Strona główna
Serdecznie witamy! break

ZAJĘCIA ZDALNE

Oddział I - Krasnale 

 

Kontakt z wychowawcą grupy KRASNALE  e-mail: p1krasnale@wp.pl 

 


Piątek
07.05.2021


Temat: Książka i zakładka dobrana para

Zapraszam Was do zapoznania się z zasadami korzystania z książek.
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

A teraz czas na zabawę:

Ruchowa interpretacja wiersza „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej.
W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)

Słuchanie wiersza „Zakładka” O. Adamowicz czytanego przez rodzica – zapoznanie dziecka czym jest i do czego służy “zakładka”.

Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek.

Bajeczki, opowiadania – szkolne lektury do czytania.

Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają,

a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli.

Dlatego dla Was jestem ja – zakładka mała i kolorowa.

Zaznaczę stronę w Twojej książeczce, byś czytać nie musiał jej od nowa.

Więc niech nie kończy się Twoje czytanie, przez rogów kartek zaginanie.

Weź mnie do ręki i połóż tam, gdzie książkę czytać skończyłeś sam.

Bo ja, zakładka – kartek obrońca, zostaję w książce zawsze – do końca

Będę Ci służyła przez długie lata, ale wiedz również o tym że,

Ja tak, jak każda Twoja książeczka zadbana i ładna zawsze być chce.


Drogi rodzicu wyjaśnij dzieciom po co jest zakładka, do czego służy.

Wykonaj swoją  zakładkę do książek.

1.Potrzebne nam będą: kartka z bloku technicznego, kredki, mazaki, klej, nożyczki 
i różne skarby, które znajdziemy w domu tj. cekiny, brokat ...

2.Na kartce rodzic rysuje szablony naszych zakładek, co tylko podpowie Wam wyobraźnia i wycinamy:)

3.Następnie ozdabiamy zakładki wg własnego pomysłu :)
4. I gotowe! Teraz wystarczy tylko korzystać z zakładki :)
                                                                   Miłego weekendu drogie Krasnoludki Smile

 

 

 

Czwartek
06.05.2021

                                            Temat: Kolorowy świat bajek


Zapraszam dzieci do wirtualnego  spaceru po bibliotece:
https://www.youtube.com/watch?v=IzQuu_Xbih4

Zabawa ruchowa do piosenki „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”
Dziecko porusza się dowolnie w rytm muzyki. Może użyć do zilustrowania piosenki instrumentów muzycznych (tamburyno, grzechotka, bębenek, lub łyżki, garnki, itp..:))
https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU

Zapraszam rodziców do przeczytania dzieciom wybranej bajki lub skorzystania z audiobooka poniżej :„Leśne opowieści”:
https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU


Do jutra Smile

Środa
05.05.2021

Temat: Książka przyjacielem dziecka

Kochane Dzieci, Drodzy Rodzice!
„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła” – Wisława Szymborska.
Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi. Jest na to sposób – czytajmy dzieciom!
Od dawna wiadomo, że najpiękniej czyta mama i tata, zapraszamy zatem Rodziców aby głośno czytali swoim pociechom ciekawe, mądre i zabawne książki Smile

Witamy się – zabawa integracyjna
Dzieci z rodzicami stają naprzeciwko siebie i wymyślają różne sposoby powitania się:

  • witają się nasze łokcie (dotykanie się łokciami)
  • witają się nasze plecy (dotykanie się plecami)
  • witają się nasze kolana (dotykanie się kolanami)
  • witają się nasze stopy(dotykanie się stopami)

Zabawa matematyczna: Gdzie schowała się książka?(elementy mat. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej)
Każde dziecko przynosi jedną wybraną książkę i krzesło. Rodzic prosi dziecko, by schowało swoją książkę:-pod krzesłem,-obok krzesła,-na krześle

Zabawa paluszkowa : ,, Bajkopisarz’’

Pisarz bardzo lubi ciszę,  -  Palcami obu rąk masują płatki swoich uszu,

Wtedy dobrze mu się pisze.- Na dywanie kreśli ręką różne wzorki,

Teraz już nie skrobie piórem, -Palcami obu rąk drapie w ;podłogę.

Tylko stuka w klawiaturę.  -  Stuka kolejno palcami obu rąk w podłogę. 


Zapraszam do wybrania ulubionej postaci z bajki i pokolorowania jej:

https://www.e-kolorowanki.eu/disney-kolorowanki/

Do zobaczenia jutroSmile

 


Język angielski - środa 05.05.2021

Temat: Traffic - ruch uliczny

Piosenka na powitanie: https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Hello children! - Witajcie dzieci!


Słownictwo: Ruch uliczny:, traffic lights – sygnalizacja świetlna, police officer – policjant, car - samochód

Zabawa w zgadywanie:(potrzebne obrazki, chusta lub szalik) rysujemy lub drukujemy obrazki ze sygnalizacją świetlną, policjantem i samochodem. Pokazujemy po kolei obrazki mówiąc ich nazwy, dzieci powtarzają. Następnie zakrywamy szalikiem wszystkie obrazki mówiąc "Abra cadabra" i podnosimy jeden obrazek wraz z szalikiem - dziecko ma za zadanie odgadnąć jakiego obrazka brakuje.

Red light/green light - światło czerwone/zielone - zabawa.(potrzebne 2 kartki: w kolorze czerwonym i zielonym)

Podczas piosenki pokazujemy odpowiednie kolory kartek - na kolor czerwony dzieci zatrzymują się, na zielony - idą w miejscu.

Piosenka do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=xoyEDrMDirA

Goodbye children!

Piosenka na pożegnanie: https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY


Wtorek
04.05.2021r

Temat tygodnia: Książka mój przyjaciel

Temat dnia: Książki – książeczki

Witajcie Krasnoludki ! Zapraszam Was do wspólnych zajęć i  zabaw.

 

Wszystkie dzieci lubią książeczki, bajeczki…., ale zapewne jesteście ciekawe jak one powstają?
Dowiecie się tego z poniższych filmików, które Wam to wyjaśnią.

„Jak powstaje książka”1.  https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
                                         2.  https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Bardzo proszę aby rodzic przeczytał dziecku tekst do wyświetlanych obrazków.
Prezentacja „Jak powstaje książka”   https://www.youtube.com/watch?v=PQIUum3zDfY

Rozmowa z dzieckiem na temat obejrzanych filmików.
Zwrócenie uwagi na osobę: autora, ilustratora, drukarza
Wyjaśnienie dzieciom, że Autor pisze książkę, Ilustrator wykonuje obrazki do książki, Drukarz przygotowuje książkę do druku, Maszyny drukują książkę, Książka trafia do księgarni, biblioteki, Czytelnik wybiera i kupuje lub wypożycza książkę.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi: „Kolorowe książki”. Rodzic kładzie na głowie dziecka książkę. Dziecko stara się iść powoli, przytrzymując książkę rękami, by nie spadła na podłogę. Na klaśnięcie rodzica –dziecko siada w siadzie klęcznym z wyprostowanymi plecami i ogląda ilustracje w książce. Na tupnięcie nogą przez rodzica- znów dziecko stara się utrzymać równowagę, chodząc z książką na głowie.


„Książki”- ćwiczenia logopedyczne

 Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
- „otwieranie i zamykanie książki” – dziecko otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- dziecko przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.


Drogie dzieci zapewne macie jakieś swoje ulubione książeczki. Poproście zatem Waszych kochanych rodziców, aby poczytali Wam wybraną przez Was bajkę, wierszyk , opowiadanie.
Pozdrawiamy Was serdecznie Smile

 

 

 

 

16.04.2021 r. – piątek   

Temat: „Zwierzęta, które lubią noc”

Rodzic wyjaśnia dziecku, że niektóre zwierzęta lubią kiedy jest ciemno i chłodno, a tak jest właśnie nocą. W dzień śpią a w nocy budzą się np. by polować, szukać pożywienia. Nie są wtedy zbyt widoczne i mogą uniknąć wielu niebezpieczeństw. Takie zwierzęta mają dobry słuch, węch oraz dobre oczy, które widzą w ciemności. Zapraszam na filmiki, dzięki którym lepiej poznacie te zwierzęta.

Lis

https://www.youtube.com/watch?v=D8Z5BKFUlgc

Lis jest bardzo zwinny i szybki, ma gęste futro. Żyje w lesie, jak i na polu. Żywi się głównie gryzoniami, poluje na nie w nocy. Podczas dnia zazwyczaj odpoczywa lub śpi w swojej norze. W poszukiwaniu jedzenia często podkrada się do kurnika i wykrada kury lub gęsi.

 

Sowa

https://www.youtube.com/watch?v=SFdESgcpn2w

Sowa jest symbolem wiedzy. To ptak, który poluje przeważnie w nocy. Ma duże oczy, ostry dziób i potężne pazury. Mieszka w lesie. Poluje na myszy, norki czy szczury. W dzień przeważnie śpi w dziuplach drzew. Jest bardzo szybka i zwinna. Nie wydaje dźwięków podczas lotu.

 

Borsuk

https://www.youtube.com/watch?v=4EOPJHjIwSk

Borsuk to średniej wielkości zwierzę, którego ulubioną porą dnia jest noc. Na głowie ma biało czarne pasy. Jego łapy zakończone są długimi pazurami. Borsuk ma małe oczy i uszy, posiada ogon. Mieszka w lesie. W dzień przesiaduje w norze, która ma wiele korytarzy i utrzymana jest w czystości. Porusza się powoli, jest wszystkożerny. Chętnie zjada chrząszcze, dżdżownice, jagody, ślimaki czy myszy. Zimą zapada w sen.

 

Jeż

https://www.youtube.com/watch?v=ajLoT8kh_Ko

Jeż jest małym zwierzątkiem, którego ciało pokrywają kolce. Można go zobaczyć o zmierzchu i nocą. Wtedy wychodzi w poszukiwaniu pożywienia. Zjada głównie owady, ślimaki, grzyby. W dzień śpi ukryty pod liśćmi. Zamieszkuje lasy, parki, ogrody i

pola. Ma dobry słuch i węch. W razie niebezpieczeństwa nie ucieka ale zwija się w kolczastą kulkę. Zimą zapada w sen.

 

Kot

https://www.youtube.com/watch?v=KIJCyq46_ik

Kot to zwierzę domowe. Ma zaokrągloną głowę, spiczaste uszy i długie wąsy. Jego łapy zakończone są pazurami, posiada też ogon. Jest drapieżnikiem, który ma duże oczy, dzięki którym świetnie widzi w ciemności. Koty lubią najczęściej długo spać w ciągu dnia. Mają też bardzo dobry słuch i węch. Są  dobrymi łowcami, o czym może się przekonać każda myszka.

 

 

Nietoperz

https://www.youtube.com/watch?v=d4oYdUh8yIs

https://www.youtube.com/watch?v=TPgkNSGQxfA

Nietoperz to niewielkie zwierzę nocne. Ma skrzydła, które umożliwiają mu latanie. Posiada małe oczy, dość duże uszy. Ma dobry słuch. Większość gatunków nietoperzy żywi się owadami. Zimą kiedy nie latają owady, nietoperze nie mają możliwości zdobycia pożywienia. Zapadają wówczas w stan głębokiego uśpienia zwanego hibernacją. Zimowymi schronieniami nietoperzy są najczęściej różnego rodzaju podziemia np. jaskinie, piwnice.

A czy wiesz jak nazywa się nocny motyl?

 

 

 „Dzień i noc”- opowieść ruchowa.

Dziecko wykonuje ruchy, gesty zgodnie z treścią opowiadania czytanego przez rodzica.

 

Jest dzień, świeci słońce (ręce do góry, wkręcamy żarówki), płyną chmurki (robimy fale rękami), śpiewają ptaszki (bieg, dłonie na barkach, wydawanie odgłosu wróbelka), skacze wiewiórka (dłonie przed siebie, łokcie zgięte, podskakiwanie). Kończy się dzień (dziecko siada, kładzie dłonie przy twarzy, zamyka oczy).

Jest noc, mrugają gwiazdki (dziecko wstaje, ręce podnosi do góry, dłonie na zmianę otwiera i zamyka), płyną chmurki (robimy fale rękami), huczy sowa (dłonie na barkach, wydawanie odgłosu sowy), kot wyszedł na łowy, chciałby złapać myszkę (chodzenie na czworakach, wydawanie odgłosu kota). Kończy się noc (dziecko ziewa i przeciąga się). Co będzie po nocy?

 

Praca plastyczna

Chętne dzieci wspólnie z rodzicami mogą wykonać sówkę z papieru:

 

https://www.youtube.com/watch?v=g6AbjjZFnwk

a może z rolki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UcPcdFb9KAs

a może takie sowy i sówki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gwug-h_NDXE

Czekam na zdjęcia pięknych sówek!

 

Zapraszam Was na zabawę paluszkową „Pięć kotków”, którą doskonale znacie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=oB2Ly682l-M

 

Przygotowała - Elżbieta Jaster

 

 

 

15.04.2021 r. – czwartek

 

Temat: „Rytm dnia i nocy”

 

Dzisiaj rozwiązujemy zagadki, ciekawa jestem jak sobie poradzicie?

 

Przychodzi do nas z dala,
gwiazdy na niebie zapala.
Do snu układa słońce,
a budzi gwiazd tysiące. /noc/

 


Noc ma brata.
Każdy wie,
że ten brat,
to właśnie … . /dzień/

 

A to co za pan dobrodziej,
w dzień śpi, w noc po niebie chodzi
i pyzatą twarzą świeci pośród gwiazd. /księżyc/

 

Olbrzymia lampa,
co na niebie świeci.
Na całym świecie
i dla wszystkich dzieci. /słońce/

 

Nie widać ich w ciągu dnia,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć
tylko wieczorami. /gwiazdy/

 

Zabawy plastyczne – „Słońce, gwiazdy i księżyc” - wybierzcie sobie dowolną technikę

- lepienie z plasteliny, ciastoliny

- na kartce czarnej lub granatowej rysowanie lub malowanie elementów nocy białymi kredkami, farbami, kredą itp.

- malowanie na mące

- układanie elementów dnia i nocy z grochu, fasoli, guzików, makaronu itp

 

Zapraszam na zabawy Metodą Ruchu Rozwijającego „Ptaki”:

 - zabawa na powitanie – witają się rączki, lewa ręka, prawa ręka, obie naraz, nóżka lewa, prawa, obydwie itd.

- zabawa w „ptaszki” – co ptaszki mają zamiast buzi, co ptaszki mają zamiast rąk, co mają zamiast pupy -  dzieci pokazują

- ptaszki skaczą

- ptaszki latają

- ptaszki dziobią

- „ptaszek fruwa” – rodzice trzymają dziecko za ręce, unosząc je jak najwyżej „frr”

- „ptaszki do karmników” -  ptaszki biegają, na sygnał „ćwir” chowają się w dziuplach /pod rodzicem który jest w klęku podpartym/

- „ptaszki w klatce” – dorosły obejmuje dziecko, które chce się wydostać z uścisku

- „ptaszek w górę” – dziecko siedzi skulone na podłodze, dorosły próbuje unieść je do góry

- „ nauka fruwania” – dorosły z dzieckiem trzymając się za ręce chodzi w kółko, na sygnał ”frr” dziecko podskakuje unoszone do góry przez rodzica

- „ptaki fruwają wysoko i nisko” – dziecko trzyma chusteczkę i wymachuje wysoko, nisko

- „ptaki fruwają wolno, szybko” – wymachuje chusteczką wolno, szybko

- „ptaki fruwają głośno, cicho” – wymachuje chusteczką cicho  i tak aby głośno trzepotało

- „lot ptaków’ – rodzic i dziecko trzymają chusteczkę, podrzucają na niej papierowego ptaszka,, który nie może spaść.

 

 

Zapraszam na film o kreciku i gwiazdce:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VDFGJBwVUzU

 

Dziękuje za wspólnie spędzony czas !!!

Przygotowała – Elżbieta Jaster

 

 

14.04.2021 r. – środa

Zapraszam do zabawy - Rodzic i Dziecko, usiądźcie twarzą do siebie i rozpocznijcie rozmowę na temat wyglądu sali i tego co może się dziać w przedszkolu, gdy dzieci pójdą już do domów i zapadnie zmrok?

A co dzieje się nocą w Waszym pokoiku?

Temat zajęcia: „Noc w przedszkolu”

 

Piosenka „Słonko idzie spać’

https://www.youtube.com/watch?v=pqxguhz0ncY

- czy piosenka jest wesoła?

- czy można ją komuś śpiewać do tańca, czy do snu?

- jak nazywają się piosenki, które śpiewa się do snu?

Posłuchajcie kołysankę – tylko nie zaśnijcie!

https://www.youtube.com/watch?v=PK3V3XtaMIU

 

Posłuchajcie opowiadania co takiego wydarzyło się w pokoju Dorotki?

https://www.youtube.com/watch?v=g8WX0F80RaA

 Rozmowa z dzieckiem:

- Jak wyglądał nocą pokój Dorotki?

- O czym trzeba pamiętać przygotowując się do snu?

 

Zabawa muzyczna „tańczące niebo” – ekspresja ruchowa do wybranych utworów muzycznych, dziecko ruchem wyraża własne odczucia podczas słuchania muzyki.

Zabawa muzyczna „skaczące gwiazdki” – rodzic wybija rytm na dowolnym przedmiocie, dziecko „zamienia się” w gwiazdkę i porusza się w rytm, który słyszy.

 

Ćwiczenia narządów mowy:  

* wylizywanie miseczki – dziecko układa dłonie w kształcie miseczki, wysuwa język z buzi, wykonuje ruchy naśladujące wylizywanie

*picie soku przez słomkę – przy zaokrąglonych wargach wsysa długi strumień powietrza

* burza w szklance wody – jak wyżej tylko dziecko wydmuchuje długi strumień powietrza

* ssanie cukierków – dziecko trze grzbietem języka o podniebienie

* żucie gumy – porusza szczęką naśladując ruchy wykonywane podczas żucia

* smakowanie – dziecko mlaszcze, uderzając szerokim językiem o podniebienie

* oblizywanie lodów, lizaków – wysuwa język z buzi i przesuwa go w kierunku nosa

* jemy pączki – oblizywanie ust

 

Dziękuję za wspólnie spędzony czas, dbajcie o siebie!!!

 

Przygotowała - Elżbieta Jaster

 

 

 

 

13.04.2021 r. – wtorek

Temat: "Co robimy w dzień, a co w nocy"

Zapraszam na film „Dzień i noc”

https://www.youtube.com/watch?v=1ox9oGERipo

 

Zabawa dramowa „co robimy w dzień ?” – dziecko pokazuje czynności, które wykonuje się w ciągu dnia, rodzic odgaduje, gdy rodzic powie „noc” dziecko udaje, że śpi  i następuje zmiana ról.

Zabawa dydaktyczna „w nocy i w dzień’ – rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje pomoce do zabawy, rodzic wycina dwa koła z białego papieru, na jednym dziecko rysuje słońce, na drugim księżyc. Rodzic czyta zdania, dziecko podnosi koło, z którym kojarzy mu się zdanie np.:

- Ala śpi w łóżeczku.

- Dzieci bawią się w piaskownicy.

- Nocą na niebie świecą gwiazdy.

- Na placu zabaw  dzieci grają w piłkę.

- Nocą dzieci śpią, nie psocą.

 

„Mój dzień” – utrwalimy pojęcia określające czas:  teraz, najpierw, potem

https://www.youtube.com/watch?v=vXUC732gqKo

 

A teraz zapraszam na masażyk – przyrządzimy „pizzę”, przyda się chwila relaksu i odprężenia:

Najpierw sypiemy mąkę – dziecko leży na brzuchu, przebieramy po jego plecach opuszkami palców obu dłoni

Teraz zaganiamy mąkę –brzegami  obu dłoni wykonujemy ruchy zagarniające

Potem lejemy oliwę – rysujemy palcem falistą linię, począwszy od karku aż do dolnej części pleców

Dodajemy szczyptę soli – lekko je szczypiemy

No… może dwie, trzy

Teraz wyrabiamy ciasto – z wyczuciem „ugniatamy” boki dziecka

Potem wałkujemy – wodzimy dłońmi zwiniętymi w pięści po jego plecach w górę i w dół

Najpierw wygładzamy placek – gładzimy je

I na wierzchu kładziemy:

Pomidory – delikatnie stukamy dłońmi zwiniętymi w miseczki

Krążki cebuli – rysujemy koła

Oliwki – naciskamy palcem w kilku miejscach (dziecko samo wymyśla, co dodajemy do pizzy)

Posypujemy serem – szybko muskamy dziecko po plecach opuszkami palców obu dłoni

I …buch! Do pieca – przykrywamy sobą dziecko i na chwilę pozostajemy w tej pozycji

Wyjmujemy i kroimy – „kroimy” plecy brzegiem dłoni

 

Życzę wesołej zabawy!!!

Przygotowała – Elżbieta Jaster

 

 

12.04.2021 r. – poniedziałek

Temat: "Czym się różni dzień od nocy"

Posłuchajcie opowiadanie „Po nocy dzień, a po dniu – noc”

Trampolinek bawił się wspaniale na przedszkolnym placu zabaw. Hej, hop! Skakał na trampolinie coraz wyżej i wyżej.

– Słoneczko! – zawołał Trampolinek. – Raz, dwa, trzy i podskoczę tak wysoko, aż do ciebie! – Może spróbujesz jutro, bo już kończy się dzień – odpowiedziały słoneczne promyki.

 – Wkrótce słońce zajdzie i będzie ciemno.

I po chwili słońce zaczęło znikać z nieba. Wokoło zrobiło się szaro. Kwiatki w przedszkolnym ogródku stuliły płatki, a wróbelki poćwierkały, poćwierkały na dobranoc i schowały się w gniazdkach. Tampolinek pobiegł do sali. Było cicho, bo zabawki przygotowywały się do snu.

 – A ja nie pójdę spać – postanowił Trampolinek. – Zaczekam, aż znowu wróci dzień.

 – Ale noc jest do spania – tłumaczyły lalki i zaciągnęły zasłonki w oknach swojego domku. Trampolinek usiadł na werandzie. Patrzył w niebo, na którym pojawił się księżyc i zalśniło mnóstwo gwiazd. Zabawki spały, a Trampolinek liczył gwiazdy. Wreszcie księżyc zauważył Trampolinka.

 – Trampolinku, jeśli nie pójdziesz spać, to jutro będziesz zmęczony – przekonywał księżyc, a gwiazdy migotały przyjaźnie. I zanuciły kołysankę:

Ciemna noc po jasnym dniu

 idzie z koszem pełnym snów.

 Kołysanki płyną z gwiazd,

każda inną bajkę zna.

 Trampolinku, czas na sen,

zanim przyjdzie nowy dzień.

 Trampolinek poszedł do łóżeczka i słodko zasnął. Spałi śniła mu się trampolina… Rano promyki słońca połaskotały go w policzek.

 – Wstawaj, Trampolinku, nowy dzień!

– A gdzie księżyc i gwiazdy? – pytał zdziwiony Trampolinek.

 – Noc się skończyła – odpowiedziało słonko z promiennym uśmiechem.

Wstały ptaki skoro świt,

 rannym ptaszkiem bądź i ty.

 Pięknych przygód dam ci moc,

zanim znowu przyjdzie noc.

Trampolinek miał bardzo dobry humorek.

 – Hej, hop! Czy wiecie, że zawsze po nocy jest dzień? – zapytał zabawek.

 – Wiemy, wiemy!

 – A czy wiecie, że kiedy minie dzień, to przyjdzie noc? I wszyscy zaczęli się śmiać i podskakiwać. . Hej, hop!

Pytania do opowiadania:

 - Jak się zrobiło na dworze, gdy zaszło słońce?

 - Co się pojawiło na niebie?

 - Co się stało z kwiatkami?

 - Co zrobiły wróbelki?


Zapraszam na film:

https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

Zabawa ruchowa ”ziemia – kosmos”  - na hasło „ziemia” dziecko maszeruje w różnych kierunkach, na hasło „kosmos” dziecko porusza się ruchem płynnym, jakby w zwolnionym tempie.

Zabawa „dzień – noc” – dziecko biega, maszeruje, podskakuje, na hasło „noc” dziecko wygodnie układa się do snu.


Zapraszam na jutro!

Przygotowała – Elżbieta Jaster

Zabawy popołudniowe:

Zabawa ruchowa pt. „Dzień –noc” Dziecko z rodzicem siadają na dywanie. Na hasło–dzień dobry –siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło –dobranoc –kładą się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczjących księżyc. Słońce –dzień, księżyc –noc.(układamy w kształcie koła).

Zabawa dydaktyczna pt. „Plan dnia w przedszkolu –codzienne czynności”. Utrwalanie z dzieckiem nazwy pór dnia poprzez zadawanie pytań:
⎯Co robimy rano w przedszkolu? Schodzimy się do przedszkola, myjemy się, jemy śniadanie.
⎯Co robimy przed południem? Bierzemy udział w zajęciach z nauczycielem, w zabawach dowolnych, wychodzimy na podwórko lub spacer,
-Co robimy w południe? Myjemy ręce, jemy obiadek
⎯Co robimy po południu? Odpoczywamy, myjemy się, jemy podwieczorek, bawimy się, czekamy na rodziców, idziemy do domu
⎯Co dzieje się nocą w przedszkolu? Nocą przedszkole jest puste, nie ma dzieci

Pozdrawiam Beata N.

 

9 kwietnia 2021 r – piątek

Temat:"Gąski idą gęsiego"

Witam Was Krasnoludki i zapraszam do zabawy!

Wiersz „Gąski”

 

Wcześnie rano, ścieżką wąską,
spaceruje gąsior z gąską.
Uczą dzieci (od małego),
jak należy iść gęsiego.

Więc gromadka, jak po sznurku,
równo tupta po podwórku;
lecz z malcami krucha sprawa,
w głowie tylko im zabawa!

Pierwsza gąska wciąż dziwaczy,
twierdzi, że ma kuper kaczy,
a na widok ptasiej zbiórki,
już dostała gęsiej skórki.

Z tyłu, jej braciszek młody
szepcze - Ja się boję wody.
No to kłopot jest nie lada...
zwłaszcza, że dziś mocno pada.

Trzecia brudna jest w połowie,
bo brat włazi jej na głowę.
Czwarta gąska, ledwo człapie,
za nią siostra muchy łapie.

A najmłodsze, moi mili,
też nie traci ani chwili.
Koziołkuje, fika, bryka,
jakby chyba miała bzika.

Mamie nerwy już puszczają
- One nic mnie nie słuchają!
A ja uczyć chcę gromadę,
jak dać w życiu sobie radę.

Stojąc w deszczu, cała moknę.
A niech gęś to wszystko kopnie!

 

Piosenka o gąskach

https://www.youtube.com/watch?v=mBXIDaC_tkg

Przygody gąski Balbinki – film

https://www.youtube.com/watch?v=Uv3c_O9k52o

Praca plastyczna z papieru „Gąska” – z białej kartki A4 zwinąć kulę, położyć kulę na drugiej białej kartce A4 na środku, blisko przy kuli związać, będzie tułów gąski . następnie wyciąć szyję z głową, dorysować oczy, dziób i przykleić do tułowia. Wspólnie z dzieckiem można wykonać całą rodzinę gąsek. Przyjemnej zabawy!!!

 

Miłego weekendu!

Przygotowała – Elżbieta Jaster

 

Zabawy popołudniowe:

Wskaż proszę mamę i jej dziecko. Następnie pokaż gdzie mieszkają zwierzątka.


Zabawa „Rób to co wybrany zwierzak”. Dziecko wybiera zwierzę, a rodzic czyta polecenie. Pociecha je wykonuje.

 

 

Pozdrawiam Beata N. Miłego weekendu Krasnoludki Smile

 

8 kwietnia 2021 r. – czwartek

Temat: "Mamy i ich młode"

Dzisiaj poznamy młode zwierząt z wiejskiego podwórka, poproście rodziców o przeczytanie wiersza:

  „Na wiejskim podwórku”- wiersz S. Kraszewskiego 


Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:


Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka
 – pierzaste kurczątko,
Kaczka
 – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiąt

Imię i Nazwisko, Firma *
E-mail: *
Numer telefonu
Pytanie: *
 
 
Prosimy wypełnić pola oznaczone (*)
Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl