Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział V- Słoneczka

Oddział V- Słoneczka

 

słoneczko







 

Witam. Przesyłam link do filmiku z zabawami ruchowymi "Duży i mały skok". Pozdrawiam Ula

https://youtu.be/InxomdEHL8M

Witam. Tu ponownie Ula. Przesylam Wam filmik z torem przeszkód wykonywanym w domu. Powodzenia

https://youtu.be/3RVfgZk-VLs

 

Witam- Ula. Przesylam filmik o figurach geometrycznych. Dzieci utrwalają nazwy figur  oraz wyszukują je w swoim otoczeniu.

https://youtu.be/Lv-1s65cgJM

 

 

Witam z rana. Przesyłam Wam filmik z różnymi eksperymentami. Was Rodzice proszę o wybranie tych, które Waszym zdaniem możecie wykonac, podobają się, są ciekawe dla Waszych dzieci. Eksperymenty możecie wykorzystać (wykonywać) przez wybrany dla Was czasokres. Życzę przyjemnej, wesołej zabawy. Ula

https://youtu.be/W97JyNzzQHQ

Witam. Przesylam Wam link do filmiku nt. malowania kwiatow przy uzyciu widelca. Wprawdzie nie jest on w języku polskim ale oglądając go dacie radę. Życze spokoju i zdrowia. Ula

https://youtu.be/YseOZpS_ZAc

Witam. Dzisiaj przesylam Wam prostą zabawę muzuczną w języku angielskim, dgyż nasze dzieci uczą się jego.Jest ona łatwa i wpadająca "w ucho". Wczesniejsze wyslane do Was filmiki można powtarzać, wybierać fragmenty (np. eksperymenty) w innych dniach tygodnia. Życzę wesołej zabawy oraz spokoju i wytrwalości. Ula

https://youtu.be/SrHBHfkJEbc

 

Witam 6.04. Przesylam Wam filmik z zabawa dydaktyczną, utrwalająca dodawanie na konkretach. Zamiast rybek mozna przygotować wyciete pisanki, kurczaczki, guziki, pompony lub inne elementy. Polecenie wykonania zadania podaje Rodzic lub ktoś z rodzeństwa. Przypominam zadania na utrwalenie dodawania dajemy na miarę możliwości dziecka. Życzę miłej zabawy. Ula

https://youtu.be/SnX4vT9Yih8

 

Witam w piękny sloneczny dzien 7.04. Dzisiaj przesylam Wam parę filmików związanych z ozdobami wielkanocnymi wykonanych z różnych rzeczy ( recykling, talerzyki papierowe). Zdrowka i miłej rozrywki. Ula

https://youtu.be/UzzDk9l4uqA

https://youtu.be/N9xNvbH7vbc

https://youtu.be/y4rsKGlPXYM

 

Witam. Dzisiaj mamy znowu piekny, sloneczny dzień 8.04. Wysylam Wam 2 filmiki pt. "Jak narysować...." Chcialam wyslać dlaWaszych dzieci cwiczenia grafomotoryczne, ktore usprawniaja motorykę małą i koordynacje wzrokowo- ruchową ale nie były kłopoty ze stroną przedszkolną- meczyłam się 1h. Może innym razem. Pozdrawiam Was i trzymajcie się. Ula

https://youtu.be/x8MtFu909cs

https://youtu.be/fFvixdpdsjc

 

Witam Was Wszystkich w dniu 9.04. Jak widać zbliżamy się malymi kroczkami do świąt. Dzisiaj wysyłam Wam filmik pt. "Piramida żywienia". Zachęcie dzieci do wspólnej zabawy. 

https://youtu.be/RX6K8X612ao

 

Witam Was w Wielki Piątek. dzisiaj pragnę Wam i Waszej calej Rodzinie zlożyc najserdeczniejsze zyczenia wielkanocne w formie filmiku. Ula

https://youtu.be/9pCJGz1jOzk

 

14.04. Witam Was po swiętach. Mimo, że te swieta były inne niż wczesniejsze, ale mam nadzieję, że spedziłyście w gronie najbliższych, jak również przykicał zajączek z prezentami. Po swietach jesteście objedzeni, macie pełne brzuszki. Wysyłam wam filmik z zabawami ruchowymi przy muzyce. Życzę miłego dnia. Ula

https://youtu.be/IqezzQ5lSdk

15.4. Witam Was ciepło chociaż za oknem jest chłodno. Dzisiaj wysyłam Wam filmik z eksperymentami do wykonanaia w domu. Mam prośbę, zachowajcie ostrozność. Ula

https://youtu.be/NyOhE-uYAvQ

16.04. Witam Was serdecznie. dzisiaj przesylam Filmik Sowy Madrei Głowy dotyczący kształtów. dzieci mają utrwalić, nazywac, wyszukiwać i wskazywać figury geometryczne.Życze miłego dnia i pamiętajcie o maseczkach. Ula

https://youtu.be/btVDfZtKtdo

17.04. Dzisiaj przesylam Wam filmik z zabawą przy muzyce z wykorzystaniem 4 kubeczków (zamiast kubeczków mogą być klocki równej wielkości lub inne przedmioty). Życzę miłego dnia i weekendu. Ula

https://youtu.be/QZc8sivp5yY

20.04. Witam Was ciepło i serdecznie. Dzisiaj Wasze dzieci mogą wykonać – rysować „leniwe ósemki”. Pomoże im w tym filmik, który dołączyłam. Ćwiczenie to wspomaga integrację półkul mózgowych, koordynację wzroku, mechanizm czytania, czytania ze zrozumieniem, rozpoznawanie znaków w trakcie czytania.

https://youtu.be/TWaTtkWu81w   

     Po przećwiczeniu ręki lewej i prawej, niech dziecko ułoży na dywanie z wybranego przedmiotu (sznurek, wełna,….., skakanka)  „leniwą ósemkę” i wykona lekki bieg, marsz, skoki po jej obwodzie (najpierw do przodu, a później do tyłu. Wspomaganie rozwoju  motoryki.

https://youtu.be/74VOtx3Dc0c Po obejrzeniu drugiego filmiku, dziecko może wykonać MOTYLKA z wykorzystaniem  rolki po papierze toaletowym. Życzę miłej zabawy i ściskam Was. Ula

21.04.Witam. Dzisiaj Wasze dzieci wybiorą się w kosmos. Poznają, utrwalą  nazwy i cechy charakterystyczne planet w układzie słonecznym. Po obejrzeniu wyranego filmiku, można z dziećmi porozmawiać nt. treści filmiku.

https://youtu.be/yxVMhKt-cvI

https://youtu.be/gUGT--hs02s

  Jogowa opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos” z wykorzystaniem filmiku. https://youtu.be/DBYZXW0PqmA 

Doskonalenie koordynacji i sprawności ruchowej, rozwijanie wyobraźni, ekspresji ruchowej u dzieci. Pozdrawiam Ula.

22.04.Witam Was z rana. Dzisiaj przygotowałam dla Waszych dzieci filmiki nt. naszej planety i jej ochrony. Proszę porozmawiać z dziećmi nt. treści filmiku i wyjaśnić im niezrozumiałe pojęcia, np. SOS. https://youtu.be/1PThAnyReK4  https://youtu.be/1MZovZPTP7I

     Po obejrzeniu filmików dziecko może narysować (namalować)  na kartce A4 podzielonej na pół dwie planety Ziemi. Po lewej planetę szczęśliwą, gdzie wszystko rośnie, żyje; po prawej planetę smutną (zanieczyszczona, dymy, itp.). Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej Waszego dziecka. Miłego dnia Ula

23.04. Dzień dobry, zapowiada się piękny dzięń, warto wyjść na spacer. Dzisiaj porozmawiajcie ze swoimi dziećmi nt. segregacji śmieci, pokażcie im jak Wy to robicie w domu. Dzieci mogą obejrzeć filmiki, który Wam wysyłam, nt. segregacji śmieci i drugie ich życie, recykling.https://youtu.be/0WS8vo0iD2k  https://youtu.be/6jIaQJIaNCs

Zachęcam do spaceru , obserwacji i rozmów, nt. jak w naszym mieście dbają o środowisko (pojemniki na segregację śmieci, czyszczenie klombów, placow zieleni, itp.)

 Można z rolek po papierze toaletowym lub plastikowych butelkach zrobić ciekawe rzeczy. Pomoże Wam w tym filmik. https://youtu.be/AStAgINKgXE    https://youtu.be/Dr3od8DW1dA      Pozdrawiam Ula

24.04. Witam. Dzisiaj przesyłam Wam filmiki (do wyboru) nt. wody i jej oszczędzania. Porozmawiajcie z   dziećmi nt. treści wybranego filmu i zadajcie pytanie – Jak można oszczędzać wodę? Wdrażanie do świadomego dbania o środowisko, oszczędzania wody.https://youtu.be/Xmx2Yn5mutI    https://youtu.be/p0Nr-A7ElxQ  https://youtu.be/9672XTIwVgo    https://youtu.be/plQ8rCApNIQ

Po obejrzeniu filmiku dziecko może wyciąć (utrwalenie liczebnika 8) – „Osiem kropel deszczu” lub namalować deszcz przy użyciu pędzelka lub paluszków (do wyboru).

Zachęcam do spacerów- obserwacja przyrody wokół nas- rozmowa.

Po powrocie zachęcam do zrobienia wybranego eksperymentu – jak powstaje deszcz https://youtu.be/Nqni9zjYado  lub wędrówka wody   https://youtu.be/CjqoJpTWK44. Pomogą Wam w tym  filmiki .

 Miłej zabawy i weekendu Ula

27.04.

Syrenka – zabawa ruchowa z reakcją na sygnał dźwiękowy do piosenki Płynie Wisła.

Kiedy gra piosenka dzieci poruszają się w jej rytmie naśladując – pływanie syrenki. Kiedy muzyka milknie zastygają w bezruchu- jak pomnik warszawskiej syrenki.

Syrenka- ćwiczenia grafomotoryczne.

„Wycieczka po Warszawie”- poznanie ciekawych  miejsc z wykorzystaniem filmiku.https://youtu.be/4VepDrHH4bI      https://youtu.be/b7ZPIuqSev0     https://youtu.be/Klz_m44SJek

Rozmowa z dzieckiem, nt. co mu się najbardziej podobało?

Zabawa konstrukcyjna „Warszawa”- konstruowanie z różnych klocków, pudelek lub innych przedmiotów niektórych budowli. Dziecko może wykorzystać różne sposoby łączenia. Utrwalenie pojęć: wysoki, niski, taki sam.

28.04.

Witam Was z rana ciepło i serdecznie.

Dzisiaj Wasze pociechy wykonają zabawę „Palcem po mapie” z wykorzystaniem mapy Polski (taką jaką macie w domu).

Niech dziecko postara się poprowadzić palec wzdłuż konturów mapy; poprowadzi linię Wisły- od źródeł do ujścia (wypływa z Baraniej Góry- aby dziecko lepiej zapamiętało, niech skojarzy tą górę z baranem, który beczy- bee, bee) – nazywanie większych miast leżących nad rzeką Wisłą i ich charakterystyczne cechy: Kraków- smok wawelski; Warszawa-stolica Polski; Gdańsk- Neptun,  ; Odry- od źródeł do ujścia- wypływa od naszych sąsiadów- Czechów-skojarzenie z bajką „Rumcajs”- nazywanie większych miast leżących nad Odrą: Opole- festiwal piosenki wskazanie na mapie: gór- Tatry; morze- Bałtyk; czytanie globalne wyrazów i; Wrocław-dworzec PKP; Słubice- miasto graniczne; Szczecin- port: dzielenie na sylaby, wyróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie (GÓRY, TATRY, WISŁA, ODRA, BAŁTYK, GRANICA, RZEKA, MORZE, itp.).

      Zabawa równoważna „Rzeka Wisła”. Proszę rozłożyć skakankę lub sznurek (wstążkę) w kształcie litery „S” jak rzeka Wisła . Zadaniem dziecka będzie przejść po niej stawiając stopę za stopą.

    Można z dzieckiem porozmawia nt. naszych sąsiadów (wykorzystać można rozmowę wstępną z dzieckiem nt. naszych sąsiadów za ścianą; ( po lewej stronie mamy Niemców- Niemcy; po prawej mamy Rosjan- Rosja, Litwinów- Litwa,….., na dole, gdzie są góry Czechów- Czechy,itd.

Spacer -zachęcam do rozmów- dostosowanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych. Trzymajcie się Ula

29.04.

Witam Was ciepło mimo, że pada deszcz, który jest tak BARDZO POTRZEBNY.

Dzisiaj utrwalimy wiadomości o naszym kraju z wykorzystaniem mapy Polski. Polecam obejrzeć filmik wędrówki z mapą, gdzie utrwalicie krajobrazy Polski i nie tylko. https://youtu.be/fTAKRwHG09I ; próby czytania globalnego, analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów, ale związanych z Polską, np. MAPA, POLSKA, ZAKOPANE,…, GODŁO.  A teraz  pobawicie się.

1. „Wędrówki latawcem po Polsce” - zabawa ruchowa przy muzyce.

Poruszanie się swobodnie przy dźwiękach skocznej melodii. Na przerwę w muzyce, zatrzymujemy się i naśladujemy, to co robi się w różnych regionach Polski zgodnie z sugestią (wskazywanie na mapie: kraina jezior, góry, niziny)

  • nad jeziorem – łowienie ryb, wiosłowanie, pływanie;
  • w górach – wspinanie się;
  • na drogach nizinnych – jazda na rowerze;
  • w lesie – zbieranie jagód;
  • nad morzem, na plaży – gra w piłkę, opalanie.

Jeśli macie mapę konturową Polski możecie ją pokolorować (pomalować) uwzględniając krajobraz naszego kraju.

2. Polska i symbole narodowe - zabawa „prawda - fałsz”.

W tej zabawie potrzebne będą 2 klocki w różnych kolorach (zamiast klocków mogą być karteczki lub talerzyki zabawkowe, itp.)

Rodzic lub starsze rodzeństwo czyta zdania na temat Polski i jej symboli narodowych. Dzieci oceniają prawdziwość zdań. Jeśli zdanie jest prawdziwe podnoszą w górę zielony klocek, jeśli fałszywe - czerwony.

           Nasz kraj to Polska. P

          W godle Polski jest wrona. F
          W godle Polski jest biały orzeł. P
           Polska flaga jest biało - czerwona. P
           Symbole narodowe to flaga, godło i hymn. P

https://youtu.be/Xv7DNwMDoAM POLSKA - Moja ojczyzna cz.1 (+zadania dla dzieci)

   Godło-flaga-hymn”- zabawa ruchowa w wykorzystaniem ilustracji symboli.

Dzieci poruszają się w rytmie marszowym. Na pauzę, Rodzic (starsze rodzeństwo) podnosi (pokazuje, wskazuje) ilustracje symbolu, a zadaniem dzieci jest powiedzieć i wyklaskać jego nazwę: godło / flaga /hymn.

Spacer -zachęcam do rozmów- wzbogacanie słownictwa dzieci.

Zachęcam dzieci do wykonania dowolnej pracy plastycznej związanej z naszymi symbolami lub barwami. Pomogą Wam przesłane przeze mnie filmiki lub własna inwencja twórcza. https://youtu.be/jjMBuPt6aVY    https://youtu.be/sCEQ46zg_8A      Pozdrawiam Ula

30.04.

Witam Was serdecznie . Proszę Was  porozmawiajcie nt. naszego miasta. Można wykorzystać doświadczenie dzieci, widokówki, książeczki lub internet. Zachęcam do spaceru, rozmów i pokazania ciekawych miejsc (nazwanie ich), jak również zatrzymania się przy „planie miasta” i pokazaniu, wyjaśnieniu  treści planu. Proszę uwzględnić cechy charakterystyczne naszego miasta, np. kraina 5 jezior (nazwa i wskazanie na planie, ratusz, stare miasto, itp.).

Po spacerze proszę zachęcić dziecko do budowania miasta- zabawa dydaktyczna (utrwalenie liczebników 1-9). W mieście mają stanąć tylko budynki mające 9 pięter. Architekt (Rodzic) zmienia zdanie- w wysokich budynkach często psują się windy, budynki mają mieć 8 pięter. Po prawej stronie ma stanąć niższy budynek. Dzieci same decydują, ile pięter ma mieć dom.

Dla chętnych dzieci mam do rozwiązania krzyżówkę. Życzę miłego dnia i weekendu. Ściskam Was Ula

4.05.

Witam Was ciepło i serdecznie po długim weekendzie. Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta na farmie”-  doskonalenie umiejętności liczenia wdrażanie do używania liczebników porządkowych.

Zachęcam do obejrzenia filmiku https://youtu.be/_x4zEjSUtH4 Jeśli dziecko ma zabawki – zwierzątka, proszę niech ułoży je po kolei zaczynając od strony lewej ku prawej. Następnie nazwie i wskaże je. Zadaniem dziecka będzie powiedzenie na którym miejscu znajduje się, np. kura i między jakimi zwierzątkami ( przykład kura znajduje się na 5 miejscu; miedzy świnką, która jest na 4 miejscu i konikiem, który jest na 6 miejscu).

Spacer- dotlenienie organizmu. Zachęcam do rozmów z dzieckiem podczas spaceru.

Zabawa ortofoniczna „Odgłosy zwierząt” –  rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Pomogą Wam filmiki (do wyboru), które dołączyłam https://youtu.be/v4R2rkylrc0     https://youtu.be/v4R2rkylrc0       https://youtu.be/YHB3x2k3x30 doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów z uwzględnieniem, np. nazw zwierząt. Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy. Ula

5.05.- imieniny miesiąca

Witam Was. Dzisiaj obejrzycie filmik nt. pracy rolnika https://youtu.be/I6EGdIPn8Lg  z  wykorzystaniem zagadek. Wzbogacenie wiedzy i słownictwa nt. pracy ludzi wsi oraz kształcenie szacunku dla jego pracy, wysłuchanie treści zagadek i rozwiązywanie ich. Proszę porozmawiać z dzieckiem nt. obejrzanego filmiku edukacyjnego.

A teraz dowiecie się co dają nam zwierzęta, które hoduje rolnik. Pomoże Wam w tym filmik https://youtu.be/CpcmvJTO5G4 Spróbuje wykonać zadania- uważne słuchanie objaśnień Rodzica, utrwalenie wiadomości , zapoznanie dzieci ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, doskonalenie procesów analizy i syntezy słuchowej.

Zachęcam do spaceru- rozmowa z dzieckiem na dowolny temat lub zmian zachodzących wokół nas, np. zmiany w przyrodzie czy w naszym mieście.

Wiem, że dzieci lubią rysować. Mam propozycję- jak narysować kotka, pieska czy inne zwierzątko?,  pomogą Wam w  tym filmiki  https://youtu.be/Nrr0nNJlX7M   (świnka)     https://youtu.be/kWPbwQEuVJQ     (kotek, kurczaczek, piesek, konik czy inne zwierzę). Życzę miłego dnia. Ula

6.05.

Dzień dobry. Dzisiaj późnym popołudniem mogę zasiąść do komputera, który mi „zachorował”.

Dzisiaj Wasze dzieci wyszukają w czasopismach reklamowych, gazetach literę  K (wielką i małą) i zaznaczą ją.

 Zabawa z plasteliną „Plastelinowe K” – rozwijanie małej motoryki, utrwalenie litery. Modelowanie literki K.  Można wykorzystać metodę dobrego startu (proszę o przygotowanie dla dziecka tacki lub talerzyka z mąką lub kaszką manną). Na czym polega ta metoda pomoże Wam załączony filmik      https://youtu.be/rizFFU7TRLg    

    Zabawa rozwijająca umiejętność swobodnego wypowiadania się „Moja historia”. Dziecko siedzą wybiera obrazek (zabawkę- figurkę) przedstawiającą zwierzę z wiejskiego gospodarstwa. Dziecko ma za zadanie wymyślić historię o zwierzęciu (jak się nazywa, co zwykle robi, co lubi jeść, kto jest jego przyjacielem itp.)

    Zachęcam do spaceru, do parku- obserwacja przyrody (ptaków, roślin) i rozmowa z dzieckiem, wyszukiwanie przedmiotów, obiektów, różnych rzeczy, w których słychać głoskę K, np. szkoła, sklep, budynek, …., park.

      Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zabawek- zwierzątek, dzielenie zwierzątek na dwie grupy; jedna grupa to te, w których słychać głoskę K; druga grupa- to pozostałe zwierzątka. Można jeszcze z dzieckiem pobawić się dzieląc pierwszą grupę na trzy podgrupy; I podgrupa, w których słychać głoskę K na początku, II-w których słychać głoskę K na końcu i III- w których słychać głoskę K w środku.   Pozdrawiam Ula

7.05.

Witam Was z Rana Dzisiaj przygotowałam opowiastkę ruchową ,,Spacer kurczątek”. Dziecko udaje, że jest kurczątkiem i ilustruje ruchem słowa dorosłego.

 

W kurniku na grzędzie  leżało bardzo dużo jajek, z których miały  wykluć się niebawem małe kurczątka. (dziecko kuca skulone na podłodze i się nie rusza). Nagle jajko zaczęło się poruszać, a ich skorupka powoli pękała.(dziecko zaczyna się przeciągać, prostować ręce i nogi). Po chwili wykluł się mały kurczaczek. Ptaszek zaczął się rozglądać i trącać dzióbkiem (dziecko rozgląda się, dotykają rękami) Mama kurka zabrała kurczątko na pierwszy spacer. Kurczaczek ustawił się za nią w szeregu i wyruszył oglądać podwórko. (dziecko ustawia się za rodzicem i idzie za nim)- wyjście na spacer z dzieckiem.

      Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddychania ,,Karmimy kurki”. Na podłodze umieszczamy talerzyk i obok kuleczki papierowe oraz słomki. Dzieci swobodnie biegają, na hasło: Ziarenko dla kurczaczka przenoszą papierowe kuleczki za pomocą słomek do pustego talerzyka. Dorosły wcześniej pokazuje jak wykonać ćwiczenie z jednoczesnym zachowaniem prawidłowego toru oddychania. Przenoszenie za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.

 ,,Jajko” – masaż relaksacyjny dla mamy i dziecka.

Dziecko siedzi przed Rodzicem. Rodzic czyta wierszyk, mówiąc i pokazując, jakie ruchy  wykonuje dziecku na plecach. Zamiana ról.

   A to co? A to co?

   Jajko drogą szło. – Dzieci stukają palcami od dołu pleców ku górze.

   Napotkało „patelnię”. – Na czubku głowy robią okrężny ruch dłonią zakończony lekkim    stuknięciem.

   I udaje jajecznicę.-  Wykonują ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi. Życzę miłego dnia Ula

8.05.

Witam. Na pewno każde z Waszych dzieci ma w swoich zabawkach zwierzątka, które będą dzisiaj potrzebne. Odgadywanie zagadek słownych (wybór zagadek należy do Was) z wykorzystaniem rekwizytów. Wysłuchanie treści zagadki do końca; odgadnięcie i wskazanie rekwizytu –zabawki.

Poduszka ma cztery rogi, a ona tylko dwa.

Krowa nie ma brody, a ona ją ma.

Sierść białą ma jak brzoza, wiesz już przecież. To jest .... (KOZA)

 

Chodzi po podwórku, woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele, mieszkają w kurniku. (KOGUT)

 

Bawię się w błocie

Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

Mieszkam w chlewiku ....(ŚWINIA)

 

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce? ( OWCA)

 

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

Odpoczywam w stajni i nie jestem leń. (KOŃ)

 

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko. (KURA)

 

Zawsze blisko krowy i ogonem

miele, każdy już odgadnie,bo to przecież...(CIELE)

 

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, gę! ... (GĘŚ)

 

Tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy.

I dlatego bardzo boją się go myszy. ...(KOT)

 

Chodzi po podwórku i grzebie pazurami.

Jest to ptak domowy, nazwijcie go sami. ... (KURA)

 

Dobre ma zwyczaje– ludziom mleko daje. ...(KROWA)

 

Bywa siwy, gniady, kary, wozi ludzi i ciężary. ... (KOŃ)

 

Za kości rzucone dziękuje ogonem. ...(PIES)

 

Po podwórku sobie chodzi i kurczęta żółte wodzi. ... ( KURA)

 

Mucząc woła gospodynię

Bo to zwierze z tego słynie,

Że gdy muczy to oznacza -

Gospodynię czeka praca.

Mleko wnet do wiadra leci,

By je piły wszystkie dzieci,

Żeby każdy z Was był zdrowy

A to mleko dają ...(KROWY)

 

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. ... (KURCZĘTA)

 

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie - owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.

Ty odważnie podejdź doń,

bo to jest po prostu ... (KOŃ)

 

Żółte, puszyste piórka,

okrągłe, grube brzuszki,

oczka jak dwa paciorki

i płaskie krzywe nóżki. ...(KACZĄTKO)

„Moje zwierzątko”- wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (modelowanie z plasteliny, malowanie,…., wydzieranka, rysowanie, wykorzystanie talerzyków papierowych). Można skorzystać z filmików, które dołączam

hhttps://youtu.be/wgG647jbLuo Jak zrobić świnkę skarbonkę z plastikowej butelki?

ttps://youtu.be/JOU-Z38CaQ8 Zwierzątka z rolek po papierze toaletowym.

https://youtu.be/6IhSs1oirHM 13 POMYSŁÓW NA RYSOWANIE DLA DZIECI

Doskonali sprawność manualną poprzez wykonywanie pracy plastyczno-technicznej.

Zachęcam do spaceru- dostosowanie ubioru do pogody. Swobodne rozmowy z dzieckiem.

Zabawa z rymami ,,Dopowiedz i zrób”.

Mówimy dziecku zdanie, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko.  Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu:

•          Powiedz: prosię i podrap się po …nosie.

•          Powiedz: koń i wyciągnij do mnie …dłoń.

•          Powiedz: krowy i dotknij palcem …głowy.

•          Powiedz: króliczki i nadmij …policzki.

•          Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.

•          Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa …trzy.

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu Ula

11.05. Witam w chłodny poranek.

Dzisiaj zapraszam Was do zabawy.

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem przedmiotów, zabawek- dzielenie przedmiotów (zabawek) na dwie grupy; jedna grupa to te, w których słychać głoskę N; druga grupa- to pozostałe. Można jeszcze z dzieckiem pobawić się dzieląc pierwszą grupę na trzy podgrupy; I podgrupa, w których słychać głoskę N na początku, II-w których słychać głoskę N na końcu i III- w których słychać głoskę N w środku.  

Zabawy literką N-  dziecko wyszuka w czasopismach reklamowych, gazetach literę  N (wielką i małą) i zaznaczy ją.

        Zachęcam do spaceru, do parku- obserwacja zmian zachodzących wokół nas i rozmowa z dzieckiem, wyszukiwanie przedmiotów, obiektów, różnych  rzeczy, w których słychać głoskę N, np. noga, hulajnoga, nos, budynek, …., chodnik.

      Zabawa z plasteliną „Plastelinowe N” – rozwijanie małej motoryki, utrwalenie kształtu litery, umiejętne odwzorowywanie, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. Modelowanie literki N.  Można wykorzystać metodę dobrego startu (proszę o przygotowanie dla dziecka tacki lub talerzyka z mąką lub kaszką manną).  Pisanie palcem.

12.05.

Witam Was ciepło i serdecznie. Ula

Dzisiaj zachęcam Was do wysłuchania i obejrzenia filmiku- kołysanki dla dzieci (najpierw na leżąco z zamkniętymi oczyma).     https://youtu.be/PK3V3XtaMIU      Porozmawiajcie z dzieckiem nt. filmiku. Wzbogacenie wiadomości, wypowiadanie się na określony temat.

„Mój sen” – rysowanie kredkami na różowych chmurkach. Prawidłowa pozycja podczas rysowania oraz prawidłowe trzymanie kredki.

Spacer- dostosowanie ubioru do warunków atmosferycznych lub jazda na rowerze (hulajnodze).

Zabawa ilustracyjno-ruchowa ze śpiewem ,,Słoneczko już gasi złoty blask…”

       Słoneczko już, gasi złoty blask /dzieci stoją w kręgu i wykonują ruchy

       i gesty do tekstu np. wykonują krążenia ramionami, robią przysiad do snu itp.

      Za chwilę niebo błyśnie czarem gwiazd /stoją w małym rozkroku

       i lekko się kołyszą

Piosenkę należy zaśpiewać 2 -3 razy.

13.05.

Witam. Dzisiaj Wasze dzieci pobawią się dźwiękami. Potrzebne jest radio. Rodzic zwraca się do dziecka słowami: „słuchaj uważnie…”, następnie przekręca regulator głosu tak, że dziecko zasłania uszy broniąc się przed głośnym dźwiękiem. Wyłączając radio stwierdza: „Było głośno, bardzo głośno. Teraz jest cicho… wyłączyłam radio” Następnie Rodzic prosi dziecko o ciszę, mówiąc „Słuchaj uważnie, może coś usłysz”, delikatnie wzmacnia głos w radiu, do momentu, aż dziecko potwierdzi, że słyszy muzykę. Dziecko powtarza sytuację dotyczącą regulowania głośności.

Zabawa „Cicho – głośno” z wykorzystaniem książeczki. Dziecko chodzi ostrożnie po pokoju z książeczką na głowie, na hasło „cicho” zatrzymuje się, zdejmuje książeczkę z głowy i trzymając książeczkę jedną ręką, drugą delikatnie stukają w niego opuszkami palców, natomiast na hasło „głośno” stara się stukać jak najgłośniej.

Spacer – słuchanie odgłosów otaczających dziecko i próby nazwania ich (samochód, ptak, płacz, itp.).

„Jezioro łabędzie”- słuchanie w leżeniu na plecach z zamkniętymi oczami utworu Czajkowskiego https://youtu.be/C7Yi0CdtTc4

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem utworu  (jeśli dziecko chce może się przebrać)„Taniec łabędzi”. Dziecko naśladuje ruchem swojego ciała łabędzia, swobodna aranżacja utworu przez dziecko.

Dla chętnych dzieci proponuję zrobienie łabędzia z orgiami. Pomoże Wam w tym filmik

https://youtu.be/kpqABy3cwyY

14.05.

Witam. Dzisiaj Wasze dzieci pobawią się dźwiękami. Potrzebne jest radio. Rodzic zwraca się do dziecka słowami: „słuchaj uważnie…”, następnie przekręca regulator głosu tak, że dziecko zasłania uszy broniąc się przed głośnym dźwiękiem. Wyłączając radio stwierdza: „Było głośno, bardzo głośno. Teraz jest cicho… wyłączyłam radio” Następnie Rodzic prosi dziecko o ciszę, mówiąc „Słuchaj uważnie, może coś usłysz”, delikatnie wzmacnia głos w radiu, do momentu, aż dziecko potwierdzi, że słyszy muzykę.  Dziecko powtarza sytuację dotyczącą regulowania głośności.

Zabawa „Cicho – głośno” z wykorzystaniem książeczki. Dziecko chodzi ostrożnie po pokoju z książeczką na głowie, na hasło „cicho” zatrzymuje się, zdejmuje książeczkę z głowy i trzymając książeczkę jedną ręką, drugą delikatnie stukają w niego opuszkami palców, natomiast na hasło „głośno” stara się stukać jak najgłośniej.

Spacer – słuchanie odgłosów otaczających dziecko i próby nazwania ich (samochód, ptak, płacz, itp.).

„Jezioro łabędzie”- słuchanie w leżeniu na plecach z zamkniętymi oczami utworu Czajkowskiego https://youtu.be/C7Yi0CdtTc4

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem utworu  (jeśli dziecko chce może się przebrać)„Taniec łabędzi”. Dziecko naśladuje ruchem swojego ciała łabędzia, swobodna aranżacja utworu przez dziecko.

Dla chętnych dzieci proponuję  zrobienie łabędzia z orgiami. Pomoże Wam w tym filmik

https://youtu.be/kpqABy3cwyY

15.05. Witam Was w ciepły, słoneczny dzień

Zabawa ruchowa. Rodzic czyta wierszyk – rymowankę, a dziecko interpretuje ruchowo tekst.

Słońce wstaje, zaczyna się dzień

I moje zabawy rozpoczynają też się,

Słońce świeci przez cały dzień. A gdy zajdzie, kończy się dzień.

Wtedy właśnie zaczyna się noc.

Na niebie świeci księżyc

I gwiazdek moc.

Śpię ja, spisz i ty,

Wszyscy śpią.

Śpi też cały dom.

Noc się kończy.

Słońce wstaje- zaczyna się dzień.

Zabawa- rozwijanie zainteresowania zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie, związanymi z następstwem dnia i nocy. Dziecko- DZIEŃ (ubrany na żółto lub bluzka żółta), Rodzic na czarno- NOC

  „Dzień i noc” wg. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej. Gdy Rodzic mówi JEST DZIEŃ dziecko ze słońcem wstaje, a z księżyc- Rodzic siedzi. Rodzic opowiada wraz interpretacją ruchową ( w tle muzyka relaksacyjna): „Jest dzień, świeci słońce, płyną chmurki, śpiewają ptaszki, kończy się dzień” (dziecko siadają). A gdy Rodzic powie: JEST NOC- wstaje Rodzic i kontynuuje opowiadanie: „Jest noc, mrugają gwiazdki, płyną chmurki, huczy sowa, borsuk wychodzi na polowanie, kończy się noc, wstaje dzień” itd. Rodzic powtarza zabawę 3 razy, a następnie zachodzi zamiana ról.

Spacer- dotlenienie organizmu

„Dzień i noc”- praca plastyczna, technika dowolna Życzę zdrowia i miłego weekendu Ula

Galerie zdjęć w trakcie przygotowywania. Zapraszamy wkrótce!

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl