Strona główna
Serdecznie witamy! break

e-przedszkole zajęcia ze specjalistami-terapia logopedyczna

 

 

Kontak z nauczycielem logopedą: weronika.logopeda@wp.pl

Terapia logopedyczna indywidualna dla dzieci.


 

Polecenie:Pokoloruj, wyklej plasteliną lub pomaluj palcem.

26.03.2020r.-Czwartek 

Ćwiczenia oddechowe-rakieta

 

Zadanie  „Wiosenne kanapki” 

Przygotuj wraz z rodzicami kolorowe kanapki. Posmaruj kanapki masłem lub serkiem. Postaraj się samodzielnie pokroić warzywa, wędlinę, ser lub inne dodatki. Przygotuj stół do posiłku, rozłóż sztućce talerze, kubki.

Smacznego!

31.03.2020r.-Wtorek

Ćwiczenia logopedyczne -pionizacja języka

Ćwiczenia sportowe

Kucharz Kuba-a -pionizacja języka

Kucharz Kuba-b-pionizacja języka 2

 

02.04.2020r.-Czwartek

Ćwiczenia słuchowe

Ćwicz.1

Ćwicz.2

Ćwicz.3

Dopasowanie-Instrukcja

 

07.04.2010r. -Wtorek

-Instrukcja do zadań.

-Od najmniejszego do największego:koń 

Od najmniejszego do największego:krowa

-Od najmniejszego do największego:królik,świnka

 

-Od największego do najmniejszego:owca

-Sekwencje 1

-Znajdź różnice

09.01.2020r.-Czwartek

Polecenie: Rozetnij i dopasuj pisankę do koszyczka:

 

15.04.2020r. -Wtorek


Polecenie: Dokładnie zrób każde ćwiczenie i pokoloruj obrazki.


16.04.2020r.-Czwartek

Dzisiaj z kartami pracy bedziemy usprawniać:

-funkcje wzrokowe,

-koordynację wzrokowo-ruchową,

-ćwiczenia orientacji przestrzennej,

-ćwiczyć gloskę "h"

 

Tulipan PDF

21.04.2020r. -Wtorek 

Dzisiejsze zadania to:

1. Gimnastyka buzi i języka. Proszę, aby dzieci wykonywały ją przy lusterku.

https://www.youtube.com/watch?v=zxf6rT_3DUc&t=54s

2. Super zabawa, przy której poćwiczymy percepcję słuchową ( to zdolność do odbierania, rejestrowania i identyfikowania bodźców dźwiękowych z otoczenia). Jedna osoba z domowników puszcza odgłosy zwierząt, a reszta musi odgadnąć, które zwierzę wydaje takie dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=UFD7k0pZsJM

3. Na koniec trochę ruchowych zajęć, usprawniających motorykę dużą. Wystarczy taśma malarska i kawałek podłogi. Taśmę łatwo się odkleja i nie pozostawia śladów. Wyklejamy na podłodze różne linie, po których dziecko chodzi, biega, skacze. Proste, łamane, przerywane. Możemy stworzyć tor przeszkód.

Wrzucam podglądowy filmik z fajnymi pomysłami:

https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=265374434492431

 

                                                                  Życzę udanej zabawy!!

23.04.2020r.-Czwartek

Przygotowałam dzisiaj:

1. Ćwiczenia artykulacyjne. Materiał zawiera 3 arkusze z 24 kartami, na których przedstawiono opisane ćwiczenia buzi i języka. Można wydrukować podwójnie i zagrać z dzieckiem w grę Memo. 

2. Druga propozycja, to usprawnianie małych rączek i koordynacja oko-ręka. 

- pierwsze trzy karty (karta nr 1,2,3) to zabawa w "Zaprowadź do..." - łączymy kropki, zaprowadzając naszą postać do celu jej podróży, pokonując proste i wyboiste drogi. 

- w kolejnych kartach (auto, drzewo, słońce, ważka), staramy się jak najdokładniej połączyć kropki, aby uzyskać kontur przedmiotu. Następnie w zależności od chęci i pomysłu, kolorujemy, wyklejamy, malujemy farbami lub paluszkami, dbając o to, by nie przekroczyć wyznaczonego konturu.

(Pamiętajmy, że jeśli dziecko nie chce robić zadania - nie zmuszajmy. Spróbujmy chwilę odczekać. Szukajmy sposobu, żeby przekonać, zainteresować, ale na siłę - terapia nie ma sensu) 

Powodzenia!!!

1.Ćwiczenia artykulacyjne-Memo.

2.Karta-1,2,3.

 

 

 

 

Kropki-auto

Kropki-drzewo

Kropki-ważka

Kropki-slońce

 

28.04.2020r.-Wtorek

 Drodzy Rodzice, kolejna propozycja to "Wiosenna zabawa sensoryczna".

Ćwiczenia sensoryczne dostarczają rozmaitych bodźców do rozwoju zmysłów dziecka i poszerzają świat jego doznań.

Czego będziecie potrzebować:

- woreczek strunowy, ewentualnie taśma klejąca do zabezpieczenia zamknięcia,
- woda,
- kwiaty i listki

Wasze zadanie to:

  1. Wybierzcie się na wspólny spacer. Pozbierajcie różne kwiatki oraz małe listki. Po powrocie do domu, sprawdźcie jak nazywają się te kwiatki oraz drzewa, z których pochodzą listki.
  2. Włóżcie je do worka strunowego, nalejcie wody i szczelnie zamknijcie. Możecie dodatkowo zakleić taśmą.
  3. Połóżcie worek na stole i zacznijcie zabawę :)

Kwiatki oraz listki można przesuwać paluszkiem, lekko uderzać w woreczek, segregować.

Wierzcie mi, pomysły same się pojawią podczas zabawy!

 Druga część zadań to karty pracy - "Co nie pasuje"-dziecko wyszukuje ze zbioru niepasującą rzecz oraz Czytanka "Uważne słuchanie". Rodzic czyta dziecku i zadaje pytania do tekstu.   

Eliminaca-ze-zbioru

Czytanka-uważne-słuchanie

05.05.2020r.-Wtorek

Dzisiejszą terapię zaczynamy tradycyjnie od ćwiczeń artykulacyjnych. Dlaczego tradycyjne? Gdyż sprawność aparatu artykulacyjnego jest bardzo ważna dla wyrazistości naszych wypowiedzi. Wymawianiu poszczególnych dźwięków mowy towarzyszy poruszanie się warg, języka, podniebienia miękkiego i żuchwy.

PAMIĘTAJMY: Efektywność ćwiczeń możliwa jest tylko poprzez wielokrotne powtarzanie. Nie tylko podczas konkretnej pracy z dzieckiem, ale również podczas codziennych czynności.

1.Rekin – ćwiczenia artykulacyjne.

Wytnij rekiny i naklej na dużą, białą kartkę. Gdzie żyją rekiny? Dorysuj morze i innych jego mieszkańców. Pamiętaj, aby podczas zadania, robić takie same miny i ćwiczenia, jakie robią twoje rekiny.

2.„Uwaga fala” - ćwiczenie ruchowo-słuchowe. Jego celem jest koordynacja słuchowo-ruchowa, rozbudzanie wyobraźni, naśladowanie ruchów motoryki dużej, zabawa „na niby” (dzieci znają już tę zabawę z naszych zajęć)

„W morzu woda unosi się i opada, unosi się i opada. Co to za zjawisko? … tak, to fale. Możemy przez nie przeskakiwać. Czekamy na falę i hop. Trzeba tylko uważać, żeby fala nie zabrała nas ze sobą w głąb morza. Kiedy zmęczymy się skakaniem możemy popływać i ponurkować. Tylko pamiętajcie, żeby zatkać nos przez nurkowaniem.”

część A – uwaga fala -hop, uwaga fala -hop i uciekamy- czekamy na nadchodzącą falę, przeskakujemy przez nią dwa razy a potem bieg w miejscu- udajemy, że uciekamy w kierunku brzegu.

Część B – pływamy kraulem, zatykamy nos i nurkujemy, wytrzepujemy wodę z nosa

część A – uwaga fala-hop, uwaga fala-hop i uciekamy

3.„Fale” ćwiczenie oddechowo-relaksacyjne

Dziecko trzyma w ręku foliową torebkę śniadaniową. Pokazujemy dziecku różne sposoby wydawania dźwięku przypominającego szum fal, np. dmuchanie na torebkę, podrzucanie jej w górę na wdechu i wydychanie powietrza tak długo, jak opada na nasze ręce, wdmuchiwanie powietrza do torebki.

Uwaga fala(kliknij na napis przyciskiem myszki).

Ćwiczenia artykulacyjne, rekiny 2

Ćwiczenia artykulacyjne, rekiny 3

Ćwiczenia artykulacyjne,rekiny 4 

 

07.05.2020r.-Czwartek

Dzisiaj przygotowałam proste ćwiczenia na słuch fonemowy poprzez różnicowanie głosek f-w. Dziecko wycina obrazki, rodzic je odczytuje, a jego zadaniem jest, nakleić je przy odpowiednim chłopcu. (załączniki)

Druga część - to zagadki, które ćwiczą pamięć krótkotrwałą, niezbędną do szybkiego

i efektywnego przetwarzania informacji. 

Tematyka: Kogo możemy spotkać na łące? Narysuj jedno rozwiązanie zagadki. 

Gdy w ogrodzie kopce wznosi,

każdy chce, by się wynosił,

gdy na łące je buduje, wtedy nikt się nie przejmuje (kret)

 

Ciepłą wiosną całe noce

w stawie kumka i rechoce 

-gdyby spać iść nie musiała,

pewnie wciąż by rechotała. (żaba)

 

W ulu budzi się o świcie

i na pracy spędza życie,

a gdy ktoś jej pracę przerwie,

to żądełkiem ciach! oberwie  (pszczoła)

 

Na czerwonej sukieneczce

ma kropeczkę przy kropeczce,

w niebo wzleci, jeśli trzeba,

i przyniesie kromkę chleba. (biedronka)

 

Pośród kwiatów się uwija

i słodziutki nektar spija.

Gdy nad łąką lata latem,

można go pomylić z kwiatem. (motyl)

 

12.05.2020r.-Wtorek

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zabawy "Dmucham-chucham". Zabawa ta ma na celu różnicowanie toru oddechowego chuchania i dmuchania, ćwiczenie artykulatorów (warg, podniebienia miękkiego), reakcji ruchowej na bodziec wzrokowy. 

Dmucham-chucham

 

Pierwsza część zadania, to pokolorowanie przez dziecko obrazków, dowolną techniką. Może pomalować pokolorować, pomalować pędzelkiem, paluszkami, gąbką. Im więcej łączonych technik, tym dziecko z większą ochotą wykona polecenie.  

 

Mówimy: "Mam tu obrazki. Popatrz, tu jest kubek z gorącym napojem. Kiedy dotknę do niego ręką mogę się sparzyć. Wtedy chłodzę moje dłonie, dmucham na nie - o tak ( rodzic układa przed sobą płasko dłoń, usta ma zaokrąglone i prezentuje dmuchanie). Teraz ty spróbuj... A teraz mam wafelek z lodami. Są pyszne, ale zimne. Kiedy ich dotykam moja ręka marznie. Ale zimno! Żeby ogrzać dłonie, chucham na nie - o tak (rodzic pociera dłońmi o siebie, otwiera szeroko usta i chucha "ha,ha"). A teraz ty ogrzej ręce. Chuchaj ze mną... A teraz będziemy chuchać czy dmuchać (rodzic pokazuje kolejny obrazek np. ogień)."

 

 

Następnie prezentujemy dziecku ten zestaw obrazków: kubek z gorącym napojem, lody, żelazko, lodówka, suszarka, płomień świecy, ognisko, sopel lodu.

Lodówka

Suczarka 

Kolorowanka żelazko

 

 Druga część to zabawa ruchowa "Gimnastyka". Orientacja w schemacie ciała, ćwiczenie cech prozodycznych. 

Gimnastyka mp.3

Tekst: "Głowa, ramiona, palce nóg, palne nóg x 2

           Oczy, uszy, usta, nos,

           Głowa, ramiona, palce nóg, palce nóg

Śpiewamy piosenkę i dotykamy części ciała, o których mowa w tekście. Piosenkę wykonujemy na różne sposoby jak: żołnierze, śpiewacy operowi, małe dzieci, roboty. Kiedy utrwalimy już słowa i gesty, proponujemy zabawę w kosmitów. Śpiewamy piosenkę ale próbujemy pokazań na inne części ciała, niż te o których śpiewamy.  

 Na koniec krótkie ćwiczenie mózgu. Zadaniem dziecka jest odnalezienie na obrazku czterolistnej koniczyny. Zapraszam rodziców również do zabawy ;)  Powodzenia!

 

14.05.2020r.-Czwartek

Na początek proponuję Żabią gimnastykę buzi i języka. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy. Możemy rozciąć obrazki, losować i wspólnie naśladować. 

Następnie wykonamy ćwiczenia, stymulujące lewą półkulę mózgu - sekwencje. Mają one wpływ na mowę, czytanie i pisanie. Dziecko z pomocą rodzica, wycina kolorowe kropki a następnie kontynuuje zaczętą przez rodzica sekwencję (np. kropka: czerwona, niebieska, biała).

 

Kolejna część to ćwiczenia oddechowe. Zadaniem dziecka jest przeniesienie drobnych obrazków (nasze kolorowe kropki) na motyla, za pomocą słomki. Do podanego ćwiczenia można wykorzystać słomki różnej długości oraz grubości. Im krótsza i grubsza słomka, tym łatwiej wykonać zadanie. W miarę nabywania wprawy w przenoszeniu obrazków, możemy dziecku zaproponować cieńszą i dłuższą słomkę. Po przeniesieniu kolorowych kropek na motyla, możemy położyć go sobie na dłoni i wszystko zdmuchnąć. Przypominamy dziecku, wdech-nosem, wydech-ustami. Zabawę powtarzamy od początku.

 

 

                                                            Powodzenia!!!

20.05.2020r.-Środa

Dzisiaj ćwiczenie półkul mózgowych, koordynacji, symetryczności ruchu. Nagrałam krótki filmik pokazowy - możliwości wzorów jest wiele. Wystarczy biała kartka, kredki i dwie zakrętki.

 Symetryczność ruchów-filmik      

 Druga część to tekst do wspólnego czytania (dorosły - dziecko) bądź samodzielnego (zależnie  od wieku). Dorosły czyta, a dziecko uzupełnia tekst na podstawie obrazków, naśladujemy razem odgłosy, kolorujemy obrazki. Próba nauki wierszyka na pamięć. Powodzenia!! 

Słonko-wspólna czytanka PDF

 

21.005.2020r.-Czwartek

Dzisiaj proponuję krótki filmik "Gimnastyka buzi- Emotki" 

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I&fbclid=IwAR2rWQTrpJr7yC_6SeVOM2BhzMfh3yVoYp0SbjtdSK6gJLUYHO5wjMDHISM&app=desktop

Druga część zadania to... Piękna pogoda za oknem, proponuję spacer. Co możemy usłyszeć podczas spaceru?  Samochody? Ptaki? Odgłosy innych ludzi? Usiądźcie na ławce, zamknijcie oczy i posłuchajcie. 

   

Pozdrawiam

26.05.2020r.-Wtorek

Dzisiaj z okazji tak pięknego Święta proszę, aby dzieci wykonały na kartce portret Mamy. Następnie proszę, aby pomalowały usta szminką i pod portretem odbiły całuski dla Mamusi (im więcej całusków, tym lepiej ;).                                                                                                                                                     Powodzenia!! 

  

 

28.05.2020r.-Czwartek

Ćwiczenia podnoszące sprawność narządów artykulacyjnych nie muszą być nudną i ciężką pracą. Opowiedz swojemu dziecku jedną z bajeczek i poćwiczcie wspólnie. Dziecko ma przed sobą lusterko. Opowiadamy historyjkę (bajeczkę) i pokazujemy ruchy języka – a dziecko naśladuje nas.

 "MAŁA MYSIA" 

Wczesnym rankiem mała myszka Mysia wyszła ze swojej norki na poszukiwanie przygód (język wysuwamy daleko do przodu). Rozgląda się ciekawie dookoła (język oblizuje szeroko otwarte usta). Zastanawia się w którą stronę iść na spacer: w lewo czy w prawo. Poszła w lewo i weszła do gęstego lasu. Rozgląda się (oblizywanie warg). Patrzy w górę na rosnące drzewa (do nosa) i w dół na mięciutki mech (na brodę). W oddali słychać odgłosy leśnych ptaków. Mała myszka próbuje je naśladować: kukukukuku- tak kuka kukułka, huuhuu, huuhuu – teraz słychać sowę; puk, puk – to dzięcioł stukający w drzewo. Po krótkiej wędrówce Mysia doszła na polanę poczuła się zmęczona i głodna. Wyjęła z torby śniadanie i zaczęła je jeść ( naśladujemy ruchy żucia). Po śniadaniu Mysia oblizuje wąsik(górna warga) oraz ząbki (górne i dolne zęby) zrobiło się późno i Mysia postanowiła wrócić do domku. A tam czekała na nią niespodzianka. Przyszli do niej goście: kurka (kokoko), żabka (kum, kum), i kaczuszka (kwa, kwa) Mysia powitała ich serdecznie (cmokając całujemy palce obu rąk).

  Powodzenia!! 

 

02.06.2020r.-Wtorek

Dzisiaj rozpoczniemy od ćwiczeń oddechowych. „Huśtawka dla misia” - dziecko kładzie się na plecach. Układa na brzuchu misia. Przy głębokim, powolnym i równomiernym wdechu zabawka unosi się do góry, przy powolnym wydechu - opuszcza. Kontrolujemy prawidłowy tor oddechowy. 

Następnie proponuję Gimnastykę buzi i języka. Karty możemy wydrukować i przed lusterkiem naśladować minki. Możemy również użyć poprzednich kart.

Następnie przygotowałam kartę do ćwiczenia percepcji słuchowej. Rodzic nazywa obrazki a zadaniem dziecka, jest pokolorowanie tyle okienek, ile słyszy sylab w wyrazie. Pomagamy klaskaniem.

Kolejna zabawa, to ćwiczenie motoryki małej i rozwijanie mowy. Dziecko wycina obrazki, jeszcze raz dzieli każdy wyraz na sylaby i próbuje ułożyć na ich podstawie krótką historyjkę. Tutaj nie chodzi o fabułę, ale o zachęcanie dziecka do rozwijania mowy, do interakcji z rodzicem. Obrazki możemy podkleić sztywną kartką, przyczepić słomki i pobawić się w teatrzyk.

Powodzenia!   

 Ćwiczenia buzi i języka.

Percepcja słuchowa.Ile słyszysz sylab w wyrazie?

 

04.06.2020r.-Czwartek

Dzisiaj poćwiczymy motorykę małą oraz percepcję wzrokową. Przygotowałam różne karty pracy: labirynty, odszukiwanie prawidłowej drogi oraz szukanie różnic.                                                           Powodzenia!! 

 

 

 

 

Znajdź 5 różnic

 

09.06.2020r.-Wtorek

Dzisiaj chciałabym skorzystać z pięknego słońca i zaproponować Wam zabawę na zewnątrz. Potrzebne nam będą: przeróżne figurki lub ulubione zabawki, kartka papieru, ołówek, kredki i dużo słońca!  Pobawimy się w odrysowywanie cieni. To niezwykle twórcza zabawa, pobudzającą dziecięcą wyobraźnię i twórczość, przy okazji pozwoli na odrobinę obserwacji. Dziecko w czasie zabawy rozwija zdolności manualne, pobudza wyobraźnię, a także może zaobserwować jak odrysowany kształt cienia zmienia się i przesuwa wraz z wędrującym po niebie słońcem. Odrysowany kształt możemy dowolnie pokolorować tworząc ciekawą ilustrację.           Powodzenia!

 

 16.06.2020r.-Wtorek

Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od "Gimnastyki buzi i języka z Magdą" Zadaniem dziecka jest naśladowanie ćwiczeń warg: https://www.youtube.com/watch?v=zxf6rT_3DUc . Ważna jest dokładność i systematyczność.

Moja druga propozycja to zabawa słuchowo-ruchowa "Zagraj tak jak ja". Ćwiczymy tutaj naśladownictwo,  koordynację wzrokowo-ruchową i słuchowo-ruchową, motorykę małą. Rodzic proponuje dziecku, żeby naśladował po nim sposób grania na bębenku (możemy użyć odwróconą miskę) całymi dłońmi, piąstkami, stukając palcami, głaszcząc bębenek. Rodzic gra nie tylko na bębenku, ale również opukuje części swojego ciała (głowę, brzuch, kolana). Rodzic może dodać instrukcje słowne: gramy na bębenku, obok bębenka, przed bębenkiem - ćwicząc jednocześnie orientacje przestrzenną. 

Ostatnie zadanie to praca z samogłoskami - przypomnienie. Najpierw przed lusterkiem wypowiadamy głośno (przesadnie) samogłoski: A,O,U, E, I, Y (tak, jak zawsze ćwiczyliśmy to na zajęciach), następnie wyszukujemy na kartach pracy wyrazy, które rozpoczynają się na daną samogłoskę. Kolorujemy dowolna techniką. 

Powodzenia!!

Samogłoska A-znajdź słowa (bk)

Samogłoska E-znajdź słowa(bk)

Samogłoska O-znajdź słowa(bk)


18.06.2020r.-Czwartek

Dzisiaj kontynuujemy samogłoski. Przesyłam karty pracy dla pozostałych samogłosek U, I, Y. Proponuję również zabawę ruchową - utrwalającą. Potrzebne nam będą papierowe talerzyki,na których zapisujemy samogłoski (wielkie, drukowane litery). Talerzyki rozkładamy na podłodze. Wypowiadamy samogłoskę, a dziecko wskakuje na odpowiedni talerzyk. Może rzucać piłeczką lub woreczkiem. Kolejny etap, to wypowiadamy słowo, a zadaniem dziecka jest stanąć obok talerzyka z samogłoską, na którą dane słowo się rozpoczyna. Powodzenia!

Samogłoska U-znajdź wyraz

Samogłoska I-znajdź wyraz

 

23.06.2020r.-Wtorek

 Dzisiaj przygotowałam zabawę pt. DO CELU. Wystarczy wydrukować karty, a figury geometryczne można narysować kredą na chodniku. Zadaniem dziecka jest chodzenie po wyznaczonym torze trzymając kartę w ręku. Kolejny etap, już trudniejszy - to wylosowanie karty i próba przejścia toru z pamięci. Gwarantuję śmiechu co nie miara. Zabawa dla całej rodziny!!  Powodzenia!

 DROGA-DO CELU-ZABAWA

ZABAWA -DROGA DO CELU

 


25.06.2020r.-Czwartek

Zapraszam dzisiaj dzieci, na wycieczkę konną. Rodzic będzie czytał opowiadanie, a zadaniem dziecka jest ilustrowanie tekstu ruchami aparatu artykulacyjnego: 

Konie przygotowują się do wyjścia z zagrody. Zniecierpliwione tupią o podłoże (dziecko wykonuje kląskanie), parskają wargamiRuszają spokojnie (wykonuje spokojne, rytmiczne kląskanie), zakręt w lewo (kieruje język jak najdalej w lewą stronę) i idą spokojnie dalej. Mijają krowę przeżuwającą trawę na pastwisku (wykonuje ruchy okrężne ust, naśladuje żucie gumy), idą dalej. Spotykają króliczka, który zjada znalezioną na polu marchewkę (usta układa w kółeczko, stuka zębami). Idą dalej. Uwaga ostry zakręt prawo (kieruje język jak najdalej w prawą stronę). Uwaga ostry zakręt w lewo (kieruje język jak najdalej w lewą stronę). Idą dalej. Wspinają się na wysoką górę (podnosi język do podniebienia, przesuwa w przód i w tył) i schodzą z niej (przesuwa językiem po dnie jamy ustnej). Idą dalej. Mijają zziajanego psiaka ( układa język na brodzie, sapie) i kotka pijącego mleko (układa dłonie w "miseczkę" i podnosi jak najwyżej język). Wracają do domu, a ponieważ zjeżdżają z góry, to przyspieszają (coraz szybciej kląska), a później zwalniają, bo wjeżdżają pod górę (powoli kląska). Uwaga, ostatnia prosta i już są w domu (parska wargami). 

Druga część to ćwiczenie motoryki małej. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie obrazka, przedstawiającego konia, dowolną techniką. Powodzenia! 

KOŃ-PRACA PLASTYCZNA

 

Terapia logopedyczna -grupowa dla dzieci:

1. Opowiadanie logopedyczne, przygotowujące narządy artykulacyjne do wymowy głosek szeregu szumiącego.

Dzisiaj twój język będzie małym misiem, a buzia jego domkiem. Miś obudził się wcześnie rano– przeciągnął się i trochę poziewał. Zrobił poranną gimnastykę – kilka podskoków (unoszenie języka na górny wałek dziąsłowy przy szeroko otwartych ustach), troszkę pobiegał (wypychanie językiem policzków). Na śniadanie zjadł słodki miód (zlizywanie czubkiem języka z podniebienia, np. miodu, dżemu). Potem umył ząbki (oblizywanie językiem górnych zębów po wewnetrznej stronie przy zamkniętych, a następnie otwartych ustach). Wyjrzał przez okno (wysuwanie szerokiego języka na zwnątrz jamy ustnej). Zobaczył swoją koleżankę i przesłał jej całuski ( cmokanie ustami- naśladowanie posyłania całusków).Koleżanka zaprosiła go na spacer.

 2. Co szumi? Rodzic wypowiada zdania, a dziecko wybrzmiewa głoskę sz.

Szumi morze – szszsz...

Szumi wiatr – szszsz...

Szumi woda – szszsz...

Szumi las – szszsz...

Szumią drzewa – szszsz...

Szumią liście – szszsz...

Szumię ja – szszsz...

 3. Co tu nie pasuje? Rodzic głośno powtarza szereg wyrazów.

Zadaniem dziecka jest odszukanie wyrazu, który nie pasuje do pozostałych.

Bierzemy pod uwagę, pierwszą głoskę w wyrazach.

 samolot szalik sowa

szklanka szafa sanki

szyba smok sznurek

sroka serce szew

 

24.03.2020r.Wtorek

4664  PDF                                           4752 PDF

CCF24032020 PDF                            CCC240322020 0002 PDF

CCE24032020 0001 PDF                  CCC240322020 0003 PDF

 

 

31.03.2020r.Wtorek

Gra Memo-głoska L -Wydrukuj podwójnie

Pokoloruj wyrazy rozpoczynające się na głoskę -k

Rożnicowanie głosek(c-cz-ci)

Różnicowanie głosek (s-sz-ś)


08.04.2020 r. Środa

Wytnij obrazk z dołu i ułóż sekwencje u góry. Opowiedz o obrazkach z zachowaniem kolejności kierunku czytania.

Dokończ sekwencje


16.04.2020r.Czwartek

"Co widzę za oknem? " -dla głosek szumiących, syczących, ciszejących tr/dr

 

 

 

30.04.2020r. Czwartek

Chmury SZ między samogłoskami

« Powrót

Przedszkole nr 3 w Złotowie

Plac Wolności 12, 77-400 Złotów
tel. +48 67 263 3266
E-mail: p3@przedszkola-zlotow.pl