Strona główna
Serdecznie witamy! break

                                             

                  Oddział II - Żabki
                                Kontakt z wychowawcą grupy ŻABKI   e-mail: p1zabki1@wp.pl 

zaba

 

Kochane ŻABKI

Najserdeczniejsze życzenia z okazji  Świąt Bożego Narodzenia.

Dużo zdrówka, radości i miłości,

składają Panie z oddziału ŻABKI. 

 

 

CZW. 23.12.2021r.

Temat dnia: Świąteczne tradycje


  • Film edukacyjny- EduKredka - TRADYCJE ŚWIĄTECZNE                                                              / https://www.youtube.com/watch?v=rxRyK21HK1M
  • Rozwiązywanie zagadek łączących się tematycznie ze świętami:

 

Przyniesioną z lasu

pięknie wystroimy

na niej najpiękniejsze

bombki powiesimy.

/ choinka/

 

Te złote – lubią nosić panie

te papierowe choinka dostanie.

/ łańcuchy /

 

Pudełeczka i paczuszki,

torebki i paczki

w groszki, gwiazdki

oraz w małe szlaczki.

W środku pewnie coś miłego

od Świętego dla każdego.

/ prezenty /

 

W paseczki, gwiazdeczki,

błyszczące, matowe.

Podłużne, okrągłe,

stare i nowe.

Dzisiaj ozdobią

gałązki świerkowe.

/ bombki /

 

Jakie to święta

gwiazdka zaczyna

a w żłobie leży

mała Dziecina?

/ Boże Narodzenie /

 

  • . Zabawa ilustracyjno- ruchowa ze śpiewem ,,Uśmiechnij się”.
  • ( Na melodię zabawy ,,Taniec pingwina”, ustawienie w kole)
  • O jak przyjemnie i jak wesoło (ręce na biodrach, wysuwamy do przodu na zmianę nogi)
  • Bawić się razem w świąteczny czas. (wysuwamy do przodu na zmianę nogi)
  • Chwyćmy swe ręce, podskoczmy w kole (chwytamy się za ręce)
  • Do przodu ( podskok w przód), do tyłu (podskok do tyłu)
  • i raz dwa, trzy ( podskakujemy 3 razy w miejscu )
  • ( zabawę powtarzamy kilka razy)

 

  • Kolorowanka świąteczna

https://drive.google.com/file/d/1s5w8LV_GrQA8U6UxJALJmOIW35kzPclq/view

 

Miłego dnia, pozdrawiamy serdecznie!

 

                                               ŚR. 22.12.2021r.

 Temat dnia: Świąteczne zabawy

Utrwalenie wiersza i piosenki miesiąca
https://www.youtube.com/watch?v=vXQMPzfVKIs
 
PIOSENKA: DZYŃ, DZYŃ MIKOŁAJU ŚWIĘTY
Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
chyba już go widzę!
chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonki
Ref:
Dzyń. Dzyń. Dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń
przynieś nam prezenty
Co to? Co to? Co to?
Kto to? Kto to? Kto to?
Pan Mikołaj już się skrada
Ojej! Ja się boję x2
Ale bać się chyba nie wypada
Ref:
Dzyń, dzyń…

WIERSZ: "ŚWIĘTY Z NIESPODZIANKAMI" 
Idzie dobry święty ,
Uśmiecha się w koło,
Grzecznym dzieciom biją
serduszka wesoło.
Niesie w dużym worku
Słodyczy bez liku,
Pełno dzisiaj wszędzie
Radości i krzyku.

Świąteczny taniec dla dzieci :
https://www.youtube.com/watch?v=64Cfm-fcso0

Świąteczne memory do druku
https://mojedziecikreatywnie.pl/2021/11/swiateczne-memory-do-druku/

Gra w Memory, to zabawa pamięciowa polegająca na odszukiwaniu par takich samych obrazków. W naszym świątecznym memory są to ilustracje oddające klimat świąt Bożego Narodzenia. Poniżej możecie pobrać przygotowane karty i wydrukować je na sztywnej kartce lub nakleić obrazki na kartkę z bloku technicznego. Obrazki wycinamy zgodnie z liniami, następnie możecie ozdobić je na odwrocie i zaczynamy zabawę. 

J.angielski: 
Filmik edukacyjny po angielsku- słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia 
https://youtu.be/Kg__vXsU8xw
Miłego dnia kochane Żabki! Kiss

 

 

WT. 21.12.2021r.

  Temat dnia: ŚWIĄTECZNE CIASTECZKA

 

 

  • Nauka rymowanki
W Święta każde dziecko wie,
jak pierniczki robi się.
I ja też się na tym znam,
zaraz to pokażę Wam. 

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza "Żabki pieką ciasteczka"
Dzieci  naśladują ruchy Rodzica, zgodnie z podanym przepisem na ciasto:
 •Bierzemy dużą miskę – skłon do przodu, gest obejmowania oboma rękami misy do ciasta.
• mieszamy cukier i jajka –mieszanie obiema rękami, ruchy okrężne.
•Dodajemy roztopione masło, wsypujemy mąkę i mieszamy – gest wlewania i wsypywania oraz mieszania.
•Teraz wyrabiamy ciasto i wałkujemy – obiema rękami gest wyrabiania ciasta i wałkowania.
•Wycinamy ciasteczka i wykładamy na blaszce – prawą ręką wycinamy kształty a następnie przekładamy do lewej ręki (blaszka).
•Wkładamy pierniczki do piekarnika – naśladowanie wsuwania blachy i zamykania piekarnika.
•Patrzymy przez szybkę jak rosną ciasteczka – pochylenie się do przodu z dłońmi zbliżonymi do czoła.
•Wąchamy jak pięknie pachną – wciąganie powietrza przez nos.
•I przełykamy ślinkę – połykanie śliny przy zamkniętych ustach.
•Już możemy wyciągnąć ciasteczka z pieca – naśladowanie otwierania piekarnika i wyciągania blachy -Studzimy ciasteczka – dmuchanie.
•Nareszcie możemy spróbować czy się udały – gest wkładania ciasteczka do buzi i naśladowanie jedzenia przy zamkniętych ustach.
•Ciasteczka są pyszne więc zjadamy do ostatniego okruszka, oblizujemy wargi – dokładne oblizywanie wargi górnej i dolnej.
•I uśmiechamy się zadowoleni pokazując ząbki – szeroki uśmiech.

  • Wykonanie pierników z Rodzicami:

1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas prac wykonywanych w kuchni oraz zasad higieny.

2.. Założenie fartuchów, a następnie umycie rąk.

3. Zapoznanie się z przepisem na pierniki. Można skorzystać z własnego sprawdzonego przepisu bądź skorzystać z poniższych propozycji:

https://www.edziecko.pl/edziecko/7,80257,25539019,pierniczki-dla-dzieci-proste-przepisy-na-swiateczne-pierniki.html

https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/pierniczki-28

https://przepisyjoli.com/2014/07/pierniczki-od-razu-miekkie/

4. Nazwanie produktów (składników).

5. Przygotowanie potrzebnych narzędzi kuchennych.

6. Przygotowanie ciasteczek: włożenie do miski wszystkich potrzebnych składników,  ugniatanie,  lepienie kulek z ciasta,  wałkowanie, bądź ugniatanie placków i wycinanie foremkami ciasteczek,  ułożenie ciasteczek na blasze,  wsunięcie ciastek do nagrzanego piekarnika ,pieczenie ciasteczek,  dekorowanie pierników.

7.Sprzątanie stanowisk pracy.

8. Degustacja pierników. 


Smacznego!

 

 

 

PN. 20.12.2021r. 

 TEMAT KOMPLEKSOWY: CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA                                            Temat dnia: PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

Powitanka:  Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś ty, 

raz, dwa, trzy.

 https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

 

  • Jak pachną święta – ćwiczenie aparatu oddechowego.

Dzieci poznają wygląd, zapach i nazwy, przeznaczenie wybranych przypraw roślinnych

(ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki itp.).

 

  • Świąteczne przygotowania – opowieść ruchowa.

Rodzic ruchem ilustruje czynności, o których opowiada. Dzieci stoją w kręgu i odtwarzają ruch rodzica.

Zbliżają się święta, idziemy kupić środki czystości i artykuły spożywcze (chód w miejscu).

Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce).

Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk).

Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie),

sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu),

lejemy mleko (naśladowanie ruchu wlewania i wymawianie: ciur, ciur, ciur),

 ozdabiamy ciasto płynną czekoladą (naśladowanie ruchu kapania i wymawianie: kap, kap, kap)

oraz rodzynkami (naśladowanie ruchu wrzucania i wymawianie: bęc, bęc, bęc).

Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy i odpoczywamy.


  • Masażyk:

Rodzic wykonuje dziecku masażyk na plecach, następnie dziecko rodzicowi.

Już choinkę ubieramy, /rysujemy na plecach wzór choinki/

jedną gwiazdkę przyczepiamy. /rysujemy na plecach wzór gwiazdki/

 Kilka bombek zawieszamy /rysujemy na plecach wzór bombki/

 i łańcuchem oplatamy. /rysujemy na plecach linie faliste/

 Garść cukierków powiesimy, /krótkie pociągnięcia palcem, jak kreski/

 ciasteczkami ozdobimy. /lekkie opukiwanie opuszkami palców/

Pięknie błyszczy się i pachnie, bo to nasze drzewko na wystawkę. /koliste głaskanie całą dłonią/.


  • Świąteczne karty pracy do wyklejania plasteliną

   Zachęcam do pobrania i wydrukowania gotowych szablonów do wyklejania plasteliną, kulkami bibuły lub stemplowania palcami umoczonymi w kolorowej farbie.

               Takie działania twórcze jak lepienie, ugniatanie, manipulowanie i wyklejanie rozmaitych plastelinowych kolaży daje dzieciom bardzo wiele możliwości. Zaczynając od prostego renifera, Mikołaj czy Olafa, kończąc na tworzeniu rozmaitych kompozycji kolorystycznych na bombce czy choince. Możemy dowolnie ozdobić przygotowane szablony.

               Zabawy twórcze i plastyczne niezwykle oddziałują na dziecięcą wyobraźnię ucząc maluchy komponowania i dobierania kolorów. Tworzenie i przyklejanie plastelinowych kulek doskonale rozwija małą motorykę, przygotowując paluszki i rączki do nauki pisania. Poniżej możecie pobrać wybrane szablony i świąteczne karty pracy. Jestem pewna, że Waszym dzieciom taka zabawa bardzo się spodoba.

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/12/swiateczne-karty-pracy/

 

J.angielski -nauka piosenki "Little Snowflake" 

https://youtu.be/tbbKjDjMDok

oraz rymowanki I'm A Little Snowman

https://youtu.be/FczqntFwb6k

 


Miłej zabawy, pozdrawiamy serdecznie!

P. Monika i P. Paulinka  

 

 

 

 

 


16.04.2021r- piątek

                                              Temat: Grzeczne słówka

 „Królewicz Jaś”- słuchane  opowiadania

W dalekim kraju wśród łąk i pól mieszkał na zamku królewicz Jaś.
Mówi mu mama: Jasiu mój złoty podnieś mi wachlarz -nie mam ochoty.
Mówi doń ojciec –podaj mi berło, przynieś mi pierścień królewski z perłą – a Jasiu na to odpowie tacie: Wiecznie mnie tylko gdzieś posyłacie.
Mówi doń siostra –zerwij mi różę, widziałam w parku, o takie duże – Ach daj mi spokój!- Jasiu odpowie. Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Cała rodzina tonie w żalach, płacze siostrzyczka, królewna Lala, martwi się tato i cały dwór, że z królewicza tak wielki gbur.
Pewnego razu widziano z góry królewicz Jasiu pojechał w góry.
No i powiedzieć chyba wam mogę, że tam natychmiast pomylił drogę.
Pyta więc sroczki, sroczko ptaszyno jaką do zamku jechać drożyną.
A sroczka na to , tak mu odpowie: Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Prosi więc liska: Lisku mój złoty pokaż mi drogę – Nie mam ochoty.
Więc prosi zajączka. Biegnij do króla. Powiedz, że drogę zgubiłem w górach.
A zając na to: Nie po to rosłem by twoim Jasiu być posłem.
W końcu zaćwierkał przemądry szpak: To tyś ich mówić nauczył tak.
I powiedz teraz czy to wesoło, gdy pełno gburów żyje wokoło? Zapłakał Jasiu.
Przyrzekł poprawę, a gdy do domu niebawem wrócił, grzecznością cały zadziwił dwór. I dziś możemy brać z niego wzór.

Pytania do opowiadania:
-  Kto występował w opowiadaniu?
-  Jak zachowywał się królewicz Jasiu?
-  Co spotkało królewicza podczas wycieczki w góry?
-  Kogo prosił o pomoc i czy ją uzyskał?
-  Czego nauczyły się zwierzęta od Jasia?
-  Dlaczego królewicz się zmienił?

Źródło opowiadania: http://www.edukacja.edux.pl/p-5453-w-krolestwie-grzecznosci-scenariusz-zajecia.php

 

     

 „Grzeczne słówka” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat.

Zapytaj proszę dziecka:
- O czym jest piosenka?
- Kto ma używać grzecznych słów?
- Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?

https://www.youtube.com/watch?v=xRmGVTAAhCM

 „Czujne ucho” – zabawa słuchowa przy piosence
Włącza  proszę  ponownie piosenkę. Dziecko siedzi, a jego zadaniem jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszą jedno 
z „grzecznych słówek”. Następnie dziecko  wstaje, a rodzic prezentuje raz jeszcze piosenkę – dzieci muszą tupnąć nogami, gdy usłyszą jedno z „grzecznych słówek”.

Utrwalanie piosenki pt.” Piosenka bardzo kulturalna”

 https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

NAJPIERW SKŁON – WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 
DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwiskowo - piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

 

Rozwijane motoryki małej:
Pokoloruj obrazek online – kolorowanka dla dziewczynek

https://www.kolorowankionline.net/teczowy-jednorozec

                       

Pokoloruj obrazek online- kolorowanka dla chłopców
https://www.kolorowankionline.net/lokomotywa-zabawka

                                              

 

                      Życzę udanej zabawy i miłego dnia, pozdrawiam p. Lucyna

 


 

 

 

                                            15.04.2021r- czwartek

                                     Temat: Medal za dobre maniery

 

„Leśny BON TON” – słuchanie wiersza A. Frączek, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.

 

Kulturalne zachowanie

to rzecz ważna niesłychanie.

I nie tylko na przyjęciach

u hrabiego czy wręcz księcia

lub na imieninach cioci.

W lesie też nie wolno psocić! (…)

Aby lasu nie rozgniewać,

nie należy się naśmiewać

z piegowatych muchomorów

ani z innych leśnych stworów –

warto cenić ich urodę

i podziwiać leśną modę!

Bowiem gdy się przyjdzie w gości,

nigdy dosyć uprzejmości.

A las też jest czyimś domem.

Więc zachowuj się z fasonem!

                        

Jak należy zachować się w lesie – kliknij w link i odpowiedz na pytania. Klikając na odpowiednio kolor kwadratu czerwony – złe zachowanie, zielony- dobre  zachowanie

https://samequizy.pl/prawidlowe-zachowania-w-lesie/

 

Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry

https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY


 „Czy znasz dobre maniery?” – quiz


Zadaj dziecku  pytania:
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?

- Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
- Czy wolno w lesie krzyczeć?
- Czy wolno rozmawiać w teatrze?
- Czy wolno bekać przy stole?
- Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie,

  szeleścić papierkami w kinie itp.

 

Karta pracy str. 28- wykonaj kartę pracy według poleceń na górze kartki 

 

Gimnastyka rączek dla maluchów od Zabawa- Taniec-Energia

https://www.youtube.com/watch?v=l91cyahu83o 

 

 

2. „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna
Narysuj dziecku na kartce medal za dobre maniery, poproś aby dziecko wycięło medal i ozdobiło go według własnego pomysłu. ( może wykleić plasteliną, kolorowym papierem, pokolorować kredkami itp. ).

                                               

                      Życzę miłej zabawy, pozdrawiam p. Lucyna.


Zabawy popołudniowe:

 

Opowieść ruchowa pt. "Przygoda Misia Uszatka"
Rodzic  zachęca dzieci do wysłuchania opowieści ruchowej o przygodzie Misia Uszatka. Opowiada przygodę misia, a dzieci próbują odzwierciedlić ją ruchem.

"Pewnego słonecznego poranka Miś Uszatek wyruszył na spotkanie ze swoimi przyjaciółmi( dzieci maszerują). Po drodze spotkał pierwsze wiosenne kwiaty, krokusy, przebiśniegi, ale ich nie zrywał, bo wiedział, że są pod ochroną, tylko zachwycał się ich pięknem i zapachem(dzieci kucają i "wąchają" papierowe sylwety kwiatów rozłożone na dywanie). Słyszał w oddali jak ptaszki śpiewają i zaczął tańczyć(taniec dowolny przy muzyce). Nagle zerwał się straszny wiatr(dzieci z gazetami uniesionymi do góry naśladują szum wiatru biegając po pokoju). Zaczął padać ulewny deszcz(dzieci rozkładają gazety na dywanie i stukają w nie paluszkami). Miś Uszatek uciekał czym prędzej do domu(dzieci biegają w rozsypce po pokoju), ale wpadł w kałuże. Był cały brudny. Bardzo się zmartwił, lecz przypomniał sobie jak przyjaciele mówili mu o dobrym zachowaniu. Usiadł na kamyku i pomyślał(dzieci siadają w siadzie skrzyżnym, trzymając obie ręce na głowie i "myślą"). Pójdę do domu, wypiorę swoje brudne ubrania i wykąpię się pod prysznicem. Jak pomyślał tak zrobił(dzieci naśladują pranie bluzki i "piorą", następnie "myją się"). Mama Misia Uszatka bardzo go pochwaliła, że ładnie się zachował i zaprosiła do domu przyjaciół misia i wszystkich poczęstowała ciasteczkami z ulubionym miodem(dzieci oblizują językiem dookoła swoje usta).

Następuje krótka rozmowa na temat przygody Misia ze zwróceniem uwagi na jego zachowanie.

Zachęcam do obejrzenia bajki:

Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry |

https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY

Pozdrawiam Beata N.

 


 

 

                                              14.04.2021r- środa

                                      Temat: Segregujemy odpady.

Jak segregować odpady? - Bajka edukacyjna - proekologiczna

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=3

      

                                    

” Segregujemy odpady” – zabawa matematyczna ćwiczenie klasyfikacyjne, utrwalanie kolorów, przeliczanie koszy i odpadów

Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników:
https://learningapps.org/display?v=pj8xs1dwk17

- Policz ile jest koszy na śmieci?
- Powiedz w jakich kolorach są kosze na śmieci?
- Przyjrzyj się ilustracji z różnymi odpadami ( śmieciami)
- Przypomnij do jakiego koloru kosza wrzucamy plastik, szkło i papier
- Posegreguj te odpady do odpowiednich koszy
- Przelicz odpady w każdym koszu,
- Wskaż w którym koszu jest najwięcej odpadów
- Policz ile odpadów było w pozostałych koszach

     

      


„Do właściwego kosza!”
zabawy ruchowe z elementem matematycznym.

Przygotuj trzy kartki w kolorze żółtym , niebieskim i zielonym, będą to kosze na odpady ( można pokolorować kartki kredkami w odpowiednich kolorach), ułóż kartki na podłodze w różnych miejscach.

Włącz piosenkę:  Śpiewające Brzdące - Olek i śmieciarka
https://www.youtube.com/watch?v=DCWeK9O5GQk

Dzieci biegają po pokoju  przy piosence , na przerwę w muzyce rodzic podaje
hasło: papier , dziecko musi stanąć przy odpowiednim pojemniku, następnie włączamy muzykę dziecko biega dalej do kolejnej przerwy w muzyce i czeka na hasło np. : szkło, papier itp. I staje przt odpowiednim pojemniku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

                                 

 

– „Jak piękny kwiat” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Rodzic układa na podłodze kolorową chustk

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl