Strona główna
Serdecznie witamy! break

 

 

Kontakt do Pani Marlenki prowadzącej rewalidację - p1misie@wp.pl

 

Kontakt do Pani Beatki prowadzącej rewalidację - p1pszczolki@wp.pl


23. - 25. 06. 2020

Rozruszajmy nasze rączki i paluszki

A teraz pobawcie się z panią Muzykalną Sową:

https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20

https://www.youtube.com/watch?v=2FCXn4Sr3vs&t

 


16. - 18. 06. 2020

Zapraszamy do zabawy w symetryczne układanki lub rysunki - odzwierciedlanie położenia patyczków, klocków lub figur geometrycznych ułożonych przez Rodzica, po drugiej stronie osi (linii) lub odrysowanie ich po drugiej stronie linii na dużej kartce, np. we wzorze kratkowanym.

 

Dobrej zabawy!

Zapraszamy dzieci i Rodziców do wspólnego wykonywania poniższych ćwiczeń i zabaw ruchowych.

09. 06. 2020r.

02. 06. - 04. 06. 2020r.

 

 

 

 

Dobrej zabawy!

25. 05. - 29. 05. 2020r

1. Rysowanie leniwych ósemek do piosenki „Przepis na tańczącą ósemkę” (Gimnastyka mózgu, metoda Paula Dennisona)
sł. A. J. K. L. Zwoleńscy muz. J. Łacki

Zanim przystąpicie do zabawy zwróćcie uwagę, jak prawidłowo rysować leniwą ósemkę:

https://www.youtube.com/watch?v=TWaTtkWu81w

Podczas zwrotek rysujemy leniwą ósemkę poszczególnymi częściami ciała – ręką, wodząc wzrokiem, wodząc nosem, kręcąc biodrem, rysując nogą po podłodze… Podczas refrenu dotykamy naprzemienne czyli prawą ręką - lewego oka, ucha, nogi, a lewą ręką - prawego oka, ucha i nogi… To bardzo trudne zadanie, szczególnie na początku ale bądźcie uważni, a na pewno sobie poradzicie!

Podkład muzyczny do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=kePDuaXS3ns

Słowa piosenki:

Maluj, maluj ręką motyla, maluj, maluj go przez chwilę,
maluj, maluj go w wyobraźni, 
pozwól unieść się fantazji…

Ref. Dla oka - oka,
Ucha - ucha
Tańczącej nogi też… 2X

Maluj, maluj okiem motyla, maluj, maluj go przez chwilę,
maluj, maluj go w wyobraźni, 
pozwól unieść się fantazji…

Ref. Dla oka-oka...2X

Maluj, maluj nosem motyla, maluj, maluj go przez chwilę,
maluj, maluj go w wyobraźni, 
pozwól unieść się fantazji…

Ref. Dla oka - oka...2X

Maluj, maluj biodrem motyla, maluj, maluj go przez chwilę,
maluj, maluj go w wyobraźni, 
pozwól unieść się fantazji…

Ref. Dla oka - oka...2X

Maluj, maluj nogą motyla, maluj, maluj go przez chwilę,
maluj, maluj go w wyobraźni, 
pozwól unieść się fantazji…

REF. Dla oka - oka...2X

 

2. „Portret mojej Mamy”– rysowanie po śladzie, ozdabianie pracy według własnego pomysłu. https://www.facebook.com/456629175094051/photos/pcb.689359751820991/689359265154373/?type=3&theater


3. Zapraszam do zabawy muzyczno-ruchowej: ,,Siedem kropek"-wesoła zabawa ze skrzatami https://www.facebook.com/191506854281348/videos/1273910992802737/

 

 

 


 

18.05.-22.05.2020r

 

1. Jak wykonać pirata ze starej drewnianej łyżki?

Potrzebne nam będą:

- Stara drewniana łyżka, jeszcze lepiej wyglądałaby drewniana kulka do ciasta, ponieważ wspaniale imituje głowę.
- Dwa lub trzy troszkę większe kawałki kolorowego papieru na płaszcz pirata
- Mniejsze skrawki kolorowych materiałów
- Skrawki włóczki
- Pisaki
- sznurek
- Klej

Zaczynamy od wytłumaczenia dziecku i pobudzenia jego wyobraźni do tego, aby zobaczył w drewnianej łyżce głowę pirata i jego tułów, które trzeba tylko ubrać.

Rozpoczynamy od stworzenia fizjonomii twarzy. Oczy nos i usta malujemy kolorowymi pisakami, możemy też dodać piegi, kolczyk w nosie i wszystko co przyjdzie nam do głowy.

 

Teraz zajmijmy się podstawowym ubraniem pirata. Wilki morskie często byli ubrani bardzo kolorowo i kilkuwarstwowo. Zbierzmy więc dwie albo trzy warstwy różnych, kolorowych materiałów i owińmy nimi trzonek łyżki niczym płaszczem. Całość umocujmy związując mocno sznurkiem w okolicach „szyi” naszego pirata.

 

Następuje moment w którym możemy zabrać się za fryzurę naszej pacynki. Wykorzystujemy do tego resztki włóczki, tniemy z niech w miarę równe kawałki i pojedynczo przyklejamy do "głowy" pirata, układając je we fryzurę. Kawałki powinny być nieco dłuższe tak aby nasz pirat miał długie włosy, gdy wyschną możesz je np. związać z tyłu w kitkę kawałkiem kolorowej np. czerwonej włóczki.

 

Możemy też stworzyć brodę i wąsy u naszego pirata. Również do tego celu używamy kawałków włóczki, jednak nieco krótsze, takie aby broda i wąsy nie zakrywały całej twarzy naszej pacynki.

 

Pozostaje już tylko wykończenie naszego pirata. Możemy na głowie i na włosach zawiązać mu np. chustę z kawałka kolorowego materiału, dzięki temu pirat stanie się bardziej kolorowy i prawdziwy, fajnie wygląda jeśli spod chustki wystają dłuższe kawałki włóczki, niczym prawdziwe pirackie dredy jak u kapitana statku.

 

Jeśli chcemy aby nasza pacynka wyglądała jeszcze zabawniej i ciekawej, możemy wziąć niewielki kawałek czarnego materiału i przewiązać nim jedno oko naszej pacynki.

 

2.Ćwiczenia usprawniające końcówki palców

 

STUKANIE CZUBKAMI PALCÓW

Ćwiczenie to może przyjąć formę gry na fortepianie lub zabawy w deszcz. Można stukać wszystkimi palcami jednocześnie lub wystukiwać jakiś rytm. Przy zabawie w deszcz, najpierwrodzic pokazuje wolne stukanie po jednym palcu z każdej ręki; dziecko naśladuje. Następnie dodajemy palce; dziecko naśladuje. W etapie końcowym przyspieszamy, a dziecko wraz z nami.

MALOWANIE SUCHYM PALCEM

Na świeżo zamalowanym farbą papierze dziecko wykonuje rysunki, ścierając farbę jednym palcem. Mokry palec wyciera w leżącą obok ściereczkę. Tworzone w ten sposób rysunki muszą być dość proste i szybko wykonywane (farba schnie).

PĘCZKAMI MALOWANIE WATY

Do tego przygotowujemy kilka małych wacików oraz arkusz papieru świeżo pomalowany farbą. Wykonujemy rysunki, ścierając mokrą farbę kawałkami waty. Pęczek waty, zarówno rodzic, jak i dziecko, muszą trzymać trzema palcami: kciukiem, wskazującym, środkowym. Jeśli dziecko zmienia chwyt podczas wykonywania zadania, rodzic musi to korygować.

 

3. Zabawa w pingwinki z panem Pawłem: 

https://www.youtube.com/watch?v=dor3mC-_t44

Dobrej zabawy!

 


 

11.05.-15.05.2020r


1. Ćwiczenia równoważne dla dzieci, czyli o kontroli stabilności postawy ciała

Ćwiczenia równoważne dla dzieci mają wyjątkowo dobry wpływ na kształtującą się postawę i równowagę młodego człowieka. Aby je zorganizować samodzielnie w domu wystarczy odrobina wyobraźni i chęci:

  1. Jeśli posiadasz dywan, na którym widoczne są wyraźne linie, zachęć dziecko aby zaczęło się poruszać po jednej z nich. Wykonując ćwiczenie ręce może mieć wyciągnięte na boki, aby ułatwić złapanie równowagi.
  2. Spróbuj wraz z dzieckiem stanąć na jednej nodze, a drugą kreślić w powietrzu różne wzory: cyfry, litery, abstrakcyjne esy-floresy.
  3. Wykorzystaj duży ręcznik, który złożysz wzdłuż dwa razy, tak aby powstała dość szeroka linia. Następnie poproś dziecko, aby poruszało się po linii jednocześnie podrzucając obiema rękami małą piłeczkę.


2. Grzechotki



Dzieci bawią się pojemniczkami, buteleczkami wsypują różne ziarna, badają jaki dźwięk wydaje grzechotka, czy dźwięki są różne, na koniec wybierają jeden rodzaj wkładu. Rodzic pomaga dziecku zamknąć grzechotkę za pomocą zakrętki oklejonej taśmą dwustronną. Grzechotki można ozdobić w dowolny sposób np. kolorowymi paskami wyciętymi z samoprzylepnego papieru kolorowego.

Materiały

  • buteleczki plastikowe (Actimel)
  • zakrętki
  • Taśma dwustronna
  • ryż, fasola, groch, kasza itp.
  • papier kolorowy samoprzylepny
  • nożyczki

https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo

3. Nakładanie makaronu na słomki lub payczki do szaszłyków.

Do tej zabawy potrzebne będą makarony rurki (grube lub cienkie), słomki lub patyczki do szaszłyków i plastelina. Ulepcie kulki z plasteliny - posłużą one do umocowania słomek lub patyczków. Nakładajcie makarony w dowolny sposób. 

 

Można uatrakcyjnić zabawę: pomalujcie makarony na trzy - cztery kolory (im więcej kolorów tym trudniej). Przygotujcie karty z narysowanymi kulami w tych samych kolorach ale w różnych konfiguracjach. Dziecko przez chwilę przygląda się karcie, następnie rodzic ją ukrywa i prosi dziecko aby nałożyło makarony na patyczek zachowujac kolejnść kolorów. Ćwiczymy nie tylko koordynację wzrokowo - ruchową, ale też koncentrację i pamięć.

Jest to zabawa podobna do gry "Nawlekaj, nie zwlekaj".

     

Dobrej zabawy!

 

 


 

 

04.05.-08.05.2020r

 

1. Ćwiczenia ruchowe dla dzieci

  1. Pajacyki - to doskonały sposób na rozgrzanie większej ilości mięśni jednocześnie;
  2. Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze - ćwiczenie poprawia koordynację i równowagę;
  3. Wymachy ramionami - naśladowanie pływaków to doskonały sposób na przygotowanie dzieci na przyszłe wyprawy na basen;
  4. Przysiady - to ćwiczenie trudniejsze, ale doskonale wzmacniające mięśnie dolnych partii ciała;
  5. Taniec przy energicznej muzyce - pozwala wzmacniać poczucie rytmu, równowagi i koordynację.


2. Zabawy paluszkowe:

Pięć paluszków

(dzieci poruszają palcami obu rąk)

Prawa ręka ma, lewa ręka ma

(dzieci wyciągają odpowiednio kolejno ręce przed siebie. Nie oczekujmy jednak, aby wiedziały, która jest prawa a która lewa, ale mogą pokazywać za moderatorem)

Paluszki witamy, głośno przeliczamy

(dzieci zaciskają dłonie w piąstki a następnie prostują kolejne palce u obu rąk jednocześnie)

Ty i ja, ty i ja

(dzieci wskazują na siebie i na innych)

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć

(dzieci po kolei liczą palce u jednej ręki łapiąc je drugą)

Kolejny wierszyk

Mam 10 palców małych do zabawy doskonałych.

(dzieci podnoszą dłonie do góry, na wysokości twarzy)

Mogę wszystko zrobić nimi – paluszkami malutkimi!

(dzieci nadal trzymają dłonie na wysokości twarzy i dodatkowo ruszają paluszkami)

Mogę zamknąć je w piąsteczki lub rozłożyć jak chusteczki,

zgodnie z treścią dłonie zamykają w piąstki a następnie rozkładają je przed sobą)

Mogę w słonko je zamienić, albo schować do kieszeni.

(w rozłożonych dłoniach dzieci „rozczapierzają” paluszki a następnie wkładają do kieszeni)

Mogę podnieść je wysoko lub rozłożyć tak szeroko,

(dzieci podnoszą ręce wysoko do góry a następnie rozkładają je w bok)

Mogą w koszyk się zaplatać albo jak motylek latać.

(dzieci splatają dłonie palcami ze sobą, potem udają machanie skrzydełkami)

Mogę je ustawić w rządku lub rozpocząć od początku!

(dzieci łączą ze sobą paluszki w obu dłoniach)

Rodzina paluszków:

Ten pierwszy to mój dziadziuś,
A przy nim babunia.

Największy to mój tatuś,

A przy nim mamunia

A to ja dziecinka mała,

A to moja rodzinka cała.

(w tym wierszyku pokazujemy po kolei palce u jednej ręku)

3. Zabawa „Poszukiwacze skarbów”

Wsypcie do większej miski lub blaszki  piasek, kaszę lub ryż i ukryjcie w nim drobne przedmioty - np. monety, muszelki, kamyczki itp.

Dziecko ma za zadanie odnaleźć wszystkie ukryte skarby.

 

       

 

 

 

 

 

 


 

27.04.-01.05.2020r

1. Zapraszamy do zabawy muzycznej „Ręce, nogi się ruszają”. Zabawę powtarzamy 3 razy.

https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&list=PLxQNPn812PsyKk7dzASvgRYY0tzrrbQ9P&index=2

 Dzieci naśladują ruchy zaobserwowane podczas piosenki.

2. Zabawa, która doskonale rozrusza i usprawni Wasze dłonie i palce "Makaronowe korale".

Rodzice udostępnijcie dziecku makaron typu rurki oraz sznurówkę lub grubszą żyłkę. 

Zadaniem dziecka jest nawlekanie makaronów. Zabawa będzie atrakcyjniejsza, jeżeli wcześniej dziecko pomaluje makarony i pozostawi do wyschnięcia. Powstaną wtedy piękne, kolorowe korale.

 

Dobej zabawy!

 

 

 

 


 

20.04.-24.04.2020r

 

1. Zapraszamy do zabawy uwielbianej przez wszystkie dzieci „Magiczne pudełko”

Wykonajcie magiczne pudełko w bardzo prosty sposób:

- potrzebne będzie pudło po butach, w którym wytniecie dwa otwory na ręce. Dziecko może je ozdobić np. kolorując lub oklejając kolorowym papierem. Pierwszy etap zabawy macie za sobą…

   

Teraz  rodzic wkłada do pudełka różne przedmioty (zabawki, przedmioty codziennego użytku, guziki, kredki…) lub materiały (mogą to być piórka, ścinki kolorowych tkanin, wstążki, torebka foliowa lub kawałki folii bąbelkowej, sztuczne futerko, delikatny papier ścierny, gąbka do mycia naczyń). Dziecko wkłada ręce do pudełka, wybiera po kolei poszczególne rzeczy, dotyka ich i  odgaduje co to jest lub w przypadku materiałów określa fakturę (miękie, szorstkie, twarde...)

Raz zrobione pudełko wykorzystujcie w różny sposób, wkładając inne przedmioty do środka. Możecie dzielić je na kategorie np. zastawa stołowa (talerzyk, kubeczek, sztućce dla dziecka), zabawki (auta, lalki, klocki, maskotki), przybory plastyczne (klej, kredki, gumka, pędzelki, bezpieczne nożyczki) itd.

Dobrej zabawy!

2. Zabawy manualne w piasku, może być to piasek kinetyczny, ale może być to także mąka np. krupczatka, bułka tarta- poszukiwanie różnych przedmiotów, zakopywanie. Staramy się zakopać w piasku małe przedmioty (np. klamerki, nakrętki, fasolkę, guziki, mały samochodzik, zabawki z kinder niespodzianek itp.), a dziecko musi odszukać je w piasku. Poza tym dziecko może przesypywać piasek, mieszać w nim, rozcierać w rękach, itp. Wszelkiego rodzaju zabawy z masami plastycznymi, dostarczają dziecku sensorycznych wrażeń i uwrażliwiają.


3.Czas na sport!!! Bo jak wiemy SPORT TO ZDROWIE!!

Zapraszam do wykonania ćwiczeń gimnastycznych:
https://www.facebook.com/ZdroweSprawneDzieci/videos/205483073999497/

 

 


 

14.04-17.04.2020r

 

1. Ślimaki z makaronu i plasteliny

Potrzebne będą: makaron – duże muszle, plastelina, kreatywne oczy, wykałaczki

Aby wykonać ślimaka, należy z plasteliny uformować tułów i dodać kreatywne oczy, czułki oraz usta z czerwonej plasteliny. Czułki zrobiliśmy z dwóch, ułamanych końcówek wykałaczki i nabitych na nie małych, plastelinowych kulek.

Muszle naszych ślimaków można ozdobić na różne sposoby. U nas wykorzystaliśmy do tego celu głównie plastelinę. Ale też świetnie nadaje się do tego brokat w kleju.  Można je również pomalować farbami lub zafarbować barwnikiem spożywczym.

 

 

2.Zatańcz ze mną – zabawa muzyczno-ruchowa (zabawę powtarzamy 3 razy)

https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA

 


06.04-10.04.2020

 

1. Zapraszam do ćwiczeń ruchowych przez naśladowanie: Powtarzamy zabawę dwukrotnie .

 

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 2.Ćwiczenia gimnastyczne:

1.WYSKOCZ ZE SKARPETEK
(Siłowanki) – siadamy razem z Maluchem bez butów, ze skarpetami na stopach. Nogi mamy wyciągnięte do siebie. Na hasło “start” próbujemy ściągać sobie nawzajem skarpetki, jednocześnie broniąc swoich. Jeśli przeciwnik zgarnie nasze, próbujemy mu je odebrać i założyć na nowo, cały czas próbując przy tym ściągnąć jego. Zabawa wbrew pozorom wcale nie jest łatwa, ale sprawia wiele radości J
2. PRZYKLEJANKA
Udajemy, że nasza ręka przykleja się do wszystkiego. To może być stolik, ściana, nasze udo, głowa dziecka itd. Wszystko zależy od naszej wyobraźni. Zadanie Malucha polega na oderwaniu ręki od tego miejsca. Musi to jednak robić stopniowo, zaczynając od jednego palca. Jak uwolni ostatni, nasza ręka szybko przykleja się w inne miejsce. Maluch uwielbia tę zabawę. I chociaż wydaje się, że to lekka zabawa, to Maluch musi użyć jednak trochę siły, aby uwolnić rękę

3. RZUCANIE DO CELU
Najczęściej wykorzystujemy do tego małe piłki i kosz lub większy karton. Ustalamy odległość i celujemy. Zadanie można sobie utrudniać, stojąc np. na jednej nodze lub rzucając lewą ręką (lub odwrotnie).

 

3.Rysowanie po śladzie wzroków wielkanocnego jajka.

 

 


30.03.-03.04.2020

 

1.Ćwiczenia na prawidłową postawę ciała :

(jeśli nie posiadacie w domu dużej piłki ćwiczenie możecie wykonać na macie, dywanie leżąc na plecach, również hula-hop może nam zastąpić wyznaczenie koła przez np. skakankę ,sznurek).

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

2. Zapraszamy dzieci do zabawy plasteliną. Rodzice przygotujcie dla dziecka sylwetę baranka.

 

 

Zadaniem dziecka jest ulepienie z białej plasteliny wielu małych kul, a następnie rozgniatanie ich na sylwecie baranka tak aby powstało futerko. Instrukcja w liku poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=4ZsceTQLuAU

3. TOR PRZESZKÓD
Jedna z ulubionych zabaw Malucha. Wykorzystujemy do tego różne przedmioty, które mamy pod ręką. Może to być wiaderko od klocków, piłki, zabawki, cokolwiek. Ustawiamy z nich slalom, między którym Maluch biega i małe przeszkody, które musi ominąć skokiem (tu warto zwracać uwagę na to, żeby dziecko skakało w prawidłowy sposób, nie obciążając nadmiernie kolan). Można zrobić również mini równoważnię, tworząc linię do przejścia (np. z grubego sznurka, szalika, w zależności od wieku i umiejętności dziecka). Dodatkowo przydaje nam się tunel, (jeśli nie mamy to dziecko czołga się we wskazanym kierunku przez rodzica), przez który Maluch musi się przeczołgać tuż przed metą. Zabawę można sobie urozmaicać np. woreczkami z grochem, szarfami i innymi przedmiotami.

 

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause