Strona główna
Serdecznie witamy! break

Podziękowania

 

Oddział III - Motyle

Kontakt z wychowawcą grupy MOTYLE  e-mail: p1motyle@wp.plmko

Drodzy Rodzice,

opłata za przedszkole będzie naliczana po powrocie dzieci do przedszkola.
Przy naliczeniach będą robione odliczenia za każdy dzień nieobecności dziecka
w  marcu (odliczenia za pobyt i wyżywienie)

                 Z pozdrowieniami dyrektor przedszkola Mariola Surma


 Konkurs ,,Czyściochowe Przedszkole’’

           

Zapraszam rodziców i opiekunów dzieci do głosowania na prace plastyczne dzieci z naszego przedszkola, w ramach konkursu  ,,Czyściochowe Przedszkole’’. Celem tego programu  jest dbanie o higienę osobistą i zdrowie dzieci.

1. Link do głosowania w konkursie Czyściochowo https://www.rossmann.pl/czysciochowo/publiczne-przedszkolr-nr-1-w-zlotowie,19858

  Głosować mogą uczestnicy programu Rossnę! Junior (jest to uczestnik )  programu  Rossnę,

który posiada dziecko w wieku  37 m-cy  do ukończenia 10 lat

2 Głosowanie trwa od 01.04.2020r do 30.04.2020r.

Głosować można codziennie 1xdziennie,do czego bardzo zachęcamy.

3  Przedszkole może wygrać kartę podarunkową, umożliwiającą zakup produktów higienicznych na potrzeby  przedszkola w drogerii Rossmann.

Zachęcam do głosowania, zróbmy to dla naszych dzieci.!!!



ZADANIA DLA DZIECI

 

piątek 03.04.2020r. 

Temat dnia: UKŁAD SŁONECZNY

 

 Dzień dobry!  Pani Teresa i pani  Lucyna zapraszają dzieci z grupy Motyle i ich rodziców do wspólnej zabawy :-)

 

Na początek zabawcie się w zabawę pt. "Zabawa Podróż po planetach"

https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

Mamy nadziej, że zabawa się podobała a teraz ...

*Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz: „Planety” B. Formy

Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

* Zapytaj dziecko o czym był wiersz. Przykładowe pytania:

- czym jest słońce?

- o jak nazywają się planety?

*Obejrzyj  z dzieckiem ilustracje przedstawiające Układ Słoneczny

   

1. Posłuchajcie razem piosenkę pt.; ”Układ Słoneczny”
https://www.youtube   .com/watch?v=yxVMhKt-cvI 

* Zabawa przy piosence "Układ Słoneczny"

Zaproponuj dziecku, żeby podczas słuchania refrenu tańczyło i rytmicznie klaskało w ręce, a przy zwrotkach prezentowało poszczególne planety wymyślonym gestem. Możesz dziecku zaproponować jak ma to zrobić lub z nim razem się bawić.  

*Teraz zaproś dziecko do zabawy ruchowej „Start promu kosmicznego”

Dzisiaj wyruszymy w podróż kosmiczną. Czym można lecieć w kosmos?  (dzieci odpowiadają, rakietą, prom kosmiczny). My w kosmos polecimy promem kosmicznym. Zapraszam Cię teraz do promu, ale zanim  wystartujemy musimy najpierw odpowiednio się ubrać,(dziecko ilustruje ruchem) a więc wkładamy kosmiczny kombinezon - najpierw prawa, teraz lewa noga... gotowe? ....jeśli tak to ...szuuuu.....zapinamy w naszych kosmicznych kombinezonach suwak... to jednak nie koniec naszej kosmicznej garderoby - nie mamy jeszcze butów, rękawic i kosmicznego hełmu... prawda?... od czego więc zaczniemy? ... oczywiście od butów - uwaga wkładamy: prawy but, teraz lewy but i gotowe. ... teraz prawa i lewa rękawica i na końcu hełm... No to jesteśmy już gotowi. 

*Przygotowanie  promu  do startu -

Teraz musimy przygotować prom do startu:

sprawdzamy prawy silnik - tupiemy prawą nogą, lewy silnik - tupiemy lewą nogą,  sprawdzamy czy jest sprawne prawe skrzydło, lewe skrzydło - wystawiajmy ręce,  sprawdzamy  czy pilot ma sprawną głowę - kręcimy głową.

*Odliczanie

Teraz odliczamy od 10 ( pomoc rodziców w odliczaniu), silniki odpaliły i startujemy - tupiemy nogami i siadamy skrzyżnie. Teraz włącz film. Wyobraźcie sobie, że tak jak w tym filmie poróżujecie w kosmosie i odwiedzacie planety. 

* Obejrzyjcie  film: pt,; „Układ słoneczny”

https://www.youtube.com/watch?v=Aug7FRYvIHU

 

2. Rodzicu poćwicz z dzieckiem. Przygotuj piłkę.
- „Rzuć i złap”- zabawa orientacyjno-porządkowa
.
  Dziecko biega, trzymając piłkę w dłoniach. Na hasło stop! Zatrzymuje się, podrzuca piłkę w górę i stara się ją złapać. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- „ Toczenie piłki”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych
Dziecko stoi w rozkroku i toczy piłkę po podłodze dookoła jednej i drugiej nogi. Na hasło: wyprost- prostuje się i unosi piłkę wysoko do góry. Powtarzamy kilka razy.
- „Piesek bawi się piłką”- zabawa z elementem czworakowania
Dziecko chodzi na czworakach i prowadzi piłkę czołem. Idzie powoli i ostrożnie, stawa się cały czas mieć piłkę przy czole.
- „Piłka krąży”- ćwiczenia tułowia
W siadzie skrzyżnym przetacza piłkę dookoła siebie w lewą i prawą stronę. Powtarzamy kilka razy.
- „ Kangurki”- zabawa z elementem podskoku
Dziecko ma piłkę między kolanami, ręce unosi na wysokości klatki piersiowej. Lekko podskakuje w jedną stronę, krótki odpoczynek, poprawia ułożenie piłki i podskakuje w drugą stronę. Zabawę powtarzamy kilka razy.

- Zaproponuj aby dziecko wymyśliło zabawę z piłką. 


Życzę Wam moje kochane Motylki i Waszym Rodzicom miłego weekendu oraz dużo zdrówka. 

Teraz Zapraszamy Was na dalszą część zabaw. 

Wystarczy kliknąć na link    http://przedszkola-zlotow.pl/p1/page.php?idd=33&ida=4 

 

 


 

czwartek 02.04.2020r. 

Temat dnia: NIEBO NOCĄ


Witam serdecznie Motylki oraz Rodziców w drugi dzień kwietnia i zapraszam do nowych zabaw.

 

Rodzicu, może macie jakieś książki, albumy, czasopisma  z dziedziny astronomii. Może też macie filmy o kosmosie. Dzisiaj będą przydatne.

 

1. NIEBO NOCĄ  - jak je obserwować i co takiego ciekawego kryje?

* Drogi Rodzicu przeczytaj zagadkę 

Mrugają, mrugają,
choć oczek nie mają.
Widać je na niebie,
gdy czas spać na Ciebie. (gwiazdy)

* Zapytaj dziecko i wyjaśnij:

- kiedy widać gwiazdy?

- czy są na niebie cały czas , czy tylko nocą?

- w jaki sposób możemy je obserwować?

* Pokaż dziecku ilustracje  na temat obserwatoriów astronomicznych.

Wyjaśnij dziecku, że naukowcy budują coraz nowocześniejsze obserwatoria w celu dokładnej obserwacji nieba i kosmosu. Astronomowie zajmują się m.in. interpretowaniem danych, które otrzymują dzięki teleskopom, badają rozmieszczenie i ruchy gwiazd oraz planet. Na podstawie informacji zdobywanych przez naukowców przygotowuje się mapy nieba. Możemy je oglądać w formie plansz, atlasów, globusów, a także na ekranie komputera.

https://www.google.com/search?q=obserwarotium&tbm=isch&ved=2ahUKEwiWv6OA28XoAhULCHcKHY6ODyoQ2-cCegQIABAA&oq=obserwarotium&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECCMQ - obserwatorium

*  Pokaż dzieciom zdjęcia teleskopów (naziemnych, np.: teleskop Gran Telescopio Canarias na hiszpańskiej wyspie La Palma, i znajdujących się w kosmosie, np.: teleskop Hubble’a). Dziecko zapoznaje się z budową i przeznaczeniem tych urządzeń. 

https://www.newsweek.pl/trendy-i-inspiracje/wysokiej-jakosci-teleskopy-do-obserwacji-nocnego-nieba-i-przyrody-to-tansze-niz/311cdnt- teleskopy

https://odkrywcyplanet.pl/luneta-astronomiczna/ - luneta

    

  teleskop Hubble’a                                        teleskop Gran Telescopio 

 

 

*Zabawa dydaktyczna „Mapa nieba nocą”. Potrzebujecie wycięte gwiazdki z żółtego papieru i niebieski lub czarny materiał albo kartkę papieru . Rodzic wyjaśnia dziecku termin gwiazdozbiór.

