I. Akty prawne
1. ustawa Karta Nauczyciela
2. Prawo oświatowe
3. Ustawa o systemie oświaty
II. Dokumenty przedszkola
1. Koncepcja pracy przedszkola 2020-24
2. Plan nadzoru pedagogicznego
3. Roczny plan pracy przedszkola
W roku szkolnym 2022/2023 Minister Edukacji i Nauki ustalił następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa:
- Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, m.in. przez umożliwienie uczenia się języka łacińskiego już od szkoły podstawowej.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej.
- Wspomaganie kształcenia w szkołach ponadpodstawowych w związku z nową formułą egzaminu maturalnego od roku 2023.
- Doskonalenie systemu kształcenia zawodowego we współpracy z pracodawcami – wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030.
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów, w szczególności z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
III. REGULAMINY OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU
- REGULAMIN ORGANIZACYJNY
- REGULAMIN PRACY
- REGULAMIN PRZEDSZKOLA
- REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
- REGULAMIN RADY RODZICÓW
- REGULAMIN DOFINANSOWANIA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
- REGULAMIN POMOCY ZDROWOTNEJ
- REGULAMIN ORGANIZACJI WYCIECZEK
- REGULAMIN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
- REGULAMIN WYNAGRADZANIA
- REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCEJ DOKUMENTACJI
- REGULAMIN FUNDUSZU SOCJALNEGO
- REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
- POMOC PSYCHOLOGICZNO PEDAGOGICZNA PREZENTACJA
- REGULAMIN PRACY ZDALNEJ
IV.PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU:
- PROCEDURA ZWALCZANIA WSZAWICY
- PROCEDURA -DZIECKO PRZEWLEKLE CHORE W PRZEDSZKOLU
- PROCEDURA DOSTOSOWANIA MEBLI PRZEDSZKOLNYCH DO WYSOKOŚCI DZIECI
- PROCEDURA MONITOROWANIA REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
- PROCEDURA "NIEBIESKA KARTA"
- PROCEDURA OBSERWACJI ZAJĘĆ
- PROCEDURA PODEJRZENIA ZATRUCIA
- PROCEDURA POSTEPOWANIA-OBJAWY CHOROBY
- PROCEDURA PROWADZENIA DIAGNOZY DZIECKA
- PROCEDURA PUBLIKOWANIA INFORMACJI W INTERNECIE
- PROCEDURA ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA
- PROCEDURA POSTĘPOWANIA NAUCZYCIELA Z DZIECKIEM SPRAWIAJACYM TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE
- PROCEDURA KONTAKTÓW Z RODZICAMI
- PROCEDURA EWALUACJI
- PROCEDURA UŻYTKOWANIA I ZABEZPIECZANIA SPRZĘTU, MEBLI
- PROCEDURA PRZY WYPADKU
- PROCEDURA –PLAC ZABAW
- PROCEDURA DOPUSZCZENIA DO REALIZACJI PROGRAMU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
- PROCEDURA PRZEPROWADZANIA KONTROLI DOKUMENTACJI
Dokumenty do pobrania:
V. PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW W ROKU SZK. 2022/23
1.Podstawa programowa wychowania przedszkolnego.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego 2017(proszę kliknąć)
2. Program uzupełniający" Kocham przedszkole" WSiP
3. Program nauki jezyka angielskiego w przedszkolu.
4. Program nauki religii w przedszkolu.
5.Program edukacyjny ,,Mamo,Tato-co Wy na to''
Nowy program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców i opiekunów powstał z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Głównym celem programu jest zwrócenie uwagi rodziców dzieci 5-6 letnich na specyfikę ich rozwoju, istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają, ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości i kryzysy.
Cele szczegółowe programu to:
- podniesienie poziomu wiedzy rodziców i opiekunów na temat wybranych elementów rozwoju emocjonalnego, psychicznego i społecznego dzieci 5-6 letnich.
- uwrażliwienie rodziców na ich kluczową rolę w rozwoju własnego dziecka.
- ukształtowanie prawidłowych nawyków i umiejętności prozdrowotnych wśród dzieci 5-6 letnich, ich rodziców i opiekunów.
- uświadomienie rodzicom i opiekunom ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci.
- przekonanie rodziców i opiekunów o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych w domu i w środowisku przedszkolnym, które służą poprawie i umacnianiu właściwych zachowań sprzyjających zdrowiu fizycznemu, psychicznemu i społecznemu.
- zachęcenie do wspólnego spędzenia czasu rodziców/opiekunów z dziećmi w trakcie rozwiązywania zadań.
Pomocą w do realizacji programu będzie broszurka dla dzieci oraz rodziców opracowana przez pracowników Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia WSSE w Poznaniu we współpracy z dr n. hum. Ewą Kacperek – Golimowską. Broszurka zawiera cenne informacje jak „żyć pod jednym dachem z przedszkolakiem” oraz zadania dla dzieci. W materiale przedstawiono również wybrane elementy zdrowego stylu życia.
Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – 5 i 6 letnie, rodzice, opiekunowie i nauczyciele.
Założenia programu:
Ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego.
- Program ten jest adresowany do dzieci przedszkolnych, z udziałem rodziców i opiekunów.
- Stanowi on pierwsze ogniwo w cyklu programów antytytoniowych.
- Program ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach, gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.
- Program może być rozszerzony na środowisko lokalne
Cele główne programu:
- Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy.
- Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub gdy dorośli palą przy nich tytoń.
Cele szczegółowe programu:
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów.
- Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów „wydobycie” dymu papierosowego.
- Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego.
- Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów
- Zwiększenia wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażane na dym.
Zatwierdzono do pracy dydaktyczno -wychowawczo-opiekuńczej na rok szk. 2022/23