Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział III - Motyle

Oddział III - Motyle

mko

Poniedziałek- 18.05.2020r.

Temat dnia: Co to jest łąka?

 
1. Czy wiesz, że łąka to nie tylko żyjące na niej owady i zwierzęta?
Łąka -
to przede wszystkim duży obszar, na którym rosną głównie różne rodzaje trawy, różnorodne rośliny zielone oraz kwiaty. To właśnie wśród traw i kwiatów żyje wiele owadów, małych zwierząt i ptaków.

 

 2. Rośliny łąkowe

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

3. Ćwiczenia oddechowe - wzmacniające przeponę.
- Rodzicu przygotuj słomkę i wytnij płatki kwiatów z kolorowego  papieru.

 Dzieci dmuchają przez słomkę na płatki kwiatów rozsypane na dywanie.

 
4. Łąka kwiatowa - kwiaty polne- obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=aNwLAGTS74c 

 

5. Zastanów się i odpowiedz na pytania:


- Co można robić na łące?
 (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów
    natury, rozbić namiot itp.)
- Czego nie należy robić na łące? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno
    łapać owadów itp.)

6 .Rodzicu pomóż dziecku połączyć  cyfry od najmniejszej do największej tak aby powstał owad.
( pozwól dziecku łączyć cyfry samemu do momentu do którego potrafi)


http://www.xn--poczkropki-4gb54e.com/gra-po%C5%82%C4%85cz-kropki-Naziemnej-%C5%9Blimak-z-muszli.html
 

 

              Życzę miłe zabawy i pozdrawiam Lucyna PisulaSmile

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek -15.05.2020r

Temat dnia: KOLOROWY ZAWÓRT GŁOWY

 1. „Wirujący bączek” - zabawa badawcza  

Rodzicu narysuj na kartce krążek o średnicy 10 cm i  daj go dziecku
zadania dla dziecka:
-  kolorują, kredką części krążka na dowolne kolory. następnie z pomocą rodzica zatemperowanym ołówkiem przebijają krążek pośrodku i pozostawiając w nim ołówek puszczają go w ruch. Obserwuje co się dzieje z kolorami. Nauka obserwacji, dostrzeganie łączenia się kolorów podczas wirowania  oraz nazywanie kolory powstałego w wyniku tego połączenia. Doskonalenie umiejętności wykonywania zadań zgodnie z instrukcją.

 

 2. Zabawa ruchowa przy muzyce.” Spoko Loko „- Tańce połamańce

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I 

3.Kolorowe budowle – Zbuduj z klocków konstrukcyjnych kolorowe budowle
4. Dla chętnych:
Narysuj kolorowy świat według własnej fantazji

Serdecznie pozdrawiam i życzę wesołej zabawy, Lucyna PisulaSmile

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwartek- 14.05.2020r
Temat dnia:
Eksperyment z kolorami

1. Kolorowe kleksy – ćwiczenia oddechowe wzmacnianie aparatu oddechowego

i rozwijanie wyobraźni. Rodzicu przygotuj farby , białą kartkę i słomkę.
 Dzieci otrzymują białe kartki, na które rodzic wlewa po kilka kropli rozwodnionej farby w dwóch barwach: biała i ciemna niebieska, niebieska i czerwona (lub różowa). Dzieci rozdmuchują farbę, oglądają powstałe kleksy i określają do czego są one podobne, z czym się kojarzą.

2. Włącz dziecku piosenkę którą słuchaliście we wtorek i przypomnij sobie kolory ,,Kolory''
https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

3. Kolory też ostrzegają - poznanie znaków ostrzegawczych w najbliższym otoczeniu.
Rodzicu sprawdź z  dzieckiem w najbliższym otoczeniu (w domu, na  spacerze), czy znajdziecie oznaczenia w kolorach  np.: ostrzegawcze, zakazujące lub zezwalające i jakie są to  kolory i co one oznaczają według dziecka.
4. Pokoloruj obrazek „ Domek”- online

 
https://www.kolorowankionline.net/domek-slonce-i-chmurka

5. Włącz dziecku Bajkowiski  pod tytułem „ Czerwona czapeczka”
https://www.youtube.com/watch?v=YoRWgIa2vek

Życzę miłej i przyjemnej zabawy Lucyna Pisula.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek- 11.05.2020r

Temat kompleksowy: Zabawy  kolorami

Temat dnia:Kolory wokół nas

1. Posłuchaj piosenki  „Znam kolory”.  - Śpiewające Brzdące (Piosenki dla dzieci)
https://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk
2. „Dobieranie skojarzeń do kolorów”.
Mamo, tato przygotuj kolorowe kartki i płytę z dowolną spokojną muzyką . Włącz muzykę
dziecko w rytm muzyki dzieci tańczą biegają swobodnie po pokoju. Gdy muzyka milknie rodzic pokazuje wybraną kartę z kolorem. Dziecko mówi jaki to kolor i  podają jak najwięcej skojarzeń z tym kolorem np. zielony- trawa, liście, brokuł, kapusta, ogórek , sałata itp.

3. „Bajka o kolorach - Gdzie mieszkają kolory?”
Włącz dziecku bajkę i przeczytaj jej treść.
https://www.youtube.com/watch?v=EfdW4BubEXU
4. Tęczowy Eksperyment! Tęcza w szklance - kreatywne zabawy
Rodzicu przygotuj do zabawy : 4 barwniki (czerwony, zielony, niebieski, żółty), woda,
 4 szklanki, strzykawka jednorazowa, łyżeczka, cukier. Wykonaj eksperyment a następnie  kliknij w link  i sprawdź czy wszystko do borze się udało.
https://www.youtube.com/watch?v=PReQua1cvjo
5. Narysuj na kartce papieru wszystko to,  co kojarzy ci się z kolorem czerwonym

 Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna PisulaSmile

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PIĄTEK - 08.05.2020

Temat dnia: PTACTWO DOMOWE

 1.Podziel nazwy ptaków hodowlanych na sylaby



2. „Kacze piórko”-
ćwiczenie oddechowe. Rodzicu przygotuj piórko.
Dzieci trzymają w ręku piórka, unoszą je na wysokości oczu i dmuchają w nie,tak aby piórko unosiło się w górze  jak najdłużej,
im wyżej będzie piórko tym dłużej utrzyma się w powietrzu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

3. Zabawa ruchowa Kaczuszki - Mini Disco
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

 4.Ułóż puzzle Kaczątko- „Dobra drzemka”

 
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/228960-dobra-drzemka                        


5. Włącz bajkę „Brzydkie kaczątko” | Bajki po Polsku | Bajka i opowiadania na Dobranoc | Kreskówka
https://www.youtube.com/watch?v=AJ2p7X31xKU 

6. Porozmawiaj z dzieckiem na temat bajki i postępowania zwierząt wobec kaczątka

 

Życzę miłej zabawy i udanego weekenduSmile

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

                           Czwartek- 07.05.2020r

 
Temat dnia: Co nam dają i co lubią zwierzęta

1. „Skąd się bierze mleko?” – kliknij w link i posłuchaj  bajki Joanny Bernat
 
https://www.youtube.com/watch?v=_qxMWgYdhs4
- Rodzicu zapytaj dziecko o czym była bajeczka i czy tylko krowa daje mleko?
2. Przeczytaj dziecku zagadki które naprowadzą je na odpowiedz:
Jakie zwierzęta dają nam jeszcze mleko?.
 

 Kopytka, rogi i bródka mała,
i żeby jeszcze tak nie skakała,
najpierw na drzewo, potem do woza,
już wiesz na pewno, to zwykła … (kliknij w link i sprawdź odpowiedz )
http://xn--odgosy-5db.pl/kozy.php

Tłustego mleka
da nam na serek.
I ciepłej wełny
da na sweterek … (kliknij w link i sprawdź odpowiedz )
https://www.youtube.com/watch?v=r-ZzOQK6u3E

Podsumowując: Mleko dają nam ……… ( dziecko wymienia) krowy, kozy i owce 

3. Posłuchaj piosenki „Mleko”-  | Piosenki dla dzieci | Ciocia TUNIA | TuniaTv

https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc
4. Poproś dziecko, aby wymieniło przetwory z mleka które zna? – dziecko wymienia znane mu produkty ( jogurt, masło, śmietana, twaróg, maślanka, ser…),
-  kiedy dzieci wymienia produkty mleczne, wyjaśnij mu co to jest nabiał.
Czy wiesz ,że mleko oraz produkty spożywcze pochodzące z mleka zwierząt udomowionych noszą nazwę nabiał? To są właśnie jogurty, kefiry, twarogi ,masło śmietana i inne, a następnie włącz  film pt.: „Przygody Oli i Stasia #4🧩  Produkty mleczne”
https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ

5. Zabawa ruchowa- „Owieczki na łące”
- ćwiczenie dużych grup mięśniowych.

 Dzieci leżą na łące (dywanie) i udają śpiące owieczki. Na dźwięk  klaskania rąk zaczynają czworakować. Na dźwięk tupania i hasło: Wilk idzie! owieczki zatrzymują się bez ruchu.
6. Co  jeszcze daje nam hodowla owiec, kóz i krów? – praca z obrazkiem

       


     

7. Przetwory mleczne – zagadki smakowe; degustacja produktów z mleka.
Rodzic przygotowuje łyżeczki, talerzyki i zestaw produktów pochodzenia mlecznego (zależnie od możliwości kto co ma w domu): sery białe, żółte, krowie, owcze, jogurty naturalne i smakowe, maślankę, kefir, mleko, śmietanę, masło itp. dzieci próbują produktów
 i wypowiadają się na ich temat. Żeby zachęcić dzieci do degustacji można zrobić koreczki
 z sera, śmietanę można ubić z cukrem. Rodzic wyjaśnia, że nie wszyscy mogą spożywać nabiał i należy to uszanować, ponieważ są osoby uczulone na wyroby mleczne.

 Życzę miłej  zabawy i pozdrawiam Lucyna PisulaWink

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek- 04.05.2020

Temat dnia: Na wiejskim podwórku

1. Posłuchaj piosenki: „Na wiejskim podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

Źródło ilustracji: https://4lomza.pl/index.php?wiad=55096

2.Rozwiąż zagadkę słowną i wskaż rozwiązanie:
Rodzicu przeczytaj dziecku zagadki. Na dole w ramce znajdują się zwierzęta,
które są rozwiązaniem tych zagadek. Zadaniem dziecka jest rozwiązanie zagadki
i wskazanie odpowiedniej ilustracji

Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka.  ( krowa)

 Co to za damy żyją w chlewiku?
 Grube, różowe, jest ich bez liku.
 Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają  ( świnia)

Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają.   ( owce)

Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje "Kukuryku!".  (kogut)

Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz.  ( koń)

Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da. ( kura)

Zagadki pochodzą ze strony: https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/

 

 3. Zabawa orientacyjno- porządkowa: Pieski do budy 

Dziecko – piesek porusza się na czworakach w różnych kierunkach pokoju,
omijając poduszkę  –  która jest budą. Na hasło rodzica Piesek do budy
– jak najszybciej dziecko -  piesek musi usiąść w budzie.

 

4. Dopowiedz i zrób zabawa z rymami.

Rodzic czyta zdania, których zakończenia – słowa do rymu
– dopowiadają dzieci a następnie  dziecko wykonują czynność,
o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

5. Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie - włącz dziecku bajkę
 https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

6. Zbuduj z klocków konstrukcyjnych dudę dla psa

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna Pisula Smile

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwartek - 30.04.2020r
Temat dnia: Warszawa stolica Polski

1.Zwiedzamy Warszawę – Zabytki Warszawy- Rodzicu kliknij w link i pokarz dziecku zabytki Warszawy

https://www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek

2. Podziel z dzieckiem wyrazy na sylaby ( wyklaszcz sylaby)

zabytki   -   za–by-tki,       Warszawa    -   War-sza-wa,
Syrena   -   Sy-re-na,         stolica         -    sto-li-ca,
Wisła     -   Wi-sła,            Ojczyzna      -    Oj-czy-zna,
Bałtyk    -   Bał-tyk,            Polska         -    Pol-ska

3. Mamo, tato włącz  piosenkę:” Warszawa Stolicą Polski”- Niezwykłe Lekcje Rytmiki
https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI

4.  Przeczytaj dziecku zagadki słowne o Polsce:

Co to za miasto,
w którym chmury
zawadzają o Pałac Kultury?  (Warszawa)


Ogoniasta panienka
miecz i tarczę ma w rękach.
Chociaż nie jest rycerzem,
to stolicy nam strzeże.   ( Syrenka Warszawska)

 

Pytanie nietrudne
– to każdy przyzna:
jak się nazywa
twoja Ojczyzna?  ( Polska)

 

W górach ma swe źródło,
skąd właśnie wytrysła,
a płynie do morza,
nasza rzeka … .  ( Wisła)
Zagadki pochodzą ze strony: http://zagadkidladzieci.net/Zagadka-o-Polsce-244

 5. Zabawa ruchowa do muzyki: „ Jak orły”- Improwizacja ruchowa

Mamo, tato włącza muzykę  relaksacyjną https://www.youtube.com/watch?v=TCzWJCcB8kI, dzieci wchodząc w rolę orłów swobodnie poruszają się po pokoju, „rozpościerają skrzydła”, „fruwają”. Gdy rodzic wyłącza muzykę, dzieci - orły przykucają i odpoczywają po długim locie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

6.  Kliknij w link i trwóż stronę z puzzlami i ułóż puzzle online

 
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/226065-warszawska-syrenka

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam, Lucyna Pisula

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek -27.04.2020

Temat dnia: Złotów moja mała ojczyzna

1.Moja miejscowość-  Rodzicu kliknij w link obejrzyj z dzieckiem zabytki Złotowa
- zapytaj je czy zna te miejsca 
https://www.zlotow.pl/Zabytki.html


2.„Jaką nazwę słyszysz?” – zabawa ruchowo – słuchowa.

 Dziecko porusza się po pokoju przy dźwiękach muzyki tanecznej. Podczas przerwy w muzyce rodzic wypowiada szeptem nazwy miast, dzieci powtarzają je również szeptem, gdy usłyszy nazwę swojego miasta wypowiada je głośno.

3.Rozwiąż zagadki słowne:

- Jest w Hebie naszego miasta
  stoi dumnie pośród drzew   

( jeleń)

 - Jak nazywa się park obok , którego
   znajduje się pole do mini golfa dla dzieci? 

       ( Park Mickiewicza)

- Przy jakiej ulicy znajduje się Twoje przedszkole?  

 (Grochowskiego)

- Jak nazywa się miejscowość w której mieszkasz  ( Złotów)

4.Wykonaj pracę nr 3 – z Dom  z Karty artysty  

5.  Rodzicu wybierz się z dzieckiem na spacer po Złotowie pokaż mu:
 Pomnik Mickiewicza, Pomnik Piasta, Urząd Miasta, Urząd Skarbowy, Starostwo   
 Powiatowe, budynek policji ,Park Miejski oraz pocztę

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna Pisula

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek -24.04.2020r

Temat: Co służy zdrowiu

 

1.Rodzicu włącz dziecku bajkę „Pan Kotek był chory”  - Stanisława Jachowicza
[Bajanie na ścianie]
https://www.youtube.com/watch?v=Aib6bzHgHWY

2. Zadaj dziecku pytania dotyczące baki:
- Kto był chory?
- Kto przyszedł do chorego kotka?
- Dlaczego kotek zachorował ?
- Co zalecił doctor kotkowi ?
3. Ułóż historyjkę obrazkową o kotku według kolejności wydarzeń

 

4.Piotr Rubik - O zdrowiu Piosenki dla dzieci   https://www.youtube.com/watch?v=HjRiJUHnCuw

5. Ułóż puzzle onile –Lekarz
http://www.puzzleonline.eu/puzzleonlineBajki.php?id=2862&menu=35

6. Zbuduj z klocków konstrukcyjnych – Dom dla  lekarza

Życzę miłej zabawy i udanego weekendu Lucyna Pisula

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwartek- 23.04.2020r.

Temat: Chłopcy i dziewczynki jedzą witaminki

1.Rodzicu przeczytaj dziecku baję - słuchanie bajki

,,Kapryśna Księżniczka”

     Gdzieś w pięknej krainie żył król wraz z córką Oleńką. Mama Oleńki zmarła,
gdy dziewczynka przyszła na świat. Księżniczka rosła i stawała się coraz piękniejsza.
Było jednak coś co martwiło króla, królewna bardzo źle się odżywiała. Uwielbiała
lody, ciastka z kremem, słodycze, czekolady, chipsy, a jej ulubionym napojem była
coca-cola. Król siwiał ze zmartwienia, a Oleńka, choć nadal piękna, stawała się
coraz bledsza, coraz słabsza i coraz grubsza. Gdy kucharz przynosił jej zupę
jarzynowa, kotlety ryżowe ze wspaniałymi surówkami, a na deser sałatki owocowe,
królewna grymasiła i krzyczała, że chce tort czekoladowy i coca- colę. Rzadko też
chodziła  na spacery i bale.
I tak upływały dni i lata. Król prosił i błagał Oleńkę, by jadła owoce i warzywa,
 a ona wołała słodycze. Pewnego dnia król ogłosił, że kto sprawi, że jego córka
zacznie się śmiać i dobrze odżywiać otrzyma królestwo i poślubi królewnę. Ze
wszystkich stron świata zjawiali się piękni królewicze, lecz żadnemu nie udało się.
Oleńka stawała się coraz słabsza, a król stracił nadzieję, że wyzdrowieje. Pewnego
dnia do zamku zapukał młodzieniec. Był bardzo skromny, ale z jego twarzy biła
radość i zdrowie. Królewna polubiła młodzieńca.
Rankiem głośny śmiech obudził cały zamek. Tajemniczy młodzieniec przebrany
za klauna żonglował owocami, od czasu do czasu podając  królewnie owoce
 z inne półmiska. Rozbawiona i szczęśliwa Oleńka nie zauważyła nawet, kiedy
zjadła wszystkie owoce. Sama zaś była zachwycona ich wspaniałym smakiem.
Od tej pory jadła owoce na śniadanie obiad i kolację, a po ulubione słodycze
sięgała bardzo rzadko.
Radość króla była tak wielka, że postanowił wyprawić huczne wesele. Ze słodyczy
na stole znalazł się tylko tort weselny. Młodzi żyli długo i szczęśliwie. Cieszyli się
dobrym zdrowiem, bo jedli dużo owoców i warzyw, i chodzili często na długie spacery. Wszyscy mieszkańcy brali przykład z królewskiej pary.

bajka pochodzi z strony:
 http://www.edukacja.edux.pl/p-15119-jak-nalezy-dbac-o-swoje-zdrowie-scenariusz.php

2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat bajki

3.Włącz dziecku  piosenkę pt.: „Zdrowia smaki „-Centrum uśmiechu

    https://www.youtube.com/watch?v=IJz95lzBqy8

 4. Zabawa smakowa- "Coś jest słodkie, coś jest słone, coś jest rzadkie, coś zielone". 

    Rodzicu przygotuj  produkty, słodkie, słone, zielone o rzadkie (np.  kisiel ) zadaniem 
    dziecka będzie smakowanie -określenie smaku, konsystencji i wyglądu produktów.

 5. zabawa ruchowa przy piosence- „Skaczemy, biegniemy” – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci,
     dziecięce hity!

 https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek 20.04.2020r
Temat: Dbam o czystość i zdrowie

1.Rodzicu obejrzyj z dzieckiem plansze z różnymi produktami spożywczymi.
- Poproś dziecko, aby  nazwało produkty, a następnie określiło czy one są zdrowy czy  niezdrowy dla  naszego organizmu?

 

 

2. Posłuchaj z dzieckiem piosenki pt.: „Piosenka o niezdrowym jedzeniu”- Mała        
    Orkiestra Dni Naszych

https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4 

3. Przeczytaj dziecku utwór literacki pt.: Kukuryku na ręczniku”- Marii Kownackiej

Mama woła przed  każdym jedzeniem:

- Zosiu! Tadziku!  Umyjcie ręce!

l  co  dzień  mama  musi  to  powtarzać,  a  te  ręce  zawsze zapomną  się  umyć  i  potem

trzeba wstawać od stołu i biec do umywalni. Czasami są goście, wstyd przypominać.

Mamie bardzo się to sprzykrzyło, więc wreszcie wymyśliła sobie pomocnika.

A ten pomocnik nie byle jaki!

Posłuchajcie:

 Wzięła  mama  długi  kawał  szarego  płótna,  wzięła  dużo bawełnianych  nitek:

czerwonych,  zielonych szafirowych, pomarańczowych,  żółtych...  szyła...  szyła...

igiełką migała, do siebie się uśmiechała.

 Najpierw  wyskoczył  z  szarego  płótna  żółty  dziobek, potem  czerwony  grzebień,

 potem  piórka:  czerwone,  zielone,  szafirowe,  pomarańczowe.  Oj!  We  wszystkich

kolorach! A na końcu... na końcu... złote butki, jak to mają kogutki!

 l  Kogutek- Złotobutek  był gotów!

 A potem mama powiedziała do  Kogutka- Złotobutka:

 Mój  Kogutku- Złotobutku,

wieszam cię tu  na gwoździku,

 piejże głośno:  Kukuryku!

 Kukurykaj z całej siły,

żeby dzieci ręce myły!

Dzieci wracają ze szkoły, zaglądają do umywalni, a kogutek tam woła:

 Kukuryku!  Kukuryku!  Myj się, Zosiu  i Tadziku!

l od tej pory mama już nie potrzebuje mówić nic o myciu rąk przed jedzeniem, bo

 kogutek o tym przypomina.

Czasami...  czasami...  jeżeli  są  goście  i  dzieci  nie usłyszą,  jak  kogutek  w  umywalni

pieje, to mama uśmiecha się i mówi za niego cichutko:

— Kukuryku!

A dzieci już dobrze wiedzą, co to znaczy!

 4. Porozmawiaj z dzieckiem na temat utworu

5. Poproś dziecko ,aby narysowało ręcznik z Kogucikiem- Złotobutkiem

6. Rodzicu kliknij w link 

Zabawy ruchowe- Centrum Uśmiechu- „Jarzynowa gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

 Życzę przyjemnej zabawy , pozdrawiam Was serdecznie :-) 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek 17.04.2020

Temat: Eko zabawki

1.Obejrzyj bajkę: Ekologiczny dom
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

2. Zabawa dramowa” Jestem cząstką przyrody”.
Włączamy  wesołą muzykę, dziecko porusza się zgodnie z jej tempem i rytmem. Na przerwę w muzyce Rodzic wypowiada hasło; drzewo –dziecko staje prosto  z wysoko uniesionymi rękami. Na hasło żaba –skacze jak żabka, bocian- staje na jednej nodze , ptaki- poruszają się po pokoju z rozłożonymi ramionami. Dzięki temu dziecko dostrzega , że staje się częścią przyrody
3.Posłuchaj piosenki: Sprzątanie Ziemi”- Mała Orkiestra Dni Naszych
https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ 

4.Pokoloruj obrazek „Eco samochód” - online
https://www.kolorowankionline.net/eco-samochod 

Życzę miłej zabawi, pozdrawiam serdecznie pani LucynaWink

 

Czwartek-16.04.2020r.
Temat: Czysta woda

1. Posłuchaj wiersza  Michała Jankowiaka pt.: „Woda”- czyli wszystko zaczyna
się w chmurach

Mała chmurka zapłakała,
Kropelkami świat zalała,
Zasiliła rzeki w wodę,
Ożywiła nam przyrodę.

Dzięki wodzie wszystko żyje,
Każdy ją na świecie pije,
Mały kwiatek, wielkie drzewo,
Które pnie się, aż pod niebo.

Wodę, piją także dzieci,
Taką co ze źródła leci,
Bo by rosnąć, aby żyć,
Trzeba czystą wodę pić.

2. Zapytaj dziecko  do czego potrzebna  jest woda?
( do picia, mycia rąk, prania, itp.)

3. Obejrzyj film „ Niezwykła podróż Kropelki”
https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

4.Zabawa ruchowa „ Przeskocz kałużę”
Rodzic na dywanie rozkłada wycięte z papieru kałuże.  Dziecko swobodnie biega po pokoju, kiedy napotka na drodze kałużę musi ją  przeskoczyć.

5. Posłuchaj piosenki pt: „Piosenka o zdrowej wodzie”- Mała Orkiestra Dni Naszych
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g

Życzę  przyjemnej zabawy, pozdrawiam pani Lucyna Pisula

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek -10.04.2020r

Temat: Zajączek przynosi niespodziankę

 1.Wesoły zajączek – zabawa ruchowa

Rodzic (lub wskazane dziecko) rzuca kostkę i zapowiada: zajączek podskakuje 4 razy i my też; zajączek robi 2 obroty i my też, zajączek robi 6 przysiadów i my też. Zabawę powtarzamy kilka razy.

2.Posłuchaj piosenki wielkanocnej
https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE

 3.Wielkanocny quiz

Rodzic czyta dziecku pytania;

a) Kto przynosi prezenciki w Wielkanoc?
- gwiazdor
- zając
- wróżka
b) Co znajdziemy w koszyku?
- baranka
- frytki
- karpia
c) Co zabieramy ze sobą do kościoła w ostatnią  niedzielę przed świętami Wielkanocnymi ?
- lampion
- palnę
- różaniec
4. Zabawa spacer z jajkiem na łyżce
Rodzic kładzie dziecku na łyżkę stołową  jajko ( sztuczne). Dziecko chodzi ostrożnie tak, aby jajko nie spadło z łyżki, dla utrudnienia może zrobić przysiad.
5. Połącz obrazek zajączka po kropkach , kliknij w link (zajączek jest jako ostatni )



https://www.mama-bloguje.com/szlaczki-kropki-labirynt-wielkanocne-zadania-dla-przedszkolaka/

Życzę miłej zabawy i pozdrawia pani Lucyna

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwartek- 09.04.2020
Temat: Wielkanocne wypieki

1 „Pieczenie ciasta”-  zabawa naśladowcza
Dziecko stoi przy stole,  rodzic mówi: wsypujemy do miski szklankę mąki – dziecko naśladuje ruchy sypania. Utrzyj żółtka – okrągłe ruchy rękami. Ubij pianę- ruchy ręki w górę i w dół. Dodaj mleko i rodzynki ruchy wlewania mleka i wsypywania. Będzie ciasto dla rodzinki. Łyżka cukru, szczypta soli- pocieranie kciukiem palców. Zapach taki,  jak kto woli- wąchanie- śmietankowy, cytrynowy, migdałowy lub rumowy. Teraz ciasto ugnieść trzeba – zamykanie i otwieranie  w piąstkę. I niech rośnie, aż do nieba – przysiad i wznoszenie się,  na palce , ręce uniesione w górę. Pac do formy, ale heca – podskok i przysiad podparty. Ono się nie boi pieca. Upieczone wystudzone, czekoladą ozdobione- dziecko pokazuje gotowe ciasto . Na talerzu je ułożę, już spróbować każdy może.

                        

Babka wielkanocna      Mazurki wielkanocne

2. Posłuchaj piosenki „ Święta biją dzwony
https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0

3.Wydrukuj i pokoloruj babkę wielkanocną lub narysuj dowolne ciasto wielkanocne .

  


https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/babka-wielkanocna/


Życzę miłej zabawy i pozdrawiam pani Lucyna

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek 06.04.2020r.
Temat : Wielkanocne zwyczaje
1. „Co pasuje do Wielkanocy?”- zabawa dydaktyczna
Przyjrzyj się obrazkom i powiedz, które z nich pasują do Wielkanocy.

                  

      


2. „ Kura i kurczęta” Zabawa orientacyjno-porządkowa
 
Rodzic ustala kto jest kurczakiem a kto kurą. Kurczęta swobodnie biegają w różnych kierunkach. Zatrzymują się kucają dziobią ziarenka i dalej biegają. Na hasło kury : ko, ko, ko, kurczęta do mamy!. Kurczęta szybko biegną i chowają się pod skrzydłami( rozłożonymi szeroko ramionami ). Po chwili odpoczynku powtarzamy zabawę , można zamienić się rolami.

3. Posłuchaj piosenki pt.: „Wielkanocna piosenka”
https://www.youtube.com/watch?v=XuCRqaZDhEE 

4. Jeśli to możliwe, wydrukuj i pokoloruj z dzieckiem obrazek, jeśli nie narysujcie pisankę wielkanocną

  

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/wesolego-alleluja-malowanka/

 Życzę miłej zabawy, pozdrawiam pani Lucyna Pisula  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek-03.04.2020

1.Pokoloruj obrazek astronauty w rakiecie  online lub wydrukuj
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/chlopiec-astronauta-leci-w-kosmos

 

2.Zabawa ruchowa
„Samolot”.
Dzieci biegają po pokoju. Na hasło: powódź, podbiegają do kanapy, fotela lub krzesła i siadają na nim unosząc nogi wysoko, aby nie dotykać podłogi.  Na znak rodzica,  biegają dalej na hasło: samolot- kładą się na podłodze z rękami rozłożonymi na boki.

 „Kosmiczny mecz”. Rodzic ustawia na dywanie kosz, ze srebrnej folii robi 3 kulki. Ćwiczenie polega na wrzuceniu kulek do kosza z odległości  1m, trzy kolejki po 3 rzuty. Kosmiczny mecz wygrywa ta osoba która wrzuci więcej kulek do kosza

3.  Ciekawostka
Obejrzyj jak wyglądało pierwsze  lądowanie na  Księżycu -Apollo -11, 20 lipca 1969r, dokonali tego Amerykańscy astronauci – Neil Armstrong, Edwin Aldrin i Michael Collins 

https://www.youtube.com/watch?v=5ifdm2rn0B4

Członkowie misji (od lewej): Neil Armstrong, Michael Collins, Edwin Aldrin- Wikipedia 

 

         Życzę miłej zabawy, pozdrawiam pani Lucyna  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czwartek -02.04.2020r

Temat: Niebo nocą

1. Obejrzyj bajkę „ Gwiazdy na niebie”
https://www.youtube.com/watch?v=rLpvLlR7Sfw 

2. Improwizacja ruchowa do muzyki : „Świeci gwiazdka” (stopklatka)
Dzieci poruszają się swobodnie po sali z wyczuciem ciała i przestrzeni, dostosowują ruch do rytmu i tempa muzyki; ilustrują ruchem usłyszana słowa i melodię. Podczas pauzy – stopklatka zatrzymują się w bezruchu.
https://www.youtube.com/watch?v=6UXoCl0gxEE

3.Pokoloruj obrazek „ Niebo nocą” , jeśli macie możliwość proszę wydrukować obrazek
 ( kliknij w podany link), jeśli nie, niech dziecko narysuje obrazek przedstawiający gwieździste niebo.

https://etiudka.files.wordpress.com/2010/02/niebo002.pdf

4.Dla chętnych: wykonaj z dzieckiem prace  „Dzień i noc”.
 Przygotuj 2 talerzyki jednorazowe ( lub wytnij dwa koła z brystolu, tektury ), farby, kolorowy papier, klej, mały gwoździk, korek lub nakrętkę. Obejrzyj film jak wykonać pracę:

https://pl.pinterest.com/pin/772930354786461124/

 

                   Życzę miłej zabawy, pozdrawiam pani Lucyna 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

poniedziałek 30.03.2020r. –zabawy popołudniowe

 

Temat dnia: CZYNNOŚCI CODZIENNE

 

Witam dzieci i rodziców i zapraszam do wspólnej  zabawy.
1. Wymień  czynności jakie wykonujemy rano, w południe, po południu, wieczorem i w nocy.

 

2. Posłuchaj piosenki

                https://www.youtube.com/watch?v=CB7Vks0iT1s

3. Przyjrzyj się ilustracjom i opowiedz, co robą dzieci – powiedz jaka  to może być pora dnia?

Ilustracje- Przedszkole inspiruje Pani Monia 

4. Zabawa ruchowa-„ Dzień i noc”
Rodzic cicho włącza dowolną muzykę , na hasło:” dzień”-  dzieci swobodnie poruszają się po pokoju, na hasło: „noc”- kładą się na dywanie, hasła powtarzamy kilka razy
5. Narysuj  obrazek , który przedstawia to, co robisz rano


               Życzę miłej zabawy i pozdrawiam pani Lucyna Pisula

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Piątek 27.03.2020r

Temat dnia: ZAKŁADAMY ZIELONY OGRÓDEK -zabawy popołudniowe  27.03.2020R

 

1.Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=8dCCcr1Mmrk

 

2.Co potrzebujemy, aby wysiać rośliny?

3. Rodzicu przeczytaj dziecku zagadki

  &

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl