Strona główna
Serdecznie witamy! break

 

 

Jeżeli potrzebjesz więcej wskazówek do ćwiczeń, dodatkowych materiałów lub chcesz skonsultować postępy Twojego dziecka, skontaktuj sie z logopedą, który prowadził zajęcia z Twoim dzieckiem:

Kontakt do logopedy- Pani Marlenki p1misie@wp.pl

Kontakt do logopedy- Pani Moniki p1biedronki7@wp.pl

 

12. 04. 2021 - 16. 04. 2021 - zajęcia indywidualne

Laughingzabawa paluszkowa "Dwie ręce mam": https://www.youtube.com/watch?v=GafcltWniCU

Laughingćwiczenia słuchowe "Jakie to zwierzęta": wysłuchaj i odgadnij, spróbuj także naśladować odgłosy wydawane przez te zwierzeta: https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

LaughingMalowanie w buzi – ćwiczenia artykulacyjno- oddechowe:

https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-artykulacyjne/malowanie-w-buzi-cwiczenia-artykulacyjno-oddechowe/

12. 04. 2021 - 16. 04. 2021 - zajęcia grupowe

Zapraszamy do ćwiczeń oddechowych, wykonajcie wesołe rękawiczki wg instrukcji i pobawcie się. Do tych ćwiczeń możecie często wracać:

https://www.youtube.com/watch?v=s1OEHAhoj8o

Następnie proponujemy zestaw ćwiczeń artykulacyjnych, zachęcamy do codziennego powtarzania tych ćwiczeń.

mp21 - Just another WordPress site

 

 

08. 04. 2021 - zajęcia grupowe

Dziś zachęcamy wszystkie dzieci do wykonania ćwiczeń fonacyjnych.

Pamiętacie co to jest fonacja? - Fonacja oznacza zdolność do wydawania głosu, do posługiwania się głosem. Dlatego też ćwiczenia fonacyjne określa się również mianem ćwiczeń głosowych.

Cele ćwiczeń fonacyjnych to:

  • prawidłowe wydobycie głosu do uzyskania efektu dźwiękowego w jamie ustnej;
  • rozluźnienie mięśni krtani i aparatu artykulacyjnego;
  • wyrobienie umiejętności modulowania siły natężenia głosu;

Wykonajcie następujące ćwiczenia:

 Wymawianie samogłosek [a], [o], [u], [e], [y], [i].

SurprisedNajpierw wymawiamy pojedyncze samogłoski „krótko” a następnie  przedłużamy poszczególne dźwięki czyli wymawiamy je długo.

 SurprisedNa jednym wydechu z taką samą siłą wymawianie trzech samogłosek: [aou], a następnie [eyi].

 SurprisedWymawianie samogłosek w rytmie liczenia (a-a-a-a-a-) a następnie tak jakbyśmy śpiewali kołysankę (aaaaa).

 SurprisedWymawianie krótkiego, wymyślonego przez dziecko zdania szeptem, półgłosem, głosem pełnym i krzycząc.

                                           06.04.2021-zajęcia grupowe

 

Propozycyje ćwiczeń oddechowych:

„Kto dmuchnie dalej?” - przygotowujemy kulki z papieru, dmuchamy je z dłoni

„Kto dmuchnie wyżej?” - można użyć piórka czy kłębuszka waty

„Mecz piłkarski” -dmuchamy piłeczki pingpongowe

„Wyścigi” –  dmuchanie papierowych kulek po narysowanej trasie wyścigowej

„Bitwa morska” – dmuchanie na papierowe okręciki lub plastikowe łódeczki położone w wodzie

Wiosenne ćwiczenia narządów mowy:

 

 

06.04.2021-07.04.2021-08.04.2021 -zajęcia indywidualne

Zapraszamy do wspólnej zabawy z Muzykalną Sową

Zabawa "Rowerek": https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20

Ćwiczenia rozwijające mowę
Dziecko odpowiada na pytania na podstawie obrazka.
Co jest w koszyku?
Co trzyma Tomek?
Co trzyma Ala?
Co trzyma Ola?
Co trzyma Adam?

Sylabowanie imion. Przesylabuj proszę poniższe imiona dzieci oraz powiedz na jaką głoskę zaczyna się dane imię:

IMIĘ:        SYLABY:      PIERWSZA GŁOSKA:
-Tomek    (TO-MEK)                 T
-Ala          (A-LA)                    A
-Ola         (O-LA)                    O
-Adam     (A-DAM)                  A

 

 

Powodzenia, miłego dnia :)


01. 04. 2021 - zajęcia indywidualne

Spójrz na minki, wysłuchaj krótką rymowankę i spróbuj naśladować przedstawione emocje przed lustrem. 

 

zajęcia grupowe:

 

Ćwiczenia słownikowe
Dzieci nazywają przedmioty przedstawione na obrazkach (zwracamy uwagę na poprawną wymowę) oraz  łączą strzałką podpisy z odpowiednimi obrazkami. 

 

 

 

 

31.03.2021- zajęcia indywidualne:


Bajka logopedyczna o Wielkanocy- zachęcamy do przeczytania bajki oraz wspólnych ćwiczeń artykulacyjnych.

Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Do miski (dziecko robi z języka „miskę” – przód i boki języka unosi ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (dziecko wysuwa język z buzi, a potem go chowa, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).

Rozbija jajka (dziecko szeroko buzię, uderza czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obraca językiem w buzi). Ciasto już się upiekło.

Następnie Pan Języczek maluje jaja – wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwa język po górnych zębach i podniebieniu) i rysuje na jajach wzorki – kropki (dziecko dotyka językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kreski (dziecko porusza językiem na boki). Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.

Fakty Kaliskie / Aktualności / Wydarzenia w Kaliszu


30.03.2021- zajęcia indywidualne:

 Zapraszamy do wykonania ćwiczeń oddechowych przy użyciu słomki (logokreacja).
Poniższe zadanie to słomkowa układanka wg wzoru: należy wyciąć elementy i za pomocą słomki ułożyć je na kartce wg. wzoru. 

 Ćw. oddechowe ze słomką – pdf

 

zajęcia grupowe:

"Zajęcze boogie- woogie"

Zanim zaczniemy śpiewać zachęcam do omówienia wyglądu zająca                                              Zając – budowa – pdf.

 Zapraszamy do zabawy muzyczno-ruchowej stworzonej przez logokreację                        ,zapoznania się z tekstem piosenki, melodią, nauką pokazywania. 

Zajęcza piosenka.jpg
Słowa całej piosenki o, tutaj: Zajęcza piosenka – pdf.
W tekście jest skocz lub hop -(skocz/hop), wybieramy wersję , która nam bardziej pasuje ;)

Miłej zabawy!


29. 03. 2021 - zajęcia indywidualne:

Zachęcamy do przyjemnego masażyku połączonego z ćwiczeniem dźwiękonaśladowczym.

Oto wskazówki do zabawy:

Spotkały się w koszyczku: (idziemy palcami po plecach)

Żółty kurczaczek Pi-Pi (skubiemy paluszkami „a la dziobanie” kurczaka)

Puchaty zajączek Kic-Kic (tworzymy łódeczkę z dłoni i przeskakujemy z miejsca na miejsce)

Mięciutki baranek Be-Be (rysujemy zakręcone rogi)

Kurczak woła Pi-Pi-Pi (skubiemy paluszkami)

O dyngusie ciągle śni. (rysujemy delikatnie opuszkami deszczyk)

Zając skacze Kic-Kic-Kic (łódeczka z dłoni i przeskakujemy)

Nie chce wody nic a nic! (rysujemy znak x)

Nosek marszczy, uszka chowa, (dotykamy nosek/ dotykamy uszy)

Chętnie się pod bazie schowa (chowamy dłoń pod pachę dziecka)

Za to baran beczy – Beee! (rysujemy rogi)

Oblać wszystkie dzieci chce!

Psik, psik, psik, psik! (psikamy mgiełką/spryskiwaczem lub dmuchamy delikatnie :))

 

29 - 30. 03. 2021, 01. 04. 2021 - Zajęcia grupowe

Zachęcamy wszystkie dzieci do wielkanocnych ćwiczeń artykulacyjnych

 


 17/18.03.2021- zajęcia logopedyczne indywidualne

 Zabawa paluszkowa

 Opowiadamy zagadkę dziecku i ją ilustrujemy ruchem. Dziecko próbuje odworować nasze ruchy rąk.

To jest takie zwierzę, które na początku jest malutkim jajeczkiem.
Pokazuję wtedy palce, które prawie się łączą.
Potem zamienia się w gąsienicę.
Wielokrotnie zginamy palec.
Gdy się naje listkami i jest odpowiedni czas wtedy chowa się w kokonie.
Twarz chowamy w dłoniach, przytulamy też nogi do siebie (siedząc).
Aż nagle z kokonu powolutku wychodzi… MOTYL!
Pokazujemy dłońmi, a dalej całymi rękami jak powoli zaczynają się ruszać skrzydełka.

 Ćwiczenia oddechowe z motylkami.
Przygotowujemy motyle z papieru.
Co robimy z takimi motylkami?
Próbujemy je zdmuchnąć z palca, paluszków, dłoni, grzbietu dłoni, ręki, kolana, stopy, …

IMG_1989.JPG


Ćwiczenia artykulatorów - Motyle

https://logokreacja.files.wordpress.com/2019/04/c486w.-artykulatorc3b3w-c5bcc582obek.pdf

Na zakończenie proponuję ćwiczenie relaksacyjne: 

https://www.youtube.com/watch?v=8unGIurRsXo

17. 03. 2021/18.03.20201 - zajęcia logopedyczne grupowe

 Jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę? Dzieci wymieniają te ptaki, a wtedy Rodzic wręcza obrazek z danym ptakiem dziecku i wspólnie wykonują ćwiczenie artykulacyjne.

https://logokreacja.files.wordpress.com/2019/03/c486wiczenia-artykulatorc3b3w-z-ptakami-mac582e.pdf

Na końcu powtarzamy sobie jeszcze nazwy ptaków, wyklaskujemy ich nazwy dzieląc je na sylaby.

Zrzut ekranu 2019-03-16 o 13.13.39.png

Miłych ćwiczeń, pozdrawiamy!

16. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne grupowe

 

Zachęcam do skorzystania z pomysłów na wspólną zabawę

 

 
i wspieranie mowy podczas pobytu z dzieckiem w domu.

Logopedia w kuchni: ćwiczenia oddechowe i słuchowe.

 

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-cwiczenia-oddechowe-i-sluchowe-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

 

 

https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-czesc-druga-cwiczenia-aparatu-artykulacyjnego-i-kategoryzacja-pomysly-na-dlugi-pobyt-w-domu-z-dzieckiem/

 

 
https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy/
 
https://www.logotorpeda.com/strefa-rodzica/logopedia-w-kuchni-zabawy-sensoryczne-przepisy-czesc-druga/

To znowu ja..Życze Ci miłego dnia! - KARTKI.pl

16.03.2021- zajęcia logopedyczne indywidualne


Zapraszam do ćwiczeń słuchu fonematycznego. Rodzic czyta polecenia, natomiast dziecko wskazuje prawidłowy obrazek i próbuje powtórzyć nazwę. 

https://wordwall.net/pl/resource/1102274/logopedia/%c4%87wiczenie-s%c5%82uchu-fonematycznego-cz1-wska%c5%bc-prawid%c5%82owy

 

15. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne indywidualne

 

Odgłosy zwierząt – ćwiczenia słuchowe. Pomyśl i kliknij

https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

Zapraszam do ćwiczeń oddechowych - przy użyciu słomki rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze. Powstają w ten sposób ciekawe, nowoczesne obrazy. W linku poniżej zamieszczony jest krótki film instruktażowy.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=2yFNv8PElDI&feature=emb_title

11. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne indywidualne 

Wsłuchaj się w odgłosy i powiedz co usłyszałeś: https://www.youtube.com/watch?v=jgFNvlZGAEc

"Wiosenna gimnastyka buzi i języka"


11. 03. 2021, 15.03. 2021

zajęcia logopedyczne grupowe

Zapraszamy do wysłuchania wiersza "Reguły dla gaduły" Małgorzaty Strzałkowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=rLCxnVy9XUU

Na pewno wszystkie dzieci chcą pięknie mówić! Pomogą Wam w tym poniższe ćwiczenia:

 

Ciekawostki dla Rodziców!

 

 


 

Zabawy logopedyczne do przeprowadzenia w domu Smile

22 - 26.06. 2020

Dziś proponujemy dwa w jednym… Zapraszamy do ćwiczeń narządów artykulacyjnych na podstawie tekstu Patrycji Siewiera –Kozłowskiej „Bezpieczne wakacje”. Przy okazji utrwalimy sobie ważne zasady bezpieczeństwa, których należy bezwzględnie przestrzegać w czasie wakacji.

Gdy nadejdą już wakacje, czas swobody i radości, (uśmiechamy się szeroko przy zamkniętych ustach)

zapamiętaj kilka zasad, aby uniknąć przykrości: (usta wyginamy w tzw. podkówkę)

Nigdy nie chodź sam nad wodę, (kręcimy głową w geście zaprzeczenia)

słuchaj mamy, albo taty. (czubkiem języka dotykamy prawego i lewego kącika ust)

Kąp się blisko ratownika i ostrożnie w wodzie brykaj! (czubkiem języka dotykamy kolejno górnych zębów)

Gdy na słońcu chcesz się bawić nie zapomnij z daszkiem czapki. (przyklejamy szeroki język do podniebienia)

Ona głowę twoją chroni, nos i buzie też ochroni. (oblizujemy dolną i górną wargę językiem)

W górach, jeśli ci się zdarzy, że na szlaku się zatrzymasz, (dotkamy czubkiem języka wałka dziąsłowego za górnymi zębami i chwilę przytrzymujemy)

Nie nawołuj głośno echa, by nie zbudziła się lawina! (kręcimy głową w geście zaprzeczenia)

Gdy do lasu się wybierzesz (czubkiem języka dotykamy kolejno dolnych zębów)

i owoców leśne krocie zanim zerwiesz, zechcesz zjeść je (naśladujemy ssanie cukierka, mlaskanie)

— Spytaj mamę, babcię, ciocię! (wypychamy językiem policzki)

Bądź wesoły i radosny, baw się dużo, wypoczywaj, (uśmiechamy się szeroko przy zamkniętych ustach)

Miło spędzaj całe lato, podręcznikom powiedz: bywaj! (kląskamy jak koniki)

Morze, góry, las, jezioro, wszystkie miejsca bajeczne! (naśladujemy szum morza, lasu)

Lecz pamiętaj te przestrogi, aby były też bezpieczne! (głęboko wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami)

 

Pora na ćwiczenia oddechowe pt. "Balony". Za pomocą słomki nanosimy wycięte balony na odpowiednie miejsca według kolorów - rozróżnianie, utrwalanie nazw. Odczytujemy hasło, słuchamy/czytamy wiersz. Uczymy się go na pamięć.

https://www.facebook.com/migamisie/photos/pcb.1685500474939552/1685499694939630/?type=3&theater


 


Pozdrawiamy serdecznie!

 

15-19.06.2020r.


Na początek gimnastyka buzi i języka , zagrajmy w grę!

https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka

 

Czas na pracę pt. "Kółeczkowy kwiatek". Kółka wylepiamy plasteliną, kulkami z bibuły, stemplujemy pieczątkami, palcem zamoczonym w farbie... Pomysły mogą być różne. Warto wydrukować na kolorowej kartce. https://www.facebook.com/logokocur/photos/a.403505956862286/631830880696458/?type=3&theater

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

 

Dodatkowe ćwiczenie dla dzieci ćwiczących prawidłowa wymowę głoski r. Powtarzaj z biedronkami.

Zachęcamy do wykonania ćwiczeń oddechowych na świeżym powietrzu:

  • Dmuchanie baniek mydlanych
  • Wąchanie kwiatów na łące – wdech i wydech nosem
  • Dmuchanie (wprawianie w ruch) wiatraczków
  • Nadmuchiwanie balonika
  • Dmuchanie w balonik, żeby nie opadł na podłogę
  • Dmuchanie na papierowe łódki lub styropianowe zabawki na powierzchni wody

08-12.06.2020r.

Na początek zapraszamy do ćwiczeń oddechowych ze słomką!

https://www.facebook.com/100726594909284/photos/a.101965318118745/135261741455769/?type=3&theater

 

Czas na ćwiczenia narządów mowy z "Pszczółką Mają"

Gdy buzie są już rozćwiczone, zapraszamy do nauki wierszyka!

"Co słychać? Zależy gdzie.

Na łące słychać: kle, kle, kle!

Nad stawem: kum, kum, kum.

Na polu: ku, ku, ku.

Przed kurnikiem kukuryku!

ko, ko, ko, ko - w kurniku.

Koło budy słychać hau, hau.

A na progu: miau... 

Dobrej zabawy!

Zabawy logopedyczne do przeprowadzenia w domu Smile

01-05.06.2020r.

Ćwiczenia i zabawy oddechowe to bardzo ważny element w terapii logopedycznej, dlatego zachęcamy Was do systematycznego wykonywania poniższych ćwiczeń, na pewno każdy wybierze coś dla siebie...Wink

  • Nadymanie buzi i przepychanie powietrza w zamkniętej buzi
  • Dmuchanie baniek mydlanych
  • Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem
  • Przenoszenie słomką skrawków papieru, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp.
  • Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy)
  • Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni
  • Dmuchanie na lekkie przedmioty – piórka, waciki, papierki od cukierków, suche liście
  • Zdmuchiwanie płomienia świecy (stopniowe zwiększanie odległości)
  •  </

 

Wybranie galerii nie powiodło się!
Unknown column 'Id_grupy' in 'where clause'