 

https://docplayer.pl/8505941-Galaktyki-i-gwiazdozbiory.html  

Dziecko ogląda konstelacje gwiezdne na mapie nocnego nieba i z pomocą Rodzica odnajdują Gwiazdę Polarną  i Wielki Wóz. Rodzic informuje dziecko, że Wielki Wóz to jeden z najjaśniejszych gwiazdozbiorów, widoczny na niebie w Polsce przez cały rok. Dziecko odtwarza jego kształt poprzez ułożenie na  arkuszu granatowego papieru siedmiu gwiazdek. Na koniec przelicza ułożone gwiazdki i sprawdza zgodność z tymi na obrazku.

 

  

Wieki Wóz

 

 

Panna                                         

 

Gwiazda Polarna

 

https://www.canstockphoto.pl/mapa-gwiazda-niebo-konstelacje-39172276.html

http://nightscapes.pl/blog/jak-odszukac-gwiazde-polarna/

 

2. "Niebo nocą" - praca plastyczna  

Rodzicu przygotuj niebieską lub czarną kartkę, wytnij z ziemniaka lub  z gąbki do mycia naczyń  pieczątki:  księżyca,  gwiazdek (większą  i mniejszą) i żółtą farbę plakatową.

Dziecko za pomocą stemplowania wykona niebo pełne gwiazd. Mam nadzieję, że prace będą przepięknie.

 

Zadanie domowe: 

* Drogi Rodzicu obserwuj ze swoim dzieckiem niebo nocą. Jeśli macie lornetki lub teleskop obserwacje będą ciekawsze.  

 

To tyle na dzisiaj. Teraz zapraszam na zabawy przygotowane przez panią Lucynkę. Wystarczy kliknąć na link    http://przedszkola-zlotow.pl/p1/page.php?idd=33&ida=4 

 

 


 

 

środa 01.04.2020r.

Temat dnia: CZY ZWIERZĘTA TEŻ ŚPIĄ W NOCY

 

Dzień Dobry moje kochane Motylki, pozdrawiam Was  i  Rodziców. Zapraszam do nowych zabaw.

 

Na początek zatańczcie  przy piosence "Muzyczny stop"

 https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&t=24s

Posłuchajcie piosenkę „Słoneczko nasze rozchmurz buzię”. 

https://www.youtube.com/watch?v=ic2Bjr7xsC0

Rodzicu zapytaj o czym jest ta piosenka i zaproś dziecko do zabawy  muzyczno - ruchowej przy tej  piosence

1. Słoneczko późno dzisiaj wstało
I w takim bardzo złym humorze,
I świecić też mu się nie chciało,
Bo mówi, że zimno na dworze.

2. Lecz gdy piosenkę usłyszało,
To się tak bardzo ucieszyło,
Zza wielkiej chmury zaraz wyszło
I nam radośnie zaświeciło.

3. Słoneczko nasze, rozchmurz buzie,
Bo nie do twarzy ci w tej chmurze,
Słoneczko nasze, rozchmurz się,
Maszerować z tobą będzie lżej!

4. Słoneczko nasze rozchmurz pyska,
Bo nie do twarzy ci w chmurzyskach,
Słoneczko nasze, rozchmurz się,
Maszerować z tobą będzie lżej!

Przy pierwszej i drugiej części dziecko siedzi na dywanie, przeciągają się i udają ziewanie. Przy trzeciej i czwartej części wstaje  porusza się krokiem dostawnym  po obwodzie koła raz w jedną a raz w drugą stronę.

* Rodzicu  włącz dziecku płytę jaką dzieciom nagrałam i zaproponuj, żeby zaśpiewało ulubioną piosenkę.

* Zatańcz z dzieckiem "Taniec Przyklejaniec", również znajduje się na tej płycie nr 23 lub skorzystajcie z linku 

https://www.youtube.com/watch?v=bkEHK47buMY

 

Aby dziecko dowiedziało się "Czy zwierzęta też śpią w nocy?"  przeczytaj dziecku opowiadanie.

  

"Jak Janek Skowronek chciał wygrać konkurs" 

– Co tu zrobić? – zastanawiał się Janek Skowronek.

Zastanawiał się dlatego, że już jutro miał się odbyć konkurs „Jak oni ćwierkają?”, a Janek nadal nie miał nikogo do pary.

W zeszłym roku w konkursie mogli brać udział wszyscy i Janek pewnie by wygrał, gdyby nie Jarek Kanarek i ta jego  dość nieciekawa piosenka „Tiu, tiu, tiu”. W tym roku w konkursie mogły występować tylko zespoły. Janek chciał zaprosić   do wspólnego śpiewania Janusza Słowika, ale Janusz właśnie dziś postanowił wystąpić z zespołem żab „Nenufar”, więc

Janek musiał sobie szybko znaleźć kogoś innego.

– Nie ma mowy, żeby Kanarek wygrał i w tym roku – mamrotał do siebie Janek. – Co robić?

Z tego wszystkiego nie poszedł spać jak zwykle o siódmej wieczorem, tylko zasiedział się do późna. Wtedy coś zahukało mu nad głową.

– A kto to? – spytał przestraszony Janek.

– Sylwia Sowa – powiedziała sowa, która jak zwykle zbudziła się o ósmej wieczorem i wyszła ze swojej dziupli. – A ty jesteś ten sławny skowronek?

– Owszem – przyznał Janek, któremu bardzo pochlebiło to, że nawet nocne ptaki o nim słyszały.

– Podziwiam cię od dawna! – ucieszyła się Sylwia. – Mam twoje wszystkie płyty!

I tak sobie przyjemnie rozmawiali, aż w końcu Janek doszedł do wniosku, że właściwie mógłby wystąpić na konkursie z Sylwią. Co prawda nie miała zbyt pięknego głosu, ale to jej „hu, hu” dobrze pasowało do jego piosenki. Sylwia bardzo się ucieszyła z propozycji i nawet zdążyli przećwiczyć piosenkę, ale potem wybiła dziewiąta i Janek zrobił się okropnie śpiący.

– No, to ja już lecę – powiedział. – Do zobaczenia. Konkurs zaczyna się o dwunastej w południe w Ptasim Domku Kultury!

I poleciał. Nie zauważył, że Sylwia Sowa się zaniepokoiła i coś do niego woła…

O dwunastej Janek czekał przed Ptasim Domkiem Kultury, ale Sylwii nigdzie nie było. Mijały minuty, potem godziny, potem konkurs się skończył, a Janek ciągle był sam.

– No, niech ja spotkam tę sowę – mamrotał do siebie, strasznie zły. – Nie wiedziałem, że to taki ptaszek!

Czekał tak do siódmej wieczorem, a potem zachciało mu się spać, więc wrócił do siebie. I nigdy się nie dowiedział, dlaczego Sylwia nie przyleciała na spotkanie… A wy jak myślicie?

 

 Zadaj dziecku pytania do utworu. Przykładowe pytania:

Jakie zwierzęta są bohaterami opowiadania?

O jakiej porze dnia spotkali się skowronek i sowa?

Co Janek Skowronek zaproponował sowie Sylwii?

Kiedy miał się odbyć konkurs?

Jak myślicie, dlaczego sowa nie przyleciała na spotkanie?

Jakie znacie inne zwierzęta, które w dzień śpią, a w nocy są aktywne?

Pokaż dziecku ilustracje sowy i skowronka 

                

poproś aby posłuchało ich odgłosy kliknij na linki:

https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0

https://www.youtube.com/watch?v=bk9-o4VZRsc

 

Zaproponuj dziecku obejrzenie prezentacji pt. "Zwierzęta żyjące nocą" 

 https://podroze.onet.pl/polska/nocne-zwierzeta-w-polsce-co-sie-kryje-w-ciemnosciach/wsqy6n7 

 

Rodzicu  pobaw się z dzieckiem w zabawę  „Dzień – noc”.

Dziecko  to  zwierzątko dzienne  - skowronek, rodzic to zwierzątko nocne - sowa. Na hasło dzień dziecko - zwierzątko dzienne biega i naśladuje ruchy odgrywanego przez siebie zwierzątka. W tym czasie rodzic - zwierzątko nocne kuca, naśladując zasypianie. Na hasło noc zaczyna biegać rodzic - zwierzątko nocne, a dziecko udaje, że śpi. Zmiana ról zabawę powtarzamy kila razy. Możemy naśladować inne zwierzątka dzienne - krowa, gołąb, kura, zwierzątka nocne - nietoperz, jeż, borsuk, 

 Możesz do tej zabawy wykorzystać ilustracje:

           

 

Praca dodatkowa:  "Sowa" - praca plastyczna. Do wykonania sowy potrzebujecie: pestki dyni, rolka, klej na gorąco, kapelusze żołędzi, plastelina, ziarna pieprzu, ewentualnie duże i mniejsze guziki.

Aby wykonać sowę, musimy zagiąć od góry rolkę papieru, tak aby powstały nam dwa szpiczaste końce po bokach. Następnie robimy oczy. Ja wykonałam je z kapelusza żołędzia, plasteliny i ziarenka jałowca. Innym wariantem jest zrobienie ich z guzików. Na koniec obklejamy sowę pestkami – tak jak na zdjęciach. Niewiele pracy, a jaki uroczy efekt

https://dzieciakiwdomu.pl/2015/11/sowa-z-rolki-i-pestek-dyni.html

 

Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście. Pozdrawiam i do jutra!

 

 


 

 

wtorek 31.03.2020r.

 

Temat dnia: DZIEŃ I NOC

 

 Witam Was moje kochane Motylki i Waszych Rodziców. Dzisiaj pobawicie się w zabawę matematyczną i wykonacie pracę plastyczną. Życzę Wam miłej zabawy. Mam nadzieję, że zrobicie zdjęcia swoich prac i podjętych działań i prześlecie mi na przedszkolnego maila lub na Messenger. Zapraszam do zabaw. Kiss

 *Dla rozruszania zabawcie się przy piosence "Jadę , jadę". Kliknij w link

https://www.youtube.com/watch?v=aOpEskiyu4A

*Dzień i noc - zabawa matematyczna. Rodzicu przygotuj sobie sylwety słońca i ksieżyca 

1. Rodzicu przeczytaj dziecku  zagadki
Żółte i gorące, na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i ciebie. (słońce)

Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz.(księżyc)

2.  Poproś aby dziecko powiedziało jakie czynności wykonuje w dom u w ciągu dnia

 (budzimy się, jemy śniadanie, bawimy się, gramy... ) i w ciągu nocy (śpimy, odpoczywamy)

3. Pobawcie się w zabawę „DZIEŃ-NOC”-  na podłodze połóż 2 kartki; kartka żółta - dzień i kartka niebieska - noc. Gdy rodzic  mówi JEST DZIEŃ dziecko wstaje i staje przed żółtą kartką  i interpretuje ruchem opowiadanie.   Rodzic opowiada-   jest dzień, świeci słońce, płyną chmurki, śpiewają ptaszki, kończy się dzień  dziecko -  siada.

 A gdy rodzic  powie: JEST NOC- wstaje przed niebieską kartką . Rodzic kontynuuje opowiadanie: jest noc, mrugają gwiazdki, płyną chmurki, huczy sowa, kończy się noc, wstaje dzień - dziecko siada. Gdy rodzic powie DOBA - dziecko obiega obie kartki. 
I tak powtarzamy zabawę minimum 3 razy.

4. Przygotuj koło - może być okrągły dywanik , linka, wełna z której utworzysz koło oraz pocięte kwadraciki żółtej i niebieskiej kratki. Poproś dziecko, aby na obręczy ułożyło za ich pomocą przemijanie dzień i noc, tzn. na przemian – pasek żółty, niebieski, żółty, niebieski itd. Po wykonaniu zadania wraz z dzieckiem odczytujcie to, co ułożyło tzn. dzień, noc, dzień, noc itd.

5. Zabawa ruchowa- reakcja na sygnał dźwiękowy.
Rodzic gra na tamburynie -dziecko swobodnie porusza się po pokoju - jest dzień. Gdy tamburyno milknie- dzieci kładą się na dywanie- jest noc.

*Dzień i noc  - praca plastyczna. Rodzicu,  utrwalenie rytmu przemijania dnia i mocy - naklejanie gotowych symboli , dziecko na karteczkach może samo narysować słonko i księżyc

 

Na podsumowanie dnia Rodzicu włącz  dziecku  filmiki edukacyjne. 

 - Barney i przyjaciele Odcinek: Dzień i noc

 film:   https://www.youtube.com/watch?v=TwiIDRA1g_I

 lub 

- Detektyw Łodyga 3: Dzień i Noc na Planecie Ziemia 

https://www.miniminiplus.pl/detektyw-lodyga/filmy/detektyw-lodyga-3-dzien-i-noc-na-planecie-ziemia-2

Dla chetnych KATRA PRACY - policz gwiazdy, chmurki i ksieżyce. W ramce na dole zrób tyle kresek, ile znajduje się na kartce ksieżyców, chmurek i gwiazdek. Pokoloruj je.

Mam nadzieję, że dobrze spędziliście dzisiejszy dzień. Do jutra. Smile

 


 

 

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020R.

Temat kompleksowy: DZIEŃ I NOC

 

Temat dnia: CZYNNOŚCI CODZIENNE

 

Witam moje Motylki i  Rodziców. Mam nadzieję, że miło minął Wam weekend. Zatem zapraszam do zabaw. 

 

1. Rodzicu przeczytaj dziecku  zagadki:

Ciemnym płaszczem świat przykrywa, na jej płaszczu gwiazd tysiące,

a w kieszeniach sny ukrywa – zniknie, zanim wstanie słońce. (noc)

Po nocy rankiem nas wita, w południe słonkiem ogrzewa.

Wieczorem bajkę opowie i kołysanki zaśpiewa. (dzień)

2. Pokaż dziecku ilustracje słońca i księżyca. Jeśli masz jakąś  planszę  krajobrazu i sylwety słońca i księżyca to pokaż dziecku. 

Dziecko odczytuje  ich symboliczne znaczenie: słońce – dzień, księżyc – noc. 

            

3. Rodzicu możesz tylko przeczytać wiersz Doroty Gellner "Dzień i noc" lub możesz go czytać jednocześnie manipuluj  sylwetami słońca i księżyca na tle planszy krajobrazu, aby zilustrować treść utworu. Potrzebujesz jeszcze granatowy lub czarny materiał.

"Dzień i noc" - wiersz

Dzień to godzin ilość spora –

trwa od rana do wieczora.

Od wieczora zaś do rana

rządzi noc – w sto gwiazd ubrana.

(rodzic trzyma sylwetę słońca w dolnym rogu planszy. Podnosi powoli sylwetę zgodnie z treścią wiersza, pokazując dziecku  wędrówkę słońca nad horyzontem od świtu do zmierzchu).

Rano wszyscy wstają z łóżek,

lewą albo prawą nogą,

choć niektóre straszne śpiochy

do południa wstać nie mogą!

Rano jemy co? Śniadanie!

A w południe co? Obiadek!

Dwa obiadki je łakomczuch,

pół obiadku kto? Niejadek!

Po południu – podwieczorek

można zjeść, lecz niekoniecznie,

a wieczorem co? Kolację!

I czas iść do łóżka grzecznie.

(rodzic zasłania planszę granatowym półprzezroczystym materiałem i manipuluje sylwetą księżyca zgodnie z treścią wiersza).

W nocy jeść już nie należy.

W nocy raczej spać wypada.

Nikt nie skacze, każdy leży,

a noc wkoło sny rozkłada.

(rodzic odsłania planszę i znowu trzyma sylwetę słońca w dolnym rogu planszy).

Gdy po nocy świt zaświta,

słońce wzejdzie i dzień wstanie,

znowu z łóżek wyskoczymy

i będziemy jeść śniadanie.

3. Teraz porozmawiaj z dziećmi na temat pór dnia. Trzymaj w odpowiednim miejscu nad horyzontem sylwetę słońca lub księżyca i zapytaj dziecko:

- Jaka jest teraz na obrazku pora dnia?

Posłuchajcie piosenkę "Piosenka o dniu i nocy"

https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s

4. Obejrzyj z dzieckiem ilustracje przedstawiające sytuacje dnia codziennego - część jest w scenerii nocnej , a część - w dziennej. 

     

 

5. Zabaw się z dzieckiem w zabawę : "Co robi się w dzień a co w nocy". Do zabawy potrzebujesz obrazki   - dziecko wybiera spośród obrazków przedstawiających określone czynności jeden. Zadaniem jest wyjaśnienie, o jakiej porze dnia wykonujemy zazwyczaj przedstawione na nim czynności. Po przyporządkowaniu dane czynności do odpowiedniej pory  dziecko układa w jednej linii sekwencję obrazków zgodne z cyklem dobowym: rano, południe, wieczór, noc, rano itd. Rodzic pokazuje kolejne obrazki , a dziecko głośno wypowiada nazwę czynności  i pory dnia.

Popatrz tutaj: https://www.istockphoto.com/pl/wektor/ma%C5%82y-ch%C5%82opiec-jest-codzienne-czynno%C5%9Bci-gm492416742-76287427

6. Zabawa pantomimiczna "Co robię? (zabaw sie wspólnie z dzieckiem) - dziecko ruchem przedstawia jakąś czynność - rodzic zgaduje , co dziecko robi oraz podaje porę, w której te czynności zazwyczaj wykonuje się. Potem to samo robi rodzic i dziecko zgaduje.  

7. Teraz poćwicz z dzieckiem, przygotuj "Tor przeszkód" dzieci bardzo go lubią. Na pewno dziecko pomoże ułożyć , jeśli nie skorzystaj z proponowanego

https://www.mamawdomu.pl/2013/01/domowy-tor-przeszkod.html

   

To  tyle na dzisiaj, mam nadzieję, że się podobały zabawy. Teraz zapraszam na zabawy przygotowane przez panią Lucynkę. Wystarczy kliknąć na link   

http://przedszkola-zlotow.pl/p1/page.php?idd=33&ida=4

 


 

 

piątek 27.03.2020r.

Temat dnia:ZAKŁADAMY WIOSENNY OGÓRDEK

 

 Dzień dobry!  Pani Teresa i pani Lucyna zapraszają dzieci z grupy Motyle i ich rodziców do wspólnej zabawy :-)


1. Rodzicu przeczytaj dziecku wierszyk: "Ogródek na oknie"

W ogródku na oknie już rośnie szczypiorek,

Zielona pietruszka i z nasion – pomidorek.

Rzeżucha, co pachnie i wszystkim smakuje

I kolorowa fasolka, co oczy raduje.

Pośród tego kwiatki Kasia też wysiała,
Będzie z nich radość cała grupa miała.

Czego kwiatek potrzebuje, nim go Kasia wyhoduje?

Czarnej ziemi i słoneczka

i z konewki wody niejedna kropeleczka.

 

2. Zadaj dziecku pytaniarozmowa na temat wiersza 

- co rośnie na oknie?

- co Kasia wysiała?

- Czego potrzebują kwiatki?

- Jak Kasia będzie dbała o rośliny?

 

 3. Pooglądaj z dzieckiem nasiona: rzeżuchy, rzodkiewki, marchwi, owsa. Jeśli masz je w domu to pokaż, jesli nie to obejrzyjcie obrazki: 

           

 

 nasiona marchwi                                           nasiona owsa

 


         

 

nasiona rzeżuchy                                nasiona rzodkiewki

 

4. „Mój zielony ogródek”- Siejemy rzeżuchę mamo, tato proszę przygotuj:
-watę lub waciki, wodę nasiona rzeżuchy i naczynie w którym wysiejecie rzeżuchę

Obejrzyj film jak sieć rzeżuchę

          https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

Jeśli nie macie rzeżuchy a inne nasiona np.: fasola, owies bądź kwiatki to przygotuj: doniczkę ziemie, wodę i nasiona. Zasadź je razem z dzieckiem. Można również posadzić cebulę. Należy  uprawy codziennie podlewać i obserwować ich wzrost.   

5. Praca plastyczna – „Ogrodniczka i ogrodnik przy pracy w ogrodzie”- malowanie farbami lub kolorowanie kredkami. Jeśli posiadacie drukarkę można wydrukować kolorowankę  z linku. Jeśli nie to niech dziecko narysuje ogrodniczkę lub ogrodnika przy pracy.

https://mamotoja.pl/wiosenne-kolorowanki-dla-dzieci-do-druku,kolorowanki-galeria,3660,r3p13.html - ogrodniczka

https://www.e-kolorowanki.eu/zawody/ogrodnik-kolorowanki-dla-dzieci/ - ogrodnik

                 

Na drugą część zabaw zapraszamy do zakładki  e-Dzieci- zabawy popołudniowe , na stronie internetowej naszego przedszkola lub wystarczy kliknąć w ten link

http://przedszkola-zlotow.pl/p1/page.php?idd=33&ida=4



 

czwartek 26.03.2020r.

Temat dnia: WIOSENNE PORZĄDKI W DOMU

 

Witam serdecznie moje Motyli i Was Drodzy Rodzice. Mam nadzieję, że dobrze się wspólnie bawicie  Smile

 

Dzisiaj zapraszam was do zabawy badawczej i zabaw muzycznych.

 

1. Domowe porządki - zabawy badawcze  

Pomoce: teksty zagadek, przedmioty służące do utrzymywania porządku (lub ich zdjęcia), odkurzacz, znak ostrzegawczy  „Uwaga! Urządzenie elektryczne”.

-  Rozwiązywanie zagadek.

Przeczytaj dziecku zagadki:

Paszczę ma niewielką,

zębów nie ma wcale,

ale za to kurz z dywanu

zjada doskonale! (odkurzacz)

 

Stoi w kącie i woła:

„Chodźcie do mnie, dzieci,

i oddajcie mi papierki,

bo uwielbiam śmieci!” (kosz na śmieci)

 

-  Porozmawiaj z dziećmi na temat zgromadzonych przedmiotów (urządzeń) służącymi do utrzymywania porządku. Przykładowe pytania:

-Do czego służą te przedmioty?

-Co jeszcze jest potrzebne, aby zrobić porządek?

-Czym różnią się te przedmioty?

-Co trzeba zrobić, żeby odkurzacz zaczął działać?

3. Zabawa badawcza „Jak włączyć odkurzacz?”. Dziecko oglądaj odkurzacz. Zastanawia się, jak działa. Sprawdzają, gdzie się go włącza i wyłącza. Przyciska przycisk. Dziecko odkurza fragment dywanu.

4. „Uwaga! Prąd elektryczny!”. Rodzic pokazuje dziecku znak ostrzegawczy „Uwaga! Urządzenie elektryczne”.

Zapytaj dziecko:

 - Co oznaczała ta tabliczka?

-  Dlaczego musimy bezwzględnie przestrzegać zasad bezpieczeństwa, kiedy widzimy taką tabliczkę?

-  Przyjrzyjcie się, gdzie podłączony jest odkurzacz, aby działał.

- Czy dzieci mogą same włączać do prądu urządzenia elektryczne?

- Czy mogą dotykać gniazdek elektrycznych? Dlaczego?

6. Zabawa ruchowa „Włączam – wyłączam”. Na hasło Włączam – pstryk! dziecko naśladuje według własnego pomysłu działanie różnych urządzeń elektrycznych. Na hasło Wyłączam – pstryk! zastyga w bezruchu.

 

 

1. Sprzątamy - zajęcia umuzykalniające.

Rodzicu przygotuj:  cymbałki, tamburyn, 2 drewienka, grzechotka. Te instrumenty możesz zastąpić drewnianymi klockami, pojemnikiem plastikowym wypełnionym grochem, fasolą itp.

Przebieg zajęć:

1. Zabawa „Wiosenne słonko”. N. zaprasza dzieci do zabawy przy muzyce.

Kliknij w link https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk

Kiedy gra skoczna muzyka (słonko świeci), dzieci biegają. Na przerwę w nagraniu (deszczyk pada) zatrzymują się i robią parasol z rąk złączonych nad głową.

2. Zabawa „Co słychać?”. Rodzic mówi: Dziś będziemy robić wiosenne porządki. Posłuchajcie, jakiego urządzenia będziemy używać. Kliknij w link:

https://www.youtube.com/watch?v=13YrlKQPhG0

Dzieci słuchają odgłosu odkurzacza. N. zadaje pytanie: Co to było?. Dzieci zgadują.

3. Zabawa „Odkurzacze nowej generacji”. Do tej zabawy potrzebujesz: 2 drewienka, tamburyno, grzechotkę. 

Dziecko siada na podłodze. Rodzic mówi: Będziesz  odkurzaczem nowej generacji, który działa tak, jak zaprogramuje go komputer. Ja będę komputerem i będę mówić, co mają robić odkurzacze.

- Gdy zagram na drewienkach – odkurzacz  jeździ po pokoju i odkurza. (dziecko ślizgają się na pupie i próbuje wydawać odgłos zbliżony do pracującego odkurzacza)

- Gdy zagram na tamburynie – odkurzacz  włącza  funkcję mycia podłogi. (dziecko  zatrzymuje się i w miejscu poruszają stopami na przemian do przodu i do tyłu)

- Gdy zagram na grzechotce – odkurzacz włącza  opcję polerowania podłogi. (dziecko kręci się na pupie wokół własnej osi)

4. Zabawa „Sprzątamy cały dom”. Rodzic  zaprasza dziecko do wycierania kurzu i wyjaśnia: Kiedy będę grać na cymbałkach niskie dźwięki (rodzic prezentuje dziecku niskie dźwięki), wycieramy kurze z podłogi (dzieci przykucają i naśladują wycieranie kurzu). Kiedy będę grać wysokie dźwięki

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl