Publiczne
Przedszkole nr 2
w Złotowie
ul. 8 Marca 18, 77-400 Złotów
tel. 730 018 008
e-mail: p2@przedszkola-zlotow.pl
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
kontakt: p2@przedszkola-zlotow.pl
13 i 14.04.2021 r. Witam serdecznie!
Dziś kolejne zabawy językowe !
Zaczynamy dzisiaj od gimnastyki buzi :
Ćwiczenie „buziaczki - śmieszaczki”
Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie /rodzic-dziecko/ i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy.
A teraz ciag dalszy: Ćwiczenia buzi i języka
https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg
Kolejna zabawa to:
Zabawa z dźwiękiem : https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ
ostatnie zadanie dzisiaj to:
Ćwiczenie „wesoły dźwig”
Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych kulek zbożowych. Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.
Pamiętaj !!! powtarzaj zabawy codziennie. Możesz wykonywać zabawy z poprzednich zajęć, miłej zabawy.
Mam nadzieję, że cwiczenia się podobały, do zobaczenia w przedszkolu. logopeda Jola Kurowska
.................................................................................................................................................................................................................
06. i 07 kwietnia 2021 r.Jolanta Kurowska
Dzień Dobry, po wypoczynku świątecznym zapraszam do wykonania kilku ćwiczeń logopedycznych.
Usiądź prosto pzred lusterem. Zaproś do zabawy Rodziców
i Rodzeństwo.
Ćwiczenia wydłużające fazę wydechową
Jeśli udało Ci się wykonać ćwiczenia zasługujesz na pochwałę
poproś mamę- wydrukuj karty. Baw się nimi i naśladuj zwierzęta - miłej zabawy
......................................................................................................................................................
30 i 31 marca 2021 -terapia logopedyczna Jolanta Kurowska
Dzień dobry, zapraszam dzieci na zabawy logopedyczne.
Przygotuj: słomkę, paluszek bez soli, zrób kuleczki z papieru, przygotuj brami /pojemniki po jogurtach lub ułóż bramki z klocków.
1. Za pomocą słomki wdmuchaj kuleczki do bramek. Obrazek jest poglądowy. Większa frajda będzie z własnoręcznie wykonanymi kuleczkami i bramkami z klocków.
źródło :https://pl.pinterest.com/pin/95771929556798076
2.Wykonaj ćwiczenia tak jak na obrazku
źródło: https://pl.pinterest.com/pin/4733002420929751773
3. Wydrukuj obrazek, pokoloruj i potnij. Potem wykonaj zadania.
źródło: domlogo.pl
4. Zagraj w wielkanocne memory -gra online
https://www.logopestka.pl/tag/wielkanoc/
Miłej zabawy -jeśli możesz zrób zdjęcie i wyślij na mój telefon. Pozdarwiam
17 i 18.11.2020 r. Jolanta Kurowska
Propozycje zabawy logopedycznej dla dzieci -
" Chory krasnoludek" - zabawa fabularyzowana
Krasnalek był chory i leżał w łóżeczku i przyszedł pan doktor
- Jak się masz krasnalku?
Krasnalek kaprysi, ziewa, nie chce jeść, nie chce pić. Chyba się przeziębił:
- Ziewa szeroko z opuszczoną nisko dolną szczęką: aaaaaaaaaa
- Nie chce jeść i bardzo chudnie: wciąganie policzków
- Kaszle: z wysuniętym na zewnątrz językiem
- Chętnie ssie smoczek: naśladowanie odruchu ssania
- Bardzo marudzi: mmmm (murmurando)
Wzywamy pogotowie, pogotowie jedzie: eo, eo, au, au, ay, ay, iu, iu,yu, yu
Pan doktor zaleca:
- Płukanie gardełka (gulgotanie)
- Połykanie pastylek (naśladowanie połykania)
- Oglądanie gardła w lusterku (podczas wymawiania samogłosek)
Krasnalek zmęczony zabiegami ziewa (szeroko), ziewa i usypia:
- Chrapie (na wdechu)
- Chrapie (na wydechu)
Budzi się . Będzie brał inhalacje:
- Zaciska na przemian dziurki nosa (w tym czasie oddycha wolną dziurką)
- Wdycha powietrze nosem - wydycha ustami.
Krasnalek czuje się już lepiej- sprawdza czy gardło go jeszcze boli
Trzyma ręką gardło i wymawia sylaby (przy szeroko otwartych ustach):
ga go ge gu gy ka ko ke ku ky oko eke uku aku ago ego ugu ogo ga go ge gu gy
Zdrowy krasnoludek ma apetyt, zamyka usta i żuje coś smacznego (naśladowanie żucia).Po posiłku krasnal dostał czkawki:
Ap-ap, op-op, up-up, ep-ep, yp-yp, ip-ip.
Kiedy czkawka minęła postanowił pobawić się kolorowymi skrawkami papieru, które zdmuchiwał z blatu stołu. Papierki frunęły daleko, bo krasnal dmuchając na nie mówił: pa, po, pe, pi, pu, py (moment zwarcia przy p przedłużyć). Kiedy buzia mu się zmęczyła postanowił dmuchać na papierki przez nos.
W BIEŻĄCYM ROKU SZKOLNYM ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE PROWADZĄ:
MGR ANNA ZAMCZYK, MGR JOLANTA KUROWSKA
Program terapii logopedycznej z dziećmi przedszkolnymi-Jolanta Kurowska
Zajęcia logopedyczne w przedszkolu
Drodzy Rodzice!!! Zajęcia logopedyczne w przedszkolu odbywają się we wtorki i środy
Na zajęcia uczęszczają dzieci potrzebujące zajęć korekty mowy, zgłoszone przez Rodziców.
W bieżacym roku dzieci prosimy nie wyposażać dzieci w zeszyty. Na zajęciach dzieci wykonują ćwiczenia logopedyczne bez użycia własnych przyborów z zachowaniem reżimu sanitarnego.
Przed przystąpieniem do realizacji zajęcia logopedycznego dzieci myją ręce.
Z poważaniem logopeda Jolanta Kurowska Złotów, dn. 16.09.2020 r.
Ćwiczenia dla dzieci do codziennej realizacji w domu z Rodzicami
24.10.2020 r. Jolanta Kurowska
Proszę utrwalać z dziećmi ćwiczenia wprowadzone na zajęciach logopedycznych, ćwiczymy codziennie przez 5 minut, podczas zabawy, spaceru lub kąpieli:
a) Wsunąć czubek języka między zęby i przygryźć go, następnie wykonać masaż spodniej jego części w kierunku ku górze.
b) Podwinąć szeroko ułożony język do góry i oprzeć spodnią część czubka języka o wewnętrzną stronę górnych zębów,
c) Unieść szeroki, rozluźniony język za górne zęby
d) Cofnąć język do dziąseł,
e) Klaskać językiem z góry do dołu,
f) Liczenie ząbków czubkiem języka,
g) Ćwiczenia ze słomką – układanie obrazków przy pomocy słomki, nakładanie kropek na biedronkę itp.
Ćwiczenia przygotowujące do realizacji głosek s-z-c-dz.
Ćwiczenia języka: język szeroki i wąski; ułożenie języka za dolnymi zębami; cofanie języka w głąb jamy ustnej; liczenie dolnych zębów czubkiem języka po wewnętrznej stronie; oblizywanie językiem wewnętrznej powierzchni dolnych zębów; dotykanie czubkiem języka wewnętrznej powierzchni dolnych siekaczy z równoczesnym wybrzmiewaniem głoski „e”; zlizywanie czubkiem języka dżemu lub masła czekoladowego z dolnych dziąseł; „wymiatanie śmieci” – energiczne wyrzucanie czubka języka zza dolnych zębów
Ćwiczenia oddechowe:/te ćwiczenia sa trudne do wykonania w grupie przedszkolnej w okresie pandemii-proszę je realizowac w domu/ dmuchanie na chorągiewki i wiatraczki;„tańczący płomyczek” – dmuchanie na płomień świecy w odległości niepozwalającej zdmuchnąć płomyka, lecz wyginać go; dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą; zawody „kto dmuchnie dalej” – zdmuchiwanie kulek waty z ręki; wydmuchiwanie baniek mydlanych; dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone na nitkach o różnej długości ponad głową ćwiczącego; balonów, zabawek i piłek;„wyścigi samochodowe” – dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie narysowanej na podłodze; „mecz piłkarski” – przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej na przeciwko; „gotowanie wody” – dmuchanie przez rurkę do wody, aby tworzyły się pęcherzyki powietrza;
Ćwiczenia warg: rozchylanie warg jak w uśmiechu – wargi płaskie, przylegają do zębów (zęby widoczne);rozciąganie warg do uśmiechu i wymawianie głoski „i”; naprzemienny uśmiech z pokazywaniem zębów, a następnie zasłanianiem ich wargami; układanie ust do uśmiechu i powrót do pozycji neutralnej; gimnastyka warg i języka (wysuwanie języka do przodu, uśmiechanie się); wydawanie odgłosów z rozciągniętymi kącikami ust: kozy – me, me, barana – be, be, kurczątka – pi, pi, śmiechu – hi, hi; pokazywanie szerokiego uśmiechu, a następnie ściąganie ust, jak przy głosce „u”.
ćwiczenia przygotowujące do realizacji glosek sz-ż-cz-dż
SZ– czubek języka kierujemy za górne zęby (do górnego dziąsła), zęby zwieramy, wargi lekko wysuwamy do przodu.
Wszystkie podane poniżej ćwiczenia wkonujemy przed lustrem.
Każde z nich powtarzamy dokładnie – kilka razy dziennie:
- naśladowanie króliczka,
- wypychanie językiem policzków,
- układanie języka w kształt szpilki, rurki, łyżeczki,
- oblizywanie warg przy szeroko otwartych ustach,
- tworzenie z ust -"ryjka", wykonywanie całusków do rodziców/można odbijać całusy na kartce/
- kierowanie języka do nosa, brody, ucha prawego, lewego jak najdalej,
- unoszenie języka do górnego i dolnego dziąsła przy szeroko otwartych ustach-winda
W przypadku trudności z samodzieknym podniesieniem języka pomagamy przy pomocy palca wskazującego lub serdecznego, łyżeczki lub szpatułki układając je pod językiem na wprost złączenia górnych siekaczy. Czubek języka znajduje się u góry.
Ćwiczenia przygotowujące do realizacji głoski R
- ćwiczenia języka : język wąski, szeroki, unoszeni za górne zęby, cofanie języka wzdłuż podniebienia, klaskanie, mlaskanie,
- wysuwanie i wsuwanie języka przez zęby
- klaskanie językiem – czubkiem,
- ssanie cukierka – czubkiem języka,
- układanie języka w kształt szpilki, rurki, łyżeczki,
- unoszenie szerokiego języka na górne zęby
- masowanie czubka języka szczoteczką do mycia zębów,
- masaż języka przez wsuwanie go między lekko rozwarte
ttt ttt ttt ttt ddd ddd ddd ddd
td td td td tdn tdn tdn tdn
te du te du te du te du te de te de te de te de te do te do te do te do
ttra ttro ttre ttru ttry ttra ttro ttre ttru ttry
ddra ddro ddre ddru ddry ddra ddro ddre ddru ddry
Tra tro tru tre try Tra tro tru tre try
Dra dro dru dre dry Dra dro dru dre dry