Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział VII - Biedronki

   Oddział VII - Biedronki 

     

biedronka

Witamy dzieci i rodziców na stronie internetowej naszego przedszkola.

Bardzo cieszymy się, że możemy, przynajmniej wirtualnie, spotykać się, bawić i uczyć.

W zakładce „e-dziecko – zabawy popołudniowe” zamieszczać będziemy propozycje

rozmaitych zabaw.

Mamy nadzieję, że przyniosą one duuużo radości dzieciom i rodzicom Laughing

 

 

 

Poniedziałek – 25.05.2020

Temat dnia - “Mama czarodziejka”

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 45.

Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.

 

2. Puzzle interaktywne – Rodzina

https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8/presentation-puzzle-interaktywne-

rodzina?fbclid=IwAR3I-UF0nAUJDho9a1ktI4LLqCj6hOorpoYqYfdEQhhUlwmegWpwsUuff2g

 

 

3. Jaka jest Wasza rodzina?

Postarajcie się o niej opowiedzieć. Pomogę Wam (ale tylko troszkę) kilkoma pytaniami:

    Jak mają na imię członkowie Waszej rodziny?

    Jak mają na imię rodzice mamy, rodzice taty?

    Kim jest dla Was siostra/brat mamy?

    Kim jest dla Was siostra/brat taty?

    Kim są pradziadkowie?

    Dlaczego kochasz swoją rodzinę?


4. Połącz rodzinę z domem

 

5. Posłuchajcie piosenki "Moja wesoła rodzina".

A może nauczcie tej piosenki waszych rodziców  

             i na rodzinnych spotkaniach będziecie mogli ją razem zaśpiewać?

https://youtu.be/9CAEhPUDlA4

 

Pozdrawiam Was, Biedronki - pani Danka Smile

---------------------------------------------

Czwartek – 21.05.2020

Temat dnia - „Jestem aktorem”

 

1. Echo rytmiczne.

Rodzic recytuje tekst A w oparciu o jeden wzór rytmiczny,

dziecko recytuje tekst B w rytmie zaproponowanym przez rodzica:

Tekst A              Tekst B

Co tu się dzieje?        To przedstawienie.

A o kim będzie?          Dziś o Irenie.

Kim jest Irena?         To jest księżniczka.

Gdzie ją znajdziemy?        Tam, gdzie Wieliczka.

W kopalni soli?           Co też pan plecie.

Tam ją znajdziemy?        Nie, nie znajdziecie.

 

2. Karta pracy, cz. 4, s. 38.

Przeczytaj zdania. Pokoloruj ramki wokół zdań.

Te, które dotyczą dziewczynki koloruj na różowo, a te, które dotyczą chłopca – na niebiesko.

 

3. „Gdybym był aktorem” – zabawa twórcza.

Dziecko kończy wypowiedziane przez rodzica zdanie mówiąc,

jaką rolę chciałoby zagrać i jaka jest grana przez nie postać.

 

4. Spróbuj rozszyfrować wyrazy:



5. Obejrzyj filmik - TYGRYS W TEATRZE LALEK

Zapraszam na wirtualny spacer po Opolskim Teatrze Lalki i Aktora.

Na wycieczkę, podczas której zajrzycie za teatralne kulisy

https://www.youtube.com/watch?v=bH1EgX2CXi8

 

Życzę miłego dnia, Biedronki - pani Danka Smile

----------------------------------------------------------------------------------

      Poniedziałek – 18.05.2020

    Temat dnia - “Poznajemy pracę aktora”


 1. Rodzicu, przypomnij proszę dziecku, znaczenia słów: aktor, spektakl, kostium, kulisy, rekwizyty, scena, pantomima

2. Rodzaje teatrów

 

 

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 35.

Co oznaczają miny dzieci? Pokaż każdą minę. Rysuj po śladach.

 

4. Teatr – karta pracy

 

 

5. „Co słyszysz na końcu słowa?” – zabawa słowna

Rodzic rozpoczyna zabawę podając dowolne słowo.

Dziecko określa jaka głoska jest na końcu słowa

i podaje słowo rozpoczynające się na taką samą głoskę.


6. Teatr w domu

Miejsce pełne wyobraźni, kreatywnej energii, zabawy w odgrywanie ról - teatr. Domowe

przedstawienie nietrudno stworzyć samemu - a organizowanie spektakli dla domowników lub

kolegów i koleżanek z przedszkola sprawia wiele radości! Przydadzą się zatem piękne pacynki.

Można je wykonać... z drewnianych sztućców, które znajdują się w niemal każdej kuchni! 


https://www.youtube.com/watch?v=oayVRQUMSX8

 

           Pozdrawiam Was, Biedronki - pani Danka Smile


------------------------------------------------------------------------------------

                             Czwartek – 14.05.2020

                                      Temat dnia - „Lubię słuchać muzyki”

 

1. „Wiatr” – zabawa logorytmiczna.

Dziecko bierze kolorowe paski bibuły, mówi tekst i naśladuje ruchy rodzica.

*Wiatr wiosenny wieje, rusza konarami – rodzic naśladuje ruszające się konary drzew

*Teraz ty poruszaj kolorowymi paskami – dziecko naśladuje ruchy rodzica

 

2. „Prawda czy fałsz”.

Dziecko ocenia czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe

podnosząc buźkę uśmiechniętą lub smutną.

- fortepian ma klawisze

- na bębenku można zagrać muzykę

- gitara ma struny

- do gry na trójkącie używamy plastikowej pałeczki

- na tamburynie można wystukiwać rytm

- dyrygent dyryguje orkiestrą

- trąbka ma struny.

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 32.

Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.

Kto to? To Stefan.

On pływa na fioletowej desce.

Jakie wysokie te fale.

On jest wesoły i lubi takie fale.

Stefan ma ładne okulary i spodenki.

 

4. Aktywne słuchanie muzyki „Marsz Radeckiego”

Naśladuj ruchy dzieci z filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0 

 

                                       Miłego dnia, Biedronki - pani Danka Smile

---------------------------------------------------------------------------------

 Środa 13.05.2020


Temat: Liczymy motyle


1. Cud narodzin motyla, oglądamy cykl rozwoju motyli, link:

https://www.youtube.com/watch?v=3HvR0aETxOA
 

 
2. Układamy puzzle, przedstawiające motyle, kto policzy ile jest motyli?

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/234874-motyl
 

 

3. Motyl wykonany za pomocą soli oraz akwareli – eksperymentujemy i rozwijamy nasz talent plastyczny,
 

Gotowy szablon motyla:
https://www.bigactivities.com/coloring/insects/butterflies/butterfly2.php
 

Instrukcja wykonania krok po kroku z nagraniem:
https://www.youtube.com/watch?v=8augNAvQseQ
  

 

 

motyl

Miłej zabawy życzy Pani Ewa :)

----------------------------------------------------------------------------------------

Wtorek – 12.05.2020r

Temat dnia: W świecie instrumentów
1. Rodzicu zapytaj dziecko:
 Czy wiesz , że instrumenty muzyczne  możemy podzielić na:  dęte, perkusyjne i strunowe .
 Wytłumacz dziecku że: nazwy te pochodzą od sposobów, w jaki wydobywają się z tych instrumentów dźwięki. 
Włącz film pt.: ”Instrumenty muzyczne (perkusyjne, dęte, strunowe)”
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

 
2. Jestem Muzykantem Konszabelantem 🎸Piosenki Dla Dzieci | HeyKids- zabawa muzyczna ilustrowana ruchem

https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=jestem+muzykantem+konszabelantem+dla+dzieci 

 3. Przyjrzyj się obrazkom  instrumentów  muzycznych
 -  określ pierwszą i ostatnią głoskę,
 -  podziel  nazwy instrumentów, na sylaby i głoski
przykład: gitara – sylaby ( gi - ta-  ra ) , głoski (g -i- t –a - r -a) .

 

 4. Śpiewające Brzdące - Trzech muzyków z kontrabasem - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=Hhs1nJDeafU

5. Jeśli to możliwe wydrukuj pracę i połącz po kropkach instrumenty muzyczne lub narysuj wybrany instrument i pokoloruj go.

  

https://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p77.jpg 

Życzę miłej zabawy i pozdrawiam Lucyna Pisula

----------------------------------------------------------------------------------------

  Poniedziałek – 11.05.2020

                                             Temat dnia - „Kto tak pięknie gra”

 

1. Utrwalenie litery f,F – pisz po śladzie, pokoloruj tubki z farbami

            

2. Rodzicu napisz, proszę, dowolne duże, drukowane litery (na kartce A4),

następnie dziecko ułoży nakrętki na narysowanych krawędziach liter

https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/03/nakretkowa-nauka-i-zabawa/

 

3. Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Zaznacz w wyrazach litery f F. Powiedz czy f to samogłoska, czy spółgłoska.

Pokoloruj litery używając odpowiedniego koloru.

 

4. Poznaj instrumenty muzyczne: strunowe, dęte, perkusyjne, elektryczne

          

 

5. Propozycje wiosennych zabaw muzycznych, do wyboru

https://panimonia.pl/2020/03/31/wiosenne-zabawy-muzyczne-dla-przedszkolakow/

                         Miłego dnia - pani Danka Smile

------------------------------------------------------------------------------

 

                                  Czwartek – 07.05.2020

                                           Temat dnia - „Czerwień i biel”


1. „Nasza ojczyzna” – słuchanie wiersza D. Kossakowskiej

Wisłą płyniemy od gór aż do morza.

Każdy podziwia nasz piękny kraj.

Piękny jest zimą, piękny jesienią

i wtedy kiedy jest maj.

Gdy polskie flagi wiszą

i dumnie w słońcu się mienią.

Polska – moja ojczyzna

Gdy wszyscy podziwiają,

biel połączoną z czerwienią.


2. Rozmowa w oparciu o wiersz

- Gdzie Wisła ma swój początek i do czego wpada?

- W jakim miesiącu wywieszane są polskie flagi?

- Jakie kolory znajdują się na polskiej fladze?


3. Oglądanie flag

Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające flagi różnych państw.

Wskazuje wśród nich flagę Polski.

 

4. Zabawa sensoryczna biało-czerwonymi barwami

- ciekawy pomysł na barwy narodowe w butelce

    

    Bawcie się dobrze, Biedronki - pani Danka Smile

-------------------------------------------------------------------------------------

                                 Środa  06.05.2020        

Temat dniaDo czego służą pieniądze  

 

1. Zabawa ruchowo naśladowcza - „Figury”

Dzieci maszerują i biegają  w różnych kierunkach. Na zapowiedź rodzica „figury” – zatrzymują się przybierając dowolną figurę.

 

2. ,,Sławni Polacy” – zapoznanie z postacią Jana Brzechwy, link:

https://www.bibliotekawszkole.pl/inne/gazetki/81/index.php

 

Jan BrzechwaJan Brzechwa

 

3. Dzieci zapoznają się z wybranym utworem Jana Brzechwy.

 

Miłego dnia- życzy Pani Ewa :)

 

----------------------------------------------------------------------------------

Wtorek  05.05.2020

                            Temat dnia: Nasza stolica

1. Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz pt.: ,,Żelazowa Wola” - Czesława Janczarskiego 

,,Żelazowa Wola”

Stary dworek – słońce zagląda do okien
Szumią cicho wierzby płaczące
Tu mieszkał pan Szopen
Kiedy był małym chłopcem
Wieczorem w parku śpiewają słowiki
I żaby w zielonej Utracie
Słuchał kiedyś mały Frycek
Tej muzyki, zbierał nuty
Teraz nut tych słuchacie
Płyną z fortepianu jakby znajome głosy
Czy to wiatr na klawiszach swawoli?
Wszystkie nuty - jak krople rosy
Krople rosy z  Żelazowej Woli

2. Zadaj dziecku pytania dotyczące treści utworu:

- O kim była mowa w wierszu?
- Czym zajmował się Fryderyk Chopin?
3. Fryderyk Chopin – zapoznaj  dziecko z postacią polskiego kompozytora

Fryderyk Franciszek Chopin
 – najwybitniejszy polski kompozytor i pianista, urodził się we wsi Żelazowa Wola w powiecie Sochaczewskim. Za dzień urodzin kompozytora rodzina i on sam uznawali dzień 1 marca 1810 roku, jednak w metryce chrztu sporządzonej w kościele parafialnym w Brochowie widnieje data 22 lutego. Rozbieżność ta do dnia dzisiejszego nie została ostatecznie rozstrzygnięta. Zmarł 17 października 1849r w Paryżu.
Od najwcześniejszych lat życia Fryderyk miał styczność z muzyką. Matka grała na fortepianie i śpiewała, ojciec towarzyszył na flecie i skrzypcach, siostra Ludwika od najmłodszych lat wykazywała talent muzyczny i uczyła się gry na fortepianie. Atmosfera domu rodzinnego była ciepła i serdeczna.
Najprawdopodobniej pierwszy kontakt z fortepianem miał Chopin we wczesnym dzieciństwie, gdy słuchał gry matki. Pierwsze samodzielne próby podejmował pod okiem Ludwiki, a w wieku lat sześciu rozpoczął regularną naukę gry u prywatnego nauczyciela muzyki, czeskiego imigranta Wojciecha Żywnego (1756–1842). Ten szybko zorientował się w niezwykłym talencie młodziutkiego ucznia i z oddaniem wprowadzał go w świat wielkich mistrzów, głównie Bacha i Mozarta, bacznie obserwując jego postępy pianistyczne i swobodę improwizacji. Niebawem pojawiły się pierwsze kompozycje dziecięce: polonezy, marsze i wariacje. Początkowo zapisywane z pomocą ojca, niemal błyskawicznie przyczyniły się do sławy autora okrzykniętego cudownym dzieckiem. W roku 1818 w „Pamiętniku Warszawskim” odnotowano: „prawdziwy geniusz muzyczny: nie tylko bowiem z łatwością największą i smakiem nadzwyczajnym wygrywa sztuki najtrudniejsze na fortepianie, ale nadto jest już kompozytorem kilku tańców i wariacji, nad którymi znawcy muzyki dziwić się nie przestają”.

1.     Fryderyk Chopin                           2. Żelazowa Wola  &nbs

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl