Strona główna
Serdecznie witamy! break

KRASNALE

WAŻNY KOMUNIKAT !!!

z dnia 18.06.2020 roku

Drodzy Rodzice,

informujemy, że wszystkie dzieci zgłoszone do przedszkola na lipiec –sierpień 2020r.,

zostały przyjęte i zakwalifikowane na turnusy według deklaracji złożonych przez rodziców.

 

 

Drodzy Rodzice !!! 10 czerwca 2020 minął okres składania deklaracji kontynuowania pobybu dziecka     

w okresie wakacji:/01-31.07.2020 i 17-28.08.2020/. Rodzice, którzy nie zdążyli  złożyć deklaracji          

w terminie proszeni są o zgłoszenie się do pani Beaty Trawka- tel 672635813

lub droga mailową: p2@przedszkola-zlotow.pl

 

PRAWA DZIECKA-otwórz

Dzień Dziecka Życzenia/otwórz/

 Kontynuowanie wychowania przedszkolnego w okresie lipiec-sierpień 2020

W trosce o bezpieczeństwo dzieci, kierując się aktualnymi wytycznymi MEN i GIS zmieniamy  organizację pracy przedszkoli w lipcu i sierpniu 2020 r.

Jeśli przepisy na szczeblu krajowym utrzymają możliwość pracy  placówek oświatowych, to w lipcu i sierpniu 2020 r. dzieci będą mogły uczęszczać do swojego przedszkola. 

W celu zapewnienia dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa, przedszkola  nie będą prowadziły opieki dla dzieci z innych placówek.

Dotychczas stosowana  organizacja tzw. dyżurów wakacyjnych w przedszkolach wiążąca się z przemieszczaniem dzieci między placówkami, zwiększałaby niebezpieczeństwo zarażenia wirusem. 

Dokumenty do wypełnienia-pobierz/na okres wakacji/

Decyzję o przyjęciu dziecka na dyżur wakacyjny podejmuje dyrektor przedszkola kierując się zasadą pierwszeństwa dzieci obojga pracujących rodziców lub pracującego rodzica, który samotnie wychowuje dziecko.

Proszę o przesłanie deklaracji do przedszkola

na adres e-mail:  p2@przedszkola-zlotow.pl w terminie  do 29 maja 2020 r./wydłuzamy okres skaładania do 10 czerwca/

(DEKLARACJE przesłane po wskazanym terminem  nie będą rozpatrywane).

Dla rodziców, którzy nie posiadają dostępu do internetu,

dopuszcza się inne formy składania Deklaracji : osobiście w placówce poprzez wrzucenie wniosku do przygotowanej skrzynki, lub  pocztą tradycyjną na adres przedszkola:

Publiczne Przedszkole nr 2

ul. 8 Marca 18, 77-400 Złotów       Smile  Kiss

Do wiadomości: Zarządzenie dyrektora przedszkola w sparwie warunków i procedur zapewniajacych bezpieczeństwo sanitarne dzieciom i prcownikom w związku ze stopniowym uruchamianiem pracy przedszkola podczas pandemii

...........................................................................................

UWAGA!

Poniżej znajdą Państwo propozycję zajęć rozpisaną na cały tydzień od 22-26.06.2020 r.:

Justyna Bajor 

----------------

Projekt Las – Dzień 5

 

  • Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza).

Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa się Bartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary, że jego konary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałoby się złapać za ręce, żeby objąć jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąb Olek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę, kilka jasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznego żołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego ogródka. Przeleżał w ziemi całą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzaki ozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi uparte chwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystej zieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony. Miał nadzieję, że to jemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwycili łopaty i nie zamierzali wypuścić ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jak oddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bez zapału zabrał się za pielenie. Wyrwał kilka mleczy i już miał usunąć z ziemi następny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka, ledwie wystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.

– Patrzcie, to chyba dąb – powiedział.
Maleńkie drzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innym miejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką zagrodę z patyków, żeby nikt niechcący go nie rozdeptał.
– Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala. – W końcu kto uratował mu życie?
Od tego czasu Olek urósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.

  • Rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania oraz ilustracji w książce.
    Rodzic zadaje dzieciom pytania:
    • Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?
    • Jak się nazywa najstarszy dąb w Polsce?
    • Jak się nazywa najmłodszy dąb w Polsce?
    • Dlaczego ma takie imię?
    • Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?
  • Wycieczka z rodzicami do lasu.
    Podczas wycieczki do najbliższego lasu (lub większego zbiorowiska drzew) Rodzic może zaproponować następujące aktywności:
  • znajdujemy swoje drzewo, do którego się przytulamy,
  • dziecko może omówić wygląd wybranego drzewa,
  • dziecko opowiada rodzicom, jakie zwierzęta można spotkać w lesie,
  • wymyślamy zabawne hasło zachęcające do dbania o las,
  • jeśli pogoda pozwoli, można w lesie urządzić piknik.

-------------------

Projekt Las – Dzień 4

 

  • Oglądanie owoców lasu.
    Owoce lasu: poziomki, jagody, maliny, jeżyny, lupy.
    Rodzic pokazuje dziecku owoce lasu: maliny, poziomki i jagody. Dziecko ogląda owoce przez lupę. Określa ich kolor, wielkość i ewentualnie smak. Nazywa je.
  • Wykonanie koktajlu jagodowego lub malinowego.
    Sitko, blender, jogurt naturalny, jagody lub maliny, naczynie na owoce.
    Dziecko wraz z Rodzicem myje owoce, a następnie wsypują je do blendera, nalewają jogurt naturalny i blendują. Rodzic rozlewa do kubeczków koktajl, dziecko określa jego kolor i smak.
  • Ciasto owocowe – lepienie z plasteliny.
    Plastelina w różnych kolorach i kartka A4 dla dziecka.
    Rodzic mówi dziecku, że po powrocie z lasu mama zrobiła dwa ciasta: jedno z jagód, drugie z malin. Zadaniem dziecka jest dobrać właściwe kolory plasteliny i stworzyć własne ciasto owocowe.

----------------------

Projekt Las – Dzień 3

 

  • Ćwiczenie grafomotoryczne Pień drzewa.
    Dla dziecka: kartka z rysunkiem pnia drzewa, kredki.
    Rodzic daje dziecku kartki z narysowanym pniem drzewa i zaznaczonym okrągłym środkiem, czyli rdzeniem drzewa. Dziecko ma za zadanie dorysować kolejne warstwy drzewa – coraz większe koła w obrębie pnia. Ćwiczenie to uczy rysowania kształtu koła.
  • Obrysowywanie liści techniką frotażu.
    Dla dziecka: kartka papieru, kredki świecowe lub suche pastele, liście.
    Dziecko ogląda liście różnych drzew, dotyka ich, określa, czy są gładkie, czy chropowate. Rodzic określa, z jakich drzew pochodzą te liście. Dziecko wybiera sobie dowolny liść i kładzie go na stole. Następnie przykrywa kartką papieru, lekko przyciskając, obrysowu- je kształt liścia i odtwarzaje jego fakturę za pomocą kredek świecowych lub suchych pasteli.
  • Ćwiczenia słuchowe Drzewa.
    Rodzic przypomina nazwy wybranych drzew, a następnie zadaje zagadki słuchowe: dzieli nazwę każdego drzewa rytmicznie (na sylaby) i prosi dziecko, by podało pełną nazwę, np. sos-na, to-po-la.

--------------------

Projekt Las – Dzień 2

 

  • Wspólne oglądanie filmu pt. Wędrówki Skrzata Borówki – Las mieszany.

Aby obejrzeć film, kliknij w poniższy obrazek:

  • Rozmowa na podstawie filmu.

Rodzic zadaje dziecku pytania związane z filmem.

  • Wymieńcie skarby lasu, jakie znacie. (Drzewa, owoce, zwierzęta).
  • Co oznacza określenie: drzewostan? (Wszystkie drzewa).
  • Które drzewo jest królową polskich drzew? (Sosna).
  • Jak należy zachowywać się w lesie? (Cicho, nie śmiecić, nie palić ognisk).

 

  • Oglądanie atlasu grzybów.
    Dziecko ogląda atlas grzybów. Rodzic czyta nazwy grzybów jadalnych: maślaki, kurki, borowiki, koźlarze. Porównują ich wygląd: kształt, kolor. Dzielą na jadalne i trujące (muchomory). Rodzic rozmawia z dzieckiem o prawidłowym zbieraniu grzybów jadalnych i o walorach estetycznych wszystkich grzybów.
  • Ćwiczenie dużej motoryki – Rysujemy grzyby.
    Modele grzybów ze styropianu lub gliny (lub wykonane przez rodzica z plasteliny)
    Dziecko ogląda części grzyba: kapelusz i nóżkę. Rysuje rękami w powietrzu kształt grzyba.

----------------------

Projekt Las – Dzień 1

Cele ogólne projektu:

  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • poznawanie gatunków różnych drzew,
  • kształtowanie postaw ekologicznych,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności,
  • wzbogacanie słownictwa o słowa związane z lasem,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.

 

  • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.
    Zdjęcia drzew, o których jest mowa w wierszu oraz zdjęcie jałowca (znalezione w Internecie).

Wstał poranek, mgłę przegonił 

i zatrzymał się nad lasem. 

Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.

 

Ale co to? Awantura!
Buk z modrzewiem się pokłócił.
 

– Pan mnie kłuje! Tak nie można! 

Niech pan sobie igły skróci.

 

Świerk zaś żale miał do brzozy: 

– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
 

i nikomu się nie kłania! 

 

– Całą wodę dąb wypija! 

Wszystko pewnie przez te liście! 

– Mój jałowcu – nie przesadzaj, 

nie masz racji, krzewie, oczywiście!

 

Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.

Lepiej żyjmy sobie w zgodzie, 

tak jak było do tej pory.

 

Mała jestem – każdy widzi. 

Tutaj się bezpiecznie czuję. 

Pośród was tak rosnę sobie. 

Nic mi przez to nie brakuje.

 

Drzewa aż się zawstydziły. 

Przeprosiły się czym prędzej. 

A na koniec obiecały: 

już nie będzie kłótni więcej!

  • Rozmowa na podstawie wiersza. Rodzic zadaje pytania do wiersza.
    • Które drzewa są wymienione w wierszu?
    • O co kłóciły się drzewa?
    • Kto je pogodził?
    • Co powiedziała młoda sosna?
    • Jak zareagowały drzewa?
    • Zabawa dydaktyczna Drzewa liściaste i drzewa iglaste.
      Zdjęcia drzew: buka, modrzewia, świerka, brzozy, dębu, sosny oraz krzewu jałowca (znalezione w Internecie)
      Rodzic prezentuje zdjęcia drzew i krzewów występujących w wierszu, omawia ich wygląd i wspólnie z dzieckiem dokonuje podziału na drzewa i krzewy iglaste i drzewa liściaste.
    • Zapoznanie z budową drzewa.
      Duży szary arkusz papieru, mazaki.
      Rodzic rysuje na dużym szarym arkuszu drzewo iglaste i drzewo liściaste z podziałem na jego części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawia każdą część drzewa i mówi, do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.
    • Zabawa ruchowa Drzewa.

Tamburyn (lub plastikowa butelka z ziarnami lub piaskiem)

Rodzic gra na tamburynie, a dziecko porusza się swobodnie po pomieszczeniu. Na hasło Rodzica: Wiatr – dziecko zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.

-------------------------------------------------------------

Piątek - 19.06.2020 r. - Justyna Bajor

Pożegnania nadszedł czas – Do zobaczenia po wakacjach!

  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich pobytu w przedszkolu.
    Arkusz brystolu, mazak.
    Rodzic na środku arkusza brystolu (lub kartce) rysuje przedszkole. Dziecko opowiada Rodzicowi o tym, co mu się najbardziej podobało w przedszkolu, co zapamiętało najbardziej, czego się nauczyło itp. Rodzic zapisuje na brystolu wypowiedzi dzieci.
  • Wspólne śpiewanie piosenki Niech żyją wakacje!

Kliknij obrazek, aby posłuchać piosenki

 

-------------------------------------------------------------------------

Czwartek - 18.06.2020 r. - Justyna Bajor

Pożegnania nadszedł czas – Wakacyjne podróże

  • Zabawa językowa Co lata, pływa...?
    Zabawki lub obrazki: samolot, samochód, pociąg.
    Rodzic prezentuje kolejne zabawki (obrazki). Zadaniem dziecka jest dopowiedzenie, co robi dany pojazd (np. pociąg – jedzie). Rodzic może zapytać, co jeszcze jeździ, pływa, lata...
  • Zabawa pantomimiczna Czym jadę w podróż?
    Rodzic naśladuje wybrany pojazd za pomocą mimiki, ruchów ciała, odgłosów itp. Dziecko odgaduje, co to za pojazd. Następnie można zamienić się rolami.
  • Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.

Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka.

Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Rodzic daje dziecku deskę, plastikowy nóż. Na tackach kładzie obrane owoce. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miseczek. Rodzic wysypuje owoce z miseczki do salaterki i je miesza.

  • Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku.
    Sałatka z poprzedniego zadania.
    Dziecko myją ręce, siada przy stole i mówi, z jakich owoców wykonało sałatkę. Rodzic mówi: Smacznego! Dziecko odpowiada: Dziękuję! Potem dziecko może dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło mu trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.

-------------------------------------------------------------------------

Środa - 17.06.2020 r. - Justyna Bajor

Pożegnania nadszedł czas – Bezpiecznie nad wodą

  • Zabawa bieżna – Wejście do portu.
    Zabawa rodzinna. Dwie osoby trzymają się za ręce, jedno jest statkiem – stoi w środku. Na sygnał Rodzica: Statki wypływają na morze, dzieci podnoszą ręce (otwierają port). Dziecko, które jest statkiem, wypływa na morze – porusza się swobodnie. Na hasło Rodzica: Statki, do portu, dzieci wracają do swojej pary.
  • Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.

Aby obejrzeć film dotyczący bezpieczeństwa dzieci nad morzem, kliknij w obrazek:

 

Rodzic prosi dziecko, aby powiedziało, jak należy zachowywać się nad wodą. Dziecko odpowiada na pytanie:

Czego nie wolno robić nad wodą?

Na jakich plażach możemy się bezpiecznie kąpać?

Kto to jest ratownik?

Co oznacza czerwona flaga?

  • Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.
    Dziecko powtarza za Rodzicem popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Naśladuje gesty Rodzica bez hałasowania i głośnych rozmów.

 

Dziecko

Wciągają żagle na maszt –
wyglądają lądu z bocianiego gniazda
szorują pokład –

 

przekładają dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,

przykładają dłoń do czoła i rozglądają się,

wykonują rękami ruchy posuwiste po podłodze.
itp.

 

  • Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach?
    Rodzic prosi, aby dziecko powiedziało, co powinno zrobić, gdy się zgubi na wakacjach. Sprawdza, czy dziecko wie, jak się nazywa, w jakiej miejscowości mieszka. Tłumaczy, co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.

 

-------------------------------------------------------------------------

Wtorek - 16.06.2020 r. - Justyna Bajor

Pożegnania nadszedł czas – Kolorowe żaglówki

  • Zabawa graficzna Fale morskie.
    Tacki z piaskiem lub zabawa w pisakownicy
    Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.
  • Kolorowanka Żaglówka.
    Dla dziecka: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę, kredki.


Dziecko koloruje rysunek żaglówki według własnego pomysłu.

  • Rozmowa na temat przyjaźni zawartych w przedszkolu.
    Rodzic prosi dziecko, by odpowiedziało na pytanie: Z kim popłynąłbyś żaglówką w wakacyjny rejs? lub Kogo z grupy zabrałbyś w wakacyjny rejs żaglówką?
  • Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej? Kartki papieru.

Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie w parze z rodzicem ustawia żaglówki na krawędzi stolika i razem z Rodzicem (lub rodzeństwem) mocno dmuchają. Wygrywają osoby, których żaglówki popłyną jak najdalej.

-------------------------------------------------------------------------

Poniedziałek - 15.06.2020 r. - Justyna Bajor

Pożegnania nadszedł czas - Ahoj, przygodo!

  • Zabawa na powitanie Ahoj, przygodo!
    Rodzic zaprasza dziecko na morską wyprawę. Wita się z członkiem swojej załogi marynarskim zawołaniem: Ahoj! Dziecko powtarza: Ahoj, przygodo! i przybija z Rodzicowi żółwika.
  • Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.
    Dziecko powtarza za Rodzicem popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Naśladuje gesty Rodzica bez hałasowania i głośnych rozmów.

 

Dziecko

Wciągają żagle na maszt –
wyglądają lądu z bocianiego gniazda
szorują pokład –

 

przekłada dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,

przykłada dłoń do czoła i rozgląda się,

wykonuje rękami ruchy posuwiste po podłodze.
itp.

  • Wysłuchanie piosenki Niech żyją wakacje!. Wspólne śpiewanie znanej piosenki, połączone z oglądaniem filmiku.

Kliknij obrazek, aby posłuchać piosenki

  • Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
    Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne wycięte z papieru, niebieska kartka papieru dla dziecka.
    Rodzic rozkłada na stolikach figury geometryczne wycięte z papieru. Dziecko określa ich kolor i wielkoś

Strona   1 | 2 |

Wybranie galerii nie powiodło się!
Nieznana kolumna 'Id_grupy' w where clause