaskółkę na środku dywanika
- połóż jaskółkę w górze dywanika
- połóż jaskółkę w dole dywanika
- połóż jaskółkę w prawym górnym rogu dywanika
- połóż jaskółkę w lewym dolnym rogu dywanika
- połóż jaskółkę w lewym górnym rogu dywanika
- połóż jaskółkę w prawym dolnym rogu dywanika

„Gdzie siedzi jaskółka?” – liczebniki porządkowe

Dzieci otrzymują kartki A4 z narysowanymi 6 liniami. Wykonują zadania według instrukcji rodzica.

- policz wszystkie wycięte jaskółki
- podziel jaskółki na 2 równe zbiory układając je z prawej i lewej strony dywanika.
- policz ile jaskółek jest w każdym zbiorze

- 6 jaskółek odłóż na bok (ile zostało?)
- na środku dywanika połóż kartkę z liniami, które w zabawie są drutami, na których siadają jaskółki
- na pierwszym drucie połóż 1 jaskółkę, a na czwartym 4 jaskółki
- ułóż zadanie do rysunku (np. Na pierwszym drucie siedziała 1 jaskółka, a na czwartym 4. Ile jaskółek siedziało na drutach?)
- na trzecim drucie połóż 3 jaskółki, a na szóstym 2
- ułóż zadanie do rysunku (Np. Na trzecim drucie siedziały 3 jaskółki, a na szóstym 2. Ile jaskółek siedziało na drutach?)
- korzystając ze wszystkich jaskółek ułóż dowolną ich ilość na każdym drucie.- powiedz ile jaskółek siedzi na każdym twoim drucie.


Po wytężonej pracy zapraszam na gimnastykę:


 https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4    

 

Życzę miłego dnia Wink
Do zobaczenia jutro    Smile

 


 

24.03.2020r

Temat dnia: Dzień dobry bocianie.

 


Rozwiązanie zagadki słownej (czyta Rodzic):

Na czerwonych długich nogach po łące wędruje.
Wśród zielonej trawy żabki wypatruje.  (bocian)


Dzisiaj zapraszam Was do obejrzenia filmiku o bocianach.
Drogi Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem po filmie nt. wyglądu bociana, jego pochodzenia, czym się żywi, zwyczajach.

https://www.youtube.com/watch?v=KHo-4LbWjzw

Zapraszam do osłuchania się z piosenką „Kle kle boćku”
  i próby wspólnego śpiewu.
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Podczas śpiewania możemy użyć instrumentów  "codziennego użytku"
np. łyżki, garnki, plastikowe kubeczki.


Życzę udanej zabawy.


 

 

 


 

23.03.2020 r

 

Temat dnia: Ptaki już do nas lecą.


Witajcie Drogie PSZCZÓŁKI w kolejnym tygodniu naszej „wirtualnej” nauki.
Przed Wami nowe wyzwania!!!!
Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi i  miło spędziliście weekend.


Zatem zapraszam Was w naszą codzienną, ale jakże nadzwyczajną „podróż edukacyjną…”

Poznajemy literę   J, j

 

1. „Śniadanie Julka i Jagody” – wprowadzenie  litery „j”, „J” na podstawie wyrazu „jajko”„Śniadanie Julka i Jagody”

  • słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej (czyta rodzic)

Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.

  • Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic zadaje dziecku pytania:

- Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?

- Kto znosi jajka?

- Skąd bierze się mleko?

- Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?

- Jaka kura zniosła jajko?

- Co na śniadanie je Julka?

- Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?

- Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?

 

  • Analiza i synteza słuchowa wyrazu „jajko”. Wybrzmiewanie sylab i głosek.

    - Wypowiadanie sylab połączonych z klaskaniem (jaj-ko).
    - Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu jajko (j-a-j-k-o)
    - Liczenie głosek w wyrazie jajko. 
                                                                                            
  • Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „j”.

    - Podawanie wy

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl