Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział III - Motyle

Kontakt z wychowawcą grupy MOTYLE  e-mail: p1motyle@wp.pl

 

 

mko

Piątek, 07.05.2021r.

Temat dnia: Książki z nutami


1. "Grzyby", zabawa paluszkowa na powitanie


 

2. "Słuchamy dźwięków", zabawa słuchowa

Dziecko zamyka oczy i słucha otaczających go dźwięków, ćwiczenie moża urozmaicić, otwierając np. okno, drzwi. Po chwili dziecko opisuje słyszane dźwięki.

3. Zabawy słuchowe z wykorzystaniem przedmiotów dostępnych w domu

 „Rozpoznaj dźwięk” 

Rodzic przygotowuje i układa na stole lub dywanie przedmioty codziennego użytku wydające dźwięki np. klucze, monety, sztućce, gazeta, pudełko z kaszą, butelka z wodą. Dziecko odwraca się tyłem do przedmiotów, w tym czasie rodzic porusza wybraną rzeczą, aby wydobyć z niej dźwięk. Następnie dziecko wskazuje, którego przedmiotu użył przed chwilą rodzic. Można bawić się na zmianę, raz zgaduje dziecko, a raz rodzic. 

 „Szukamy dźwięku” 

Dziecko ma zawiązane chustą oczy, rodzic dzwoni dzwonkiem, a dziecko musi dojść do miejsca, z którego dochodzi dźwięk. Gdy dziecko dotrze do źródła dźwięku, rodzic ponownie się przemieszcza i dzwoni dzwonkiem. 

 „Gdzie jest dzwonek” 

Dziecko siada tyłem do rodzica, rodzic gra dzwonkiem obok prawego ucha, lewego ucha, na wysokości głowy, pleców. Dziecko wskazuje, z której strony słyszy dźwięki. 

 „Co przesypuję?" 

Rodzic demonstruje odgłosy przesypywania różnych sypkich produktów np.  cukier, kasza, ryż, groch, mąka.  Następnie dziecko zamyka oczy, rodzic demonstruje odgłos jednego z produktów, a dziecko otwierając oczy wskazuje palcem słyszany produkt. 

 

4. Zagadki słuchowe


dźwięki domu:  https://www.youtube.com/watch?v=CgH0us9plYo


zwierzęta:  https://www.youtube.com/watch?v=hNSYN4ZHMOU


instrumenty:  https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM


środki lokomocji:  https://www.youtube.com/watch?v=estoDxidRf8

5. Zabawy ruchowe z wykorzstaniem wierszyków

Ciało

Ręce do machania, (machamy rączkami)
nogi do skakania, (podskakujemy)
palce do liczenia, (machamy paluszkami)
a zęby do mycia. (uśmiechamy się szeroko)
Głowa do kiwania, (kiwamy głową TAK/NIE)
uszy do słuchania, (nadstawiamy uszu)
oczy do mrugania, (mrugamy oczkami)
usta do śpiewania. (śpiewamy LALALA)

 

Bileciki
Mam dwa bileciki, (pokazujemy dwa palce)
idę, więc do kina. (maszerujemy)
Lecz w drodze do kina (maszerujemy)
cosik mnie wygina. (wyginamy się)
To jest nowy taniec (ruszamy się na boki)
małego pingwina. (obracamy się starając się mieć złączone nogi; ręce przylegają do boków;
dłonie odchylamy na boki rozpościerając palce)

 

Paluszki
Tu paluszek, tu paluszek. (pokazujemy raz prawy, a raz lewy palec wskazujący)
Kolorowy mam fartuszek. (rączkami głaszczemy po brzuchu)
Tutaj rączka, a tu druga, (pokazujemy raz jedną, a raz drugą rękę)
a tu oczko do mnie mruga. (z palca wskazującego i kciuka robimy przy oku „dzióbek” ptaszka)
Tutaj buzia, (robimy kółeczko dłonią wokół ust)
tu ząbeczki. (pokazujemy szorowanie zębów)
Tu wpadają cukiereczki. (pokazujemy paluszkiem w głąb buzi)
Tu jest nóżka i tu nóżka. (pokazujemy raz jedną a raz drugą nogę)
Chodź zatańczyć jak kaczuszka! (tańczymy)

 

Serduszko do kochania
Mam serduszko do kochania. (kładziemy dwie dłonie na serduszku)
Główkę do myślenia. (obiema rękami bierzemy się za głowę)
Małe nóżki do biegania. (biegniemy w miejscu)
Buzię do jedzenia. (pokazujemy palcem buzię)

Stolarz
Stolarz młotkiem stuka. (stukanie pięścią)
Lekarz w plecy puka. (delikatne pukanie palcami)
Kucharz w garnku miesza. (koliste ruchy płaską dłonią lub pięścią)
Praczka pranie wiesza. (delikatne szczypanie)
Rolnik grabi siano. (grabienie palcami obu rąk z góry na dół)
Muzyk gra co rano. (naśladowanie ruchów pianisty)
I ja też pracuję, (wskazanie na siebie)
obrazek rysuję. (dowolny rysunek palcami na plecach partnera)


Aktywność popołudniowa:

 

 Zabawy przy piosence "Skaczące nutki".

1. Słuchanie piosenki Skaczące nutki (sł. Dorota Gellner, muz. B. Kolago).

https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY 

 

I.Do przedszkola wpadły nutki.

Wszystkie miały czarne butki,

czarne szelki i czapeczki,

i skakały jak piłeczki.

 

Ref.: Ta wysoko, tamta nisko,

ta z plecakiem, ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy:

do, re, mi, nutki trzy.

 

II.Poprosiły o mieszkanie

w dużym, czarnym fortepianie

i biegały, i skakały

po klawiszach czarno-białych.

 

Ref.: Ta wysoko...

 

III. Nawet na leżakowaniu

przeszkadzały dzieciom w spaniu

i skakały po kocykach

w czarnych szelkach i bucikach.

 

2. Rozmowa na temat piosenki.

  • Jak nazywały się nutki?
  • Ile ich było?
  • Co robiły?

 „Zabawy na pięciolinii” - zabawa dydaktyczna.

Dziecko otrzymuje swoją pięciolinię (załącznik)

https://boberkowy-world.blogspot.com/2015/04/w-krainie-muzyki-spotkanie-z-nutkami.html#more

i zestaw 6 nutek ( nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dzieci jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią.


„Skaczące nutki” A. Bober

Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.

Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.

Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,

Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.

Piąta nutka, na piąta linię się wspięła,

A szósta nutka nad liniami zasnęła.

 

Życzymy Wam miłego weekendu kochane Motylki! Kiss

 

 

 

Czwartek, 06.05.2021r.

Temat dnia: Sensoryczne książeczki


1. "Na dzień dobry", zabawa na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=FSpO0R3qlqs

,,Na dzień dobry"

Na dzień dobry klaszczą dzieci
klaszczą raz i dwa,
Na dzień dobry klaszczą dzieci
Witam dzieci was.

Na dzień dobry tupią dzieci
Tupią raz i dwa,
Na dzień dobry tupią dzieci
Witam dzieci was.

Na dzień dobry skaczą dzieci
skaczą raz i dwa,
Na dzień dobry skaczą dzieci
Witam dzieci was.

Na dzień dobry tańczą dzieci
tańczą raz i dwa,
Na dzień dobry tańczą dzieci
Witam dzieci was.

 

2. "Skarga książki", J. Huszcza, wiersz

Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz i zadaj pytania do jego treści

"Skarga książki" 

Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.

- kto jest bohaterem wiersza?

- dlaczego książka była smutna?

- co to znaczy "szanować książki"?

- jak ty szanujesz książki w domu i w przedszkolu?

- co zrobi ksiażka z wiersza, gdy dzieci nie zaczną jej szanować?

 

3. Jak powstaje papier potrzebny do produkcji książek?, oglądanie filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=Pk5-Op2xo1Y

 

4. Wykonanie zakładki do książki techniką origami

Z pomocą Rodzina dziecko wycina z papieru kwadrat o dowolnej wielkości, składa według instrukcji i ozdabia według własnego pomysłu.

 

5. "Z książką na głowie", zabawa ruchowa

Rodzic kładzie na głowie dziecka książkę. Dziecko stara się iść powoli, po linii prostej, przytrzymując książkę rękami tak, aby nie spadła na podłogę. Następnie próbuje przejść tą samą trasę bez pomocy rąk.

 

6. "Czy znasz postacie z bajek?", zagadki

Z wysokiej wieży warkocz spuszczała,
czy mi odpowiesz, jak na imię miała ?
(Roszpunka)

W kwiatku tulipana śpi mała dzieweczka,
wszystkie dzieci wiedzą, że to...
(Calineczka)

Mała i złota w morzu pływała,

żony rybaka życzenia spełniała. (Złota Rybka)

Ostre wrzeciono do ręki wzięła,
ukłuła się w palec na 100 lat zasnęła
. (Śpiąca Królewna)

Buty nosi, choć to nie człowiek.
Co to za zwierzak, kto mi odpowie ?
(Kot w butach)

Nosi na głowie czerwoną czapeczkę,
czy wiesz jak nazwano tę małą dzieweczkę ?
(Czerwony Kapturek)

Chłopczyk mały jak okruszek.
To jest przecież...
(Tomcio Paluszek)

Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło
(Brzydkie Kaczątko)

Zjedli Babie Jadze chatkę z piernika,
znacie tę dziewczynkę i tego chłopczyka
? (Jaś i Małgosia)

Siedmiu krasnali w lesie sobie mieszka,
a razem z nimi...
(królewna Śnieżka)

Chłopiec z drewna wystrugany,
cóż to za kłamczuszek znany ?
(Pinokio)

Pół kobieta i pół ryba.
Któż to jest, powiecie chyba ?
(Syrenka)

 

Pozdrawiamy, do jutra :)




 

 

 

Środa, 05.05.2021r.

Temat dnia: Biblioteka- dom książek

1. "Witające się rączki", zabawa paluszkowa

 

2. "Książeczki na półeczki", zabawa matematyczna

Dziecko siedzi na dywanie, przed sobą ma kilka ksiażek o różnych kolorach okładek. Zadaniem dziecka jest ułożenie książki w odpowiednim kolorze według instrukcji nauczyciela. Np.: połóż żółtą książkę na stole, połóż niebieską książkę na żółtej, połóż czerwoną książkę na krześle, policz wszystkie książki. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. 

3. "Ustaw książkę", zabawa matematyczna

Dziecko spaceruje po pokoju trzymając w dłoni książkę. Na klaśnięcie rodzica dziecko zatrzymuje się i czeka na hasło. Rodzic mówi np.: ustaw książkę przed sobą, za sobą, obok siebie, nad krzesłem, pod stołem.

4. "Nad, pod, z prawej, z lewej", zabawa z kodowaniem

Potrzebujemy: wycięte z papieru cztery żółte, niebieskie i czerwone koła i kwadraty.

Przed rozpoczęciem zabawy rodzic prosi dziecko o wyciągnięcie przed siebie prawej ręki, zakłada na nadgarstek frotkę/ gumkę. Dziecko układa figury geometryczne według intrukcji rodzica np.: nad kołem połóż czerwony kwadrat, pod kołem połóż żółty kwadrat, z prawej strony połóż żółte koło, a z lewej czerwone koło. Rodzic w razie potrzeby podpowiada dziecku, która to prawa, a która lewa strona, mówi np.: z lewej strony, czyli w kierunku drzwi.

5. "W bibliotece", oglądanie filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=QVyPOtgIDYs


Zabawy ruchowe

 

"Powitanie", dziecko porusza się w dowolny sposób po pokoju. Na klaśnięcie rodzica zatrzymuje się i dotyka jedną częścią ciała do drugiej według instrukcji. Np.: głowa wita się z ręką, łokieć wita się z kolanem, kolano wita się z uchem. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

"Jak się porusza?", dziecko maszeruje po pokoju, na hasło rodzica naśladuje według własnego pomysłu sposób poruszania się danego zwierzęcia. Np.: jak się porusza żaba, jak się porusza kot, jak się porusza zając.

"Posłuchaj serca", dziecko wykonuje 8 podskoków i 8 przysiadów. Następnie kładzie rękę na klatce piersiowej i słucha bicia swojego serca. 

"Moje ciało lubi się ruszać", dziecko tańczy do dowolnej piosenki. Rodzic wyznacza zadania np.: tańczy sama głowa, tańczą same biodra, tańczą same ręce.

"Żyję, więc oddycham", zabawa wyciszająca. Dziecko leży na plecach. Obserwuje jak podczas oddychania porusza się klatka piersiowa i brzuch. Wdycha powietrze nosem, wydycha ustami.



Aktywność popołudniowa:

Zachęcam do zabawy muzyczno-ruchowej przy piosence "Twoja biblioteka".

 https://www.youtube.com/watch?v=M29Af2Mhf88 

Ćwiczenia matematyczne- zadaniem dzieci jest policzyć książki i zakreślić odpowiednią liczbę. 

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/LiczenieKsiazki.pdf

Kolorowanka - na koniec dzieci wybierają sobie obrazek przedstwiający bibliotekę/ książki/ osoby czytające książki, który najbardziej im się podoba i przystępują do kolorowania. 

https://e-kolorowanka.pl/gallery/biblioteka-kolorowanki

Miłej zabawy!

 

Język angielski - środa 05.05.2021

Temat: Traffic - ruch uliczny

1) Piosenka na powitanie: https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Hello, how are you?

Hello children! - Witajcie dzieci!


2) Słownictwo: Ruch uliczny:, traffic lights – sygnalizacja świetlna, police officer – policjant, car - samochód, zebra crossing - przejście dla pieszych, street - ulica

Zabawa w zgadywanie:(potrzebne obrazki, chusta lub szalik) rysujemy lub drukujemy obrazki ze sygnalizacją świetlną, policjantem, przejściem dla pieszych, ulicą i samochodem. Pokazujemy po kolei obrazki mówiąc ich nazwy, dzieci powtarzają. Następnie zakrywamy szalikiem wszystkie obrazki mówiąc "Abra cadabra" i podnosimy jeden obrazek wraz z szalikiem - dziecko ma za zadanie odgadnąć jakiego obrazka brakuje.


3) Red light/green light - światło czerwone/zielone - zabawa muzyczno-ruchowa.(potrzebne 2 kartki: w kolorze czerwonym i zielonym)

Piosenka do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=xoyEDrMDirA

Podczas piosenki pokazujemy odpowiednie kolory kartek - na kolor czerwony dzieci zatrzymują się, na zielony - idą w miejscu.Włączamy piosenkę jeszcze raz i dzieci w tym czasie mogą wędrować po całym pokoju, pamiętając o zatrzymaniu się na słowo stop i red light.


4) Zabawa ruchowa (potrzebne obrazki) Rozkładamy obrazki w różnych miejscach w pokoju lub mieszkaniu.

Mówimy: *Run to the police officer!/Street!/Zebra crossing - Biegnij do policjanta!/Ulicy/Przejścia dla pieszych.

Zadaniem dziecka jest wykonać polecenie i jak najszybciej znaleźć obrazek. Zamiast obrazków można użyć również zabawek czy ilustracji z książek. Można w miarę możliwości wydawać też inne polecenia np.*Jump - skacz, *Swim - pływaj itd.


5) Goodbye children!

Piosenka na pożegnanie: https://www.youtube.com/watch?v=E7BRrNU25lE

 

 

 

Pozdrawiamy, miłego dnia :)



 

 

Wtorek, 04.05.2021r.

Temat kompleksowy: Książka- mój przyjaciel

Temat dnia: Co wiemy o książkach?

 

Dzień dobry Motyle :) w tym tygodniu spotykamy się on- line, zapraszamy do zajęć i zabaw, miłego dnia!

1. "Jeśli jesteś dziś szczęśliwy", piosenka na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4

Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij trzy.

Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij trzy.

Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij dwa….
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.

Jeśli jesteś dziś szczęśliwy klaśnij raz
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy pstryknij dwa
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy radość w sercu masz ogromną
Jeśli jesteś dziś szczęśliwy tupnij trzy.

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl