Strona główna
Serdecznie witamy! break

 

 

Kontakt do Pani Marlenki prowadzącej rewalidację - p1misie@wp.pl

 

Kontakt do Pani Beatki prowadzącej rewalidację - p1pszczolki@wp.pl

 


05.05.2021r  i 06.05.2021 r


1.Ćwiczenia gimnastyczne z nazywaniem części ciała (wg W. Sherborne)
Dzieci wykonują następujące ćwiczenia wg opisu rodzica :
a. „Wyczuwanie tułowia” (kładą się na plecach i ślizgają się po podłodze, a następnie robią to samo na brzuchu)
b. „Wyczuwanie całego ciała” (leżą na podłodze z rękami wzdłuż ciała, naprężając i rozluźniając mięśnie, a następnie turlają się z rękoma uniesionymi do góry).
c. „Wyczuwanie nóg” (w siadzie ugiętym z dłońmi opartymi z tyłu dotykają palcami stóp podłogi, uderzają o podłogę piętami i całą stopą).
d. „Wyczuwanie łokci” (w siadzie rozkrocznym z ugiętymi kolanami dotykają naprzemiennie łokciami kolan).
e. „Wyczuwanie nóg w ruchu” (chodzą po sali na sztywnych nogach, bez zginania kolan).
f. „Świadomość kolan” (maszerują po sali, wysoko unosząc kolana).
g. „Wyczuwanie bioder” (kręcą się wokół własnej osi, siedząc na podłodze na pośladkach).

2.Ćwiczymy równowagę

STANIE NA JEDNEJ NODZE

Sposób najłatwiejszy i najmniej zaawansowany. Następnie wprowadzamy zamknięcie oczu, stanie na palcach jednej nogi.

KRAWĘŻNIKI
Pozwólmy dzieciom chodzić wzdłuż krawężników. One wiedzą co robią słuchają swojego ciała, które podpowiada im „ćwicz równowagę!” :).

ŁAWECZKA DO ĆWICZEŃ

Znana z ćwiczeń wychowania fizycznego. Chodzenie, a nawet bieganie wzdłuż ławeczki. Można zamiast ławeczki zastosować zwinięty dywan. 

PRZYSIAD NA PALCACH

Złącz stopy. Wyprostuj plecy, wciągnij brzuch, napnij pośladki i obniż lekko kość ogonową – tak, jakbyś chciał wyciągnąć kręgosłup. Rozłóż ręce na boki, stań na palcach najwyżej jak się da i z tej pozycji zrób głęboki przysiad. Spróbuj zrobić to bez zachwiania. Następnie wróć do pozycji stojącej. Wykonaj 5 powtórzeń.

Rada dla początkujących: jeśli trudno ci utrzymać równowagę, zrób ćwiczenie przy ścianie, lekko opierając się o nią ręką.

3.
Oto kilka wierszyków przy których można wykonywać zabawy ruchowe.

Rączki robią klap, klap, klap

Rączki robią klap, klap, klap (dzieci klaszczą w ręce)
Nóżki robią tup, tup, tup (dzieci tupią)
Tutaj swoja główkę mam (dzieci trzymają się za głowy)
i na brzuszku bam bam bam (dzieci klepią się po brzuszku)
Buzia robi am, am am (dzieci mówią am, am, am)
Oczka patrzą tu i tam (dzieci patrzą raz w jedna a raz w drugą stronę)
tutaj swoje uszka mam (dzieci pokazują uszy)
i na nosku sobie gram (dzieci udają, że grają na nosie jak na flecie)

Głowa, ramiona, kolana, pięty

Głowa, ramiona, kolana, pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos
(dzieci po kolei wskazują części ciała wskazane w wierszu)

Pada deszczyk

Pada deszczyk, pada deszczyk (dzieci palcami pokazują padający deszcz)
wieje, wieje wiatr (dzieci rączkami pokazują wiejący wiatr)
Pada deszczyk, pada deszczyk
wieje, wieje wiatr
Błyskawica, grzmot (dzieci klaszczą, a potem tupią) 
błyskawica, grzmot
a nad nami kolorowa tęcza (dzieci dłońmi pokazują nad głową tęcze)

Ręce do machania

Ręce do machania (dzieci machają rękami)
nogi do skakania (dzieci tupią)
palce do liczenia (dzieci pokazują palce)
a zęby do mycia (dzieci szeroko się uśmiechają)
Głowa do kiwania (dzieci kiwają głową na tak lub nie)
uszy do słuchania (dzieci nadstawiają uszy)
oczy do mrugania (dzieci mrugają powiekami)
usta do śpiewania (dzieci śpiewają NANANA)

 

 

12-16.04.2021r.

Zapraszamy do zabawy paluszkowej, która udoskonali pracę Waszych rączek: 

https://www.youtube.com/watch?v=101bgVYPmjs

Praca plastyczna: "Kolorowa tęcza"

Rodzic wycina z białej kartki papieru lub z papierowego talerzyka chmurę. Na kolorowych kartkach papieru rysuje ołówkiem proste linie, zadaniem dziecka jest wycięcie ich i przyklejenia na chmurę- tworząc tęczę.

Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, spostrzegawczość.

„Emocje na naszych twarzach” – połącz w pary.

https://wordwall.net/pl/resource/1492707/emocje/emocje-po%c5%82%c4%85cz-w-pary 


Piątek, 09.04.2021r.

"Wiosenne kwiaty", praca plastyczna

Dziecko macza place w farbie i stara się odbijając je na kartce, stworzyć wiosenny obrazek. Można skorzystać z gotowej kolorowanki

Przepis na farby domowej produkcji:

1 łyżeczka sody oczyszczonej
5 łyżeczek mąki ziemniaczanej
1/5 szklanki ciepłej wody
barwnik spożywczy w proszku lub w płynie (lub przyprawa: kurkuma, papryka)

Wszystkie składniki należy dobrze wymieszać razem w plastikowym lub szklanym naczyniu


 

Czwartek - 08. 04. 2021

Piątek - 09. 04. 2021

 

1.Zabawy wspierające rozwój sprawności manualnych i koordynacji ruchowo-wzrokowej

-przelewanie wody z jednego naczynia do drugiego,
-przesypywanie piasku, kaszy za pomocą łyżki z jednego naczynia do drugiego
Zwrócenie uwagi na koncentrację, zręczność i precyzję ruchów

2. Przykłady ćwiczeń i zabaw rozluźniająco-odprężających:

1.    Ćwiczenia rozluźniające całe ciało

  • dzieci leżą na dywanie, ręce opuszczone wzdłuż ciała. Na polecenie rodzica biorą głęboki wdech nosem, wciągają powietrze do brzucha, który napełnia się jak piłka; zatrzymują na chwilę powietrze; powoli wypuszczają powietrze przez nos. Powtarzają ćwiczenie kilka razy
  • dzieci leżą na brzuchu; unoszą w górę kończyny górne przetaczają się powoli do leżenia na plecach, a następnie w ten sam sposób wracają do leżenia na brzuchu. Powtarzają ćwiczenia kilka razy.
  • dzieci siedzą na dywanie, wybierają sobie po jednej pluszowej maskotce, następnie wykonują kierowane do nich polecenia rodzica: mocno przytul maskotkę, delikatnie przytul maskotkę, pogłaskaj maskotkę… następnie śpiewając znaną sobie piosenkę próbują ukołysać maskotkę do snu

2.    Ćwiczenia rozluźniające dłonie

  • dzieci siedzą przy stolikach, ugniatają z plasteliny kulki, następnie je spłaszczają (powtarzają tę czynność kilka razy)
  • lepią większą kulkę i toczą ją palcami po stoliku raz jedną raz drugą ręką, następnie chwytają kulkę w obie ręce i obracają ją tak aby im nie wypadła.

3.    Ćwiczenia rozluźniające stopy

  • dzieci maszerują po pokoju w różnych kierunkach, na sygnał ,,stop” zatrzymują się i skupiają na wrażeniach jakie wywołuje na nich podłoże, na którym stoją (istotne aby zapewnić dziecku dostatecznie dużą dawkę bodźców np.; dywan, podłoga, woreczki z ryżem, platformy o różnych fakturach itp.). powtarzają ćwiczenie kilka razy
  • dzieci maszerują i wykonują kolejne polecenia: stajemy na palcach-unosząc pięty, stajemy na piętach- unosząc palce
  • dzieci siedzą na dywanie, chwytają woreczek z ryżem w stopy , przesuwają stopy raz w górę raz w dół po woreczku, tak aby im nie wypadł.

4.    Ćwiczenia rozluźniające mięśnie twarzy

  • dzieci siedzą na dywanie, wykonują polecenia rodzica :  zrób wesołą minkę, zrób smutną minkę, zrób groźną minkę

Zapraszamy do ćwiczeń kształtujących świadomość przestrzeni oraz własnego ciała. W ćwiczeniach mogą brać udział rodzice lub rodzeństwo.

 „Przeciąganie się i kulenie jak kotek” – dziecko leży na podłodze, na hasło dorosłego: ,,przeciągamy się” – dziecko wyciąga się szeroko jak tylko może, na hasło: ,,kulimy się”- dziecko kuli się jak kotek.

 „Bączek” - dziecko siedzi na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, podejmuje próby (odpychając się rękoma) obracać się wokół własnej osi ciała.

 „Koncert” (gra na plecach) -  dziecko z rodzicem siadają na dywanie jeden za drugim. Dziecko zamyka oczy, a rodzic gra na jego plecach, najpierw lekko uderzając opuszkami palców, następnie brzegami dłoni, pięściami i całymi dłońmi. Po tym następuje zmiana ról.

„Lusterko” - rodzic i dziecko siedzą na podłodze, zwróceni do siebie twarzą. Dziecko jest lusterkiem i wykonuje ćw. takie jak wskazuje rodzic, np. robi minę wesołą, smutną , groźną, dziwną, śmieszną.

 „Odklejanie” – dziecko bawi się z rodzicem lub rodzeństwem. Jedna osoba kładzie się na plecy i „przykleja” do podłoża całym ciałem, druga próbuje odkleić poszczególne części jego ciała. Następuje zmiana ról.

„Paczka” – dziecko siedzi skulone na podłodze, mocno ściska nogi i ręce. Druga osoba próbuje „ rozpakować paczkę” odciągając ręce i nogi tej osoby. Obowiązuje zasada: raz „odklejona” ręka lub noga nie może wrócić na swoje miejsce. Następuje zmiana ról.

„Spychacz” - dziecko z rodzicem siadają na podłodze odwróceni plecami do siebie. Najpierw pierwsza osoba przepycha towarzysza zabawy próbując pchać do przodu na podłodze, odpychając się rękoma i nogami od podłoża, po chwili następuje zmiana ról.

„Klatka” - dziecko siedzi na podłodze w rozkroku i obejmuje rodzica tworząc klatkę. Rodzic siedząc w klatce próbuje uwolnić się z klatki.

„Rowerek siłacz” - dziecko z rodzicem siedzi w rozkroku naprzeciw siebie, stopy opiera o stopy partnera. Każdy ćwiczący próbuje jechać do przodu pokonując tym samym opór partnera.

Ćwiczenie relaksujące, wyciszające: Wszyscy, którzy brali udział w w/w zabawach kładą się na dywanie, zamykają oczy i słuchają muzyki relaksacyjnej:

https://www.youtube.com/watch?v=Eh_dH40FRhc

Środa 07.04.2021

Zapraszamy do zabaw muzyczno- ruchowych

„Gimnastyka rączek”

https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

1. Jedna ręka, druga ręka, ręce dwie

Jedna ręka, druga ręka, witają się

 Ref: Skrzyżowane i do przodu

W górę, w dół

Jedna rączka, druga rączka

Zakręcimy bączka

 Skrzyżowane i do przodu

W górę, w dół

Jedna rączka, druga rączka

Zakręcimy bączka

 2. Jedna ręka, druga ręka, ręce dwie

Jedna ręka, druga ręka, kłócą się

 Ref: skrzyżowane i do przodu…

 3. Jedna ręka, druga ręka, ręce dwie

Jedna ręka, druga ręka, wspinają się

 Ref: skrzyżowane i do przodu…

 4. Jedna ręka, druga ręka, ręce dwie

Jedna ręka, druga ręka, myją się

 Ref: skrzyżowane i do przodu…

 5. Jedna ręka, druga ręka, ręce dwie

Jedna ręka, druga ręka, żegnają się

Ref: skrzyżowane i do przodu…

 

„Ciała kształt”

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

Wszyscy posiadamy jakiś ciała kształt jedyny taki kształt i ruszamy się tak.

Wszyscy posiadamy ciała kształt jedyny kształt i ruszamy się tak:

 1. Żółw ma szczególny ciała kształt rusza się wolno człap, człap, człap

2x Re.: Wszyscy posiadamy…

2. Krab ma szczególny ciała kształt rusza się wolno kłap, kłap, kłap.

 2x Ref.: Wszyscy posiadamy…

3. Kangur ma szczególny ciała kształt rusza się szybko hopsa sa 4x

2x Ref.: Wszyscy posiadamy…

4. Koń ma szczególny ciała kształt rusza się szybko pata taj

2x Ref.: Wszyscy posiadamy…

 

 

"Paluszki" - zabawa  utrwalająca nazwy części ciała: https://www.youtube.com/watch?v=off0LEwSc_4

Kolorowe odbitki

… czyli obrazki powstające z odciśniętej farby.

Czego potrzebujesz?

  • papier,
  • pędzelki,
  • kolorowe farby.

Zagnij z dzieckiem kartkę na pół. Rozłóż ją ponownie i na jednej połówce kartki zróbcie kilka kolorowych plam. Następnie złóżcie kartki, odciskając wzór na drugiej stronie. I co powstało? Możecie zgadywać.

 

 

Wtorek 06. 04. 2021

 Zabawa paluszkowa "Małe pajączki":

https://www.youtube.com/watch?v=uJbzosrJXsk

Zapraszamy do zabawy w symetryczne układanki lub rysunki - odzwierciedlanie położenia patyczków, klocków lub figur geometrycznych ułożonych przez Rodzica, po drugiej stronie osi (linii) lub odrysowanie ich po drugiej stronie linii na dużej kartce, np. we wzorze kratkowanym.

 

 

Piątek 02. 04. 2021

Spójrz jakie miny mają wielkanocne jajeczka. Wysłuchaj krótkich rymowanek o ich emocjach. Jak myślisz co mogło się im przydarzyć? spróbuj naśladować te miny przed lustrem. Porozmawiaj z Rodzicem w jakich sytuacjach Ty odczuwasz takie emocje.

"Marcowe zajączki", zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=tCDPA_zF8uQ

 

 

Czwartek 01.04.2021

 

1. Święta tuż tuż, więc zapraszamy do wykonania pisanek. Oto kilka pomysłów do wykorzystania.

Malowanie jajek palcami

Potrzebne będą farby plakatowe lub akwarele i jajka ugotowane na twardo. Poprośmy dziecko, by zamoczyło palec w ulubionym  kolorze i nałożyło farbkę na skorupkę jajka. Niech dziecko pomaluje całe jajko w swoje ulubione kolory. Gdy pisanka będzie gotowa, odstawiamy ją do wyschnięcia. Potem możemy je nabłyszczyć odrobiną oleju roślinnego.

    

Przyklejanie naklejek na jajka

Inną nieskomplikowaną techniką zdobienia jajek wielkanocnych jest przyklejanie na jajko kolorowych, samoprzylepnych naklejek. Dziecku z pewnością spodoba się ta technika, a my nie będziemy mieli za wiele do sprzątania. Naklejki na jajka można kupić w sklepach papierniczych i księgarniach. Alternatywą dla kupnych naklejek jest kolorwy papier lub gazety. Możemy mieć pewność, że małe dzieci będą zachwycone, mogąc dekorować jajka wydzieranymi kawałeczkami papieru. Aby ułatwić dziecku przyklejanie wydzieranki, wykorzystajmy klej z mąki ziemniaczanej. Posmarujmy nim całą powierzchnię jajka i umieśćmy w kieliszku.

Ozdabianie jajek kolorowymi pieczątkami

Ciekawie będzie wyglądała pisanka ozdobiona kolorowymi stempelkami. Pomóżmy dziecku wyciąć z ziemniaka niewielkie (około 1 cm) wzorki w kształcie np. kwadratu, trójkąta, księżyca czy gwiazdki. Na tak przygotowane stempelki dziecko nakłada pędzelkiem farbę plakatową, przykłada stempel do jajka i odciska na nim ślady. Dzieciom łatwiej będzie pracować najpierw na jednej połowie jajka, dopiero po jej wyschnięciu – na drugiej. Gotową pisankę możemy nabłyszczyć niewielką ilością oleju roślinnego.

    2. Rytmika - Zabawa muzyczno-ruchowa " Kica Zając Kic Kic Kic" - Centrum Edukacji Anna Machmar

  https://www.youtube.com/watch?v=F28gRtAX_xc

 Zabawa do piosenki "Zając długie uszy ma"
https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws

 

 

Środa 31.03.2021

Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej "Wielkanocny kurczaczek"

Potrzebne nam będą: widelec, żółta farba, biała kartka papieru, mazaki, (dodatkowo klej i kolorowy papier)

Układamy kartkę papieru na stole, zanurzamy go w farbie i umieszczamy na kartce starając się utworzyć koło. Widelcem malujemy podobnie jak pędzlem, tak aby równomiernie rozłożyć farbę. Czekamy aż obrazek wyschnie. Następnie za pomocą mazaków malujemy kurczakowi brakujące elementy (oczy, nos, nogi) lub wycinamy i przyklejamy je z kolorowego papieru.


 

 

Zapraszam do zabaw ruchowych:

Wyścig z jajem

Potrzebna będzie łyżka - drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Zbijające jajko

Potrzebujemy plastikowych kubeczków lub kręgli i plastikowe jajko. Wyznaczamy miejsce z którego będziemy rzucać, a po przeciwnej stronie ustawiamy kubki lub kręgle. Dzieci rzucają tak długo, aż wszystkie kubeczki/kręgle się przewrócą.

Jajeczna czołganka/pajęczyna

Dzieci mają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego uczestnicy podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.

Miłej zabawy :)

Wtorek 30. 03. 2021

Wysłuchaj krótkiego wierszyka - zagadki, następnie wodząc palcem w labiryncie odczytaj odpowiedź. Możesz zapisywać poszczególne litery na kartce. Powodzenia!

Poniedziałek, 29.03.2021r.

Zajęcia indywidualne

Zachęcamy do przyjemnego masażyku połączonego z ćwiczeniem dźwiękonaśladowczym. Oto wskazówki do zabawy:

Spotkały się w koszyczku: (idziemy palcami po plecach)

Żółty kurczaczek Pi-Pi (skubiemy paluszkami „a la dziobanie” kurczaka)

Puchaty zajączek Kic-Kic (tworzymy łódeczkę z dłoni i przeskakujemy z miejsca na miejsce)

Mięciutki baranek Be-Be (rysujemy zakręcone rogi)

Kurczak woła Pi-Pi-Pi (skubiemy paluszkami)

O dyngusie ciągle śni. (rysujemy delikatnie opuszkami deszczyk)

Zając skacze Kic-Kic-Kic (łódeczka z dłoni i przeskakujemy)

Nie chce wody nic a nic! (rysujemy znak x)

Nosek marszczy, uszka chowa, (dotykamy nosek/ dotykamy uszy)

Chętnie się pod bazie schowa (chowamy dłoń pod pachę dziecka)

Za to baran beczy – Beee! (rysujemy rogi)

Oblać wszystkie dzieci chce!

Psik, psik, psik, psik! (psikamy mgiełką/spryskiwaczem lub dmuchamy delikatnie :))

 

Wykonanie pracy plastycznej "Zajączek wielkanocny", dziecko z pomocą opiekuna odrysowuje swoją dłoń na kartce papieru, wycina ją. Następnie zgina zewnętrzne palce w jedną stronę, a środkowy palec w drugą. Na koniec dziecko ozdabia zającza według własnego pomysłu.

 

 

 

  Czwartek 18.03.2021

 

1.Zabawy muzyczno ruchowe.

https://www.youtube.com/watch?v=4tZK3mNaOJE

2. Zagadki dźwiękowe

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

https://www.youtube.com/watch?v=bF8xVgPVfrI
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

 

Środa, 17.03.2021r.

Zajęcia indywidualne

1. Film edukacyjny "Oznaki wiosny"

wejdź w link:  https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA

2. "Wiosenne karty ruchowe", opiekun czyta instrukcję i pokazuje obrazek, a dziecko wykonuje określony ruch

 

 

Środa 17.03.2021

Zachęcamy do gry utrwalającej znajomość kolorów:

https://kiddoland.pl/gry-zabki-kumki/wskaz-kolor

Magiczne rysunki czyli malowanie na mleku

Potrzebować będziemy :
* talerz
* mleko
* farby lub barwnik spożywczy
* patyczek do uszu , wykałaczka
* płyn do mycia naczyń

Do talerza wlewamy trochę mleka, następnie rozrobiony wcześniej barwnik lub rozwodnioną farbę. Najlepszy efekt otrzymamy powoli wlewając różne kolory, można użyć do tego zakraplacza. Wykałaczką możemy delikatnie rysować i łączyć kolory.
Dla lepszego efektu, możemy zamoczyć patyczek w płynie do mycia naczyń i delikatnie dotykać powstałego malowidła. Farby tworzą niesamowite malowidła i sprawiają wrażenie ruchomych obrazów.
Poniżej link instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=MyrmqIZ8GYA 

 

Wtorek 16. 03. 2021 

Zapraszamy do zabawy w symetryczne układanki lub rysunki - odzwierciedlanie położenia patyczków, klocków lub figur geometrycznych ułożonych przez Rodzica, po drugiej stronie osi (linii) lub odrysowanie ich po drugiej stronie linii na dużej kartce, np. we wzorze kratkowanym.

  

Dobrej zabawy!

Poniedziałek, 15.03.2021r.

Zapraszamy dzieci do zabaw paluszkowych:

https://www.youtube.com/watch?v=uJbzosrJXsk

https://www.youtube.com/watch?v=46d7z7mmWB4

Dziecko kładzie się na brzuchu lub siada wygodnie na dywanie. Opiekun wykonuje masażyk według podanej instrukcji:

 1. Kanapka

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.

 2. List do babci

 

Kochana babciu (Piszemy palcem na plecach dziecka).
KROPKA (naciskamy plecy w jednym miejscu)
Piszę Ci, że mamy w domu kotka (kontynuujemy pisanie).
KROPKA.
Kotek chodzi (kroczymy palcami).
kotek skacze („skaczemy”, opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach),
kotek drapie (delikatnie drapiemy dziecko po plecach),
kotek chrapie (opieramy na nich głowę i udajemy chrapanie).
I choć straszny z niego psotek (łaskoczemy dziecko po plecach)
bardzo fajny ten mój kotek (przytulamy dziecko).

3. Słoń na wycieczce

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze.

 4. Pisze Pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

 5. Liście

Leci listek, leci przez świat (wędrujemy opuszkami palców po plecach dwa razy)
Gdzieś tam na ziemię cicho spadł (lekko naciskamy je w jednym miejscu).
Leci drugi, leci trzeci (szybko, z wyczuciem stukamy wszystkimi palcami)
Biegną zbierać listki dzieci (stukamy wszystkimi palcami).
No, a potem wszystkie liście (głaszczemy dziecko po plecach)
Układają w piękne kiście.

 6. Lewa-prawa

Posmaruję prawą nogę, żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę),
nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę).
Twoją małą, prawą nóżkę wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bok),
a dla twojej lewej nóżki mam masażyk na paluszki.
Pomasuję ci paluszki u twej małej, lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka).
Prawa nóżka też je ma.
Kto je pomasuje? Ja! (zmieniamy nóżkę)

 

 

15.03.2021r

Wyklej misia plasteliną.
Drogi rodzicu możesz wydrukować misia dziecku, aby mogło go wykleić plastelin<

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause