Strona główna
Serdecznie witamy! break

grupa Jeżyki

 

Państwu

KINDZE i PAWŁOWI RAKOCIŃSKIM

za podarowanie kolekcji encyklopedii Gutenberga

i puzzli dla przedszkolaków.


Pani MONICE ORMAN

za udział w akcji głośnego

CZYTANIA DZIECIOM 

 


 

Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc LISTOPAD

1. MÓJ DOM  - dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w życiu codziennym, porównywanie urządzeń z przeszłości z ich współczesnymi odpowiednikami,  zapoznanie z wyrażeniem „ postęp cywilizacyjny”; nazywanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych w domu, przestrzeganie zasad ich hodowania,  poznawanie sposobu ochrony przed atakami zwierząt, np. psa; zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną; utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.

2. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI - przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach, akceptowanie równości praw wszystkich, ocenianie zachowania – własnego i innych osób, a także różnych postaci literackich; kształtowanie umiejętności wyrażania własnych uczuć i emocji, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie; zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną; utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.

3. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO - rozumienie konieczności przestrzegania zasad higieny, zachęcanie do zdrowego stylu życia, zapoznanie z Piramidą zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej; uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które zagrażają ich zdrowiu i bezpieczeństwu; zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną i pisaną; utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb; wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości.

4. ŚWIAT SPRZED MILIONÓW LAT - poznawanie historii powstania węgla i soli kamiennej oraz ich wybranych właściwości fizycznych, zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla, budzenie zaciekawienia otaczającym światem, jego prehistorią; zapoznanie z literą l: małą i wielką, drukowaną i pisaną; utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.


Piosenka „DZIĘKUJĘ, PROSZĘ, PRZEPRASZAM”

(sł. i muz. J. Kucharczyk)


I. Każdy zna te słowa,

słowa bardzo piękne,

słowa, dzięki którym

żyje się przyjemniej.

Ref.: Dziękuję, proszę, przepraszam

–  czarodziejskie słowa trzy,

mówię je bardzo często

i często je mówisz ty.

II. Uczę brata, siostrę,

jak się zachowywać,

jak ładnie poprosić,

kiedy podziękować.

III. Kiedy przez przypadek

kogoś obrazimy,

to go zawsze grzecznie

pięknie przeprosimy.


Wiersz „KAŁUŻYŚCI”   D.Wawiłow

Już od rana na podwórzu

wśród patyków i wśród liści

przycupnęli nad kałużą

pracowici kałużyści.

Wygrzebują brud z kałuży

niech kałuża będzie czysta!

Pełne ręce ma roboty

każdy dobry kałużysta.

Rękawiczką i chusteczką

dwóch błocistów chodnik czyści.

Obrzucają się szyszkami

bardzo dzielni szyszkowiści.

Dwie kocistki pod ławeczką

cukierkami karmią kota...

Świątek, piątek czy niedziela

na podwórku wre robota!

NA SPACEREK WYCHODZIMY - UBIERANIE POĆWICZYMY!


Zdejmij kapcie - buty włóż,

potem schowaj goły brzuch.

Chwyć za kurtkę, ręce włóż,

teraz zapnij - no i już!

Szalik, czapka, rękawiczki

i już można wyjść za drzwiczki.

Kiedy wracasz z podwóreczka,

zawsze pierwsza jest kurteczka.

Rękawiczki, szalik i czapeczkę

schowaj szybko na półeczkę.

Zdejmij buty - kapcie włóż

i do sali ruszaj już!


 

 

 

Serdecznie DZIĘKUJEMY

wszystkim RODZICOM i DZIECIOM

za udział w VIII OLIMPIADZIE PRZEDSZKOLAKA

i kibicowanie naszej reprezentacji SmileSmileSmile

 

 


PODZIĘKOWANIE

dla

Pana DARIUSZA NOWAKA

za podarowanie pięknych pufów

do kącika bibliotecznego.

 

„Czasami wdzięczność,

trudno jest ubrać w słowa,

wtedy proste - DZIĘKUJEMY

- zawiera wszystko co chcemy wyrazić.”

 

Smile

 

PODZIĘKOWANIE

dla

Pana ADAMA FALBY

za wykonanie pięknego

kącika bibliotecznego.


 Smile


PODZIĘKOWANIE ZA ZBIÓRKĘ KSIĄŻEK

 

Serdecznie dziękujemy

wszystkim RODZICOM

za zaangażowanie w akcję


CZYTA MAMA, CZYTA TATA, CZYTAM JA


i pomoc w zorganizowaniu kącika bibliotecznego.


„ Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest;

nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.”


Zebrane książki i książeczki  z pewnością sprawią ogromną radość

naszym małym czytelnikom.

 

Serdecznie dziękujemy za otwarte serce, życzliwość i zaangażowanie

w życie grupy i całego przedszkola.


JEŻYKI i Grono pedagogiczne

 

Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczne

na miesiąc PAŹDZIERNIK

1. IDZIE JESIEŃ…PRZEZ OGRÓD I SAD – rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie); wyjaśnianie znaczenia słów: owoce egzotyczne, podawanie ich przedstawicieli; rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw; nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki); poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania; zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy).

2. IDZIE JESIEŃ…DO ZWIERZĄT – poznawanie sposobów przygotowania się wybranych zwierząt do zimy (gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy, odlot ptaków do ciepłych krajów); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała; rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

3. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY – określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; poznawanie etapów produkcji (chleba,  sera, wełny, papieru) z wykorzystaniem filmu, internetu; poznawanie fizycznych właściwości piasku i gliny.

4. IDZIE JESIEŃ…Z DESZCZEM - dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią; zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych; obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.); wspólne przeprowadzanie eksperymentów; wyciąganie wniosków.

Piosenka „IDZIE JESIEŃ”

1. Idzie jesień plony niesie

jesień kolorowa.

Jabłka, gruszki winogrona,

wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień – deszcz i słota,

jesień – złote liście,

jesień – dużo grzybów oczywiście.

Jesień – jarzębina,

jesień – głóg, kalina,

jesień – co nam przyniesie.

II. Idzie jesień plony niesie

jesień kolorowa.

Marchew, buraki, ziemniaki

wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień – stos orzechów,

jesień – to żołędzie,

jesień – kasztanów pełno wszędzie.

Jesień – odlot ptaków,

jesień – dookoła;

jesień, jesień nas woła.

Wiersz „JESIENNY POCIĄG”

Stoi pociąg na peronie -
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?


Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.


Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.


O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
potoczył w naszą stronę
jabłko duże i czerwone.

 

Zabawa przy piosence „KOLOROWE LISTKI”

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały, ( dzieci naśladują ruch spadających liści)
Kolorowe listki na wietrze szumiały. ( naśladują gałązki drzew poruszanych przez wiatr)

Ref. : Szu, szu, szu, szumiały wesoło
Szu, szu, szu wirowały w koło ( obracają się wokół własnej osi)

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły, (naśladują ruch spadających liści)
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. (wykonują skok)

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały, ( podskakują w miejscu)
Hop, hop, hop, wkoło wirowały. ( obracają się wokół własnej osi)


3. Kolorowe listki spadły już na trawę, (przykucają się na podłodze)
Kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają, ( naśladują zasypianie liści)
Cicho, sza, oczka zamykają.

Opowieść ruchowa „SPACEREK"

 
Jest pogoda słonko świeci idą sobie małe dzieci - Raz, dwa, trzy.
(dzieci maszerują )
A tu nagle pada deszczyk - Kap, kap, kap.
(dzieci w przysiadzie uderzają rytmicznie o podłogę)
I po liściach tak szeleści – Szur, szur, szur.
( dzieci zabierają z podłogi gazetę i szeleszczą nią )
Deszcz ustaje – słonko świeci i do parku biegną dzieci - Hyc, hyc, hyc.
(dzieci biegają na palcach machając gazetami)
Bawią dzieci się z ochotą, nagle patrzą - wszędzie błoto - Hop, hop, hop.
( dzieci kładą na podłogę gazety i przeskakują przez nie )
Jest pogoda słonko świeci do przedszkola idą dzieci.
( dzieci rytmicznie maszerują z gazetą w ręce )
Znowu deszczyk zaczął padać – parasole czas rozkładać.
( dzieci maszerują z gazetą na głowie )
Lecz parasol nie pomoże, bo wiatr silny jest na dworze.
( dzieci biegają machając gazetami )
Jest pogoda słonko świeci do przedszkola idą dzieci.
( dzieci rytmicznie maszerują z gazetą w ręce )
Popatrzyły, pomyślały trochę listków nazbierały.
( dzieci zbierają liście)

 


Konsultacje indywidualne

z Rodzicami

Dni wyznaczone na kontakty indywidualne:

     Smile2.10 2019

     Smile6.11.2019

     Smile4.12.2019

 

   godz. 15.30 – 16.30

Ze względów organizacyjnych uprzejmie proszę wcześniej umówić się na rozmowę.


Serdecznie zapraszam


DRODZY RODZICE

„ Czytanie książek

to najpiękniejsza zabawa,

jaką sobie ludzkość wymyśliła”

Wiesława Szymborska


Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych rodziców, dziadków, starsze rodzeństwo naszych przedszkolaków

« Powrót

Przedszkole nr 4 w Złotowie

ul. Królowej Jadwigi 54, 77-400 Złotów
tel. +48 67 263 2705
E-mail: p4@przedszkola-zlotow.pl