Strona główna
Serdecznie witamy! break

 

Jeżeli potrzebjesz więcej wskazówek do ćwiczeń, dodatkowych materiałów lub chcesz skonsultować postępy Twojego dziecka, skontaktuj sie z logopedą, który prowadził zajęcia z Twoim dzieckiem:

Kontakt do logopedy- Pani Marlenki p1misie@wp.pl

Kontakt do logopedy- Pani Moniki p1biedronki7@wp.pl

 

Zabawy logopedyczne do przeprowadzenia w domu Smile.


25. - 29. 2020r. 

Zapraszamy do ćwiczeń narzadów mowy z mamą Muminka

Wierszyk dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głoski s:

Wierszyk dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głoski sz:

Wierszyk dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głoski r:

Trąbki Rysia

Rysio cztery trąbki ma i na każdej pięknie gra.
Na pierwszej gra: tra, tra, tra.
Na drugiej gra: tru, tru, tra.
Na trzeciej gra: tre, tre, tra.
Na czwartej gra: try, try, tra.
Rysio brata Jurka ma, razem z bratem gromko gra: tra, tre, tra,
tra, tru, tra,
tre, tro, tra,
tra, try, tra.
Rysio cztery siostry ma, każda sama pięknie gra.
Marta gra: tru, tro, tra,
Renia gra: tre, try, tra,
Irka gra: try, tro, tra,
Krysia gra: tru, tre, tra.
Gdy rodzeństwo razem gra
słychać gromkie:
tram- tarara
trem- tarara
trym- tarara
trum- tarara
trom- tarara.

Wierszyki dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głoski l:

Wierszyk dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głosek k,g:

Sylaby dla dzieci utrwalających prawidłową wymowę głoski t:

Udanej zabawy!

 

 

18- 22.05.2020r.

Ćwiczenia narządów mowy do przeprowadzenia w domu

 

Podczas ćwiczeń w domu trzeba pamiętać, że:
- są one koniecznym elementem terapii logopedycznej i powinny być wykonywane precyzyjnie, dokładnie i bez pośpiechu
- należy je wykonywać systematycznie przynajmniej raz dziennie
-warto ćwiczyć przed lustrem, ponieważ kontrola wzrokowa jest bardzo pomocna zwłaszcza przy trudniejszych ćwiczeniach
-należy ćwiczyć wraz z dzieckiem pokazując prawidłowy wzorzec
- trzeba wybierać porę i miejsce, które będzie sprzyjało ćwiczeniom dostosowując je do upodobań temperamentu i możliwości dziecka

Należy pamiętać, że w przypadku międzyzębowej realizacji głosek  nie są wskazane ćwiczenia angażujące język na zewnątrz jamy ustnej, a jedynie te, które wykonuje się za zębami!

 

 

1) Dla dzieci, które ćwiczą głoski [s, z, c, dz]:


 
2) Dla dzieci, które ćwiczą głoski [ś, ź, ć, dź]:

 3) Dla dzieci, które ćwiczą głoski [sz, ż, cz, dż]:

 4) Dla dzieci, które ćwiczą głoskę [r]:

5) Dla dzieci, które ćwiczą głoski [k,g]:

6) Dla dzieci, które ćwiczą głoskę [l]:

http://brzdac.com/gloski_l_li.pdf

 

7) Dla dzieci, które ćwiczą głoskę [t]:

Zapraszamy wszystkie dzieci do ćwiczeń słuchowych.

Popatrz i posłuchaj, a następnie odgadnij co to za dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=nUyCsu-qQqs

Pobaw się z rodzicem, lub rodzeństwem. Przygotujcie kilka przedmiotów, które wydają charakterystyczne dźwięki np.: metalowe sztućce, foliowy woreczek, drewniane klocki, dzwonek, gwizdek, butelka z wodą, stara gazeta, którą można podrzeć itp... Jedna soba prezentuje dźwięk, a druga odgaduje. Następnie zmieniacie sie rolami.

Po tej zabawie zapraszamy do ćwiczenia relaksacyjnego "Kotek". Połóż się wygodnie na pleckach i wsłuchaj się w dźwięki. Podczas tego ćwiczenia zwróć uwagę na swój oddech! 

https://www.youtube.com/watch?v=8unGIurRsXo

Udanych ćwiczeń , pozdrawiamy serdecznie!


 

11.- 15.05.2020r.

Zapraszamy do ćwiczeń artykulacjnych z żabką.

Czas na zagadki słuchowe: czy wiecie jakie to zwierzę? spróbujcie je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0&fbclid=IwAR2b1EIKduGhTuJJC5N2ZCaTm14tgGV79Xic-Nl8TQDcrz8ovHZ7PvvmYsQ

 

Przedstawiamy propozycję ćwiczeń oddechowych!

 

Zapraszamy do zabawy w logopedyczną ruletkę!

Gra dla dzieci, które ćwiczą głoskę L:

https://wordwall.net/pl/resource/998810/ruletka-z-g%C5%82osk%C4%85-l

Gra dla dzieci, które ćwiczą głoskę K:

https://wordwall.net/pl/resource/1239437/logopedia/g%c5%82oska-k-w-r%c3%b3%c5%bcnych-miejscach-w-wyrazie

Gra dla dzieci, które ćwiczą głoskę T:

https://wordwall.net/pl/resource/2078978/g%C5%82oska-t-%C4%87wiczenia-na-pocz%C4%85tek

Udanej zabawy, pozdrawiamy!

 

04.-08.05.2020r.


Sprawne rączki to sprawne buzie dlatego proponujemy Wam zabawy paluszkowe.

Dziesięć małych małpek (wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców)
Hop, hop, hop. (zginamy i prostujemy palce w rytm)
Tak wesoło skacze, (zginamy i prostujemy palce w rytm)
Hop, hop, hop. (zginamy i prostujemy palce w rytm)
Stop! (trzymamy wyprostowane palce)
Zamiast małpko tutaj stać, (dotykamy pierwszego paluszka)
Pora iść już spać. (chowamy palec)

Mam paluszków całą gromadkę, (wyciągamy 5 palców)
Wyprawię je zaraz w rejs moim statkiem. (z drugiej dłoni formujemy łódeczkę)
Kapitan Kciuk na rufie stoi, (kładziemy kciuk na dłoni-łódeczce)
A obok bosman, co niczego się nie boi (dokładamy palec wskazujący)
Kolorowa papuga, Pirat i Piratka (dokładamy palec środkowy, serdeczny i mały)
I już palców jest gromadka. (ruszamy wszystkimi (5) palcami.)

Na wstępie ćwiczenia narządów mowy na bieżący tydzień. Tym razem z pomocą przychodzi logopedyczny rekin 🦈, który pomoże przy ćwiczeniach buzi i języka!

Czas na kolorowe obrazy!

Przy użyciu rurki/słomki (szerokiej lub wąskiej) rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze.  Taka forma malowania sprawia, że tworzymy wspaniały, nowoczesny obraz, a jednocześnie ćwiczymy oddech.

W poniższym linku podpowiedź jak należy daną czynność wykonywać.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=2yFNv8PElDI&feature=emb_title

Buzie rozćwiczone... zapraszamy do zabawy w logopedyczną ruletkę!

Gra dla dzieci, które ćwiczą głoskę s: https://wordwall.net/pl/resource/1523086/s-w-sylabach

Gra dla dzieci, które ćwiczą głoskę sz: https://wordwall.net/pl/resource/1878404/sz-w-sylabach

Gra dla dzieci które ćwiczą głoskę r: https://wordwall.net/pl/resource/935913/logopedia/%c4%87wiczenia-j%c4%99zyka-wspomagaj%c4%85ce-wywo%c5%82anie-g%c5%82oski-r

 

Udanej zabawy!

 

 

27.-30.04.2020r.

Zapraszamy do wysłuchania wiersza "Reguły dla gaduły" Małgorzaty Strzałkowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=rLCxnVy9XUU

Na pewno wszystkie dzieci chcą pięknie mówić! Pomogą Wam w tym poniższe ćwiczenia:

A teraz przypomnijmy sobie jak wygląda buzia przy wymowie głoski:

L l

Poćwicz przed lustrem :) Wymawiaj sylaby z głoską L oraz nazywaj obrazki.


Nadszedł czas na przypomnienie jak wyglądają narządy artykulacyjne przy wymowie głosek:

K,G

F,W

 

Zachęcamy do nazywania obrazków i różnicowania głosek [K-G], pamiętając o prawidłowej wymowie danej głoski. 

Karty logopedyczne - głoska [k]. - Printoteka.plLogopedyczne gry, ćwiczenia z języka, karty do wydrukowania ...

 

Zapraszamy do wykonania słoneczka oraz do ćwiczeń oddechowych:

https://www.youtube.com/watch?v=RAJmwGUda-A&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2NACGucS21uc2zhMPXhkEpwwMH55HzsH1agGhQaTOjhwndiQOdX2iK6Ro

Udanych ćwiczeń, pozdrawiamy serdecznie!

 

 

20.-24.04.2020r.

Przypomnienie jak wygląda buzia przy wymowie głoski:

SZ

Poćwicz przed lustrem razem z wesołą gąsiennicą:) Wymawiaj sylaby z głoską sz.

Tak wygląda buzia przy wymowie głoski S

Poćwicz przed lustrem razem z wesołym wężem:) Wymawiaj sylaby z głoską s.

 Dzieci, które ćwiczyły prawidłową wymowę głoski R wymawiają zaklęcia razem z czarodziejem.

Jeżeli nie pamiętasz, jaką gloskę ćwiczyłeś, sprawdź w zeszycie do zajęć logopedycznych  lub skontaktuj się z logopedą.

Drogie Dzieci w tym tygodniu obchodzimy Dzień Ziemi, dlatego na początek  "Gimnastyka buzi i języka z naszą planetą".

 

 

 Ćwiczenia oddechowe
Teraz pora na ćwiczenia oddechowe. Pierwsze z nich wykonujemy z gazetami. Najlepiej jak to będą najzwyklejsze gazety, takie czarno-białe, które zalegają nam w domu. Jeśli nie mamy gazet nie kupujmy specjalnie nowych w kiosku tylko wykorzystajmy np. bibułkę, papier śniadaniowy, papier z drukarki.

Zrzut ekranu 2020-04-19 o 23.35.10
Proponowane ćwiczenia:
* dmuchamy na kawałek gazety trzymany oburącz,
* zwijamy kawałek gazety w kulkę i zdmuchujemy,
* rozkładamy gazetę i rozdzieramy ją na paski, a dalej na małe kawałeczki (oprócz ćwiczenia oddechowego ćwiczymy też motorykę małą), które zdmuchujemy z dłoni, reki, kolana itp.
Po wykonaniu zadania sprzątamy, czyli wrzucamy resztki gazet do odpowiedniego kosza na papier.

Zanim przejdziemy całkowicie do drugiego ćwiczenia proponujemy krótką rozmowę z  dziećmi  o kolorach, a dokładnie o kolorach koszy, do jakich wrzucamy różne odpady, śmieci.

KOSZE

Dodatkowo dopowiadamy ile dany przedmiot może się rozkładać np. na ziemi w lesie, gdy nie trafi do pojemnika na śmieci.
Czas rozkładu śmieci – PDF

Kiedy już bardzo dobrze dzieci wiedzą do jakiego kosza powędruje szklana, a do jakiego plastikowa butelka zaczynamy ćwiczenie numer dwa.
Rozkładamy karty z koszami, a także wycięte śmieci, rozdajemy dzieciom (papierowe*) słomki. 

Zadaniem dzieci jest posegregowanie śmieci i powrzucanie (układamy obrazki nad koszem lub na obrazku kosza) ich do odpowiednich pojemników. Oczywiście dzieci wrzucają śmieci do pojemników za pomocą słomki.
Zrzut ekranu 2020-04-19 o 23.35.15
Kosze i śmieci – ćwiczenie oddechowe – PDF

Kiedy nie mamy w domu żadnej słomki możemy oczywiście to zadanie wykonać rękami, tzn. przekładamy po prostu śmieci do pojemników.

Miłej zabawy, pozdrawiamy serdecznie!Laughing


14. - 17. 04. 2020r 

Zapraszamy wszystkie dzieci do ćwiczeń aparatu artykulacyjnego. 

*Zabawa „Wiosenne porządki”.

Idzie wiosna, należy zrobić wiosenne porządki w buzi. Najpierw malujemy sufit (język wędruje po podniebieniu), potem ściany (język po wewnętrznej stronie policzków). Zamiatamy podłogę (język porusza się po dolnych dziąsłach). Teraz czas umyć okna (język przesuwa się po zębach górnych i dolnych). Pierzemy firanki (parskanie wargami). Zamiatamy schody (oblizywanie warg). Porządkujemy strych (język podnosi się do górnych dziąseł) i piwnicę (język na dolne dziąsła).

*Zabawa "Ćwiczymy z Misiami" 

 

Czas na ćwiczenia oddechowe i głosowe.

Zabawa „Misie”.

Dzieci leżą na plecach, kładą na swoim brzuchu maskotkę misia. Misie śpią (wdech nosem – brzuch unosi się, wydech ustami – brzuch opada). Misie budzą się - dzieci przeciągają się i ziewają (wdech nosem – ręce za głowę, wydech ustami – ręce wracają). Misie wdychają powietrze ustami i mruczą – mmmm (ciszej i głośniej); palec dotyka skrzydełek nosa, aby wyczuć wibrację. Potem mruczą: mmmma, mmmme, mmmmo, mmmmu. Misie cieszą się, że przyszła wiosna i zaczynają śpiewać: aaaaa, ooooo, eeee, uuuuu, yyyyy, iiiiiii.

Zapraszamy wszystkie dzieci do ćwiczeń słuchowych!

Uważne słuchanie: ile dźwięków słyszysz? co wydaje taki dźwięk?

Zadanie 1.

Rodzic wydaje różne krótkie dźwięki np: uderza w bębenek, o blat stołu, klaska, puka, tupie nogą, dzwoni dzwonkiem. Dziecko zamyka oczy, liczy dźwięki i określa co to za dźwięki. 

Zadanie 2.

Rodzic prezentuje dziecku różne  przedmioty codziennego użytku (klucze, monety, sztućce, butelka z wodą, gazeta, foliowa torebka, pojemnik z kaszą) oraz dźwięk jaki wydają. Następnie zasłania dziecku oczy i prezentuje wybrany dźwięk, a dziecko odgaduje co wydało taki dźwięk.

Bądźcie uważni!



 Zachęcamy serdecznie do zapoznania się ze wskazówkami dla rodziów zamieszczonymi w linku poniżej oraz skorzystania z  propozycji zabaw i ćwiczeń logopedycznych w domu.  

http://przedszkolnepomysly.pl/2020/03/30/etapy-rozwoju-mowy-przedszkolaka/?fbclid=IwAR3fkHNmbPejdHodyBEHEMcPP2kwHYDYh4lrJ9WaBS9-fNM3-D1swPjpiJ0

 

Zachęcamy do zabaw w domu wszystkie dzieci, będzie Wam potrzebna tylko kostka do gry!

Wykonaj ćwiczenia oddechowe:

Powodzenia!

 

Witajcie w poniedziałek 😊
Dzisiaj mamy dla Was aż 18 różnych ćwiczeń buzi i języka poukrywanych pod kolorowymi pisankami 🥚🥚🥚

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obraz może zawierać: tekst

Obraz może zawierać: paski

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Obrazki można  wydrukować, wyciąć i przykleić, będą służyły jako gra/zabawa dla dzieci na dłużej.  Dostępne do pobrania w poniższym linku:


https://www.facebook.com/logokreacja/photos/a.186905498773259/652471238883347/?type=3&theater

 

 

Więcej wielkanocnych inspiracji można znaleźć w podanym linku:

 

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause