Strona główna
Serdecznie witamy! break

Przedszkole nr 3

w Złotowie

Plac Wolności 12, 77-400 Złotów
tel. 67 263 3266
e-mail: p3@przedszkola-zlotow.pl



e-przedszkole

e-przedszkole zajęcia ze specjalistami-Terapia logopedyczna

 

Kontak z nauczycielem logopedą: weronika.logopeda@wp.pl

Terapia logopedyczna indywidualna dla dzieci.

27.04.2021 - wtorek (Wiktoria i Asia)

1. Ćwiczenia artykulacyjne:
2. Ćwiczenie motoryki małej. (załącznik)
3. Ćwiczenia oddechowe: Dmuchanie na pocięte paski gazety. Zebranie ich, ułożenie i ponowne dmuchanie. Unoszenie paska gazety w górę, za pomocą słomki i przenoszenie w inne miejsce.
4. Zabawa słowna "Dokończ wyrazy"

Siedzi zając i zajada:
sała…, grosz…,faso…,szpara…,kukury…,cebu…,ziemnia…, zabaw…,

W cukierni żarłok zjadł:
szarlot…,ser…,czekola…,kotle…,cukier…,pącz…,jabłecz….,
drożdżów…,

W sklepie Zosia ogląda:
bluz…,szali…,sukien….,kożusz…,płaszczy…,tygry…,sweter…,koszul…,skarpet…,rękawicz…,

Z zoo uciekły na wolność:
sar…,sło…,niedżwie…,sój…,szaka…,kwia…,czap…,żyra…,szpa…,zeb…,kucy…, 

30.03.2021r.-Wtorek

Ćwiczenia ogólnorozwojowe.

Ćwiczenia motoryki dużej.

 

Terapia logopedyczna grupowa dla dzieci.

31.03.2021r.-Środa

Ćwiczenia-głoska "Ż"

Ćwiczenia- głoska "Ż"

 

 

Terapia logopedyczna indywidualna dla dzieci na tydzień.

1. Ćwiczenia artykulacyjne:  https://wordwall.net/pl/resource/1880180/%c4%87wiczenia-artykulacyjne

2. Wiosenne karty gimnastyczne (ćwiczenie motoryki dużej)

Wiosenne karty gimnastyczne

3. Ćwiczenia oddechowe. Zadanie polega na wycięciu elementów i za pomocą słomki przeniesienie ich wg wzoru na pisankę. 

Ćwiczenia oddechowe

4. Wyszukiwanie elementów  - odnalezienie i policzenie wszystkich pisanek znajdujących się na ilustracji. 

Znajdź i policz wszystkie pisanki.

5. Gra logopedyczna

Gra logo 

 

Terapia logopedyczna indywidualna dla dzieci.

Przedstawiam propozycję ćwiczeń logopedycznych na ten tydzień (wtorek i środa). 

 

1. Ćwiczenia buzi.

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg&t=10s

 

2. Ćwiczenia z "wierszykami do pokazywania"

Wierszyki do pokazywania ułatwiają orientację w schemacie własnego ciała, rozwijają i doskonalą pamięć słuchową sekwencyjną, wzbogacają słownictwo, usprawniają też rozwój motoryczny dziecka, a ćwiczenie funkcji słuchowych wydłużają czas koncentracji na zadaniach. 

Propozycja przebiegu zabawy:

Osoba dorosła kilkakrotnie recytuje wybrany tekst, wskazując na wymienioną część ciała. Kilka razy powtórzony tekst daje dziecku sposobność do włączenia się do zabawy.

 

To jest szyja, to są uszy.

Słyszę nimi różne głosy.

Mam też buzię, oczy, nos,

a na głowie włosów gąszcz.

 

Ręce do góry, nóżki prościutkie,

tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie.

Teraz ramiona w dół opuszczamy

i kilka razy tak powtarzamy.

Teraz się każdy robi malutki,

to proszę państwa są krasnoludki.

Następnie na jednej nodze stajemy,

bo jak bociany chodzić umiemy.

W górę wysoko piłeczki skaczą,

takie piłeczki – chyba coś znaczą?

Powoli powietrze noskiem wdychamy

i delikatnie ustami wypuszczamy.

 3. "Babcia zupę gotowała" czytanka obrazkowa. Rodzic czyta, a dziecko uzupełnia tekst na podstawie obrazków. Można stworzyć własne ilustracje do wierszyka. Recytujmy, czytajmy, gotujmy!!

 "Babcia zupę gotowała" 

4. Zabawa z kostką "Rzuć i narysuj stworka"

 "Rzuć i narysuj stworka"

5. Karta pracy "Wyszukaj słowa z głoską [sz].

Karta pracy

6. Propozycja zabaw, które ćwiczą koncentrację u dziecka. 

 


Propozycja ćwiczeń logopedycznych dla zajęć grupowych. 

1. Ćwiczenia artykulacyjne do głoski [ż]

2. Gra w kółko-krzyżyk 

3. Posłuchaj słów z głoską [ż]

 



 

« Powrót

Przedszkole nr 3 w Złotowie

Plac Wolności 12, 77-400 Złotów
tel. +48 67 263 3266
E-mail: p3@przedszkola-zlotow.pl