Strona główna
Serdecznie witamy! break

grupa Sówki

 

 

 


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO -WYCHOWAWCZO -

DYDAKTYCZNE

 

LISTOPAD

 

1. MOJA OJCZYZNA - zapoznanie z symbolami narodowymi, poszerzanie wiedzy na temat polskich symboli narodowych, poznanie nazw miast znajdujących się w Polsce, posługiwanie się swoim adresem wymieniając nazwę miejscowości, poznanie najpopularniejszych polskich legend, doskonalenie wiadomości o Polsce, utrwalanie definicji patriotyzmu, pobudzanie zachowań patriotycznych, poznanie sławnych Polaków. 

2. MÓJ DOMpoznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych, poznawanie zwyczajów kotów i psów, utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu, utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.


3. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI - uświadamianie dzieciom ich praw, poznawanie cech trójkąta, wprowadzenie znaków: równości, mniejszości, większości, utrwalanie poznanych praw dziecka.


4. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO - przybliżanie zjawiska przewodnictwa cieplnego, zapoznanie z Międzynarodowym Dniem Praw Dziecka, zachęcanie do zdrowego stylu życia, zachęcanie do dbania o czystość, uwrażliwianie dzieci na sytuacje, które nie sprzyjają bezpieczeństwu, zachęcanie do dbania o zęby.





 

"Co to jest Polska?"

Czesław Janczarski

- Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

 

 

"KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY..."

Władysław  Bełza

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.


— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.


— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swymi.


— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.


— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!

— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?
— Oddać życie.

 

Maluję wielki dom”- piosenka

 

1. Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

a przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref. Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk.

Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

 

2. Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.

tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref. Serduszka…

 

3. Za oknem rośnie las, pośród drzew idzie już i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref. Serduszka…

 

4. Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.

Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref. Serduszka…

 

 

 

 

 

 

 

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

WSZYSTKIM UCZESTNIKOM OLIMPIADY 

DZIĘKUJEMY ZA CHĘĆ WZIĘCIA UDZIAŁU

 ORAZ KIBICOWANIE 

 

 

 

 

Serdecznie dziękujemy

wszystkim RODZICOM

za zaangażowanie w akcję

 

CZYTA MAMA, CZYTA TATA, CZYTAM JA

 

i pomoc w zorganizowaniu kącika bibliotecznego.

 

„ Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest;

nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.”

 

Zebrane książki i książeczki  z pewnością sprawią ogromną radość

naszym małym czytelnikom. 

Serdecznie dziękujemy za otwarte serce, życzliwość
i zaangażowanie

w życie grupy i całego przedszkola.

 


 

 

Serdecznie dziękujemy

mamie Igora za podarowanie klocków oraz puzzli dla grupy.

 


 

DRODZY RODZICE

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych rodziców, dziadków, starsze rodzeństwo naszych przedszkolaków

do głośnego CZYTANIA DZIECIOM     

Termin oraz szczegóły Państwa wizyty w przedszkolu

do ustalenia z wychowawczynią grupy.

 

 

 

ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO -WYCHOWAWCZO -

DYDAKTYCZNE

 

PAŹDZIERNIK

 

1. IDZIE JESIEŃ... PRZEZ OGRÓD I SAD –  rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów, poznawanie litery – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej, wprowadzenie pojęć: spółgłoskasamogłoska, poznawanie cech kwadratu, rozpoznawanie i nazywanie warzyw, poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.

2. IDZIE JESIEŃ... DO ZWIERZĄT odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej
i pisanej, rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapasów wiewiórki, zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych, rozwijanie narządów artykulacyjnych, utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.

3. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY – odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej
i pisanej, orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby, poznawanie sposobu otrzymywania sera, poznawanie zwierząt: owcy i barana, poznawanie pochodzenia wełny, poznawanie wyrobów
z wełny, poznawanie sposobu otrzymywania papieru.

4. IDZIE JESIEŃ... Z DESZCZEM – poznawanie pogody, która jest późną jesienią, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, odkrywanie litery e – małej i wielkiej, drukowanej 
i pisanej,poznawanie cech prostokąta, utrwalanie poznanych figur, poznawanie kolorów tęczy, zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody, rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną, poznawanie zjawisk przyrodniczych, poznawanie procesu obiegu wody
w przyrodzie.

 

  

PIOSENKA MIESIĄCA

,,Kolorowe listki,,

 ( sł.- D. Jagiełło, muz.- K. Jagiełło)   

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

 

,,Idzie jesień poprzez świat,,

(sł. i muz. K. Gowik)

 

1.Kwitną astry kolorowe, liście lecą mi na głowę,

w polu kopią kartofelki, bo już czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.

 

2. W sadzie jabłka malowane do koszyka

skaczą same. Babie lato plącze nitki, bo juz czas!

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat.

Wrzesień w kolorowe liście wpadł! O tak!

Idzie jesień, za nią słońca złoty blask.

Witaj, witaj wśród nas, witaj w śród nas.

 

3. W lesie kwitną piękne wrzosy

Grzybki rosną w kroplach rosy.

Na wycieczkę chodzimy razem, bo już czas.

Jesień wita świat, wita nas!

 

Ref.: Idzie jesień, idzie jesień poprzez świat…


WIERSZ MIESIĄCA

,,Grzybobranie,,

(Dorota Gellner)

 

My lubimy grzybobranie.

Grzyby maja inne zdanie.

My biegniemy z koszykami,

grzyby nie chcą gadać z nami.

 

Pierwszy

Pędzi, aż się kurzy, woła:

- jestem dziś w podróży!

Żegnam Państwa!

Do widzenia!

Pocztą wyślę pozdrowienia!

 

Drugi

Zdjął kapelusz z głowy,

włożył czepek koronkowy,

w pantofelek włożył nóżkę

i udaje dobrą wróżkę.

 

Trzeci

Nagle usiadł w cieniu,

Wrzasnął: - jestem na zwolnieniu!

I do kosza wleźć nie mogę,

Bo mam właśnie w gipsie nogę!


Czwarty

Siadł przy telefonie:

Ja do babci teraz dzwonię!

Halo! Babcia?

Jak to? Nie?

Znowu mnie ktoś połączył źle!

Pewnie znowu na centrali

Dyżuruje tłum krasnali!

 

Piąty grzyb

Pokręcił głową:

- ja mam przerwę śniadaniową!

No a kiedy jem śniadanie,

To mam w nosie grzybobranie!

 

Szósty

Do nas przyszedł wreszcie:

- jak tak chcecie, to mnie nieście

Dość łażenia mam piechotą.

I do kosza wlazł z ochotą.


 

 


PLAN ZAJEĆ

Poniedziałek

1. Rozwój mowy i myślenia.

2. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

Wtorek

1. Umuzykalnianie.

2. Zajęcia plastyczno - techniczne.

3. Religia.

Środa

1. Rozwój mowy i myślenia

2. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

3. Religia.

4. Język angielski.

Czwartek

1. Pojęcia matematyczne.

2. Poznawanie przyrody.

3. Język angielski.

Piątek

1. Zajęcia plastyczne.

2. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

 

  

ROZKŁAD DNIA

6.30-8.00

schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne lub w małych grupach, praca indywidualna z dziećmi zdolnymi oraz ćwiczenia wyrównawcze, zapowiedź zadań edukacyjnych na cały dzień, ćwiczenia poranne

8.00-8.30

śniadanie, czynności higieniczne

8.30-9.30

zajęcia i zabawy- realizacja zadań z zakresu edukacji społeczno- moralnej, zdrowotnej, ruchowej, matematycznej, muzycznej, technicznej, kulturowo-estetycznej, komunikacyjnej przyrodniczej, mowy i myślenia, przygotowania do pisania i czytania zgodnie z Podstawą programową wychowania przedszkolnego

9.30-10.00

drugie śniadanie

10.00-11.30

swobodne zabawy i zabawy inicjowane przez nauczycielkę, spacery, wycieczki, zabawy na placu zabaw

11.30-12.00

czynności higieniczne, obiad

12.30-14.30

dzieci młodsze: słuchanie baśni, bajek, legend i odpoczynek poobiedni

dzieci starsze: słuchanie baśni, bajek, legend, relaks

zajęcia w małych grupach, zabawy według zainteresowań, ćwiczenia utrwalające, wspomagające, zajęcia dodatkowe, spacery, wycieczki

14.30-15.00

podwieczorek, czynności higieniczne

15.00-16.30

zabawy dowolne z wykorzystaniem gier planszowych, układanek, rysowanie, przy sprzyjającej aurze zabawy na placu zabaw


 

ZAPLANOWANE SPOTKANIA INDYWIDUALNE 
 

RODZICAMI 

 Spotkania będą odbywały się raz w miesiącu.

Uprzejmie proszę o wpisywanie się na listę znajdującą się na tablicy ogłoszeń przed salą.


CZWARTEK:

                                     19.09.2019                                   

 17.10.2019

                        13.11.2019                       

 11.12.2019

 

GODZINA

15 30 - 1630

 

 

 

 

« Powrót

Przedszkole nr 4 w Złotowie

ul. Królowej Jadwigi 54, 77-400 Złotów
tel. +48 67 263 2705
E-mail: p4@przedszkola-zlotow.pl