Strona główna
Serdecznie witamy! break

Oddział IV - Misie

Oddział IV - Misie

misie

 

 

 Witam. Przesyłam link do filmiku z zabawami ruchowymi "Duży i mały skok". Pozdrawiam U


https://youtu.be/InxomdEHL8M

Witam. Tu ponownie Ula. Przesylam Wam filmik z torem przeszkód wykonywanym w domu. Powodzenia

https://youtu.be/3RVfgZk-VLs

 

Witam- Ula. Przesylam filmik o figurach geometrycznych. Dzieci utrwalają nazwy figur  oraz wyszukują je w swoim otoczeniu.

https://youtu.be/Lv-1s65cgJM

 Witam z rana. Przesyłam Wam filmik z różnymi eksperymentami. Was Rodzice proszę o wybranie tych, które Waszym zdaniem możecie wykonac, podobają się, są ciekawe dla Waszych dzieci. Eksperymenty możecie wykorzystać (wykonywać) przez wybrany dla Was czasokres. Życzę przyjemnej, wesołej zabawy. Ula

https://youtu.be/W97JyNzzQHQ

 

Witam. Przesylam Wam link do filmiku nt. malowania kwiatow przy uzyciu widelca. Wprawdzie nie jest on w języku polskim ale oglądając go dacie radę. Życze spokoju i zdrowia. Ula

https://youtu.be/YseOZpS_ZAc

 

Witam. Dzisiaj przesylam Wam prostą zabawę muzuczną w języku angielskim, dgyż nasze dzieci uczą się jego.Jest ona łatwa i wpadająca "w ucho". Wczesniejsze wyslane do Was filmiki można powtarzać, wybierać fragmenty (np. eksperymenty) w innych dniach tygodnia. Życzę wesołej zabawy oraz spokoju i wytrwalości. Ula

https://youtu.be/SrHBHfkJEbc

Witam 6.04. Przesylam Wam filmik z zabawa dydaktyczną, utrwalająca dodawanie na konkretach. Zamiast rybek mozna przygotować wyciete pisanki, kurczaczki, guziki, pompony lub inne elementy. Polecenie wykonania zadania podaje Rodzic lub ktoś z rodzeństwa. Przypominam zadania na utrwalenie dodawania dajemy na miarę możliwości dziecka. Życzę miłej zabawy. Ula

https://youtu.be/SnX4vT9Yih8


Witam w piękny sloneczny dzien 7.04. Dzisiaj przesylam Wam parę filmików związanych z ozdobami wielkanocnymi wykonanych z różnych rzeczy ( recykling, talerzyki papierowe). Zdrowka i miłej rozrywki. Ula

https://youtu.be/UzzDk9l4uqA

https://youtu.be/N9xNvbH7vbc

https://youtu.be/y4rsKGlPXYM

 

Witam. Dzisiaj mamy znowu piekny, sloneczny dzień 8.04. Wysylam Wam 2 filmiki pt. "Jak narysować...." Chcialam wyslać dlaWaszych dzieci cwiczenia grafomotoryczne, ktore usprawniaja motorykę małą i koordynacje wzrokowo- ruchową ale nie były kłopoty ze stroną przedszkolną- meczyłam się 1h. Może innym razem. Pozdrawiam Was i trzymajcie się. Ula

https://youtu.be/x8MtFu909cs

https://youtu.be/fFvixdpdsjc

Witam Was Wszystkich w dniu 9.04. Jak widać zbliżamy się malymi kroczkami do świąt. Dzisiaj wysyłam Wam filmik pt. "Piramida żywienia". Zachęcie dzieci do wspólnej zabawy. 

https://youtu.be/RX6K8X612ao

 

Witam Was w Wielki Piątek. dzisiaj pragnę Wam i Waszej calej Rodzinie zlożyc najserdeczniejsze zyczenia wielkanocne w formie filmiku. Ula

https://youtu.be/9pCJGz1jOzk

14.04. Witam Was po swiętach. Mimo, że te swieta były inne niż wczesniejsze, ale mam nadzieję, że spedziłyście w gronie najbliższych, jak również przykicał zajączek z prezentami. Po swietach jesteście objedzeni, macie pełne brzuszki. Wysyłam wam filmik z zabawami ruchowymi przy muzyce. Życzę miłego dnia. Ula

https://youtu.be/IqezzQ5lSdk

15.4. Witam Was ciepło chociaż za oknem jest chłodno. Dzisiaj wysyłam Wam filmik z eksperymentami do wykonanaia w domu. Mam prośbę, zachowajcie ostrozność. Ula

https://youtu.be/NyOhE-uYAvQ

 

16.04. Witam Was serdecznie. dzisiaj przesylam Filmik Sowy Madrei Głowy dotyczący kształtów. dzieci mają utrwalić, nazywac, wyszukiwać i wskazywać figury geometryczne.Życze miłego dnia i pamiętajcie o maseczkach. Ula

https://youtu.be/btVDfZtKtdo

17.04. Dzisiaj przesylam Wam filmik z zabawą przy muzyce z wykorzystaniem 4 kubeczków (zamiast kubeczków mogą być klocki równej wielkości lub inne przedmioty). Życzę miłego dnia i weekendu. Ula

https://youtu.be/QZc8sivp5yY

20.04. Witam Was ciepło i serdecznie. Dzisiaj Wasze dzieci mogą wykonać – rysować „leniwe ósemki”. Pomoże im w tym filmik, który dołączyłam. Ćwiczenie to wspomaga integrację półkul mózgowych, koordynację wzroku, mechanizm czytania, czytania ze zrozumieniem, rozpoznawanie znaków w trakcie czytania.

https://youtu.be/TWaTtkWu81w   

     Po przećwiczeniu ręki lewej i prawej, niech dziecko ułoży na dywanie z wybranego przedmiotu (sznurek, wełna,….., skakanka)  „leniwą ósemkę” i wykona lekki bieg, marsz, skoki po jej obwodzie (najpierw do przodu, a później do tyłu. Wspomaganie rozwoju  motoryki.

https://youtu.be/74VOtx3Dc0c Po obejrzeniu drugiego filmiku, dziecko może wykonać MOTYLKA z wykorzystaniem  rolki po papierze toaletowym. Życzę miłej zabawy i ściskam Was. Ula

 

21.04.Witam. Dzisiaj Wasze dzieci wybiorą się w kosmos. Poznają, utrwalą  nazwy i cechy charakterystyczne planet w układzie słonecznym. Po obejrzeniu wyranego filmiku, można z dziećmi porozmawiać nt. treści filmiku.

https://youtu.be/yxVMhKt-cvI

https://youtu.be/gUGT--hs02s

  Jogowa opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos” z wykorzystaniem filmiku. https://youtu.be/DBYZXW0PqmA 

Doskonalenie koordynacji i sprawności ruchowej, rozwijanie wyobraźni, ekspresji ruchowej u dzieci. Pozdrawiam Ula.

22.04.Witam Was z rana. Dzisiaj przygotowałam dla Waszych dzieci filmiki nt. naszej planety i jej ochrony. Proszę porozmawiać z dziećmi nt. treści filmiku i wyjaśnić im niezrozumiałe pojęcia, np. SOS. https://youtu.be/1PThAnyReK4  https://youtu.be/1MZovZPTP7I

     Po obejrzeniu filmików dziecko może narysować (namalować)  na kartce A4 podzielonej na pół dwie planety Ziemi. Po lewej planetę szczęśliwą, gdzie wszystko rośnie, żyje; po prawej planetę smutną (zanieczyszczona, dymy, itp.). Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej Waszego dziecka. Miłego dnia Ula

23.04. Dzień dobry, zapowiada się piękny dzięń, warto wyjść na spacer. Dzisiaj porozmawiajcie ze swoimi dziećmi nt. segregacji śmieci, pokażcie im jak Wy to robicie w domu. Dzieci mogą obejrzeć filmiki, który Wam wysyłam, nt. segregacji śmieci i drugie ich życie, recykling.https://youtu.be/0WS8vo0iD2k  https://youtu.be/6jIaQJIaNCs

Zachęcam do spaceru , obserwacji i rozmów, nt. jak w naszym mieście dbają o środowisko (pojemniki na segregację śmieci, czyszczenie klombów, placow zieleni, itp.)

  Można z rolek po papierze toaletowym lub plastikowych butelkach zrobić ciekawe rzeczy. Pomoże Wam w tym filmik. https://youtu.be/AStAgINKgXE    https://youtu.be/Dr3od8DW1dA      Pozdrawiam Ula

 

24.04. Witam. Dzisiaj przesyłam Wam filmiki (do wyboru) nt. wody i jej oszczędzania. Porozmawiajcie z   dziećmi nt. treści wybranego filmu i zadajcie pytanie – Jak można oszczędzać wodę? Wdrażanie do świadomego dbania o środowisko, oszczędzania wody.https://youtu.be/Xmx2Yn5mutI    https://youtu.be/p0Nr-A7ElxQ  https://youtu.be/9672XTIwVgo    https://youtu.be/plQ8rCApNIQ

Po obejrzeniu filmiku dziecko może wyciąć (utrwalenie liczebnika 8) – „Osiem kropel deszczu” lub namalować deszcz przy użyciu pędzelka lub paluszków (do wyboru).

Zachęcam do spacerów- obserwacja przyrody wokół nas- rozmowa.

Po powrocie zachęcam do zrobienia wybranego eksperymentu – jak powstaje deszcz https://youtu.be/Nqni9zjYado  lub wędrówka wody   https://youtu.be/CjqoJpTWK44. Pomogą Wam w tym  filmiki .

 Miłej zabawy i weekendu Ula

27.04

Witam Was z rana ciepło i serdecznie.

Dzisiaj Wasze pociechy wykonają zabawę „Palcem po mapie” z wykorzystaniem mapy Polski (taką jaką macie w domu).

Niech dziecko postara się poprowadzić palec wzdłuż konturów mapy; poprowadzi linię Wisły- od źródeł do ujścia (wypływa z Baraniej Góry- aby dziecko lepiej zapamiętało, niech skojarzy tą górę z baranem, który beczy- bee, bee) – nazywanie większych miast leżących nad rzeką Wisłą i ich charakterystyczne cechy: Kraków- smok wawelski; Warszawa-stolica Polski; Gdańsk- Neptun,  ; Odry- od źródeł do ujścia- wypływa od naszych sąsiadów- Czechów-skojarzenie z bajką „Rumcajs”- nazywanie większych miast leżących nad Odrą: Opole- festiwal piosenki wskazanie na mapie: gór- Tatry; morze- Bałtyk; czytanie globalne wyrazów i; Wrocław-dworzec PKP; Słubice- miasto graniczne; Szczecin- port: dzielenie na sylaby, wyróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie (GÓRY, TATRY, WISŁA, ODRA, BAŁTYK, GRANICA, RZEKA, MORZE, itp.).

      Zabawa równoważna „Rzeka Wisła”. Proszę rozłożyć skakankę lub sznurek (wstążkę) w kształcie litery „S” jak rzeka Wisła . Zadaniem dziecka będzie przejść po niej stawiając stopę za stopą.

    Można z dzieckiem porozmawia nt. naszych sąsiadów (wykorzystać można rozmowę wstępną z dzieckiem nt. naszych sąsiadów za ścianą; ( po lewej stronie mamy Niemców- Niemcy; po prawej mamy Rosjan- Rosja, Litwinów- Litwa,….., na dole, gdzie są góry Czechów- Czechy,itd.

Spacer -zachęcam do rozmów- dostosowanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych.

28.04

Witam Was Kochani.

Polska i symbole narodowe - zabawa „prawda - fałsz”.

W tej zabawie potrzebne będą 2 klocki w różnych kolorach (zamiast klocków mogą być karteczki lub talerzyki zabawkowe, itp.)

Rodzic lub starsze rodzeństwo czyta zdania na temat Polski i jej symboli narodowych. Dzieci oceniają prawdziwość zdań. Jeśli zdanie jest prawdziwe podnoszą w górę zielony klocek, jeśli fałszywe - czerwony.

           Nasz kraj to Polska. P

           W godle Polski jest wrona. F

          W godle Polski jest biały orzeł. P
           Polska flaga jest biało - czerwona. P
           Symbole narodowe to flaga, godło i hymn. P

   Godło-flaga-hymn”- zabawa ruchowa w wykorzystaniem ilustracji symboli.

Dzieci poruszają się w rytm dowolnej muzyki. Na pauzę, Rodzic (starsze rodzeństwo) podnosi (pokazuje, wskazuje) ilustracje symbolu, a zadaniem dzieci jest powiedzieć i wyklaskać jego nazwę: godło / flaga /hymn.

Spacer -zachęcam do rozmów- wzbogacanie słownictwa dzieci.

Zachęcam dzieci do wykonania dowolnej pracy plastycznej związanej z naszymi symbolami lub barwami. Pomogą Wam przesłane przeze mnie filmiki lub własna inwencja twórcza.https://youtu.be/jjMBuPt6aVY   https://youtu.be/sCEQ46zg_8A Życzę miłego dnia Ula

29.04.

Witam Was ciepło mimo, że pada deszcz, który jest tak BARDZO POTRZEBNY.

Syrenka – zabawa ruchowa z reakcją na sygnał dźwiękowy do piosenki Płynie Wisła (filmik do wyboru https://youtu.be/qQWL5wtnpyo  https://youtu.be/guN8uFicdi0

Kiedy gra piosenka dzieci poruszają się w jej rytmie naśladując – pływanie syrenki. Kiedy muzyka milknie zastygają w bezruchu- jak pomnik warszawskiej syrenki.

Syrenka warszawska- wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (malowanie, rysowanie, wyklejanie, naklejanie. Kochani wybór, inwencja twórcza należy do Was.

„Wycieczka po Warszawie”- poznanie ciekawych  miejsc z wykorzystaniem filmiku. https://youtu.be/b7ZPIuqSev0 Zapoznanie z herbem Warszawy oraz charakterystycznymi dla stolicy miejscami. Rozmowa z dzieckiem, nt. co mu się najbardziej podobało? Analiza i synteza słuchowo- wzrokowa wybranych wyrazów.

Zabawa konstrukcyjna „Warszawa”- konstruowanie z różnych klocków, pudelek lub innych przedmiotów niektórych budowli. Dziecko może wykorzystać różne sposoby łączenia. Utrwalenie pojęć: wysoki, niski, taki sam.

Spacer -zachęcam do rozmów- dostosowanie ubioru do panujących warunków atmosferycznych. Pozdrawiam Ula

30.04.

Witam Was serdecznie . Proszę Was porozmawiajcie nt. naszego miasta. Można wykorzystać doświadczenie dzieci, widokówki, książeczki lub internet.

Zachęcam do spaceru, rozmów i pokazania ciekawych miejsc )nazwania ich), jak również zatrzymania się przy „planie miasta” i pokazaniu, wyjaśnieniu  treści planu. Proszę uwzględnić cechy charakterystyczne naszego miasta, np. kraina 5 jezior (nazwa i wskazanie na planie, ratusz, stare miasto, itp.).

Po spacerze proszę zachęcić dziecko do budowania miasta- zabawa dydaktyczna (utrwalenie liczebników 1-9). W mieście mają stanąć tylko budynki mające 9 pięter. Architekt (Rodzic) zmienia zdanie- w wysokich budynkach często psują się windy, budynki mają mieć 8 pięter. Po prawej stronie ma stanąć niższy budynek. Dzieci same decydują, ile pięter ma mieć dom.

Dla chętnych dzieci mam do rozwiązania krzyżówki do wyboru: wersja A lub B. Życzę miłego dnia i weekendu. Ściskam Was Ula

 

4.05.

Witam Was ciepło i serdecznie po długim weekendzie. Dzisiaj pobawimy się literką „C” . Pomoże Wam zamieszczony filmik https://youtu.be/rxPTN7gbqW8 C jak cukierki - Roześmiana Logopedia - wyraźna wymowa - Nauka to zabawa! Doskonalenie liczenia i analizy i syntezy słuchowej: na którym miejscu znajduje się literka C, dzielenie na sylaby, wyróżnianie głoski w nagłosie (na początku) i wygłosie (na końcu).

Drugi filmik pokaże Wam, jak prawidłowo pisać tę literę https://youtu.be/6vD13N8U-5I Jak napisać literkę C, c? Po obejrzeniu filmiku proszę Was o próbę ułożenia literki C z dowolnego materiału, np. koraliki, sznurek, klocki, itp.- doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz umiejętności  odwzorowywania.

Zachęcam do spaceru- rozmowa z dzieckiem na dowolny temat lub zmian zachodzących wokół nas, np. zmiany w przyrodzie czy w naszym mieście.

Ćwiczenie słuchowe usprawniające aparat mowy „Powtórz za mną”. Dziecko powtarza dźwięki za Rodzicem. Próbuje zrobić to z takim samym  natężeniem. Stara się właściwie odwzorować i kłaść nacisk na odpowiednią część, np.: Miiiiiii Piii Miii Meee Maaa Diii Deee Daaa.

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 9) – nazywanie rysunków, rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez wskazywanie i kolorowanie rysunków zgodnie z poleceniem. Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy. Ula

5.05.- imieniny miesiąca

Dzień dobry. Porozmawiajcie z dzieckiem nt. warzyw i owoców ( ich wyglądu, smaku, jakie lubią, itp.).  Zabawa z wykorzystaniem zmysłu dotyku, smaku i węchu „Co to jest?” Potrzebne będą różne owoce i warzywa. Dziecko ma zasłonięte oczy. Rodzic daje do ręki wybrany owoc (warzywo). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co trzyma w ręku- rozwijanie zmysłów.

Wiem, że dzieci nie lubią niektórych warzyw i owoców. Można skorzystać z filmiku https://youtu.be/NywqJPsUdnU , który zachęca do próbowania oraz zakładania swojej hodowli i obserwacji wzrostu roślin.

 Zachęcam i zapraszam do jarzynowej gimnastyki, a pomoże Wam w tym zamieszczony filmik https://youtu.be/oD_4YBKMKFs - doskonalenie sprawności ruchowej.

Praca plastyczna „Moje ulubione warzywa i owoce)- technika dowolna (malowanie, rysowanie, wydzieranka, wyklejanka plasteliną, itp.)

Zachęcam do spaceru i rozmów, zabaw z dzieckiem. Życzę miłego dnia Ula

6.05.

 Witam Was. Dzisiaj późnym popołudniem mogę zasiąść do komputera, który mi „zachorował”.

Wiem, że Wasze dzieci bardzo lubią ruch zachęcam więc do zabaw i ćwiczeń ze Świeżakami       https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I?list=TLPQMDUwNTIwMjAf71zVZPOyGw

Rozmowa z dzieckiem nt. sposobów dbania o zdrowie i zapobiegania chorobom na podstawie własnych doświadczeń dzieci ( prawidłowe odżywianie, dbanie o higienę własnego ciała, ruch na świeżym powietrzu, prawidłowe ubieranie się w zależności od pogody, itp.)

„Prawda czy fałsz?” – quiz podsumowujący wiedzę dziecka na temat zasad  zdrowego stylu życia

Rodzic czyta kolejno zdania . Gdy dzieci uznają, że zdanie jest prawdziwe, podnoszą ręce w górą i pokazują „słoneczka”, a gdy uznają, że zdanie jest fałszywe, uderzają dłońmi o podłogę.

Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.       PRAWDA

Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ

Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.   PRAWDA

Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem.   FAŁSZ

Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.    PRAWDA

Spacer- dostosowanie ubioru do pogody.

A teraz zachęcam Wasze dzieci do tańca kapeluszy- dżentelmenów  (dwie wersje A – na siedząco lub B- na stojąco; do wyboru)

https://youtu.be/zMOtDdObbqQ  

https://youtu.be/V_zLI0NnQQU

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 10–11) – opisywanie obrazków, wyjaśnianie, jak dzieci dbają o zdrowie. Pozdrawiam i ściskam Ula

7.05.

 Dzisiaj zachęcam Was do obejrzenia filmiku https://youtu.be/7_Y8QekljEo Gang Świeżaków 2 – Piramida Żywienia i porozmawiania z dzieckiem  nt. jego treści. Wzbogacenie wiedzy nt. zdrowego stylu życia

Zabawa ruchowa z wykorzystaniem dywanu lub stołu (zachowanie ostrożności)

Idziemy na spacerek…” – marsz wokół dywanu.

Biegniemy na spacerek” – trucht wokół dywanu

Skaczemy na spacerku” – skoki obunóż wokół dywanu

Pracz plastyczna „Piramida żywienia”- wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką, np. rysowanie, malowanie, wycinanie z czasopism reklamowych, itp.- własna inwencja twórcza.

Zachęcam do spaceru, do parku- obserwacja przyrody (ptaków, roślin) i rozmowa z dzieckiem. Do usłyszenia jutro Ula

8.05.

Witam Was w piątkowy poranek. Dzisiaj rozwiążecie zagadki z wykorzystaniem rekwizytów. A będą potrzebne: ręcznik, mydło, pasta do zębów, grzebień, szczotka, gąbka, chusteczka, szampon, szczoteczka, które należy położyć na dywanie. Rodzic czyta treść zagadki, dziecko odgaduje i bierze rekwizyt adekwatny do odgadniętej zagadki i określi jego przeznaczenie- do czego służy.

Zagadki:

1. Rozpuszczam się w wodzie, ubywa mnie co dzień.

Kto o czystość dba, ten dobrze mnie zna. (mydło)                                  

          2.Schowała się w tubie, używać ją lubię, a i mała szczoteczka

             chętnie się z nią spotka (pasta do zębów)

3.Do suchej nitki mokniesz nieraz, gdy po kąpieli ciało wycierasz. (ręcznik)                                                                

          4. Ma dużo zębów

             choć nic nie jada.

             Trzymany w ręku,

             włosy nam układa. (grzebień, szczotka)

5. Kiedy kaszlesz, kichasz w głos,

w co należy wsadzić nos?

Kolorowa, kwadratowa albo biała bywa,

w kieszeni ją nosisz często jej używasz.(chusteczka)

           6. Dziurki w niej, jak w serze.

             Żyła w morzu na dnie.

             Do wanny ją bierzesz,

             bo umie myć ładnie. (gąbka)

7. Pieni się płyn z butelki.

Zamienia się w bąbelki.

Nieraz głowę Ci zmywa.

Czy wiesz jak się nazywa? (szampon)

          8. Co to, czy już wiesz?

            Najeżona jest jak jeż.

            Lecz nikogo nie ukłuje,

            tylko zęby wyszoruje. (szczoteczka)

9. Gdy się jakiś ząbek psuje,

on go ślicznie zaplombuje.

Odwiedzaj go bez asysty,

nigdy nie bój się … . (dentysty)

Po rozwiązaniu zagadek dziecko ma wskazać, a następnie narysować przedmioty potrzebne do umycia zębów. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowe siedzenie oraz prawidłowe trzymanie przyboru.

Spacer do parku celem dotlenienia organizmu- zabawy dowolne na świeżym powietrzu.

Zachęcam do obejrzenia filmiku https://youtu.be/rTB9z-pOtmw Jak pielęgnować zęby odc 10 | Myszka w Paski | Rossmann

„Myjemy zęby”- zabawa naśladowcza

Swobodny marsz. Na hasło "myjemy zęby" dziecko  naśladuje czynności związane z myciem zębów. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Pozdrawiam Was i życzę miłego weekendu Ula

11.05. Witam w chłodny poranek

Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta na farmie”-  doskonalenie umiejętności liczenia wdrażanie do używania liczebników porządkowych.

Zachęcam do obejrzenia filmiku https://youtu.be/_x4zEjSUtH4 Jeśli dziecko ma zabawki – zwierzątka, proszę niech ułoży je po kolei zaczynając od strony lewej ku prawej. Następnie nazwie i wskaże je. Określanie za pomocą liczebników porządkowych, gdzie znajduje się dane zwierzątko. Rodzic zadaje pytanie: Kto jest 3? Kto jest 8? Która z kolei jest krówka?

Spacer- dotlenienie organizmu. Zachęcam do rozmów z dzieckiem podczas spaceru.

Zabawa ortofoniczna „Odgłosy zwierząt” –  rozpoznawanie i naśladowanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Pomogą Wam filmiki (do wyboru), które dołączyłam https://youtu.be/v4R2rkylrc0     https://youtu.be/v4R2rkylrc0       https://youtu.be/YHB3x2k3x30 doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów z uwzględnieniem, np. nazw zwierząt. 

12.05.

Praca rolnika film edukacyjny  https://youtu.be/I6EGdIPn8Lg  z  wykorzystaniem zagadek. Wzbogacenie wiedzy i słownictwa nt. pracy ludzi wsi oraz kształcenie szacunku dla jego pracy, wysłuchanie treści zagadek i rozwiązywanie ich. Proszę porozmawiać z dzieckiem nt. obejrzanego filmiku edukacyjnego.

A teraz dowiecie się co dają nam zwierzęta, które hoduje rolnik. Pomoże Wam w tym filmik https://youtu.be/CpcmvJTO5G4 Spróbuje wykonać zadania- uważne słuchanie objaśnień Rodzica, utrwalenie wiadomości , zapoznanie dzieci ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, doskonalenie procesów analizy i syntezy słuchowej.

Zachęcam do spaceru- rozmowa z dzieckiem na dowolny temat lub zmian zachodzących wokół nas, np. zmiany w przyrodzie czy w naszym mieście.

Wiem, że dzieci lubią rysować. Mam propozycję- jak narysować kotka, pieska czy inne zwierzątko?,  pomogą Wam w  tym filmiki  https://youtu.be/Nrr0nNJlX7M   (świnka)     https://youtu.be/kWPbwQEuVJQ     (kotek, kurczaczek, piesek, konik czy inne zwierzę). Życzę miłego dnia Ula

13.05.

Witam serdecznie.

Zabawy literką K-  dziecko wyszuka w czasopismach reklamowych, gazetach literę  K (wielką i małą) i zaznaczy ją.

 Zabawa z plasteliną „Plastelinowe K” – rozwijanie małej motoryki, utrwalenie kształtu litery, umiejętne odwzorowywanie, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. Modelowanie literki K.  Można wykorzystać metodę dobrego startu (proszę o przygotowanie dla dziecka tacki lub talerzyka z mąką lub kaszką manną). Na czym polega ta metoda pomoże Wam załączony filmik      https://youtu.be/rizFFU7TRLg    

    Zabawa rozwijająca umiejętność swobodnego wypowiadania się „Moja historia”. Dziecko siedzą wybiera obrazek (zabawkę- figurkę) przedstawiającą zwierzę z wiejskiego gospodarstwa. Dziecko ma za zadanie wymyślić historię o zwierzęciu (jak się nazywa, co zwykle robi, co lubi jeść, kto jest jego przyjacielem itp.)

    Zachęcam do spaceru, do parku- obserwacja przyrody (ptaków, roślin) i rozmowa z dzieckiem, wyszukiwanie przedmiotów, obiektów, różnych rzeczy, w których słychać głoskę K, np. szkoła, sklep, budynek, …., park.

      Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zabawek- zwierzątek, dzielenie zwierzątek na dwie grupy; jedna grupa to te, w których słychać głoskę K; druga grupa- to pozostałe zwierzątka. Można jeszcze z dzieckiem pobawić się dzieląc pierwszą grupę na trzy podgrupy; I podgrupa, w których słychać głoskę K na początku, II-w których słychać głoskę K na końcu i III- w których słychać głoskę K w środku.   

14.05.

Witam. Dzisiaj pobawimy się literką K-  dziecko wyszuka w czasopismach reklamowych, gazetach literę  K (wielką i małą) i zaznaczy ją.  

 Zabawa z plasteliną „Plastelinowe K” – rozwijanie małej motoryki, utrwalenie kształtu litery, umiejętne odwzorowywanie, doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. Modelowanie literki K.  Można wykorzystać metodę dobrego startu (proszę o przygotowanie dla dziecka tacki lub talerzyka z mąką lub kaszką manną). Na czym polega ta metoda pomoże Wam załączony filmik      https://youtu.be/rizFFU7TRLg    

    Zabawa rozwijająca umiejętność swobodnego wypowiadania się „Moja historia”. Dziecko siedzą wybiera obrazek (zabawkę- figurkę) przedstawiającą zwierzę z wiejskiego gospodarstwa. Dziecko ma za zadanie wymyślić historię o zwierzęciu (jak się nazywa, co zwykle robi, co lubi jeść, kto jest jego przyjacielem itp.)

    Zachęcam do spaceru, do parku- obserwacja przyrody (ptaków, roślin) i rozmowa z dzieckiem, wyszukiwanie przedmiotów, obiektów, różnych rzeczy, w których słychać głoskę K, np. szkoła, sklep, budynek, …., park.

      Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem zabawek- zwierzątek, dzielenie zwierzątek na dwie grupy; jedna grupa to te, w których słychać głoskę K; druga grupa- to pozostałe zwierzątka. Można jeszcze z dzieckiem pobawić się dzieląc pierwszą grupę na trzy podgrupy; I podgrupa, w których słychać głoskę K na początku, II-w których słychać głoskę K na końcu i III- w których słychać głoskę K w środku.   

15.05.

Witam w sloneczny, ciepły dzień. Na pewno każde z Waszych dzieci ma w swoich zabawkach zwierzątka, które będą dzisiaj potrzebne. Odgadywanie zagadek słownych (wybór zagadek należy do Was) z wykorzystaniem rekwizytów. Wysłuchanie treści zagadki do końca; odgadnięcie i wskazanie rekwizytu –zabawki.

         Poduszka ma cztery rogi, a ona tylko dwa.

         Krowa nie ma brody, a ona ją ma.

         Sierść białą ma jak brzoza, wiesz już przecież. To jest .... (KOZA)

Chodzi po podwórku, woła: „Kukuryku”,

On i jego przyjaciele, mieszkają w kurniku. (KOGUT)

         Bawię się w błocie

         Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.

         Mieszkam w chlewiku ....(ŚWINIA)

Często wołam: me, me, me.

Czy ktoś wełnę moją chce? ( OWCA)

         Ciężko pracuję na wsi cały dzień.

         Odpoczywam w stajni i nie jestem leń. (KOŃ)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,

Na śniadanie dam ci jajko. (KURA)

         Zawsze blisko krowy i ogonem

         miele, każdy już odgadnie, bo to przecież...(CIELE)

Nad rzeczułką wartką,

kto to drepce z dziatwą?

Żółte nóżki ma.

Gę, gę, gę, gę, gę! ... (GĘŚ)

          Tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy.

          I dlatego bardzo boją się go myszy. ...(KOT)

Chodzi po podwórku i grzebie pazurami.

Jest to ptak domowy, nazwijcie go sami. ... (KURA)

          Dobre ma zwyczaje– ludziom mleko daje. ...(KROWA)

Bywa siwy, gniady, kary, wozi ludzi i ciężary. ... (KOŃ)

          Za kości rzucone dziękuje ogonem. ...(PIES)

Po podwórku sobie chodzi i kurczęta żółte wodzi. ... ( KURA)

          Mucząc woła gospodynię

          Bo to zwierze z tego słynie,

          Że gdy muczy to oznacza -

         Gospodynię czeka praca.

         Mleko wnet do wiadra leci,

         By je piły wszystkie dzieci,

         Żeby każdy z Was był zdrowy

         A to mleko dają ...(KROWY)

Żółciutkie kuleczki

Za kura się toczą,

Kryją się pod skrzydła,

Kiedy wroga zoczą. ... (KURCZĘTA)

         Szybko biega, rży i parska.

         Na śniadanie - owsa garstka.

         Potem w stajni grzecznie stoi.

         Czeka, aż go ktoś napoi.

         Ty odważnie podejdź doń,

         bo to jest po prostu ... (KOŃ)

Żółte, puszyste piórka,

okrągłe, grube brzuszki,

oczka jak dwa paciorki

i płaskie krzywe nóżki. ...(KACZĄTKO)

„Moje zwierzątko”- wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (modelowanie z plasteliny, malowanie,…., wydzieranka, rysowanie, wykorzystanie talerzyków papierowych). Można skorzystać z filmików, które dołączam

hhttps://youtu.be/wgG647jbLuo Jak zrobić świnkę skarbonkę z plastikowej butelki?

ttps://youtu.be/JOU-Z38CaQ8 Zwierzątka z rolek po papierze toaletowym.

https://youtu.be/6IhSs1oirHM 13 POMYSŁÓW NA RYSOWANIE DLA DZIECI

Doskonalenie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo- ruchowej poprzez wykonywanie pracy plastyczno-technicznej.

Zachęcam do spaceru- dostosowanie ubioru do pogody. Swobodne rozmowy z dzieckiem.

Zabawa z rymami ,,Dopowiedz i zrób”.

Mówimy dziecku zdanie, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko.  Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu:

•           Powiedz: prosię i podrap się po …nosie.

•           Powiedz: koń i wyciągnij do mnie …dłoń.

•           Powiedz: krowy i dotknij palcem …głowy.

•           Powiedz: króliczki i nadmij …policzki.

•           Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.

•           Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa …trzy.

Życzę zdrowia i miłego weekendu Ula.

 

 

« Powrót

Przedszkole nr 1 w Złotowie

ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
NIP: 767-169-88-76
tel. +48 67 263 3358
E-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl