Strona główna
Serdecznie witamy! break

KRASNALE

OSOBY PRACUJĄCE W GRUPIE „KRASNALE”

Wychowawca – mgr Małgorzata Bartosz

Nauczyciel uzupełniający – mgr Justyna Gołębiewska

nauczyciel języka angielskiego; mgr Małgorzata Bartosz

Pomoc nauczyciela – Karolina Biała

 

RAMOWY TYGODNIOWY PLAN ZAJĘĆ

DZIEŃ TYGODNIA

AKTYWNOŚĆ

Poniedziałek

aktywność językowa

Wtorek

aktywność społeczno-emocjonalna, język angielski

Środa

aktywność matematyczno-przyrodnicza

Czwartek

aktywność muzyczno-ruchowa

język angielski

Piątek

aktywność plastyczno-techniczna

 


 

Konsultacje indywidualne z wychowawcą odbywają się w godz. 11:00 – 11:30 w każdy czwartek. Zapraszam po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 – 2021/2022 – KRASNALE

Podstawa prawna: § 12 ust. 4 Rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 roku (poz. 502 z 15.03.2019 r.) w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.

 

 6:30 – 7:50 Schodzenie się dzieci do przedszkola.Zabawy w kącikach zainteresowań, wykonanie zadań indywidualnych, czynności porządkowo - gospodarcze, czynności przygotowujące do zajęć, zabawa ruchowa.

7:50 – 8:20 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie.

8:20 – 8:40 Zabiegi higieniczne po śniadaniu.

8:40 – 10:00 Zabawy edukacyjne w zależności od wieku dzieci zgodnie z podstawą programową. Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy wspomagające rozwoj fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy. Zabawy swobodne i zorganizowane. Zabawy edukacyjne : zabawa dydaktyczna, zabawa konstrukcyjna lub tematyczna. Zabawy i gry wspomagające rozwój fizyczny dziecka. Zajęcia terapeutyczne i relaksacyjno-wyciszające.

10:00 – 11:30 Zabawy i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki. zabawa ruchowa.

12:00 – 12:30 Obiad

12:30 – 14:00 Zabiegi higieniczne po obiedzie. Odpoczynek.

14:00 – 14:30 Czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po leżakowaniu.

14.30 – 14:00 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek.

14.00 – 14:45 Podwieczorek

14:45 – 16:00 Zabawy swobodne. Zabawy indywidualne i w grupie. zabawy tematyczne, konstrukcyjne,układanie puzzli. Zabawy muzyczne, twórcze, plastyczne i inne rozwijające zdolności i zainteresowania dzieci. Wykonanie zadań indywidualnych w ramach wyrównania szans.

16:00 – 16:15 Zabawy swobodne. Zabawy integracyjne w oddz. III-Słoneczka.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE - LISTOPAD

1. Nadchodzi zima

2. Świąteczne przygotowania

3. Coraz zimniej

4. Wesołych świąt !

 


09.12.2021 Rysowany list do św. Mikołaja.

1. „Śpiewające listy do Mikołaja” – zabawa muzyczna. Prosimy dzieci, aby wybrały z kącików

po 1 zabawce i położyły je na środku dywanu. Wszyscy ustawiają się wokół zabawek. Trzymamy 

w dłoni obrazek z Mikołajem i rozpoczyna zabawę, śpiewając na dowolną melodię: Kochany

Mikołaju, przywieź mi… (wymienia jedną z zabawek leżących na dywanie). Następnie odkłada

wyśpiewaną zabawkę poza dywan i przekazuje obrazek z Mikołajem dziecku. Dziecko

trzymające obrazek wyśpiewuje ten sam tekst, zmieniając zakończenie, odkłada wybraną

zabawkę poza dywan i przekazuje obrazek kolejnej osobie. Zabawa trwa, aż zabraknie zabawek

na dywanie.

2. Jedzie Mikołaj z prezentami” – zabawa emisyjno -naśladowcza. Umieszczamy kilka ilustracji

przedstawiających zwierzęta (których odgłosy łatwo naśladować) w różnych miejscach

w sali, na różnych wysokościach, np. na ścianie, obok misiów. Mówimy: Mikołaj jedzie do nas z prezentami

z dalekiej Laponii. Musi pokonać wiele kilometrów, po lądzie i w powietrzu. Po drodze

spotyka różne zwierzątka. Poszukajcie ich obrazków . Kto znajdzie obrazek, naśladuje

głos zwierzątka z obrazka, a my powtórzymy za nim.

3. Ćwiczenia gimnastyczne, zestaw nr 8.

Część wstępna

– „Piszemy listy” – zabawa orientacyjno -porządkowa. Zachęcamy dzieci do napisania listu

do Mikołaja z prośbą o prezenty. Dzieci poruszają się swobodnym biegiem po sali. Na hasło:

Piszemy listy! dzieci ustawiają się w kole, przyjmują pozycję siadu klęcznego i rysują przed

sobą na podłodze list do Mikołaja (rysują kształty zabawek). Zabawę powtarzamy kilka razy,

zmieniając rytm na marsz lub podskoki.

Część główna

– „Lalki i roboty” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Pytamy dzieci, jakie zabawki chciałyby

dostać od Mikołaja. Uwzględniając odpowiedzi, proponujemy, aby na początek dzieci

naśladowały roboty: stoją wyprostowane jak mechaniczne zabawki, proste ramiona i proste

nogi. Następnie zatrzymują się i obracają głową: w prawo, w lewo, wykonują skłony

głową w przód i w tył. Mogą też unosić i opuszczać ramiona. Zabawę powtarzamy kilka

razy.

– „Pluszowe maskotki” – zabawa na czworakach. Dzieci naśladują kolejne zabawki, które

chciałyby dostać od Mikołaja – tym razem miękkie przytulanki: na czworakach poruszają

się jak kotki, pieski, misie, zajączki itp.

– „Samochodziki” – zabawa bieżna. Dzieci w pozycji siadu skrzyżnego, głowa opuszczona.

N. rysuje kolejno na plecach dzieci kółka, czyli nakręca samochodziki. Dziecko -samochodzik,

który został nakręcony, wstaje i porusza się swobodnym biegiem między kolegami i koleżankami.

Po chwili biegu, w którym uczestniczą już wszystkie dzieci, następuje przyjęcie

pozycji wyjściowej i zabawa rozpoczyna się od początku.

– „Pływające zabawki” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci w pozycji leżenia przodem unoszą

głowę nad podłogę, uniesionymi ramionami wykonują ruchy podobne do pływania żabką.

Po chwili odpoczywają, opierając brodę na dłoniach ułożonych na podłodze. Ćwiczenie

powtarzamy 4–5 razy.

Część końcowa

– „Świąteczna poczta” – zabawa o małym natężeniu ruchu. Dzieci siedzą w pozycji siadu

prostego z nogami w niewielkim rozkroku. N., siedząc w środku koła, turla piłkę kolejno do wszystkich dzieci. Dzieci turlają piłkę z powrotem do N., czyli przesyłają mu świąteczne

życzenia.

– Marsz z jednoczesnym śpiewem dowolnej piosenki o Mikołaju

 


10.12.2021 Orzeszek, krepinka - ustrojona choinka.


1. „Kolorowa choinka” – utrwalanie nazw podstawowych kolorów. Przygotowujemy obręcze

(10 zielonych pasków sklejonych końcami + 1 brązowy pasek sklejony końcami) i układa je na dywanie

w kształt choinki (w 4 rzędach, od góry: 1 obręcz zielona, 2 obręcze zielone, 3 obręcze

zielone, 4 obręcze zielone, na dole: 1 obręcz brązowa). Każde dziecko bierze kilka kolorowych

pomponików -bombek w jednym kolorze. Gdy powiemy: Stroimy choinkę bombkami czerwonymi

/ zielonymi / niebieskimi / żółtymi, dzieci trzymające pomponiki we wskazanym kolorze

wrzucają je w obręcze choinki. 

2. „Zielona i wystrojona” – ubieranie choinki, zabawa z elementami języka angielskiego.

Dzieci wraz z N. ubierają choinkę przy utworach o tematyce świątecznej. N. ustawia choinkę

na środku sali, tak aby każdy miał do niej dostęp, przygotowuje ozdoby choinkowe przyniesione

przez dzieci. Dzieci segregują ozdoby na: łańcuchy, bombki, lampki. Zastanawiają się, co trzeba

powiesić najpierw, aby duże rzeczy nie zasłaniały małych, robią próby, przymiarki. Na koniec wszyscy mówią: To jest choinka / This is christmas tree.

3. „Święta, święta!” – zabawa plastyczna, ćwiczenie sprawności

manualnej i koordynacji wzrokowo -ruchowej. Dziecko maluje pędzlem rękę na zielono

i odciska ją na kartce. Na zielonej gałązce paluszkiem domalowuje kolorowe bombki. 

 

 

 

Co jest
w misce? Jaka jest woda? Do czego może nam służyć? Skąd mamy wodę? Co możemy zrobić,
żeby oszczędzać wodę? Dzieci, na zasadzie burzy mózgów, wymyślają sposoby oszczędzania
wody w przedszkolu i w domu (zakręcać kran podczas mycia zębów, brać prysznic zamiast kąpieli
w wannie, oszczędzać wodę podczas zmywania naczyń).

 

 

 

 

                                

Strona   1 | 2 |

Wybranie galerii nie powiodło się!
Unknown column 'Id_grupy' in 'where clause'