Strona główna
Serdecznie witamy! break

Podziękowania

Oddział III - Motyle

Kontakt z wychowawcą grupy MOTYLE  e-mail: p1motyle@wp.plmko

 

Kontynuowanie wychowania przedszkolnego w okresie lipiec-sierpień 2020

 

Szanowni Rodzice!

Informujemy, że w lipcu 2020r. Publiczne Przedszkole nr 1 w Złotowie,  nie będzie prowadziło opieki dla dzieci  ze względu na remont przedszkola

 Zapisy do Publicznego Przedszkola nr 1  na okres -  sierpień 2020:

w trosce o bezpieczeństwo dzieci, kierując się aktualnymi wytycznymi MEN i GIS,   informujemy, że jeśli przepisy na szczeblu   krajowym utrzymają   możliwość   pracy  placówek oświatowych, to w sierpniu 2020 r. dzieci będą mogły uczęszczać do swojego przedszkola według obowiązujących procedur, zasad zgodnie z reżimem sanitarnym ( min. ograniczona liczba dzieci w grupie). 

W celu zapewnienia dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa, przedszkola nie będą prowadziły opieki dla dzieci z innych placówek.

Zapisy do przedszkola w okresie sierpnia dotyczą rodziców, którzy nie mogą w tym czasie skorzystać z urlopów wypoczynkowych. Decyzję o przyjęciu dziecka na dyżur wakacyjny podejmuje dyrektor przedszkola kierując się zasadą pierwszeństwa dzieci obojga pracujących rodziców lub pracującego rodzica, który samotnie wychowuje dziecko.

Aby zapisać dziecko należy:

1.Przesłać deklarację  z załącznikami (kliknij) do przedszkola  w terminie do 10 czerwca 2020r. na adres e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl (deklaracje przesłane po wskazanym terminie  nie będą rozpatrywane).

Dopuszcza się inne formy składania  Deklaracji 2020 z załącznikami (klikinij)i - poprzez wrzucenie wniosku do skrzynki pocztowej przy drzwiach wejściowych głównych do przedszkola (deklaracje wrzucone do skrzynki pocztowej po wskazanym terminie  nie będą rozpatrywane).

Deklaracja 2020  zawiera załączniki (kliknij):

- oświadczenie- zagrożenie

- zasady ponownego uczęszczania dzieci do Publicznego Przedszkola nr 1  w Złotowie

- oświadczenie o wyrażeniu zgody na pomiar temperatury ciała dziecka

- oświadczenie o zatrudnieniu , prowadzeniu gospodarstwa rolnego  lub działalności gospodarczej lub
  o pobieraniu nauki w systemie dziennym.

- oświadczenie o  zapoznaniu się z niżej wymienionymi  dokumentami dostępnymi na stronie
   internetowej publicznego przedszkola nr 1 w Złotowie


 

WAŻNY KOMUNIKAT !!!

         Drodzy Rodzice przedszkole jest otwarte od wtorku 19.05.2020r.

          Drodzy Rodzice informujemy, że  przedszkole jest otwarte od wtorku 
      
19 maja 2020r.,  dla dzieci Rodziców, którzy złożyli dokumenty - m.in. deklaracje o kontynuowaniu  wychowania przedszkolnego oraz  zapoznali się z procedurami, wytycznymi i  zasadami.

   Rodzice obydwoje pracujący, którzy planują powrót dziecka do przedszkola muszą zgłosić zamiar przyprowadzenia dziecka do dyrektora przedszkola- tel. 67 263 33 58 lub e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl

Ponadto proszę  o wypisanie dokumentów i dostarczenie do przedszkola drogą elektroniczną lub do pocztowej skrzynki przedszkolnej przy drzwiach wejściowych.  Dokumenty do wypełnienia przez  Rodziców -do pobrania (kliknij)

Prosze zapoznać się z warunkami otwarcia przedszkola:  

  • Zasady organizacji pracy i pobytu dziecka w przedszkolu w okresie pandemii

PRZED WEJŚCIEM DO PRZEDSZKOLA

  • Dzieci do przedszkola przyprowadzane są od 6:30 do 8:00.
  • Przed wejściem do przedszkola Rodzice/ Opiekunowie zachowują odstęp 2 m.

  • Rodzic żegna się z dzieckiem, NIE WCHODZI do przedszkola.

  • Rodzice dzieci z grup Krasnale i Żabki wprowadzają dzieci przez wejście główne do budynku. Rodzic/opiekun dezynfekuje ręce,  dzwoni dzwonkiem i  czeka na pomoc nauczyciela oraz przykłada kartę do czytnika. Nie wchodzi do przedszkola. Zachowując  odstęp 2m   zostawia dziecko pani pomocy nauczyciela , która mierzy dziecku temperaturę termometrem bezdotykowym i odnotowuje  w karcie dziecka.

  • Rodzice dzieci z grup Misie , Słoneczka, Motyle wprowadzają dzieci do przedszkola przez plac zabaw - wejście przez drzwi balkonowe  do sali  Słoneczek. Rodzic nie wchodzi do przedszkola.   Zachowując  odstęp 2m  zostawia dziecko pani pomocy nauczyciela , która mierzy dziecku temperaturę termometrem bezdotykowym i odnotowuje  w karcie dziecka. Po pozostawieniu dziecka rodzic udaje się do drzwi wejściowych głównych do przedszkola w celu odbicia karty dziecka- zachowuje odstęp 2 m przed drzwiami wejściowymi głównymi.
     

  • Rodzice dzieci z grup Pszczółki , Biedronki wprowadzają dzieci do przedszkola przez plac zabaw - wejście przez drzwi balkonowe  do sali  Pszczółki. Rodzic nie wchodzi do przedszkola. Zachowując  odstęp 2m zostawia dziecko pani pomocy nauczyciela , która mierzy dziecku temperaturę termometrem bezdotykowym i odnotowuje  w karcie dziecka. Po pozostawieniu dziecka rodzic udaje się do drzwi wejściowych głównych do przedszkola  w celu odbicia karty dziecka- zachowuje odstęp 2 m przed drzwiami wejściowymi głównymi.
  • Ze względu na reżim sanitarny, mówiący o zachowaniu odstępów, dziecko rozbiera się i ubiera samodzielnie w szatni z ewentualną pomocą pani pomocy lub pani nauczycielki

  • Rodzice zaopatrują dzieci w maseczki w drodze do przedszkola i z przedszkola. Przy drzwiach rodzic zdejmuje dziecku maseczkę i zabiera ją ze sobą, pamiętając żeby mieć ją przy odbiorze dziecka.

  • Rodzic do przedszkola przynosi podpisane: kapcie, zapasowe ubrania.

  • NIE WOLNO PRZYNOSIĆ: zabawek, pluszaków, kosmetyków, jedzenia, leków itd.

  • Rodzic zobowiązany jest zgłaszać  telefonicznie lub  na adres   e-mail  przedszkola  do godz. 8.00  każdą nieobecność dziecka  w przedszkolu oraz powód nieobecności .

PODCZAS POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU

  • W budynku przedszkola funkcjonują 3 grupy , w każdej  od 10 do 12 dzieci  (4m2 na dziecko i panie )  z różnych grup i inne niż dotychczas Panie nauczycielki i Panie pomoce nauczycielek.

  • Pani pomoc przyprowadza dziecko do szatni i przekazuje dziecko nauczycielce.

  • Dziecko idzie do łazienki i myje dokładnie ręce, wyciera je papierowym ręcznikiem.

  • W związku z panującym reżimem sanitarnym dzieci bawią się i uczestniczą w zajęciach zachowując między sobą odstęp 1,5 m.

  • Dzieci mają do dyspozycji ograniczoną ilość zabawek, którymi nie mogą wymieniać się z innymi dziećmi i są na bieżąco myte i dezynfekowane.

  • Przed obiadem kolejny pomiar temperatury i odnotowanie w karcie dziecka.

  • Dzieci młodsze nie leżakują.

  • Na placu zabaw może znajdować maksymalnie 1 grupa przedszkolna w wyznaczonych godzinach.

ODBIÓR DZIECKA

Aby usprawnić organizację odbioru dziecka z przedszkola, prosimy Rodziców o telefoniczną informację o zamiarze odbioru dziecka na 10 minut przed odbiorem na numer tel. PRZEDSZKOLA (67 263-33-58) lub bezpośrednio do pań nauczycielek.

Panie pomoce w tym czasie przygotują dziecko do odbioru przez rodzica.

 

Dla dzieci, które objęte są w przedszkolu pomocą psychologiczno - pedagogiczną w formie  zajęć korekcyjno - kompesacyjnych w zakładkach e- zaj.  korekcyjno - kompensacyjne, umieszczane są ćwiczenia i zadania utrwalające i doskonalące nabyte do tej pory umiejętności. W celu uzskania dodatkowych wskazówek można również skontaktować się z  nauczycielem prowadzącym zajęcia poprzez podany poniżej e - mail:

Kontakt do Pani Beatki prowadzącej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  p1pszczolki@wp.pl

 

ZADANIA DLA DZIECI

(22 - 30.06.2020)

Temat kompleksowy:  BEZPIECZNE WAKACJE

 

  

PONIEDZIAŁEK (22.06.2020)

Temat dnia: JEDZIEMY NA WAKACJE

 

Witajcie Motylki i Rodzice. To już ostatni tydzień naszych wspólnych zabaw. Wstawiłam propozycje zadań i zabaw na cały tydzień. Mam nadzieję, że wykonacie wszystkie zadania. 

 

* „Wakacje” - rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej

„Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (wakacje)”

 

* Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

„Język wyruszył na wakacje". Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).

Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dzieci poruszają językiem od jednego do drugiego kącika ust).

Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dzieci przesuwają język za górne zęby po wałku dziąsłowym).

Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dzieci poruszają językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).

Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dzieci przesuwają język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dzieci rysują językiem koła między zębami a wargami),

ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dzieci mówią: dzyń, dzyń).

Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dzieci szeroko rozciągają wargi).

 

* „Jedziemy na wakacje” - wiersz do nauki na pamięć. Rodzic powtarza z dzieckiem wiersz cicho, głośno, sylabizując. Można też ilustrować wiersz ruchem. Ucz dziecko wiesz na zasadzie echa - Rodzic czyta fragment - dziecko powtarza.

Jedziemy na wakacje,

do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie słonko

o piękną pogodę.

Jedziemy na wakacje

nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki

przynieś falo, w darze.

*Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania: Gdzie można jechać na wakacje? O co prosimy słoneczko?  

 

*Zabawa „Samolotem na wakacje”. Dzieci przedstawiają za pomocą ruchu podróż samolotem według instrukcji:

-Wsiadamy do samolotu. (krok dostawny w bok)

- Zapinamy pasy: klik. (ruch ręką z jednej strony ciała na drugą, imitujący zapinanie pasów)

-Sprawdzamy, czy działa komputer pokładowy. (ruch paluszków przed sobą, imitujący naciskanie klawiatury na komputerze)

- Uruchamiamy silnik: bzyt-bzyt. (zaciskanie kciuka na pięści z jednoczesnym wysuwaniem jednej ręki do przodu – raz prawej, raz lewej)

-Sprawdzamy skrzydła. (ręce na bok)

- Startujemy: 3, 2, 1, start! (rozpoczęcie biegu)

- Lecimy. (bieg po sali w rytm muzyki)

-Lądujemy. (przykucnięcie)

Zabawa „Jesteśmy nad morzem”. N. mówi, a dzieci naśladują ruchem wymieniane czynności: Koniec podróży. Jesteśmy na plaży. Posmarujemy się teraz kremem przeciwsłonecznym. Smarujemy buzię, ręce, nogi, brzuch i prosimy kolegę obok, żeby posmarował nam plecy. Potem wkładamy czapkę z daszkiem i już możemy się bawić. N. rozkłada chustę (morze). Dzieci trzymają ją za brzegi i delikatnie nią poruszają (fale). N. zaprasza po kilkoro dzieci na chustę, żeby usiadły lub się położyły, ale ostrożnie. Pozostałe dzieci falują chustą. 

Dzieci jadą w kolejne wakacyjne miejsce samochodem. Zabawa „Samochody”. N. wystukuje rytm na tamburynie, a dzieci swobodnie poruszają się po sali, naśladując jazdę samochodem. Na przerwę w grze dzieci-samochody zatrzymują się. Ruszają ponownie, gdy znów usłyszą tamburyn. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Zabawa „Na wsi”. N. mówi: Dojechaliśmy na wieś. Ile tu różnych zwierząt!. Następnie wymienia nazwy zwierząt (np.: kura, krowa, kaczka, gęś, koń), a dzieci naśladują je głosem.

-Rodzic zaprasza dziecko na lekcję jazdy konno. Dziecko porusza się krokiem dostawnym.

- Rodzic zaprasza na przejażdżkę rowerową.  Dziecko kładzie się na podłodze, unoi nogi do góry, ręce wyciągają przed siebie i poruszają nogami tak, jakby kręciły pedałami.

Zabawa „W lesie”. N. mówi i pokazuje, a dzieci naśladują jego ruchy lub wykonują polecenia: Przed wejściem do lasu trzeba włożyć odpowiednie ubranie (długie spodnie, bluzkę z długim rękawem i czapkę), spryskać się płynem przeciw komarom i kleszczom: psik, psik. Kiedy będę grać na tamburynie, maszerujecie w parach po lesie, wysoko unosząc kolana. Kiedy usłyszycie grzechotkę, siadacie pod drzewem i odpoczywacie. Zabawę powtarzamy, zachęcając dzieci do zmiany par. 

*Powrót do domu. Powtórzenie zabawy „Samochody”.

 

2. Gimnastyka na okrągło - poćwicz z dzieckiem

https://view.genial.ly/5e81d0855384180d8dc648bb

Karty pracy:

1. KP3, 79. Powiedz co brakuje na ilustracji. Dorysuj kredkami wodę. Nalep na ilustracji tyle rybek, ile muszelek widzisz na pisaku. 

2. Narysuj czym pojedziesz na wakacje

 

*Podróże - spostrzegawczość - gra interaktywna

https://view.genial.ly/5edd47fe200cf70d607365d7

 

Dzisiaj Dzień Ojca - wręczcie przygotowany wcześniej prezent "SUPER TATA".   

 

WTOREK (23.06.2020)

Temat dnia: W GÓRACH I W LESIE

 

 

1. Bezpieczeństwo  w górach - bezpieczne wakacje - filmik

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio 

 

2. Bezpieczne wakacje - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM 

 

* Zabawa językowa Czym wyruszę na wakacje? 

Rodzic przygotowuje zabawki: samolot, pociąg, samochód, rower. Rodzic prezentuje zabawki, dziecko je nazywa. Następnie pokazuje przedmiot po raz kolejny. Zadaniem dziecka jest odpowiednie dokończenie zdania rozpoczętego przez Rodzica.: Na wakacje... (np. Na wakacje pojadę rowerem- jeśli pokazywany jest rower, Na wakacje polecę samolotem- jeśli pokazywany jest samolot).

Karta pracy:

*  Narysuj po

 

ŚRODA (24.06.2020)

Temat dnia: WAKACJE NAD MORZEM, JEZIOREM, RZEKĄ 

   

*Bajka edukacyjna pt. BEZPIECZEŃSTWO DZIECI NAD WODĄ: 

https://youtu.be/Ui-ndYWcThA

* Bezpieczne wakacje nad wodą

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

 

* Zabawa skoczna „morze, plaża”

Rodzic wyznacza linię na ziemi. Dziecko ustawia się twarzą do nauczyciela, linia jest przed ich stopami co oznacza, że stoją na plaży, na hasło: morze dziecko musi  wykonać skok do przodu, na hasło plaża wykonuje skok do tyłu. Rodzic podaje hasła w różnej kolejności, jeśli dziecko nie zareaguje prawidłowo robi 2 podskoki w miejscu.

 

*  Muszelki - zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje: pięć muszelek różnej wielkości, jeśli nie ma macie można wyciąć z papieru. Rozłóż kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Poproś, aby dziecko opisało ich wygląd i ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustalcie, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo. 

 

*Gdzie jest muszla? - ćwiczenia orientacji przestrzennej Rodzic przygotowuje: muszlę

Dziecko ogląda muszlę, przykłada ją do ucha. Sprawdza, czy muszla szumi. Następnie  dziecko zamyka oczy. A Rodzic chowa muszlę w dowolnym miejscu pokoju. Następnie dziecko ma za zadanie odnaleźć muszlę na pod­stawie wskazówek podawanych przez Rodzica np.: trzy kroki do przodu, w stronę okna. Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała.

 

* Gimnastyka na okrągło

https://view.genial.ly/5e81d0855384180d8dc648bb

 

Karta pracy:

*KP3, 80- TRATWA- Pomóż Trampolinkowi zbudować tratwę. Potnij brązowy papier na paski i wyklej nimi tratwę. porwij jasny papier na kawałki i wyklej nimi żagiel. 

 

*Morze - ILU PRZYJACIÓŁ W MORZU

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250163-ilu-przyjaci%C3%B3%C5%82-na-morzu 

 

 

CZWARTEK (25.06.2020)

Temat dnia: CO ZABIERAMY NA WAKACJE?

 

*  "Gdzie można jechać na wakacje? - Rozmowa na temat na podstawie filmiku "Polskie krajobrazy" - 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=O0XMC0U_1AI&feature=emb_logo

* Co zabieram na wakacje Autor: Bożena Forma

Jadę nad morze

zabieram łopatkę,

wiaderko i koniecznie

z dużym daszkiem czapkę.

 

Jak będę w górach

z laską i plecakiem

razem z rodzicami

pójdę górskim szlakiem.

 

Jadę nad jeziora,

sprzęt zabieram cały:

ponton, płetwy, wiosła

oraz okulary.

 

* Co zabierzemy na wakacje? - tworzenie zbiorów - przedmiotów potrzebnych do wyjazdu nad morze, w góry, na wieś itp., doskonalenie umiejętności liczenia.  Rodzic przygotowuje: dwie duże obręcze, różne przedmioty (książka, gazety, butelka z wodą mineralną, sweter, spodnie, ręcznik, mydło, pędzel, czapeczka z daszkiem), tamburyn, ilustracje różnych środków transportu (pociąg, samochód, samolot).

 

* Rozmowa  o przygotowaniach do podróży. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat sposobu przygotowania się do podróży. Pyta, o czym należy pamiętać, wybierając się na wakacje. Przypomina o zachowywaniu niezbędnych zasad bezpieczeństwa. Odwołuje się przy tym do wcześniejszych wypowiedzi dzieci – dzielenie się doświadczeniami.

 

Zabawa „Tak, nie”. Dziecko siedzi na podłodze a przed dzieckiem leżą różne przedmioty zgromadzone przez rodzica (książka, gazety, butelka z wodą mineralną, sweter, spodnie, ręcznik, mydło, pędzel, czapeczka z daszkiem). Rodzic prosi dziecko, aby podzieliło te rzeczy na dwie kategorie: te, które zabrałyby na wakacyjny wyjazd, i te, które trzeba zostawić. Dziecko rozkłada rzeczy do dwóch obręczy (oznaczonych odpowiednio tak i nie), uzasadniając swój wybór. Następnie przeliczają przedmioty w każdym zbiorze.

 

Karty pracy:

*  Wykonanie ćwiczenia z KP3, k. 77. 

 

PIĄTEK (26.06.2020)

Temat dnia: WAKACYJNE RADY

 

* Niech żyją wakacje - piosenka

 https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY 

 

* Wakacyjne rady - Wiera Badalska 

 

*Pytania do dzieci: Jakich rad udziela nam autorka wiersza?. Ustalenie zasad dotyczących bezpieczeństwa  w czasie wyjazdów wakacyjnych, np.

- należy osłaniać głowę przed słońcem, zakładając kapelusz, czapkę lub chustkę;

- chronić skórę - krem przeciw słoneczny

- chronić oczy - okulary przeciwsłoneczne przed nadmiernym słońce;

- kąpać się można tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych, w obecności ratownika;

- na łódkach rowerach wodnych i kajakach można tylko pływać pod opieką dorosłych;

 - nie wolno zrywać i jeść nieznanych roślin;

 - na wycieczki, np. w góry, do lasu zakładać wygodne buty, itp.

*Interaktywne zabawy ruchowe

https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e

* Skrzynia skarbów - praca plastyczna. Rodzicu przygotuj: pudełko po butach, klej, nożyczki, papier kolorowy, kolorowe czasopisma, cekiny, koraliki itp.

Wykonanie skrzynek skarbów. Omówienie i przeprowadzenie poszczególnych etapów pracy: wybranie papieru kolorowego, wybranie i wycięcie ilustracji z kolorowych gazet, oklejenie pudełka po butach (skrzynek skarbów) ilustracjami z gazet i papierem kolorowym.

wzór:

 

Karta pracy:

KP3, 78 - narysuj po śladzie wóz strażacki. Dokończ kolorować rysunek.

 

Mam nadzieję, że skrzynia skarbów będzie pełna jak skończą się wakacje. Po wakacjach przyniesiecie ją do przedszkola, gdy będziemy rozmawiać o pamiątkach z wakacji. To już ostatni dzień pracy. Od jutra WAKACJE!!! 

Pani Teresa, Pani Lucynka, Pani Ania życzymy Wam dużo słonka, mile spędzonych wakacji, wiele atrakcji. Dbajcie o bezpieczeństwo i wracajcie zdrowe. Do zobaczenia po wakacjach.


 



 

(15 - 19.06.2020)

Temat kompleksowy:  LATO TUŻ TUŻ

 

  

PIĄTEK (19.06.2020)

Temat dnia: LETNIE ZABAWY

 

Witajcie kochane Motylki i Rodzice. Dzisiaj ostatni dzień pracy przed weekendem. Zapraszam Was na kolejne zabawy.

 

*Letni spacer - opowieść ruchowa

Jest słoneczny, letni dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne)

Idziemy leśną drogą (marsz w miejscu)

Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę)

Widzimy, uciekającego zająca (podskoki obunóż w miejscu), a na leśnej polanie czerwienią się poziomki i maliny (naśladowanie zbierania leśnych owoców)

Idziemy dalej i wchodzimy na łąkę (marsz w miejscu)

Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę)

Zbieramy kwiaty (kucanie i układanie bukietu z kwiatów)

Z leśnymi owocami i bukietami pachnących kwiatów wracamy do domu (marsz w miejscu).

 

*Moje ulubione zabawy w lecie  -  swobodne wypowiedzi w oparciu o ilustracje

i własne doświadczenia dzieci

    

 

     

źródło: Internet

* Po łące biega lato - utrwalenie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

2. Moja ulubiona zabawa - rysowanie kredkami. Narysujecie ulubioną zabawę na świeżym powietrzu. Postarajcie się ładnie narysować i pokolorować. Jeśli chcecie to możecie malować farbami. Czekam na zdjęcia prac.

Dla chętnych:

*Zabawy dzieci

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242868-zabawy-dzieci

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250643-dzieci-bawi%C4%85ce-si%C4%99-latem

*Uciekające bąbelki - gra online

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/uciekajace-babelki

 

Życzę Wam udanego weekendu pełnego słońca i ulubionych zabaw. Po niedzieli ostatni tydzień nauki zdalnej a potem wymarzone wakacje i odpoczynek. 

 



 

CZWARTEK (18.06.2020) 

Temat dnia: PORY ROKU


Witam Was Motylki i zapraszam na kolejne zabawy. 

*Pozdrawiamy lato – zabawa rozwijająca mowę

Rodzic, w wolnym tempie, wypowiada rymowankę. Dziecko powtarza w tym samym tempie. Następnie rodzic wypowiada rymowankę w tempie umiarkowanym, ale z dzieleniem słów na sylaby i wyklaskiwaniem ich. Kolejny raz rodzic proponuje, aby dzieci indywidualnie, wyraziście powiedziały rymowankę.

Dzisiaj lato pozdrawiamy i wesołe miny mamy,

Bo cieszymy się, że wkrótce popływamy sobie w łódce.

 

* „Pory roku” - słuchanie wiersza S. Karaszewskiego o porach roku.

Cztery pory ma rok cały,
Aby się nie pomieszały
Zmieniająca się przyroda
Wyznaczyła porom podział.
Wiosna niesie kwiaty,
Za nią idzie lato,
Jesień sypie kasztanami,
Zima biegnie z bałwankami.
Wiosną świeci słońce,
Lato jest gorące,
Jesień jabłka ma dojrzałe,
Zima biegnie w futrze białym.

* Rozmowa o porach roku w oparciu o treść wiersza.
O czym jest ten wiersz?
Ile jest pór roku? Wymieńcie je. Podzielcie je na sylaby.
Co niesie wiosna?
Jak pora idzie za wiosną?
Jakie jest lato?
Czym sypie jesień?
Co ma jesień dojrzałego?
Z kim biegnie zima?
W czym biegnie zima?
Z jakim kolorem kojarzy Wam się wiosna ,lato, jesień, zima?

  

źródło: Internet

*Pory roku dla dzieci - puzzle online

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/192849-pory-roku-dla-dzieci 

 

* Zabawa „Kolory pór roku” – rodzic kładzie w rożnych miejscach na podłogę chustki/ kartki w kolorach: białym, zielonym, żółtymi czerwonym. Dziecko porusza się po pokoju przy muzyce/ piosence pt. "4 Pory roku"

https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

Podczas przerwy zatrzymuje się i słucha, jaką nazwę pory roku wymieni rodzic. Po usłyszeniu nazwy dziecko, którym kolor chustki kojarzy się z tą porą roku, podbiega do  chustki. (Skojarzenia powinny być jednoznaczne biały- zima, wiosna - zielony, lato – żółty, a jesień – pomarańczowa).

 

*  Utrwalenie piosenki "Po łące biega lato" . Mam nadzieję, że choć troszkę nauczycie się tej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E

1. Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.

Ref.: Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.

 2.Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!

Ref.: Kto chce się z latem spotkać…

3. Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.

Ref.: Kto chce się z latem spotkać…

 źródło: Internet 

*Lubię lato - słowna zabawa dydaktyczna typu: „dokończ zdanie” Dziecko dopowiada treść zdania: lubię lato, bo … (ponieważ…, gdyż…)

Karty pracy:

1. KP, karta 6 - Popatrz na obrazki, które są na górze strony. Opowiedz co się wydarzyło. Przyjrzyj się parze obrazków, które są na dole. Obrysuj ten obrazek, na którym przedstawiono właściwe zakończenie historyjki.

Dla chętnych:

* Pani lato

https://www.dzieckiembadz.pl/2017/06/lato-na-bogato-szablon-do-pobrania.html

* Kapryśne lato - kolorowana online

https://www.kolorowankionline.net/kaprysne-lato

 

Miłego dnia i dobrej zabawy :)


 


 

ŚRODA (17.06.2020)

Temat dnia: ZABAWY W PIASKOWNICY

 

Wtajcie Motylki i Rodzice. Dzisiaj zapraszam Was do zabaw w piaskownicy. 


*Przywitamy sie wesoło - przy piosence 

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

 

1. Zabawki z piaskownicy - zabawa matematyczna

* Ile jest łopatek ? Zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje: kostkę z oczkami, dla dziecka: sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny. Rzućcie kostką. Dziecko przypina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazuje spinacze i głośno liczy.

*Baby z piasku - zabawa matematyczna.  Rodzic przygotowyje: sylwety zabawek (foremek). Rozłóżcie na dywanie różną liczbę sylwet. Poproś, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej, przeliczyło je. Możecie też taką zabawę przeprowadzić w piaskownicy.

   

*Babki z piasku - wykonaj zadanie

*Zabawy piaskiem kinetycznym - pomysły

 

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl