Strona główna
Serdecznie witamy! break

                                             

                  Oddział II - Żabki
                                Kontakt z wychowawcą grupy ŻABKI   e-mail: p1zabki1@wp.pl 

zaba

 

 

                                                 16.04.2021r- piątek

                                              Temat: Grzeczne słówka

 „Królewicz Jaś”- słuchane  opowiadania

W dalekim kraju wśród łąk i pól mieszkał na zamku królewicz Jaś.
Mówi mu mama: Jasiu mój złoty podnieś mi wachlarz -nie mam ochoty.
Mówi doń ojciec –podaj mi berło, przynieś mi pierścień królewski z perłą – a Jasiu na to odpowie tacie: Wiecznie mnie tylko gdzieś posyłacie.
Mówi doń siostra –zerwij mi różę, widziałam w parku, o takie duże – Ach daj mi spokój!- Jasiu odpowie. Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Cała rodzina tonie w żalach, płacze siostrzyczka, królewna Lala, martwi się tato i cały dwór, że z królewicza tak wielki gbur.
Pewnego razu widziano z góry królewicz Jasiu pojechał w góry.
No i powiedzieć chyba wam mogę, że tam natychmiast pomylił drogę.
Pyta więc sroczki, sroczko ptaszyno jaką do zamku jechać drożyną.
A sroczka na to , tak mu odpowie: Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Prosi więc liska: Lisku mój złoty pokaż mi drogę – Nie mam ochoty.
Więc prosi zajączka. Biegnij do króla. Powiedz, że drogę zgubiłem w górach.
A zając na to: Nie po to rosłem by twoim Jasiu być posłem.
W końcu zaćwierkał przemądry szpak: To tyś ich mówić nauczył tak.
I powiedz teraz czy to wesoło, gdy pełno gburów żyje wokoło? Zapłakał Jasiu.
Przyrzekł poprawę, a gdy do domu niebawem wrócił, grzecznością cały zadziwił dwór. I dziś możemy brać z niego wzór.

Pytania do opowiadania:
-  Kto występował w opowiadaniu?
-  Jak zachowywał się królewicz Jasiu?
-  Co spotkało królewicza podczas wycieczki w góry?
-  Kogo prosił o pomoc i czy ją uzyskał?
-  Czego nauczyły się zwierzęta od Jasia?
-  Dlaczego królewicz się zmienił?

Źródło opowiadania: http://www.edukacja.edux.pl/p-5453-w-krolestwie-grzecznosci-scenariusz-zajecia.php

 

     

 „Grzeczne słówka” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat.

Zapytaj proszę dziecka:
- O czym jest piosenka?
- Kto ma używać grzecznych słów?
- Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?

https://www.youtube.com/watch?v=xRmGVTAAhCM

 „Czujne ucho” – zabawa słuchowa przy piosence
Włącza  proszę  ponownie piosenkę. Dziecko siedzi, a jego zadaniem jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszą jedno 
z „grzecznych słówek”. Następnie dziecko  wstaje, a rodzic prezentuje raz jeszcze piosenkę – dzieci muszą tupnąć nogami, gdy usłyszą jedno z „grzecznych słówek”.

Utrwalanie piosenki pt.” Piosenka bardzo kulturalna”

 https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

NAJPIERW SKŁON – WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 
DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwiskowo - piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

Rozwijane motoryki małej:
Pokoloruj obrazek online – kolorowanka dla dziewczynek

https://www.kolorowankionline.net/teczowy-jednorozec

                       

Pokoloruj obrazek online- kolorowanka dla chłopców
https://www.kolorowankionline.net/lokomotywa-zabawka

                                              

 

                      Życzę udanej zabawy i miłego dnia, pozdrawiam p. Lucyna

 


 

 

 

                                            15.04.2021r- czwartek

                                     Temat: Medal za dobre maniery

 

„Leśny BON TON” – słuchanie wiersza A. Frączek, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.

 

Kulturalne zachowanie

to rzecz ważna niesłychanie.

I nie tylko na przyjęciach

u hrabiego czy wręcz księcia

lub na imieninach cioci.

W lesie też nie wolno psocić! (…)

Aby lasu nie rozgniewać,

nie należy się naśmiewać

z piegowatych muchomorów

ani z innych leśnych stworów –

warto cenić ich urodę

i podziwiać leśną modę!

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,

nigdy dosyć uprzejmości.

A las też jest czyimś domem.

Więc zachowuj się z fasonem!

                        

Jak należy zachować się w lesie – kliknij w link i odpowiedz na pytania. Klikając na odpowiednio kolor kwadratu czerwony – złe zachowanie, zielony- dobre  zachowanie

https://samequizy.pl/prawidlowe-zachowania-w-lesie/

 

Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry

https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY


 „Czy znasz dobre maniery?” – quiz


Zadaj dziecku  pytania:
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?

- Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
- Czy wolno w lesie krzyczeć?
- Czy wolno rozmawiać w teatrze?
- Czy wolno bekać przy stole?
- Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie,

  szeleścić papierkami w kinie itp.

 

Karta pracy str. 28- wykonaj kartę pracy według poleceń na górze kartki 

 

Gimnastyka rączek dla maluchów od Zabawa- Taniec-Energia

https://www.youtube.com/watch?v=l91cyahu83o 

 

 

2. „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna
Narysuj dziecku na kartce medal za dobre maniery, poproś aby dziecko wycięło medal i ozdobiło go według własnego pomysłu. ( może wykleić plasteliną, kolorowym papierem, pokolorować kredkami itp. ).

                                               

                      Życzę miłej zabawy, pozdrawiam p. Lucyna.


Zabawy popołudniowe:

 

Opowieść ruchowa pt. "Przygoda Misia Uszatka"
Rodzic  zachęca dzieci do wysłuchania opowieści ruchowej o przygodzie Misia Uszatka. Opowiada przygodę misia, a dzieci próbują odzwierciedlić ją ruchem.

"Pewnego słonecznego poranka Miś Uszatek wyruszył na spotkanie ze swoimi przyjaciółmi( dzieci maszerują). Po drodze spotkał pierwsze wiosenne kwiaty, krokusy, przebiśniegi, ale ich nie zrywał, bo wiedział, że są pod ochroną, tylko zachwycał się ich pięknem i zapachem(dzieci kucają i "wąchają" papierowe sylwety kwiatów rozłożone na dywanie). Słyszał w oddali jak ptaszki śpiewają i zaczął tańczyć(taniec dowolny przy muzyce). Nagle zerwał się straszny wiatr(dzieci z gazetami uniesionymi do góry naśladują szum wiatru biegając po pokoju). Zaczął padać ulewny deszcz(dzieci rozkładają gazety na dywanie i stukają w nie paluszkami). Miś Uszatek uciekał czym prędzej do domu(dzieci biegają w rozsypce po pokoju), ale wpadł w kałuże. Był cały brudny. Bardzo się zmartwił, lecz przypomniał sobie jak przyjaciele mówili mu o dobrym zachowaniu. Usiadł na kamyku i pomyślał(dzieci siadają w siadzie skrzyżnym, trzymając obie ręce na głowie i "myślą"). Pójdę do domu, wypiorę swoje brudne ubrania i wykąpię się pod prysznicem. Jak pomyślał tak zrobił(dzieci naśladują pranie bluzki i "piorą", następnie "myją się"). Mama Misia Uszatka bardzo go pochwaliła, że ładnie się zachował i zaprosiła do domu przyjaciół misia i wszystkich poczęstowała ciasteczkami z ulubionym miodem(dzieci oblizują językiem dookoła swoje usta).

Następuje krótka rozmowa na temat przygody Misia ze zwróceniem uwagi na jego zachowanie.

Zachęcam do obejrzenia bajki:

Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry |

https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY

Pozdrawiam Beata N.

 


 

 

                                              14.04.2021r- środa

                                      Temat: Segregujemy odpady.

Jak segregować odpady? - Bajka edukacyjna - proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=3

      

                                    

” Segregujemy odpady” – zabawa matematyczna ćwiczenie klasyfikacyjne, utrwalanie kolorów, przeliczanie koszy i odpadów

Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników:
https://learningapps.org/display?v=pj8xs1dwk17

- Policz ile jest koszy na śmieci?
- Powiedz w jakich kolorach są kosze na śmieci?
- Przyjrzyj się ilustracji z różnymi odpadami ( śmieciami)
- Przypomnij do jakiego koloru kosza wrzucamy plastik, szkło i papier
- Posegreguj te odpady do odpowiednich koszy
- Przelicz odpady w każdym koszu,
- Wskaż w którym koszu jest najwięcej odpadów
- Policz ile odpadów było w pozostałych koszach

     

      


„Do właściwego kosza!”
zabawy ruchowe z elementem matematycznym.

Przygotuj trzy kartki w kolorze żółtym , niebieskim i zielonym, będą to kosze na odpady ( można pokolorować kartki kredkami w odpowiednich kolorach), ułóż kartki na podłodze w różnych miejscach.

Włącz piosenkę:  Śpiewające Brzdące - Olek i śmieciarka
https://www.youtube.com/watch?v=DCWeK9O5GQk

Dzieci biegają po pokoju  przy piosence , na przerwę w muzyce rodzic podaje
hasło: papier , dziecko musi stanąć przy odpowiednim pojemniku, następnie włączamy muzykę dziecko biega dalej do kolejnej przerwy w muzyce i czeka na hasło np. : szkło, papier itp. I staje przt odpowiednim pojemniku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

                                 

 

– „Jak piękny kwiat” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Rodzic układa na podłodze kolorową chustkę.
Dziecko- pszczółka  poruszają się swobodnym biegiem w rożnych kierunkach po pokoju, z  ramionami naśladują ruch skrzydeł owadów. Na zapowiedź: Pszczółki na kwiatku – dziecko podbiega do ułożonej  na podłodze chustce i wykonują klęk podparty. Uginają ręce w łokciach i zbliżają nos do podłogi, a następnie wraca do pozycji wyjściowej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

– „Kolorowe motyle” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzymają kolorową chustkę nad głową (dwiema rękami za rogi). Wykonuje skłony boczne tułowia, chustką naśladuje latającego nad głową motyla. Po chwili robi skłony do przodu i do tyłu, nie odrywając pośladków od podłogi. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie

– „Złap motyla” – zabawa z elementem podskoku. Dziecko porusza się w podskokach po pokoju. Na słowa: Uważaj, dziecko, motylek leci – wyrzucają energicznie chustkę w gorę, a następnie próbuje ją złapać. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

 

Gimnastyka dla dziecka i rodzica, prowadzi: Katarzyna Sroka - mgr fizjoterapii

https://www.youtube.com/watch?v=Do1wfYB48PI

Otwórz karty pracy na stronie – 29,  postępuj zgodnie z poleceniem na górze kartki    

Zapraszam na film „Świnka Peppa segreguje śmieci”
https://www.youtube.com/watch?v=WXSYr0U43rs 

                 

                Życzę przyjemnej zabawy, pozdrawiam i do jutra p. Lucyna


 


 

                                            13.04.2021r.-wtorek

                                    Temat: Klub Przyjaciół Przyrody

„Co to jest przyroda?” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem ilustracji.
 Przyjrzyj się  ilustracjom, opowiedz co na nich widzisz?.

Przyroda to:  otaczający nas świat roślin i zwierząt wraz z terenami , na których istnieją i ze wszystkimi przejawami jego życia. źródło „ Mały słownik języka polskiego”

                         

To jest właśnie przyroda o którą musimy dbać, aby zwierzęta, owady i inne żyjące

stworzenia mogły żyć w swoim naturalnym środowisku. Dbając o przyrodę, dbamy o czystość naszej planety na której żyjemy. Jest to bardzo ważne dla naszego życia i zdrowia. Kiedy nasza planeta będzie brudna, ciężko będzie nam oddychać, brakować nam będzie czystej pitnej wody. Rośliny i zwierzęta nie będą miały warunków do życia. Nam również będzie ciężko żyć w takim zanieczyszczonym środowisku, będziemy chorować. Dlatego już dziś musimy zadbać o naszą planetę!

 
Posłuchaj piosenki: „ Zielony dom”

https://www.youtube.com/watch?v=z2FedJPZhXY 

 
 „Pojemniki” – słuchanie wiersza A. Frączek, rozmowa na temat segregacji
                        śmieci.


     Pojemniki

Agnieszka Frączek

 

Patrz! Pojemniki w kolorach tęczy!

Słyszysz? W zielonym chyba coś brzęczy…

Co to takiego? Szklane butelki,

stłuczony spodek i słoik wielki.

Żółty pojemnik skrzypi i trzeszczy,

aż od tych dźwięków dostaję dreszczy…

Co się ukryło w tym pojemniku?

Tubki i kubki, tuzin guzików,

stary abażur… wszystko z plastiku!

Trzeci pojemnik szumi, szeleści…

Muszę zobaczyć, co w nim się mieści…

Karton po butach, notesik w kwiatki

i zabazgrany blok bez okładki,

sterta czasopism, stosik folderów,

bilet do kina… wszystko z papieru!

Trzy pojemniki w kolorach tęczy –

każdy coś trzeszczy, szumi lub brzęczy…

O czym tak gwarzą? Nadstawiam ucha,

może coś uda mi się podsłuchać…

Brzy… Trzrzrz… Szyyy

Już wiem! Rozumiem! Mówią:

„N I E Ł A D N I E

wyrzucać śmieci tak jak popadnie!

Trzeba je najpierw posegregować.

Wtedy nam będą lepiej smakować.”

                       

          


Zadaj dziecku pytania do wysłuchanego utworu:

- O czym opowiada autorka wiersza?
- Co to są śmieci?
- Jakiego koloru są pojemniki wymienione w wierszu?
- Co wrzucamy do żółtego pojemnika?
- Co wrzucamy do zielonego pojemnika?
- Co wrzucamy do niebieskiego pojemnika?

- Co trzeba robić ze śmieciami, zanim się  je wyrzuci?

 

Ekologia dom-  obejrzyj film  edukacyjny 

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=5

 „ Czysta ziemia”- malowanie farbami ( lub rysowanie kredkami). Namaluj     
    obrazek przedstawiający czystą planet.

                                  

Kto ma możliwość może wydrukować obrazek do pokolorowania
http://bestcoloringpages.com/make-every-day-an-arbor-day-coloring-pages_1d740.html

 

                               Życzę miłej zabawy i pozdrawiam p. Lucyna                


                                       12.04.2021r- poniedziałek

 

                                     

                        Temat dnia: Rozmawiamy o wierze we własne siły


„O żabce, która uwierzyła w siebie” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści.


                              O żabce, która uwierzyła w siebie

                                          Marlena Szeląg

 Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka, na której codziennie w letnie wieczory odbywa się nad stawem niezwykły spektakl. Pokaz ten nosi nazwę „Taniec muzyki i światła”. Występują w nim wybitni piosenkarze o wyjątkowych głosach, do których należą najlepsze żabie śpiewaczki, a w rytm muzyki nad tonią wody pięknie prezentują swój taniec najwybitniejsze świetliki.

Przygrywa im niesamowita orkiestra świerszczy. Jest ślicznie, nastrojowo, wprost wzruszająco. Dlatego też na te widowiska przychodzą, przylatują czy przypełzają nie tylko mieszkańcy tej łąki, ale i pobliskich lasów, pól czy zagajników.

– Jak cudownie! Czyż nie jest to wspaniałe przedstawienie?! – rzekła żaba 
   Honoratka do
 żabiej koleżanki Rechotki i żabiego kolegi Lucka.

– Tak, masz rację, jestem oczarowana! Dziękuję, że mnie zaprosiłaś i tutaj   
   przyprowadziłaś

– odpowiedziała Rechotka, która nie mogła oderwać oczu od pokazu.

– Rechotko, zamknij buzię, bo otworzyłaś ją tak szeroko, że zaraz mucha ci
  wpadnie! – śmiał 
się Lucek.

– A daj jej spokój! Niech ogląda! – wtrąciła Honoratka i dodała: – A poza tym…
   niech jej 
mucha wpadnie, przynajmniej zje kolację!

 Po tym niesamowitym spektaklu żaba Rechotka była tak niezwykle oczarowana
i podekscytowana, że nie mogła usnąć w swoim łóżku pod liściem paproci. Marzyła o tym, by kiedyś zaśpiewać na takim festiwalu. Wtem posmutniała. Wiedziała bowiem, że nie ma wystarczającego talentu. I w tym momencie coś błysło nad jej głową, niczym jakaś spadająca gwiazda z nieba. Rechotka podniosła w gorę oczy. Oj, w żadnym wypadku nie była to spadająca gwiazda.

– Hej, smutasie! Jestem Elfik Dobra Rada. I jestem tu po to, żeby dać ci dobrą radę! Dlaczego się smucisz? – zapytał wesoło przybysz.

Rechotka opowiedziała mu o tym, jak bardzo chciałaby wystąpić kiedyś w spektaklu „Tańca muzyki i światła” i jak wielkie ma marzenie, żeby zaśpiewać nad stawem obok najznakomitszych żabich śpiewaczek.

– Nie trać wiary! Uwierz w siebie i spróbuj! Miej wielkie marzenia, one są do spełnienia! – udzielił porady przybysz.

– Masz rację, Elfiku. Muszę uwierzyć w siebie. Dziękuję ci za dobrą radę!

– Nie ma za co! Pamiętaj. Uwierz w siebie, a wówczas wszystko stanie się możliwe!
Pa! – To mówiąc, Elfik zniknął, pozostawiając za sobą jeszcze przez moment świetlisty błysk na ciemnym niebie.

Rechotka ucieszyła się i postanowiła uwierzyć we własne możliwości. Przecież gdy była jeszcze małą żabką, to wszyscy chwalili jej delikatny, ale dźwięczny głos.

Następnego dnia żaba udała się do nauczycielki muzyki z prośbą o darmowe lekcje śpiewu.

Pani Ela była już starszą ropuchą i nie bardzo miała siłę, aby uczyć kogokolwiek śpiewania. Gdy jednak Rechotka opowiedziała jej o swoim wielkim marzeniu, ta w końcu zgodziła się udzielić swojej byłej uczennicy darmowych porad. To był trudny i pracowity rok dla Rechotki. Codziennie z mozołem ćwiczyła śpiew, bo wierzyła, że kiedyś uda jej się wziąć udział w spektaklu „Tańca muzyki i światła”.

W końcu nadszedł dzień, kiedy żabka była w pełni przygotowana, aby stać się wybitną śpiewaczką. Pozostało już tylko jedno – zgłosić się na casting do „Studia Artysty”, gdzie co roku, wczesną wiosną wybierano nowych muzyków, śpiewaków i tancerzy do udziału w letnim spektaklu. Żabka była niesamowicie podekscytowana. Gdy nadeszła jej kolej, aby zaprezentować przed srogą komisją umiejętności, zaczęła się bać. W mig jednak przypomniała sobie słowa Elfika i odzyskała wiarę we własne siły, za którą powróciła pewność siebie. Zaczęła śpiewać. Jej głos był tak dźwięczny, melodyjny i lekki, że cała komisja oniemiała z zachwytu. Rechotka bezkonkurencyjnie dostała się do chórku żabich śpiewaczek, tym samym spełniając swoje największe marzenie.

Rozpoczęły się dwa miesiące wielkich przygotowywań do pokazu. Gdy festiwal „Tańca muzyki i światła” znowu powrócił, Rechotka, przejęta, ale dumna z siebie, zaśpiewała z innymi żabami najpiękniej, jak umiała. Oczywiście na spektaklu w pierwszym rzędzie na widowni zasiedli przyjaciele żabki – Lucek i Honoratka. Po zakończonym festiwalu rozległy się ogromne brawa, a na niebie błysło coś niesamowicie jasno, niczym spadająca gwiazda. Tak, to był Elfik Dobra Rada. Przyglądał się z wysoka małej żabce, która miała wielkie marzenia i jeszcze większą wiarę w to, że jest w stanie je spełnić.


 

                              

 

Zadaj dziecku  pytania do wysłuchanego utworu:
- Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu?

- W jakim miejscu działa się akcja utworu?
- Co odbywało się na łące?
- O czym marzyła Rechotka?
- Kto pocieszył Rechotkę?
- Jakiej rady udzielił żabce Elfik?
- W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu?
-  Jak myślicie, czy Rechotka wystąpiłaby w spektaklu „Tańca, muzyki i światła”,      gdyby nie
uwierzyła w siebie?

 

Omówienie wartości „ wiara w siebie”-  na podstawie wysłuchanego opowiadania.

Wiara w siebie- jest przekonaniem o własnej sprawczości. To świadomość danej osoby, że jest w stanie wykonać różne czynności, osiągnąć zamierzone cele, odnaleźć się w różnych sytuacjach. Jej elementem jest wysokie poczucie własnej wartości.

 

Posłuchaj piosenki : „Była sobie żabka mała”
https://www.youtube.com/watch?v=_XMr80enW9A 

 

„Żabki i kałuże” – zabawa ruchowa z elementem skocznym. Dziecko –żabka  skaczą po pokoju, naśladując żabkę. Na klaśnięcie w ręce przez rodzica  żabki  wskakują do pobliskiej kałuży  – rozłożonych na podłodze poduszek,( każda żabka do jednej jeśli jest więcej dzieci). Podwójne klaśnięcie  jest zaproszeniem do dalszego skakania.

 

                              

„ Piosenka bardzo kulturalna”- wysłuchanie piosenki i omówienie jej treści, nauka pierwszej zwrotki
https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

 

Piosenka bardzo kulturalna- słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

Jestem królem dobrych manier 
Nie przeklinam i nie kłamię 
Zamiast walić z grubej rury wolę trochę mieć kultury.

Proszę, dziękuję, przepraszam
Te słowa dziś ogłaszam!

Słowa ważne są ogromnie
A mój język świadczy o mnie
Dobre więc maniery wolę na ulicy i przy stole.

Umiem słuchać bez ziewania
Nie przerywam w środku zdania
Bo kultura czyni cuda, różni mnie od małpoluda.

Domowa rytmika z Panią Elizą- odcinek 3
https://www.youtube.com/watch?v=aWJPsIF8JbI 

Ułóż puzzle online:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/175039-%C5%BCaba-w-czerwonym-daszku/3x2

 

                             

                             Życzę miłego dnia i pozdrawiam p. Lucyna

 

 


 

 

                                                  09.04.2021- piątek

 
                                                 Temat: Balet i opera

 

Co to jest balet- rodzaj widowiska teatralnego, w którym głównym środkiem wyrazu jest taniec, wykonywany przez tancerzy według choreografii z towarzyszeniem muzyki, na tle dekoracji;

 

Obejrzyj próbę baletu dla dzieci:
Balet Taniec dla dzieci Bielany Olga Yaroshenko
https://www.youtube.com/watch?v=GTnmvISOySc 

Zobacz balet w wykonaniu dzieci:
"W krainie motyli"- Edukacja Artystyczna Dzieci - pokaz baletowy https://www.youtube.com/watch?v=SdFlx1GSAJQ 

Obejrzyj fragment baletu Piotra Czajkowskiego „ Jezioro Łabędzie” -
Narodowy Lwowski Teatr Opery i Baletu – XV Forum Humanum

https://www.youtube.com/watch?v=rDdcw_p3eJg

https://www.youtube.com/watch?v=xQwYKNMu0mQ

Opera- utwór sceniczny będący połączeniem tekstu (zwanego librettem) i muzyki, wykonywany przez śpiewaków - solistów, chóry, orkiestrę, zwykle w teatralnej oprawie, z wykorzystaniem scenografii, kostiumów, gry aktorskiej, czasem tańca

 

    

Posłuchaj śpiewaków operowych: Luciano Pavarotti, Plácido Domingo, José Carrerasa
The Three Tenors in Concert 1994: Brindisi ("Libiamo ne' lieti calici") from La Traviata
https://www.youtube.com/watch?v=l7eHO_PEWLk

Śpiewaczka operowe: Gabrysia Świerczek operowa diva
https://www.youtube.com/watch?v=Zdte3EiQTkw

Fragment opery : Madame Butterfly by Puccini - Love Duet (Opera Movie, 1995 - subtitled)

https://www.youtube.com/watch?v=XcQNjV-YSiM 

                                                      

 

– „Jak piękny kwiat” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Rodzic układa na podłodze kolorową chustkę.
Dziecko- pszczółka  poruszają się swobodnym biegiem w rożnych kierunkach po pokoju, z  ramionami naśladują ruch skrzydeł owadów. Na zapowiedź: Pszczółki na kwiatku – dziecko podbiega do ułożonej  na podłodze chustce i wykonują klęk podparty. Uginają ręce w łokciach i zbliżają nos do podłogi, a następnie wraca do pozycji wyjściowej. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

– „Kolorowe motyle” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzymają kolorową chustkę nad głową (dwiema rękami za rogi). Wykonuje skłony boczne tułowia, chustką naśladuje latającego nad głową motyla. Po chwili robi skłony do przodu i do tyłu, nie odrywając pośladków od podłogi. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie

– „Złap motyla” – zabawa z elementem podskoku. Dziecko porusza się w podskokach po pokoju. Na słowa: Uważaj, dziecko, motylek leci – wyrzucają energicznie chustkę w gorę, a następnie próbuje ją złapać. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.

 - Wykonaj dowolny taniec z chustą do utworu- Balet Dance (Muzyka dla Szkoły Tańca)
https://www.youtube.com/watch?v=qmcoy29zZF0

 

 Pokoloruj obrazek Pinokia Smile


                            Życzę miłej zabawy i pozdrawiam p. Lucyna



 

 

                                                08.04.2021- czwartek
                                           
                                              Temat: Zabawa w teatr


 „Dobre maniery w teatrze” – rozmowa kierowana jak należy zachować się w teatrze.

W sytuacji, gdy do teatru przychodzimy z rodziną lub grupą znajomych, a bilety kupuje jedna osoba, to właśnie ona powinna okazać je bileterowi w pierwszej kolejności. Zajmując miejsce na widowni i wchodząc do swojego rzędu, zawsze należy odwrócić się tyłem do sceny i przodem do osób, które wcześniej zajęły już krzesła w naszym rzędzie. Jeśli między rzędami jest zbyt mało przestrzeni, najlepiej wstać i przepuścić osobę, która ma udać się na swoje miejsce. Na widownię nie można przynosić napojów ani jedzenia.

Oklaski w teatrze to ogromna radość dla artystów. Brawa są bardzo mile widziane w tych momentach, które widzom najbardziej się podobają. W ten sposób artyści widzą, że spektakl spotyka się z pozytywnym odbiorem. Brawa podczas ukłonów to docenienie pracy wszystkich osób zaangażowanych w przygotowanie spektaklu.

Wspólnie zadbajmy o to, aby podczas trwania spektaklu nic nas nie rozpraszało. Wyłączmy telefony i nie wykonujmy zdjęć oraz klipów video. Sztukę najlepiej oglądać na żywo. Salę teatralną opuszczamy dopiero po zakończeniu spektaklu i zapaleniu świateł. Wcześniejsze wyjście z sali teatralnej może być odebrane jako brak szacunku do występujących artystów. Pamiętajmy o tym, że opuszczanie swojego miejsca w trakcie trwania spektaklu jest niekomfortowe również dla innych osób, siedzących na widowni.

Wycieczka do teatru – ustalenie zasad zachowania się w teatrze, rozmowa na temat obejrzanego filmu
https://www.youtube.com/watch?v=Vks87Zt_XO4

 
„Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru” –
rozmowa kierowana

                                          

                                               marionetka Pinokio               

Marionetka –lalka teatralna poruszana (od góry) za pomocą nitek lub drucików zawieszonych na tzw. krzyżaku. Każda linka jest przymocowana do innej, oddzielnej części ciała marionetki i przy ruchu krzyżaka są one poruszane.

                                 
                                             pacynki- Czerwony Kapturek                        


 Pacynka
 – rodzaj laliki teartralnej nakładanej na dłoń jak rękawiczka i poruszanej palcami aktora -animatora. W przypadku lalek o większych rozmiarach animator umieszcza dłoń w głowie pacynki, kontrolując jej mimikę. Ciało pacynki jest wtedy zawieszone na jego przedramieniu.

                                           


                                                            kukiełka

Kukiełka-lalka teatralna umieszczona na kiju, poruszana przez aktora ukrytego za parawanem


Rodzaje teatru:

– Teatr tradycyjny – grają w nim aktorzy, mogą być ubrani w rożne stroje,             czasami dziwne i śmieszne.

– Teatr lalek – w nim grają rożne lalki (marionetka, kukiełka, pacynka – aktorzy   
   udzielają im 
swojego głosu i najczęściej są schowani).

– Teatr cieni – głównym aktorem jest w nim cień, który tworzy schowany za
   zasłoną aktor.

– Teatr tańca (np. balet) – tu aktorami są tancerze, którzy podczas
   przedstawienia nie mówią
 ani słowa, a swoje historie opowiadają tańcem.

– Opera – tu aktorami są śpiewacy.

Wykonaj kartę pracy str. 27
 

Zapraszam do obejrzenia Baśni o Smoku Wawelskim - Teatrzyk Kukiełkowy

 

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl