Strona główna
Serdecznie witamy! break

PSZCZÓŁKI

 

kontakt:P2pszczolki@interia.pl

Edukacja zdalna - 23.11.2020 - Justyna Gołębiewska

Brama do świata wyobraźni
Anna Edyk-Psut
Gdzieś bardzo, bardzo daleko albo bardzo, bardzo blisko znajduje się brama do świata wyobraźni.
Każdy może przez nią przejść, jeśli tylko przyjdzie mu na to ochota. Może się okazać, że
brama jest w parku, porośnięta bluszczem lub dzikim winem. Może też być w chmurze lub na
dnie błękitnego jeziora. Niekiedy otwiera się ją srebrnym kluczem, a czasem wystarczy lekko
popchnąć, aby otworzyła się na oścież.
Pewien chłopiec przechodził przez bramę po moście z siedmiobarwnej tęczy. Spacerował
po ogrodzie tuż po deszczu, a gdy pojawiła się tęcza, szedł po niej aż do samych obłoków.
Na szczycie zawsze natrafiał na tęczową bramę i wchodził przez nią do świata wyobraźni.
Kiedyś, gdy tylko ją przekroczył, zobaczył, że trzyma w ręku berło. Ubrany był w królewski
płaszcz, a na głowie miał wspaniałą koronę. Spacerował po zamkowym ogrodzie, a za nim
chodził służący z koszem smakowitych lodów. [Nagle] przyszło dwóch posłańców. Poprosili,
aby król udał się do sali tronowej i podpisał dokumenty wagi państwowej. (…) Chłopiec usiadł
na [tronie] i zaczął naciskać wszystkie guziki, obracając się w różne strony, kładąc i podnosząc
oparcie. Wcale nie słuchał marszałka, który odczytał treść dokumentów. Nie miał więc pojęcia,
co postanowić. (…) Dlatego zwołał posiedzenie ministrów, którzy mieli wyrazić swoje zdanie.
Ministrowie zjawili się natychmiast (…). Mówili jeden przez drugiego, a na końcu pokłócili się
i marszałek przerwał obrady. (…) Sytuacja stała się kłopotliwa.
Chłopiec spojrzał w okno i zobaczył w nim siedmiobarwną tęczę. Wstał z tronu, podbiegł do
okna, otworzył je i wskoczył na sam szczyt tęczowego mostu. Chłopiec zszedł powoli do swojego
ogrodu. Cieszył się, że nie musi już być królem i podejmować decyzji wagi państwowej.
Do obiadu zostało jeszcze troszkę czasu, więc znów wszedł po tęczy. Przywitał się z chmurą,
która wyglądała jak lokomotywa wypuszczająca obłoki pary. (…) Chmura-lokomotywa była tuż
przed nim, a on był białym parasolem, który płynął po błękitnym niebie. Potem zamienił się
w wagon, żeby sunąć za lokomotywą po niewidzialnym torze. To dopiero była zabawa!
W pewnej chwili niebo po lewej stronie zrobiło się granatowe. Zerwał się silny wiatr. (…)
Czarna chmura przybrała postać smoka i połykała białe obłoki, które spotykała na swej drodze.
Chłopiec zmienił się w chmurkę-gazelę i uciekał najszybciej, jak potrafił. W końcu czarny olbrzymi
smok zniknął. Na niebie znów pojawiła się tęcza i chłopiec mógł po niej zejść. (…) Kiedy
chłopiec znów znalazł się w swoim ogrodzie, zbliżała się pora obiadu. Zamknął więc bramę
do świata wyobraźni na zielony kluczyk z trawy i wrócił do domu. (…)
Pytania:W jaki sposób chłopiec przeniósł
się do świata wyobraźni? Kim się stał? Jak się czuł w roli króla? Dokąd potem się przeniósł
i co zobaczył na niebie? Co to znaczy „zamknąć bramę do świata wyobraźni”? Jak
nazywamy osobę, która lubi wymyślać różne historie? Kiedy lubimy marzyć, przenosić się
w świat wyobraźni? Co wy lubicie sobie wyobrażać? Kiedy najczęściej wchodzicie do świata
wyobraźni?
• „Po tęczowym moście” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada linę.Dziecko porusza
się po pokoju w rytm dowolnej piosenki. Na hasło  Idziemy po tęczowym moście  przechodzą po linie, starając się utrzymać równowagę.

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 
– „W lesie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się swobodnym biegiem po pokoju. Na dźwięk 1 klaśniecie w dłonie przyjmują pozycję siadu klęcznego, ramionami oplatają kolana, głowa nisko. Na 2 klaśniecię krokiem marszowym poruszają się
po pokoju. Odgłos szeleszczącej gazety to szelest listków. Dzieci stoją wyprostowane z uniesionymi ramionami, wykonują skłony boczne. Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „Deszcz” – bieg na palcach. Dzieci są kropelkami deszczu, siedzą w pozycji siadu
skrzyżnego. Rodzic  dotknięciem w ramię zachęca kropelki do wspólnej zabawy. Dotknięte dziecko
podnosi się i biega lekko na palcach pomiędzy innymi.
– „Jestem strumykiem” – ćwiczenie mięśni wysklepiających stopy. Rodzic 
rozkłada na podłodze woreczki gimnastyczne lub zwiniete np. skarpetki. Dziecko porusza się jak szemrzący strumyk po
kamykach. Stąpają po woreczkach i na każdym zaciskają palce stóp. Po chwili chwytają woreczek
stopą i przenoszą dalej, tak jak woda przenosi niewielkie kamyki. Ćwiczenie wykonują na
przemian prawą i lewą stopą.
– „Morze” – ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu. Dziecko chwyta woreczki
palcami stóp i rzuca je przed siebie. Naśladuje morskie fale, które wyrzucają na brzeg kamyki,
muszelki i bursztyny. Zadanie wykonują prawą i lewą stopą. .
– „Słońce” – ćwiczenie wyprostne. Dzieci siedzą skulone, kolana mają ugięte blisko klatki piersiowej,
ramiona oplatają nogi. Na hasło: Słońce dzieci powoli się prostują, układają ręce na
podłodze, prostują nogi, przechodzą do leżenia na plecach. Słońce roztapia śnieżynkę. Zabawę
powtarzamy kilka razy.
– „Odpoczywamy” – swobodny marsz po pokoju.

Zadania w Kartach pracy - 6 latki - książka nr 2 str.7
Zadania w Kartach pracy - 5 latki - książka nr 2 str. 7-8

 

 


________________________________________________________

Edukacja zdalna - 20.11.2020 - Justyna Gołębiewska

 

„Mokre na mokrym” – zabawa plastyczna. Dzieci spryskują kartki z bloku technicznego
wodą, a następnie malują na nich farbami akwarelowymi. Obserwują, co się dzieje po połączeniu
barw, w jaki sposób powstają inne kolory. Gdy prace wyschną, dzieci mazakami rysują
kontury np.: drzewa, domu, postaci. • kartki A4 z bloku technicznego, spryskiwacze z wodą, farby akwarelowe,
mazaki
• „Rytmy” – zabawy matematyczno-ruchowe. Rodzic przygotowuje kartoniki – każdy z narysowaną
figurą geometryczną (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Ustala z dziećmi, że każdej figurze
przypisany jest określony ruch: koło – klaśnięcie, trójkąt – podskok, kwadrat – tupnięcie, prostokąt
– przysiad (można wykonać piktogramy). • kartoniki z figurami geometrycznymi (koło, kwadrat,
trójkąt, prostokąt)
–Rodzic demonstruje figurę, a dzieci wykonują określony ruch.
– Rodzic układa ciąg figur, dzieci wykonują określone ruchy.
• „Celuj uważnie” – zabawa ruchowa z elementem celowania. Na dywanie N. tworzy planszę
do celowania: rozkłada małe obręcze lub szarfy, w każdej z nich jest kartka z liczbą. Dziecko zgniata gazety i tworzy kulki. Wrzuca tyle kulek ile wskazuje cyfra.
Zadania dla 6 latków - Liczenie str. 22
22.11.2020  - jest dzień kredki - zadania dostepne na Whats apie

 

 

_____________________________________________________________________________________________________

Edukacja zdalna - 19.11.2020 - Justyna Gołębiewska

W tym tygodniu rozmawiamy o zainteresowaniach, wyobraźni


Wyobraźnia to zdolność do tworzenia w umyśle obrazów ludzi, sytuacji, zjawisk bądź przedmiotów,
których dana osoba nigdy nie widziała w rzeczywistości, a także do wymyślania historii. Może być również
określana mianem fantazji lub imaginacji.
Zazwyczaj dzieci rozwijają swoją wyobraźnię spontanicznie – w zabawach symbolicznych (tzw. na niby),
wykorzystując do tego przedmioty codziennego użytku. Sześciolatki warto do tego zachęcać, a nawet
organizować inne sprzyjające temu aktywności:
– Podczas czytania bajek czy opowiadania historyjek dobrze jest czasem nie pokazywać dzieciom
obrazków, ale powiedzieć, by wyobrażały sobie opisywane wydarzenia.
– Można włączyć muzykę, dać dzieciom kartki, pędzle oraz farby i poprosić, by namalowały to, co
przychodzi im na myśl, gdy słuchają danego utworu.
– Żeby przybliżyć dzieciom, czym jest wyobraźnia, warto im wytłumaczyć, że mają niesamowitą zdolność,
która – gdy zamkną oczy i wyobrażą sobie, co tylko chcą – pozwoli im przenieść się w przeróżne
miejsca bez wychodzenia z domu.
– Można też zaproponować próbę działania fantazji, prosząc, by dzieci zamknęły oczy i wyobraziły
sobie to, o czym opowiada N. (np. dom, ulubione zabawki czy rodziców).


„Kolorowe obrazki” – zabawa plastyczna. Dzieci składają kartkę A4 na pół. Rozkładają i na
jednej części pędzlem robią 2–4 kolorowe kleksy. Składają strony i pięścią delikatnie wykonują
owalne ruchy tak, aby kolory się połączyły. Następnie otwierają kartkę i opowiadają, co według
nich powstało. Jak praca wyschnie, to dorysowuja elementy tak, aby powstał obrazek. Zachęcam do odsyłania gotych prac i zabaw w wiadomości prywatnej na watsupie.
Zadania dla 6 - latków
Praca w Kartach pracy Pisze i czytam str. 21 i 22
 Zadanie dla 5 - latków
Praca w Kartach Pracy 2 str. 6




 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 
– „W lesie” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się swobodnym biegiem po pokoju. Na dźwięk 1 klaśniecie w dłonie przyjmują pozycję siadu klęcznego, ramionami oplatają kolana, głowa nisko. Na 2 klaśniecię krokiem marszowym poruszają się
po pokoju. Odgłos szeleszczącej gazety to szelest listków. Dzieci stoją wyprostowane z uniesionymi ramionami, wykonują skłony boczne. Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „Deszcz” – bieg na palcach. Dzieci są kropelkami deszczu, siedzą w pozycji siadu
skrzyżnego. Rodzic  dotknięciem w ramię zachęca kropelki do wspólnej zabawy. Dotknięte dziecko
podnosi się i biega lekko na palcach pomiędzy innymi.
– „Jestem strumykiem” – ćwiczenie mięśni wysklepiających stopy. Rodzic 
rozkłada na podłodze woreczki gimnastyczne lub zwiniete np. skarpetki. Dziecko porusza się jak szemrzący strumyk po
kamykach. Stąpają po woreczkach i na każdym zaciskają palce stóp. Po chwili chwytają woreczek
stopą i przenoszą dalej, tak jak woda przenosi niewielkie kamyki. Ćwiczenie wykonują na
przemian prawą i lewą stopą.
– „Morze” – ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu. Dziecko chwyta woreczki
palcami stóp i rzuca je przed siebie. Naśladuje morskie fale, które wyrzucają na brzeg kamyki,
muszelki i bursztyny. Zadanie wykonują prawą i lewą stopą. .
– „Słońce” – ćwiczenie wyprostne. Dzieci siedzą skulone, kolana mają ugięte blisko klatki piersiowej,
ramiona oplatają nogi. Na hasło: Słońce dzieci powoli się prostują, układają ręce na
podłodze, prostują nogi, przechodzą do leżenia na plecach. Słońce roztapia śnieżynkę. Zabawę
powtarzamy kilka razy.
– „Odpoczywamy” – swobodny marsz po pokoju.

 

 

 

UWAGA !!! Szanowni Państwo

Informuję, że z powodu pozytywnego wyniku na COVID-19 logopedy PP2

dzieci, które 03 i 04 listopada 2020 roku miały zajęcia logopedyczne

z dyrekcją przedszkola pozstają w domu, w czwartek /12.11.2020r./ i w piątek

13.11.2020r. Informuję jednocześnie, że kwarantannie poddane bedą dzieci.

Kwarantanna nie dotyczy członków Rodzin.

Jolanta Kurowska-dyrektor przedszkola



 

Zajęcia

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Religia

12:30 -13:00

Angielski

11:00- 11:30

Religia

12:30 – 13:00

Angielski

11:00 – 11:30

------------

Rozmowy indywidualne poniedziałek 12:30 – 13:00

 

 

Aktywności

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Mowa/językowa

ruchowa

Mowa/językowa

Plastyczna/techniczna

Społeczna

matematyczna

Muzyczna

gimnastyczna

Plastyczna/techniczna

matematyczna

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 – 2020/2021 – PSZCZÓŁKI

Podstawa prawna: § 12 ust. 4 Rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 roku (poz. 502 z 15.03.2019 r.) w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.

LP

GODZINY

CZYNNOŚCI

 1.

7:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań

 2.

8:00 – 8:30

Wykonanie zadań indywidualnych, zabawy logopedyczne, czynności porządkowo-gospodarcze, czynności przygotowujące do zajęć. Ćwiczenia poranne. Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania, śniadanie

 3.

8:30 – 8:45

Zabiegi higieniczne po śniadaniu

 4.

8:45 – 10:15

Zabawy edukacyjne zgodne z podstawą programową. Zabawy wspomagające rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy. Zabawy swobodne i zorganizowane w sali i na powietrzu. Zabawy edukacyjne: zabawa dydaktyczna, konstrukcyjna lub tematyczna. Zajęcia z religii.

 5.

10:15 – 11:45

Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki. Zabawa ruchowa.

 6.

11:45 – 12:00

Czynności porządkowe – higieniczne, przygotowanie do obiadu

 7.

12:00 – 12:20

Obiad

 8.

12:20 – 13:45

Zabiegi higieniczne po obiedzie. Kwadrans na bajkę, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy muzyczne, twórcze, plastyczne i inne rozwijające zdolności dzieci i zainteresowania. Zabawy aktywizujące i badawcze. Zabawy i gry wspomagające rozwój fizyczny dziecka. Zajęcia terapeutyczne i relaksacyjno-wyciszające. Zabawy w ramach pracy wyrównawczej.

 9.

13:45 – 14:00

Czynności porządkowe i higieniczne.

 10.

14:00 – 14:15

14:15 – 15:00

Podwieczorek. Gry i zabawy edukacyjne. Zabawy tematyczne, loteryjki, układanie puzzli. Praca wyrównawcza – wykonywanie zadań indywidualnych. Zabawy swobodne w sali lub na powietrzu.

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause