Strona główna
Serdecznie witamy! break

kontakt do Pani Beatki prowadzącej zajęcia korekcyjno-kompensacyjne  p1pszczolki@wp.pl


Bardzo proszę Rodziców o pomoc dzieciom w wykonywaniu poniższych zadań i ćwiczeń.

 


04.05.2021r-05.05.2021r

  1.  Zabawy z masą solną

Przepis na masę solną:

  • 1.5 szklanki mąki 
  • 1,5 szklanki soli
  • Niespełna pół szklanki wody.

Najpierw do miski wsypujemy mąkę i sól i mieszamy. A potem powoli dolewamy wodę mieszając. Jeżeli masa wydaje Wam się za lepka, wtedy po prostu dodawajcie trochę soli i trochę mąki. Jeżeli chcecie i potrzebujecie tej masy więcej to możecie zmienić proporcje na większe pamiętając o tym aby soli i mąki było tyle samo.

Jeżeli chcecie kolorową masę solną dodajcie trochę (na oko) barwników spożywczych.

Masa solna jest o tyle fajna, że zrobicie ją szybko i na dodatek ze składników, które zazwyczaj wszyscy mają w domu. Po wykonaniu masy zachęcam aby dziecko ugniatało, zwijało, rozdzierało powstałe ciasto. Można ulepić z masy, np. bułeczki, ciasteczka, ludziki. Róbcie to na co macie ochotę i podpowiada Wam wyobraźnia.

 

   2.  Układanie puzzli. Zachęcam do wspólnego układania ulubionych puzzli lub skorzystania z poniższej strony internetowej.

https://puzzlefactory.pl/pl/kategorie/dla-dzieci


12.04-16.04.2021

Zajęcia indywidualne

  1. Zajęcia kreatywnego myślenia i manualne : Tajemniczy stwór
    Należy przygotować kartki i mazaki. Rodzic mówi: A teraz bierzemy jeden mazak do ręki i rysujemy na kartce jakąkolwiek linię krzywą, jaka nam tylko przyjdzie na myśl. Następnie bierzemy drugi mazak i nim wykonujemy inną dowolną linię. Na wszystkie pytania o to, jaka ma być linia, odpowiada: „Jaka ci przyjdzie na myśl”. Na koniec tego etapu rodzic mówi:” A teraz ostatnim mazakiem rysujemy ostatnią linię, ale tak, aby utworzyć, wykorzystując wszystkie pozostałe – jakieś nieistniejące zwierzę, wymyślone przez was. Mamy z tych trzech kolorowych linii stworzyć dziwnego stwora”.
    Kiedy już wszyscy narysują wymyślonego stwora, rodzic zachęca, aby wymyślić:
    - nazwę dla stwora, może być też imię,
    - W jakim środowisku żyje: wodnym, wodno – lądowym, w powietrzu, w (na) ziemi, a może w mieszanym?
    - Czym się odżywia?
    - Jakiego rodzaju dźwięki wydaje?
    - Jakiej jest wielkości?
    - Czy ma futro, pióra, czy łuski?
    - Czy odznacza się jakimiś szczególnymi zdolnościami?
    - Jakie ma trzy podstawowe cechy usposobienia, czy jest sympatyczny, miły czy raczej agresywny i groźny dla człowieka? Jaki jest?

2. Zajęcia usprawniające poczucie rytmu, koordynację ruchową, spostrzegawczość.Zatańcz ze mną – zabawa muzyczno-ruchowa
https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA

3. Zabawa rozwijajaca koordynację wzrokowo-ruchową

Rodzic rysuje na kartce głowę i włosy, zadaniem dziecka jest cięcie nożyczkami po linii, tak aby stworzyć fryzurę.

Można skorzystać z gotowych kolorowanek: https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/12/nauka-wycinania/

4. Zapraszamy do stworzenia "Gniotka", który pomoże usprawnić pracę Waszych dłoni

Potrzebne są:

- balon

- mąka ziemniaczana lub ryż

- mazak

- dodatkowo: włóczka/wstążka

Wsypujemy mąkę lub ryż za pomocą lejka do balona i zawiązujemy. Za pomocą mazaka dorysowywujemy oczy, nos, buzię. Przy użyciu kolorowej włóczki lub wstążki tworzymy włosy



I i II grupa

  1. Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie,wzbogacanie słownictwa.

    Zagadki - o czym myślę
    Opowiadamy dziecku o czymś nie podając definicji i prosimy, by zgadło, o czym mowa. Przykładowo mówimy "myślę o zwierzęciu, które ma cztery łapy, lubi obgryzać kości i głośno szczeka" albo "myślę o czymś, co jest zrobione z drewna, może być w różnych kolorach i jest potrzebne do rysowania".

      Zagadki logiczne

Na przykład: „Co jest białe i mokre z płatkami śniadaniowymi?” albo „Co mruczy, drapie i lubi mleko?” albo „Co mruczy, drapie, ryczy i ma duże kocięta?”. Za każdym razem sprawdźcie, czy odpowiedź dziecka spełnia wszystkie podane warunki. W piewszej zagadce chodzi o mleko, w drugiej zagadce odpowiedzią jest kot, ale w trzeciej - lew lub tygrys. Pierwsze zagadki muszą być łatwe.

  1. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnie, uważne słuchanie.

    Śmieszny portret” – posłuchaj piosenki, a następnie namaluj to co usłyszałeś.

https://www.youtube.com/watch?v=Gd5GeTq3KHQ

 

Piątek, 09.04.2021r.

Zajęcia indywidualne

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem małego, miękkiego woreczka lub poduszki

1. Chodzenie z woreczkiem na głowie
Dziecko kładzie woreczek na głowie i chodzi po pokoju z wyprostowanymi rękami, starając się aby woreczek nie spadł  z głowy. Jeżeli woreczek spadnie należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłowa sylwetkę.

2. Utrzymaj woreczek na głowie
Dziecko chodzi po pokoju z woreczkiem na głowie. Na dany sygnał wykonuje siad skrzyżny, po czym wstaje i chodzi dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma.

3. Rzuty woreczkiem w górę
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym trzymając w dłoniach woreczek. Rzucaj nim w górę i stara się go chwycić zanim spadnie na podłogę, następnie:
- jedną ręką rzuca, drugą łapie
- przed złapaniem woreczka klaszcze w dłonie 1- 2- 3 razy

4. Rzuty woreczkiem do wiaderka
Dziecko stoi w odległości około 2- 3 metrów i rzuca woreczkiem do wiaderka.

5. Rzut woreczkiem obunóż
Dziecko siedzi trzymając woreczek między stopami. Na dany znak podrzuca woreczki w górę.

6. Rzut woreczkiem w górę
Dziecko siedzą trzymając woreczek palcami jednej stopy. Na dany sygnał  podrzuca woreczek jak najwyżej w górę. Dziecko powinno wykonywać rzuty raz prawą, raz lewą nogą.

7. Podrzucanie woreczka nogą i chwyt w dłonie
Dziecko staje kładąc woreczek na jednej stopie. Unosi nogę z woreczkiem i podrzuca woreczek w górę, starając się złapać go w dłonie zanim upadnie na podłogę.

8. Chód z woreczkami
Dziecko stoi trzymając woreczki palcami stóp. Na dany sygnał zaczyna chodzić po pokoju, wysoko unosząc kolana i utrzymując woreczek palcami stóp

 

Czwartek 08.04.2021

Zajęcia grupowe I i II grupa
Kodowanie.


 

 

Zajęcia indywidualne:

Ćwiczenia orientacji w przestrzenni, rozpoznawanie ich stron:

  1. Kierowanie przy pomocy pojęć: prosto, w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu dziecka tak, aby dotarło do określonego miejsca.
    2. Układanie przedmiotów lub obrazków wg wskazówek: po prawej, po lewej,
    na dole, na górze, pod, nad, obok, przed, za, np. ( po prawej stronie stolika połóż książeczkę, po lewej stronie auto, połóż pod stolikiem misia itp.)
    3.Wykonywanie poleceń, ćwiczeń wg. pokazu lub instrukcji słownej np. marsz w lewo, w prawo, obroty wokół własnej osi
    4. Budowanie w przestrzeni wieży, mostów i innych konstrukcji z klocków, organizowanie zabaw konstrukcyjnych przy użyciu klocków.

 

Zabawa wyciszająca "Budujemy ciszę"

https://www.youtube.com/watch?v=pY5nbeL_wQI

tekst:

Budujemy ciszę, budujemy ciszę,
budujemy z klocków ciszę
Prawym uchem słyszę, lewym uchem słyszę,
bardzo dobrze słyszę ciszę.

Dzielnie pompujemy, dzielnie pompujemy
Balon ciszy, bo tak chcemy
Prawe ucho słyszy, lewe ucho słyszy
jak w piwnicy tupią myszy

Hałas przeganiamy, hałas przeganiamy
Panią ciszę zapraszamy
Cicho jak motyle, cicho jak motyle
posiedzimy tu przez chwilę.

 

Środa, 07.04.2021r.

Zajęcia indywidualne

Dokończ rozpoczęte sekwencje.  Możesz dorysować lub wkleić figury według podanego wzoru.

https://ztorbynauczycielki.pl/sekwencje/#google_vignette

Dokończ kolorowanie według podanego wzoru.

 

Zajęcia indywidualne

Zapraszamy do zabawy z  kaszą manną: "Kaszolina"

Potrzebne będą:

- miska

- kasza manna (400g)

- ciepła woda (150ml)

- można dodać barwnik spożywczy dla uzyskania koloru lub odrobinę olejku do ciasta, co doda masie zapachu

Kaszę zalewamy ciepłą wodą, zagniatamy do momentu utworzenia się plastycznej masy, balansując proporcje. Dziecko samodzielnie ugniata masę, doświadczając zmieniającej się konsystencji. Gotowa masa powinna odchodzić od ręki. Z „kaszoliny” dziecko może formować płaskie i przestrzenne figurki.

 

 

 

Wtorek 06.04.2021r

Zajęcia indywidualne

 

Ćwiczenia ruchowo -wzrokowe:

Tworzenie różnych wzorów poprzez wodzenie palcem na tackach (stole), które wysypane są mąką, (kaszą manna). Odtwarzanie przez dziecko wzoru narysowanego przez osobę dorosłą. Następnie zamiana ról. Dziecko rysuje, rodzic odtwarza.


Zabawy ruchowe z pokazywaniem

Gimnastyka

Prawą nogą wypad w przód
i rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rączek w tył, do przodu
i rannego nie czuć chłodu.

Części ciała

Rączki robią klap, klap, klap (klaszczemy w dłonie)
Nóżki robią tup, tup, tup. (tupiemy nóżkami)
Tutaj swoją główkę mam (pokazujemy na głowę)
I po brzuszku bam, bam, bam. (klepiemy się po brzuszku)
Buzia robi am, am, am (naśladujemy mlaskanie buzią)
Oczka patrzą tu i tam. (mrugamy oczkami)
Tutaj swoją główkę mam, (pokazujemy na głowę)
I na nosku sobie gram. (naśladujemy grę na trąbce)

 

Terapia grupowa 06.04.2021/07.04.2021

Znajdź 10  różnic między obrazkami:

 

Piątek, 02.04.2021r.

Zajęcia indywidualne

1. "Kurka", zabawa muzyczna

https://www.youtube.com/watch?v=RM4TuFvxfQA

Puk, puk, puk. Puk, puk, puk.
Kto tam? Kto tam?   -2x

To ja kurka mała
Wejść bym bardzo chciała.

Raz, dwa, trzy. Raz, dwa, trzy
Już otwieram kurce drzwi.   -2x

2. "Kura", zabawa ruchowa

 * Kura spaceruje po podwórku, szukając pożywienia (dzieci spacerują, wysoko unosząc kolana, po kilku krokach zatrzymują się i najpierw jedną, a później drugą stopą „rozgrzebują” ziemię)

 * Kura macha skrzydłami (dzieci machają ramionami).

 * Kura dziobie ziarenka (palce obu rąk dzieci układają w kształcie ptasiego dzioba; kilka razy otwierają szeroko „dzioby” i zamykają, składając kciuk z kolejnymi palcami).

 

Czwartek, 01.04.2021r.

 

Zajęcia indywidualne:

Ułóż wielkanocne puzzle online z zajączkiem

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/355429-puzzle

 

 

Zajęcia indywidualne

1. "Zajączki", zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie. (trzymamy otwartą dłoń i poruszamy palcami)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

(palcami drugiej dłoni zamykamy pierwszy palec, pozostałe trzymamy wyprostowane,  dziecko przelicza pozostałe palce. I tak dalej...za każdym razem dziecko przelicza, ile palców zostało)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (ponownie poruszamy palcami)

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie? (zamykamy dwa palce, a dziecko przelicza pozostałe, itd)

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy cztery odejdą, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się chowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica,

Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (zaplatamy palce obu dłoni i lekko kołyszemy)

2. Kalkowanie z wykorzystaniem papieru śniadaniowego

Potrzebujemy:

- narysowany na kartce obrazek np. pisanka (można skorzystać z gotowej kolorowanki)

- arkusz papieru śniadaniowego

- ołówek/mazak

Na obrazek przykładamy arkusz papieru śniadaniowego, (można ułatwić dziecku pracę poprzez przyklejenie kartki taśmą klejącą do stołu). Dziecko poprawia ołówkiem lub mazakiem prześwitujący przez kalkę wzór. Po skończeniu można pokolorować obrazek kredkami.

 

 

 

Środa, 31.03.2021r.

Zajęcia indywidualne

1. Piosenka o symbolach Wielkanocy

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

2. Opowieść ruchowa

Zbliżają się święta, idziemy na zakupy, po środki czystości ( chód w miejscu).

Myjemy okna ( koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce ).

Wycieramy kurze ( ruchy dłońmi wokół siebie na wysokość brzucha, ramion), odkurzamy ( posuwiste ruchy rąk).

Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka ( klaśniecie w dłonie), sypiemy mąkę  ( naśladowanie ruchu sypania i wymawiania: szu, szu, szu), pijemy mleko ( naśladowanie ruchu lania mleko i wmawianie: ciur, ciur, ciur), ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki ( rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych,  zygzakowatych, owalnych, spiralnych). Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

 

Środa 31.03.2021

Zajęcia indywidualne

Zapraszam Rodziców i dzieci do wykonania pisanek.

Pisanki owinięte gazetą

Jeśli masz w domu stertę gazet, możesz wykorzystać je do zapakowania upominków na zajączka, a mogą się także przydać do kreatywnego ozdobienia wielkanocnych jajek. Pisanki gazetowe wymagają posiadania kleju domowej roboty z mąki i wody oraz pociętych w paski gazet. Jaja należy równomiernie pokryć klejem, następnie uważnie przykładać i przyklejać paski gazet. To także świetny pomysł na ozdobienie jaja styropianowego

Malowanie pisanek farbami

Malowanie pisanek farbami jest bardzo kreatywną zabawą plastyczną na Wielkanoc, ale wymaga trochę cierpliwości i czasu, bo malowanie wydmuszek odbywa się etapowo. Najlepiej, aby skorupka jajka była biała - jeśli masz tylko jajka o cielistym ubarwieniu, należy pokryć je „farbą podkładową”. 

Następnie farba musi wyschnąć, by dopiero pokryć ją wybranym kolorem. Po wyschnięciu kolejnej warstwy, można przystąpić np. do malowania wzorów.


Pisanki malowane flamastrami

Jeśli masz w domu wielbiciela flamastrów, to zleć dziecku ozdobienie nimi wydmuszek: niech napisze na jajkach życzenia, dorysuje buzie, cyfry czy litery, które ułożą się w napis np. „Wielkanoc”. Do jajka można przykleić także tkaniny, np. filc czy bawełnę. Wówczas z prostego pomysłu może wyjść piękna, oryginalna, trójwymiarowa pisanka dla dzieci. 

 

Grupa I i II
  31.03.2021/ 01.04.2021

Zapraszam do wykonania wielkanocnych zabaw i ćwiczeń (do wyboru).

https://kwiecien.academy/wielkanoc-karty-pracy-zestaw-1/

 

Wtorek 30.03.2021
Zajęcia indywidualne

Ćwiczenia sprawności manualnej ( motoryka mała ) : rysowanie po śladzie, łączenie kropek, kolorowanie obrazka.

 

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-pisanki-01.pdf

 

Poniedziałek, 29.03.2021r.

 

Grupa I i II

29.03.2021 i 30.03.2021

Dokończ rysować brakujące elementy na obrazku. Pokoloruj obrazek.

 

 

https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/754/wiadomosci/414721/files/poniedzialek__dom__cwiczenie_grafomotoryczne.png

 

Zajęcia indywidualne

Wykonanie pracy plastycznej "Bazie", rodzic rysuje na kartce gałązki, zadaniem dziecka jest przyklejenie "bazich kotków" zrobionych z kulek bibuły, gazety, plasteliny, wacików kosmetycznych.

 

 

Czwartek, 18.03.2021r.

Zajęcia indywidualne

1. Nawlekanie makaronu na słomkę/ drewnianą wykałaczkę

2. Zabawy z klamerkami, przypinanie do chusty, miski, talerzyka, ubrań

Czwartek 18.03.2021

 Zajęcia indywidualne

Wspomaganie orientacji kierunkowej względem innych przedmiotów.

Dorosły rozmawia z dzieckiem na temat ilustracji określając, gdzie znajdują się poszczególne elementy względem innych (np. Dom znajduje się na środku obrazka. Nad domem świeci słońce. Część słońca jest za chmurą. Chmura zasłania słońce. Po prawej stronie domu rośnie drzewo. Pod drzewem po jego lewej stronie leży jabłko. Jabłko leży po prawej stronie domu, między domem a drzewem. Z lewej strony domu rośnie kwiatek. Na kwiatku siedzi motyl.). Następnie dorosły zadaje dziecku pytania dotyczące położenia poszczególnych elementów w przestrzeni (np. Gdzie jest motyl? Gdzie rośnie drzewo? itd.)

 

 

 

 

Kolejnym krokiem jest pomalowanie przez dziecko poszczególnych elementów obrazka z zał. nr 1, wycięcie ich po liniach i ułożenie na kartce zgodnie z poleceniem dorosłego. Przyklejając każdy element dziecko powinno jeszcze raz stosować określenia położenia przedmiotów (np. ptak leci nad drzewem).

 

 

Środa, 17.03.2021r.

Zajęcia indywidualne

Przepis na rosnące farby:

- 1 porcja soli

- 1 porcja mąki

- 1 porcja wody

1. mieszamy trzy podane składniki razem, powstaje bazowa masa do rosnących farb

2. masę można zabarwić farbami, barwnikami spożywczymi lub przyprawami np. papryka, kurkuma

3. malujemy na kartce maczając pędzelek lub palec w masie (można skorzystać z gotowych kolorowanek)

4. gotowy obrazek wkładamy do piekarnika, nastawiamy na 120 stopni, na około minutę, farby po wypieczeniu wysychają, twardnieją i unoszą się.

źródło: www.mojedziecikreatywnie.pl

Środa 17.03.2021 i 18.03.2021

Grupa I i II

 

Jak ulepić zwierzątka z plasteliny – krok po kroku.

Jak ulepić zwierzątka z plasteliny krok po kroku, łatwe filmowe instrukcje. Lepienie z plasteliny to nie tylko jedna z najlepszych aktywności rozwijających małą motorykę, zdolności manualne i sprawność dłoni. Jest to również świetna zabawa pobudzająca dziecięcą wyobraźnię. Będzie to żabka i pszczółka.

Link instruktażowy:

https://www.youtube.com/watch?v=Qfto958glHI

https://www.youtube.com/watch?v=ODdR74NIq6Y

 

 

Środa 17.03.2021

Zajęcia indywidualne

Zabawy rozwijające koncentrację:
1. Kuchenny plac zabaw

Dzieci uwielbiają bawić się w kuchni. Dlatego warto zagospodarować jedną szafkę/półkę i przygotować „kuchenny plac zabaw”. Można tam umieścić cedzaki, łyżki, drewniane noże, garnki, patelnie i inne przedmioty, którymi dziecko będzie mogło się bezpiecznie bawić. Kuchenne eksperymenty są bardzo wciągające i mają mnóstwo zalet. Dziecko jednocześnie rozwija koncentrację uwagi, poznaje różne faktury, kształty, temperatury, stymulując tym samym zmysł dotyku, wzroku, a nawet słuchu.

2. Jest i nie ma

Zabawę w znikające rzeczy w przypadku młodszego dziecka można zacząć od dwóch dobrze znanych maluchowi przedmiotów – mogą to być klocki, piłki, samochodziki lub odpowiednio duże karty z obrazkami. Zabawa polega na rozłożeniu przed dzieckiem przedmiotów albo obrazków, a następnie zabraniu (lub zakryciu np. chusteczką) jednego elementu. Zadaniem malucha będzie odgadnięcie, co zniknęło. W wersji dla młodszych dany przedmiot kładziemy za dzieckiem i zachęcamy maluszka do poszukiwań.

3. Pokaż mi, gdzie jest…

Do tej zabawy możemy wykorzystać cały dom! Zadaniem dziecka będzie wskazanie tego przedmiotu, o który pytamy (np.: „Gdzie jest lampa? Gdzie jest okno?”). Dzieci w ten sposób wspaniale koncentrują uwagę, ale również rozwijają spostrzegawczość, a zabawa świetnie stymuluje rozwój mowy. W innej wersji zabawy, posłużyć nam mogą książki obrazkowe (świetnie sprawdzą się serie “Ulica Czereśniowa” i “Opowiem ci, mamo”)

Wtorek 16.03.2021
Zajęcia indywidualne.

1. Ćwiczenia grafomotoryczne i rozwijające spostrzegawczość, koncentrację uwagi.
Labirtynt.
Poniżej link do różnych labiryntów:

https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cia-stock-piraci-skarbu-labirynt-dla-dzieciak%C3%B3w-image30615463

2. Kolorowanie obrazka online.
Poniżej link:

https://www.kolorowankionline.net/usmiechniety-kwiat

 

Poniedziałek, 15.03.2021r.

zajęcia indywidualne 

Zabawy słuchowe:

1. „Rozpoznaj dźwięk”

Rodzic przygotowuje i układa na stole lub dywanie przedmioty codziennego użytku wydające dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, pudełko z kaszą, butelka z wodą. Dziecko odwraca się tyłem do przedmiotów, w tym czasie rodzic porusza wybraną rzeczą, aby wydobyć z niej dźwięk. Następnie dziecko wskazuje, którego przedmiotu użył przed chwilą rodzic. Można bawić się na zmianę, raz zgaduje dziecko, a raz rodzic.

2. „Szukamy dźwięku”

Dziecko ma zawiązane chustą oczy, rodzic dzwoni dzwonkiem, a dziecko musi dojść do miejsca, z którego dochodzi dźwięk. Gdy dziecko dotrze do źródła dźwięku, rodzic ponownie się przemieszcza i dzwoni dzwonkiem.

3. „Gdzie jest dzwonek”

Dziecko siada tyłem do rodzica, rodzic gra dzwonkiem obok prawego ucha, lewego ucha, na wysokości głowy, pleców. Dziecko wskazuje, z której strony słyszy dźwięki.

4. „Co przesypuję?"

Rodzic demonstruje odgłosy przesypywania różnych sypkich produktów np.  cukier, kasza, ryż, groch, mąka.  Następnie dziecko zamyka oczy, rodzic demonstruje odgłos jednego z produktów, a dziecko otwierając oczy wskazuje palcem słyszany produkt.

https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo    zagadki słuchowe, odgłosy domu

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM  zagadki słuchowe, instrumenty muzyczne

https://www.youtube.com/watch?v=k9fB1nT9s5A    zagadki słuchowe, w kuchni

https://www.youtube.com/watch?v=ZKhGL9Cu_a0   zagdki słuchowe, zwierzęta

 

 

 

 

 

Poniedziałek 15.03.2021r /Wtorek 16.03.2021r


Grupa I i II

Deszczowa chmurka do wyklejenia.
Do wykonania pracy potrzebujemy: plasteliny, waty i kleju, kredy w kolorze niebieskim. Część waty można zabarwić rozkruszoną niebieską kredą.
Chmurkę wyklejamy kulkami waty, a krople deszczu plasteliną.

 

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause