Strona główna
Serdecznie witamy! break

KRASNALE

Kontynuowanie wychowania przedszkolnego w okresie lipiec-sierpień 2020

W trosce o bezpieczeństwo dzieci, kierując się aktualnymi wytycznymi MEN i GIS zmieniamy  organizację pracy przedszkoli w lipcu i sierpniu 2020 r.

Jeśli przepisy na szczeblu krajowym utrzymają możliwość pracy  placówek oświatowych, to w lipcu i sierpniu 2020 r. dzieci będą mogły uczęszczać do swojego przedszkola. 

W celu zapewnienia dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa, przedszkola  nie będą prowadziły opieki dla dzieci z innych placówek.

Dotychczas stosowana  organizacja tzw. dyżurów wakacyjnych w przedszkolach wiążąca się z przemieszczaniem dzieci między placówkami, zwiększałaby niebezpieczeństwo zarażenia wirusem. 

Dokumenty do wypełnienia-pobierz/na okres wakacji/

Decyzję o przyjęciu dziecka na dyżur wakacyjny podejmuje dyrektor przedszkola kierując się zasadą pierwszeństwa dzieci obojga pracujących rodziców lub pracującego rodzica, który samotnie wychowuje dziecko.

Proszę o przesłanie deklaracji do przedszkola

na adres e-mail:  p2@przedszkola-zlotow.pl w terminie  do 29 maja 2020 r.

(DEKLARACJE przesłane po wskazanym terminem  nie będą rozpatrywane).

Dla rodziców, którzy nie posiadają dostępu do internetu,

dopuszcza się inne formy składania Deklaracji : osobiście w placówce poprzez wrzucenie wniosku do przygotowanej skrzynki, lub  pocztą tradycyjną na adres przedszkola:

Publiczne Przedszkole nr 2

ul. 8 Marca 18, 77-400 Złotów       Smile  Kiss

 

Do wiadomości: Zarządzenie dyrektora przedszkola w sparwie warunków i procedur zapewniajacych bezpieczeństwo sanitarne dzieciom i prcownikom w związku ze stopniowym uruchamianiem pracy przedszkola podczas pandemii

.............................................................................................

Z okazji Dnia MAtki, wszystkim mamom życzę miłości, zdrowia i tylko pozytywnych myśli ...i oczywiście radości ze swoich Pociech.

------------------------------------------------------

Środa - 27.05.2020 r. - Justyna Bajor

Niby tacy sami, a jednak inni – Wszyscy lubimy się bawić

 

  • Nauka pierwszej zwrotki piosenki Piłka

Aby posłuchać piosenki, kliknij w poniższy obrazek:

 

Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.


  • Ćwiczenia oddechowe Słomki.
    Słomki do napojów małe elementy, wycięte ozdobnym dziurkaczem do papieru, dwa pojemniki (uwaga elementy nie mogą być mniejsze niż otwór w słomce)
    Rodzic wysypuje na stoliku małe papierowe elementy wycięte z dziurkacza. Dziecko  przenosi je za pomocą słomek do napojów – po jednym elemencie – do pojemnika.
  • Ćwiczenia pamięci Co zginęło ze środka koła?
    Zabawki dostępne w domu (misie, klocki, samochody itd. – do pięciu elementów).
    Rodzic ustawia zabawki w rzędzie obok siebie i prosi dziecko o zapamiętanie jakie użyto zabawki, następnie dziecko odwraca się a Rodzic chowa jedną z zabawek. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co „zginęło”.
  • Zabawa dydaktyczna Liczymy.
    Kostka do gry.
    Dziecko z Rodzicem rozgrywają turniej z kostką. Rzucają kostką w parach. Zwycięzca – osoba, która wyrzuciła więcej oczek (Rodzic nie wyręcza dziecka w liczeniu oczek J)
  • Tworzenie akompaniamentu do piosenki Piłka.
    Nagranie piosenki Piłka, instrumenty perkusyjne (może być plastikowa butelka i nasypane do niej ziarenka).
    Dziecko gra rytmicznie na instrumencie podczas nagrania piosenki Piłka.

 

------------------------------------------------------

Wtorek - 26.05.2020 r. - Justyna Bajor

Niby tacy sami, a jednak inni – Zabawy z piłką

 

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś...
    Rodzic, siedząc z dzieckiem, mówi: Znajdź coś... (niebieskiego, małego itp.), a zadaniem dziecka jest odnaleźć i pokazać rzecz spełniającą ten warunek.
  • Ćwiczenia graficzne Koła.
    Przedmioty, które mają kształt koła (np. dno doniczki), ołówki, kredki.
    Rodzic prosi, aby dziecko obrysowało na kartce ołówkiem koła, a następnie udekorowało je w wybrany przez siebie sposób.
  • Ćwiczenia słuchowo-matematyczne Piłka skacze. Piłka.

Rodzic staje plecami do dziecka, prosi, aby uważnie liczyło, ile razy piłka odbije się od podłogi i określiło liczbę.

  • Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Piłka

Aby posłuchać piosenki, kliknij w poniższy obrazek:

Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

Rzuca Piotruś do Jasia,
a Małgosia do Stasia.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

Kolorową piłkę mam,
małym dzieciom piłkę dam.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.
Skacze piłka tap,tap,tap.
Tu ją złap, tam ją złap.

  • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
    • Co robiła mała piłka?
    • Co wy lubicie robić z piłką?
    • Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?
  • Nauka refrenu piosenki Piłka fragmentami, metodą ze słuchu.

Dziecko powtarza za Rodzicem fragmenty tekstu. Potem nadal za Rodzicem śpiewa te fragmenty. Jeśli chce, może na koniec zaśpiewać refren samodzielnie.

  • Zabawa rozwijająca motorykę małą – Piłeczki.
    Piłeczki pingpongowe dla każdego dziecka, nagranie piosenki Piłka, odtwarzacz CD.

Rodzic daje dziecku piłeczkę. Prosi, aby kolejno przy nagraniu piosenki:
– toczyło piłeczkę między dłońmi,
– toczyło piłeczkę raz jedną, a raz drugą dłonią po podłodze,
– delikatnie ścisnęło piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią.

 

------------------------------------------------------

Poniedziałek - 25.05.2020 r. - Justyna Bajor

Niby tacy sami, a jednak inni – Tolerancja

 

  • Oglądanie zdjęć i obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata.
    Zdjęcia i obrazki przedstawiające dzieci z różnych stron świata.
    Rodzic razem z dzieckiem ogląda zdjęcia i obrazki przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Rodzic zachęca dziecko do opisywania, co robią dzieci na zdjęciu/obrazku, jak wyglądają. Mówi, z jakiego kraju (kontynentu) pochodzą.
  • Prezentacja dzieci – Jacy jesteśmy?
    Rodzic zachęca dziecko, aby opowiedziało o sobie: przedstawiło się z imienia i nazwiska, powiedziało, co je cieszy, co lubi robić.
  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
    Lusterko dla dziecka.

Język wyruszył w podróż dookoła świata (dzieci rysują koła językiem, po górnej i po dolnej wardze). Wędrował przez góry i doliny (dzieci unoszą język za górne i za dolne zęby), a potem wspiął się na wysoką górę (dzieci czubkiem języka dotykają do górnego wałka dziąsłowego), z której rozpościerał się przepiękny widok. Bardzo go zadziwił (dzieci wysuwają wargi do przodu – ooooo). Kiedy z niej zszedł, zobaczył gromadkę dzieci i przywitał się z każdym osobno (dzieci dotykają językiem każdego zęba osobno na górze i na dole). Potem długo płynął łódką i machał wiosłami (dzieci przesuwają język do prawego i do lewego kącika ust). Na koniec wsiadł do samolotu, który leciał wysoko nad chmurami (dzieci przesuwają język po górnej wardze), aż wreszcie wylądował na ziemi (dzieci chowają język za dolne zęby).

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Inny.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.
Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku,

ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.

– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś... fuś... fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego imię znaczy „młodszy brat”.
– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie. Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku! Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

  • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. Rodzic zadaje pytania:
    – Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
    – Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?

– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?

– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

  • Rozmowa na temat tolerancji.
    Rodzic pyta dziecko, czy wie, co oznacza słowo tolerancja. Wyjaśnia jego znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. Rodzic prosi, aby dziecko kilkakrotnie powtórzyło słowo tolerancja – dzieląc je rytmicznie (na sylaby).

 

------------------------------------------------------

Piątek - 22.05.2020 r. - Justyna Bajor

Święto rodziców – To wszystko dla was, rodzice...

 

  • Śpiewanie piosenki Moja wesoła rodzinka
    aby wysłuchać piosenki kliknij poniższy link:

https://youtu.be/zC9jbgmeoLc

Dziecko podczas nagrania podskakuje po całym pomieszczeniu. Na przerwę w muzyce dziecko na polecenie Rodzica dotyka przedmiotów we wskazanym kolorze (czerowny, zielony itd.)

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Jesteśmy razem!

Zakwitły maki w ogrodzie.

Mamie je podaruję.

A siostra zrobi laurkę –

sama ją namaluje.

 

Ja tacie umyję samochód

i zrobię to razem z bratem.

 

Sam raczej bym nie dał rady –

obydwaj kochamy tatę!

 

Każdy zna takie słowo,

ważne dla córki, dla syna.

Oznacza miłość, wspólnotę...

Jakie to słowo?
RODZINA!

 

  •  Rozmowa na podstawie wiersza.
    • Co dziecko podaruje mamie?
    • Co dzieci zrobią dla taty?
    • Co to jest rodzina?
    • Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

 

  • Kończenie zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziny. Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):
    • Lubię moją rodzinę, bo...
    • Z moją rodziną najbardziej lubię...
    • Moja rodzina to...

 

------------------------------------------------------

Czwartek - 21.05.2020 r. - Justyna Bajor

Święto rodziców – Kwiaty dla mamy i taty

 

  • Zabawa kierowana w kąciku lalek Poranek z mamą.
    Wyposażenie kącika lalek: stolik, kubeczki, talerzyki, czajniczek, plastikowe owoce i warzywa.
    Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w kąciku lalek. Dziecko odgrywa rolę mamy i przygotowują śniadanie dla swoich dzieci: herbatę, kanapki, płatki z mlekiem, serwuje owoce lub warzywa.
  • Rozmowa Co robi moja mama?

Rodzic rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonuje mama. Nazywa czynności, jakie wykonuje mama, a także ciocie, bacie itd.

  • Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
    Rodzic prezentuje wiersz. Powtarza treść wiersza, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

 


Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

 

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

 

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

 

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

Strona   1 | 2 |

« Powrót

Przedszkole nr 2 w Złotowie

ul. 8 Marca 18, 77-400 Złotów
tel. +48 67 263 5813
E-mail: p2@przedszkola-zlotow.pl