Strona główna
Serdecznie witamy! break

DOBRE PRAKTYKI Z PUBLICZNEGO PPRZEDSZKOLA NR 1 W ZŁOTOWIE

Dobre praktyki, to przykłady które potwierdzają stosowanie unikatowych technik edukacyjnych, inspirują do nowatorstwa pedagogicznego i innowacyjności w systemie oświaty oraz mogą przyczynić się do podnoszenia jakości kształcenia, wychowania i opieki. Rozporządzenie nie precyzuje wymagań stawianych wspomnianej publikacji. Może to zatem być dowolna tematyka związana z edukacją. Miejscem publikacji może być np. strona internetowa przedszkola.    

   ROK SZKOLNY 2021/2022

PROJEKTY EDUKACYJNE  rok szkolny 2021/2022

1. Projekt: "Krasnal przyrodnikiem"- grupa "Krasnale"

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia VI 2022.
 2. Projekt:  "Mali przyjaciele przyrody "  - grupa "Żabki" – 

 Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia VI 2022.

3. Projekt: „ Motylek przyjacielem przyrody" grupa "Motyle" .

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia VI 2022.

4. Projekt: „Gramy w zielone.” grupa "Misie" .

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia V 2022.

 5. Projekt„Gramy w zielone” - grupa "Słoneczka"

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia V 2022.

6. Projekt: „ Z darami natury świat nie jest ponury." - grupa "Pszczółki"

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia VI 2022.

7. Projekt: „ Przyjaciele przyrody to my Biedronki " - realizuje grupa "Biedronki"  

Data rozpoczęcia: X 2021 r. - data zakończenia VI 2022.

                                                                              ROK SZKOLNY 2020/2021

                                      Z DZIECKIEM W ŚWIAT WARTOŚCI

- prezentacja  Z DZIECKIEM W ŚWIAT WARTOŚCI (kliknij)pokazuj mi dobre wartości od urodzenia, a nie czekaj na właściwy moment.

Czym są wartości ?  Słowo "wartość" pochodzi od słowa łacińskiego: valor lub valere ("wartość", "być wartym"). W filozofii - przez wartość rozumie się to "wszystko, co cenne, godne pożądania i wyboru; co stanowi cel ludzkich dążeń". W znaczeniu psychologicznym wartość pojmowana jest głównie jako „zainteresowanie, jakim obdarza się jakiś przedmiot" lub jako „szacunek, jakim się darzy jakąś osobę„

Zakładane osiągnięcia dziecka:

  • zna  wartości cenne dla człowieka :  zdrowie, miłość, odpowiedzialność, tolerancja, szacunek, szczęście, prawda, piękno, przyjaźń, uczciwość, pokojowe nastawienie,
  • wykazuje w zachowaniu właściwe postawy  moralne
  • rozpoznaje i  nazywa emocje oraz wie, jak sobie z nimi radzić.

Cele główne pracy z dziećmi:

  • Wprowadzanie dzieci w świat wartości i emocji.
  • Działanie w systemie wartości.
  • Poszukiwanie wartości, odkrywanie i doświadczanie ich wraz dzieckiem.
  • Poznawanie emocji i radzenie sobie z nimi. 

- Skąd mam wiedzieć, co to są wartości ? - pokaż mi je wszystkie.
- Skąd mam wiedzieć, jak bronić swoich wartości ? - pokaż mi, jak się to robi.

- Skąd mam wiedzieć, co jest ważne ? - pokaż mi, co jest najważniejsze.

- Skąd mam wiedzieć, że wartości nabywa się od najmłodszych lat, a nie dopiero jak „dorosnę” ? - pokazuj mi dobre wartości od urodzenia, a nie czekaj na właściwy moment.

- Skąd mam wiedzieć, że pieniądze, sława, pośpiech to fałszywa droga ? - przecież pozwalasz mi słuchać bez przerwy, że to jest najważniejsze w życiu.

- Skąd mam wiedzieć, że złego przykładu nie dają mi „inni”, „ludzkość”, tylko TY ?

-  A jeśli od CIEBIE nauczę się dobrych zasad, – co obchodzi mnie zły przykład „ludzkości” ?

 Przecież tego, co najważniejsze w życiu nie nauczę się z książek, oglądając telewizję, słuchając piosenek czy słuchając wszystkich dorosłych - tylko obserwując Ciebie. (Pedagog Rafał Ryszka)

Pomimo trudnych warunków trwajacej pandemii i konieczności pozostania w domach dzieci z grupy Misie dzielnie i wytrwale pracowały zdalnie. Bawiły się, uczyły i wykonywały piękne prace plastyczne. Zapraszamy do obejrzenia prezentacji (kliknij).

Terapeutyczna moc bajek   prezentacja (kliknij)

Bajkoterapia w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularna. Coraz częściej już nie tylko terapeuci, ale i nauczyciele oraz rodzice sięgają po bajki terapeutyczne. W niniejszej prezentacji przybliżona została idea bajkoterapii jako metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym oraz doskonałej pomocy w redukowaniu lęków charakterystycznych dla dzieci na tym etapie rozwojowym.  W prezentacji omawiane są funkcje i charakterystyczne cechy bajek terapeutycznych, podkreślany jest ich wpływ na rozumienie własnych emocji przez dziecko, a także na wzmacnianie jego poczucia własnej wartości. Zachęcamy do pobrania poniższej prezentacji i przeniesienia się w zaczarowany świat bajek.

 

Wpływ wysokich technologii na rozwój i funkcjonowanie dzieci.   

Wpływ wysokich technologii na rozwój i funkcjonowanie dzieci - prezentacja (kliknij).

Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez urządzeń mobilnych (telefonów, tabletów, gier, zabawek multimedialnych itp.). Urządzenia te stały się elementem niezbędnym w naszej codzienności, w pracy zawodowej, organizacji życia codziennego, sposobem utrzymywania i podtrzymywania kontaktów oraz relacji społecznych, ale i atrakcyjną formą spędzania czasu wolnego.  Są one obiektem zainteresowania nie tylko dorosłych, ale i dzieci. Czy swobodny dostęp do elektroniki od najmłodszych lat służy rozwojowi dzieci? Jakie są zagrożenia związane z dostępem do Internetu i jego negatywe skutki. Jak kontrolować kontakt dziecka z wysoką technologią , rozpoznać uzależnienia, w jaki sposób interweniować i gdzie szukać pomocy? Zachęcamy do zapoznania się z poniższą prezentacją , która odpowie na powyższe pytania oraz wiele innych.

 

KONKURSY rok szkolny 2020/2021


Konkurs plastyczny "Herb Złotowa" - kliknij  

 

 


PROJEKTY EDUKACYJNE  rok szkolny 2020/2021

1. Projekt: "Kolorowy Świat Krasnoludka" (kliknij) kształtowanie i rozwijanie umiejętności twórczych oraz uzdolnień plastycznych dzieci poprzez różnorodne działania artystyczne. Realizuje grupa"Krasnale" Data rozpoczęcia: X 2020 r. - data zakończenia VI 2021.  

 2. Projekt:   "Żabki kodują" (kliknij)   Realizuje grupa "Żabki" -  kodowanie, wstęp do programowania poprzez rozwijanie logicznego myślenia, znajomości podstawowych pojęć matematycznych i zdolność koncentracji.  Data rozpoczęcia: X 2020 r. - data zakończenia VI 2021.

3. Projekt: "Prawda, dobro i piękno- wychowanie do wartości" realizuje grupa "Motyle" . Data rozpoczęcia: X 2020 r. - data zakończenia VI 2021.

4. Projekt: „Jestem Polakiem”budzenie świadomości narodowej oraz przekonania, że jesteśmy Polakami, kształtowanie postaw patriotycznych. Realizuje grupa "Misie" . Data rozpoczęcia: XI 2020 r. - data zakończenia XI 2020.
Projekt „Jajko” rozwój samodzielnego myślenia i przewidywania oraz stawiania hipotez.  Realizuje grupa "Misie". Data rozpoczęcia: IV 2021 r. - data zakończenia IV 2021.

Projekt „Kwiaty” przybliżanie dzieciom świata przyrody poprzez obserwację i badanie kwiatów Realizuje grupa "Misie" . Data rozpoczęcia: V 2021 r. - data zakończenia V 2021.                       

5. Projekt:  „Mieszkańcy Polany Małej (kliknij)” realizuje grupa "Słoneczka" -  elementy bajkoterapii w połączeniu z rozwojem motoryki małej. Data rozpoczęcia: X 2020 r. - data zakończenia VI 2021.


6. Projekt:"W świecie emocji" (kliknij)- realizuje grupa "Pszczółki" . Data rozpoczęcia: XI 2020 r. - data zakończenia VI 2021.

7. Projekt: "Biedronkowe kodowanie" (kliknij)- Realizuje grupa "Biedronki" kodowanie, wstęp do programowania.  Data rozpoczęcia: X 2020 r. - data zakończenia VI 2021.

8. „Miś Bajkuś w Krainie Bajkoterapii (kliknij)” - ogólnopolski projekt edukacyjny realizowany w grupie Motyle. Data rozpoczęcia 01.10.2020r. – data zakończenia 31.05.2021.  Wzmacnianie poczucia własnej wartości dzieci poprzez wykorzystanie różnych form aktywności twórczej w postaci zabaw parateatralnych oraz przedstawień w oparciu o bajki terapeutyczne. 

 

 

PROJEKT EDUKACYJNE rok szkolny 2019/2020

  • 1.Projekt " Klub małego naukowca" -wspieranie rozwoju zainteresowań dzieci poprzez zabawy badawcze i eksperymenty. Data rozpoczęcia:04.09.2019r- data zakończenia 12.06.2020r.

  • 2. Projekt  "Obchodzimy święta nietypowe w naszym przedszkolu”  Data rozpoczęcia 15.09.2019 – data zakończenia 15.06.2020. Celem głównym projektu jest wszechstronny rozwój dzieci w wieku przedszkolnym poprzez stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu aktywności twórczej u dzieci pozwalające na kreatywne działania.

PROJEKTY EDUKACYJNE  rok szkolny 2018/2019

  • 1. Projekt Zabawy z rożnych stron świata wspieranie rozwoju zainteresowań dzieci poprzez poznanie zabaw, zwyczajów ludzi z rożnych stron świata.Data rozpoczęcia: 01.10.2018r. - data zakończenia 10.06.2019r.
  • 2. Projekt Wiem jak pracuje... wspieranie rozwoju zainteresowań dzieci przez poznanie różnych zawodów, rozbudzenie ciekawości poznawczej i chęci odgrywania ról i naśladowania pracy ludzi.Data rozpoczęcia: 10.09.2018r. - data zakończenia 30.05.2019r.
  • Projekt „Mali patrioci” wspieranie rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich w związku z rocznicą 100-lecia odzyskania niepodległości Polski.  Data rozpoczęcia: 10.10.2018r. - data zakończenia 16.11.2018r.

PROJEKTY EDUKACYJNE  rok szkolny 2017/2018

1. Projekt  „Dzieci kochają pszczoły” - - poznanie życia pszczół, ich zwyczajów, miejsca zamieszkania, szczególnej roli jaką pełnią w przyrodzie oraz życiu człowieka

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl