Przedszkole nr 1
w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
tel. 67 263 3358
e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl
NIP: 767-169-88-76
Jeżeli potrzebjesz więcej wskazówek do ćwiczeń, dodatkowych materiałów lub chcesz skonsultować postępy Twojego dziecka, skontaktuj sie z logopedą, który prowadził zajęcia z Twoim dzieckiem:
Kontakt do logopedy- Pani Marlenki p1misie@wp.pl
Kontakt do logopedy- Pani Moniki p1biedronki7@wp.pl
"Pszczółki" 07-11.02.2022r.
Zapraszam do ćwiczeń logopedycznych
Ćwiczenia narządów mowy
https://wordwall.net/pl/resource/1071931/logopedia/%c4%87wiczenia-narz%c4%85d%c3%b3w-mowy
Zabawa słuchowa z kubeczkami:
Do 6 kubeczków wrzucamy różne elementy np.: fasola, guziki, makaron, folia. Dzieci rozpoznają pojedyncze odgłosy, ale również można ułożyć szereg dźwięków. Układamy kubki od najcichszego do najgłośniejszego itp.
Materiały:
6 kubeczków papierowych, plastikowych + materiał dźwiękowy.
Podczas prezentacji dziecku – dźwięku potrząsam każdym kubeczkiem z osobna.
Ćwiczenia oddechowe- ukołysz misia.
Połóż na brzuszku misia i pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym – wdech nosem i wydech buzią. Obserwuj czy rusza się twój brzuszek:)
Masażyk na wyciszenie:(rysujemy na plecach dziecka).
Na wysokiej górze (rysujemy trójkąt na plecach).
Mieszka smok(zaznaczamy palcem punkt na wierzchołku trójkąta).
Smok głośno człapie(oklepujemy całą dłonią).
Smok drzewa drapie(delikatne drapanie).
Gdy go brzuch zaboli(rysujemy palcem spiralę).
Sam jest w swej niedoli( stawiamy punkt na plecach).
Bo trudno tam wejść (kroczymy palcami po plecach).
Miłej zabawy, pozdrawiam!
Pani Monika
12. 04. 2021 - 16. 04. 2021 - zajęcia indywidualne
zabawa paluszkowa "Dwie ręce mam": https://www.youtube.com/watch?v=GafcltWniCU
ćwiczenia słuchowe "Jakie to zwierzęta": wysłuchaj i odgadnij, spróbuj także naśladować odgłosy wydawane przez te zwierzeta: https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Malowanie w buzi – ćwiczenia artykulacyjno- oddechowe:
https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-artykulacyjne/malowanie-w-buzi-cwiczenia-artykulacyjno-oddechowe/
12. 04. 2021 - 16. 04. 2021 - zajęcia grupowe
Zapraszamy do ćwiczeń oddechowych, wykonajcie wesołe rękawiczki wg instrukcji i pobawcie się. Do tych ćwiczeń możecie często wracać:
https://www.youtube.com/watch?v=s1OEHAhoj8o
Następnie proponujemy zestaw ćwiczeń artykulacyjnych, zachęcamy do codziennego powtarzania tych ćwiczeń.
08. 04. 2021 - zajęcia grupowe
Dziś zachęcamy wszystkie dzieci do wykonania ćwiczeń fonacyjnych.
Pamiętacie co to jest fonacja? - Fonacja oznacza zdolność do wydawania głosu, do posługiwania się głosem. Dlatego też ćwiczenia fonacyjne określa się również mianem ćwiczeń głosowych.
Cele ćwiczeń fonacyjnych to:
Wykonajcie następujące ćwiczenia:
Wymawianie samogłosek [a], [o], [u], [e], [y], [i].
Najpierw wymawiamy pojedyncze samogłoski „krótko” a następnie przedłużamy poszczególne dźwięki czyli wymawiamy je długo.
Na jednym wydechu z taką samą siłą wymawianie trzech samogłosek: [aou], a następnie [eyi].
Wymawianie samogłosek w rytmie liczenia (a-a-a-a-a-) a następnie tak jakbyśmy śpiewali kołysankę (aaaaa).
Wymawianie krótkiego, wymyślonego przez dziecko zdania szeptem, półgłosem, głosem pełnym i krzycząc.
06.04.2021-zajęcia grupowe
Wiosenne ćwiczenia narządów mowy:
06.04.2021-07.04.2021-08.04.2021 -zajęcia indywidualne
Zapraszamy do wspólnej zabawy z Muzykalną Sową
Zabawa "Rowerek": https://www.youtube.com/watch?v=D6IK5J7jl20
01. 04. 2021 - zajęcia indywidualne
Spójrz na minki, wysłuchaj krótką rymowankę i spróbuj naśladować przedstawione emocje przed lustrem.
zajęcia grupowe:
31.03.2021- zajęcia indywidualne:
Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto. Do miski (dziecko robi z języka „miskę” – przód i boki języka unosi ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (dziecko wysuwa język z buzi, a potem go chowa, przesuwając nim po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).
Rozbija jajka (dziecko szeroko buzię, uderza czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie składniki miesza (obraca językiem w buzi). Ciasto już się upiekło.
Następnie Pan Języczek maluje jaja – wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwa język po górnych zębach i podniebieniu) i rysuje na jajach wzorki – kropki (dziecko dotyka językiem różnych miejsc na podniebieniu) i kreski (dziecko porusza językiem na boki). Cieszy się pan Języczek (uśmiechamy się szeroko, nie pokazując zębów), bo może już świętować.
30.03.2021- zajęcia indywidualne:
Zapraszamy do wykonania ćwiczeń oddechowych przy użyciu słomki (logokreacja).
Poniższe zadanie to słomkowa układanka wg wzoru: należy wyciąć elementy i za pomocą słomki ułożyć je na kartce wg. wzoru.
zajęcia grupowe:
"Zajęcze boogie- woogie"
Zanim zaczniemy śpiewać zachęcam do omówienia wyglądu zająca Zając – budowa – pdf.
Zapraszamy do zabawy muzyczno-ruchowej stworzonej przez logokreację ,zapoznania się z tekstem piosenki, melodią, nauką pokazywania.
Słowa całej piosenki o, tutaj: Zajęcza piosenka – pdf.
W tekście jest skocz lub hop -(skocz/hop), wybieramy wersję , która nam bardziej pasuje ;)
Miłej zabawy!
29. 03. 2021 - zajęcia indywidualne:
Zachęcamy do przyjemnego masażyku połączonego z ćwiczeniem dźwiękonaśladowczym.
Oto wskazówki do zabawy:
Spotkały się w koszyczku: (idziemy palcami po plecach)
Żółty kurczaczek Pi-Pi (skubiemy paluszkami „a la dziobanie” kurczaka)
Puchaty zajączek Kic-Kic (tworzymy łódeczkę z dłoni i przeskakujemy z miejsca na miejsce)
Mięciutki baranek Be-Be (rysujemy zakręcone rogi)
Kurczak woła Pi-Pi-Pi (skubiemy paluszkami)
O dyngusie ciągle śni. (rysujemy delikatnie opuszkami deszczyk)
Zając skacze Kic-Kic-Kic (łódeczka z dłoni i przeskakujemy)
Nie chce wody nic a nic! (rysujemy znak x)
Nosek marszczy, uszka chowa, (dotykamy nosek/ dotykamy uszy)
Chętnie się pod bazie schowa (chowamy dłoń pod pachę dziecka)
Za to baran beczy – Beee! (rysujemy rogi)
Oblać wszystkie dzieci chce!
Psik, psik, psik, psik! (psikamy mgiełką/spryskiwaczem lub dmuchamy delikatnie :))
29 - 30. 03. 2021, 01. 04. 2021 - Zajęcia grupowe
Zachęcamy wszystkie dzieci do wielkanocnych ćwiczeń artykulacyjnych
17/18.03.2021- zajęcia logopedyczne indywidualne
Zabawa paluszkowa
Opowiadamy zagadkę dziecku i ją ilustrujemy ruchem. Dziecko próbuje odworować nasze ruchy rąk.
To jest takie zwierzę, które na początku jest malutkim jajeczkiem.
Pokazuję wtedy palce, które prawie się łączą.
Potem zamienia się w gąsienicę.
Wielokrotnie zginamy palec.
Gdy się naje listkami i jest odpowiedni czas wtedy chowa się w kokonie.
Twarz chowamy w dłoniach, przytulamy też nogi do siebie (siedząc).
Aż nagle z kokonu powolutku wychodzi… MOTYL!
Pokazujemy dłońmi, a dalej całymi rękami jak powoli zaczynają się ruszać skrzydełka.
Ćwiczenia oddechowe z motylkami.
Przygotowujemy motyle z papieru.
Co robimy z takimi motylkami?
Próbujemy je zdmuchnąć z palca, paluszków, dłoni, grzbietu dłoni, ręki, kolana, stopy, …
Ćwiczenia artykulatorów - Motyle
https://logokreacja.files.wordpress.com/2019/04/c486w.-artykulatorc3b3w-c5bcc582obek.pdf
Na zakończenie proponuję ćwiczenie relaksacyjne:
https://www.youtube.com/watch?v=8unGIurRsXo
17. 03. 2021/18.03.20201 - zajęcia logopedyczne grupowe
Jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę? Dzieci wymieniają te ptaki, a wtedy Rodzic wręcza obrazek z danym ptakiem dziecku i wspólnie wykonują ćwiczenie artykulacyjne.
https://logokreacja.files.wordpress.com/2019/03/c486wiczenia-artykulatorc3b3w-z-ptakami-mac582e.pdf
Na końcu powtarzamy sobie jeszcze nazwy ptaków, wyklaskujemy ich nazwy dzieląc je na sylaby.
Miłych ćwiczeń, pozdrawiamy!
16. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne grupowe
Zachęcam do skorzystania z pomysłów na wspólną zabawę
16.03.2021- zajęcia logopedyczne indywidualne
Zapraszam do ćwiczeń słuchu fonematycznego. Rodzic czyta polecenia, natomiast dziecko wskazuje prawidłowy obrazek i próbuje powtórzyć nazwę.
https://wordwall.net/pl/resource/1102274/logopedia/%c4%87wiczenie-s%c5%82uchu-fonematycznego-cz1-wska%c5%bc-prawid%c5%82owy
15. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne indywidualne
Odgłosy zwierząt – ćwiczenia słuchowe. Pomyśl i kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw
Zapraszam do ćwiczeń oddechowych - przy użyciu słomki rozdmuchujemy kolorowe farby na papierze. Powstają w ten sposób ciekawe, nowoczesne obrazy. W linku poniżej zamieszczony jest krótki film instruktażowy.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=11&v=2yFNv8PElDI&feature=emb_title
11. 03. 2021 - zajęcia logopedyczne indywidualne
Wsłuchaj się w odgłosy i powiedz co usłyszałeś: https://www.youtube.com/watch?v=jgFNvlZGAEc
"Wiosenna gimnastyka buzi i języka"
11. 03. 2021, 15.03. 2021
zajęcia logopedyczne grupowe
Zapraszamy do wysłuchania wiersza "Reguły dla gaduły" Małgorzaty Strzałkowskiej
https://www.youtube.com/watch?v=rLCxnVy9XUU
Na pewno wszystkie dzieci chcą pięknie mówić! Pomogą Wam w tym poniższe ćwiczenia:
Ciekawostki dla Rodziców!
Zabawy logopedyczne do przeprowadzenia w domu
22 - 26.06. 2020
Dziś proponujemy dwa w jednym… Zapraszamy do ćwiczeń narządów artykulacyjnych na podstawie tekstu Patrycji Siewiera –Kozłowskiej „Bezpieczne wakacje”. Przy okazji utrwalimy sobie ważne zasady bezpieczeństwa, których należy bezwzględnie przestrzegać w czasie wakacji.
Gdy nadejdą już wakacje, czas swobody i radości, (uśmiechamy się szeroko przy zamkniętych ustach)
zapamiętaj kilka zasad, aby uniknąć przykrości: (usta wyginamy w tzw. podkówkę)
Nigdy nie chodź sam nad wodę, (kręcimy głową w geście zaprzeczenia)
słuchaj mamy, albo taty. (czubkiem języka dotykamy prawego i lewego kącika ust)
Kąp się blisko ratownika i ostrożnie w wodzie brykaj! (czubkiem języka dotykamy kolejno górnych zębów)
Gdy na słońcu chcesz się bawić nie zapomnij z daszkiem czapki. (przyklejamy szeroki język do podniebienia)
Ona głowę twoją chroni, nos i buzie też ochroni. (oblizujemy dolną i górną wargę językiem)
W górach, jeśli ci się zdarzy, że na szlaku się zatrzymasz, (dotkamy czubkiem języka wałka dziąsłowego za górnymi zębami i chwilę przytrzymujemy)
Nie nawołuj głośno echa, by nie zbudziła się lawina! (kręcimy głową w geście zaprzeczenia)
Gdy do lasu się wybierzesz (czubkiem języka dotykamy kolejno dolnych zębów)
i owoców leśne krocie zanim zerwiesz, zechcesz zjeść je (naśladujemy ssanie cukierka, mlaskanie)
— Spytaj mamę, babcię, ciocię! (wypychamy językiem policzki)
Bądź wesoły i radosny, baw się dużo, wypoczywaj, (uśmiechamy się szeroko przy zamkniętych ustach)
Miło spędzaj całe lato, podręcznikom powiedz: bywaj! (kląskamy jak koniki)
Morze, góry, las, jezioro, wszystkie miejsca bajeczne! (naśladujemy szum morza, lasu)
Lecz pamiętaj te przestrogi, aby były też bezpieczne! (głęboko wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami)
Pora na ćwiczenia oddechowe pt. "Balony". Za pomocą słomki nanosimy wycięte balony na odpowiednie miejsca według kolorów - rozróżnianie, utrwalanie nazw. Odczytujemy hasło, słuchamy/czytamy wiersz. Uczymy się go na pamięć.
https://www.facebook.com/migamisie/photos/pcb.1685500474939552/1685499694939630/?type=3&theater
Pozdrawiamy serdecznie!
15-19.06.2020r.
Na początek gimnastyka buzi i języka , zagrajmy w grę!
https://wordwall.net/pl/resource/995123/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka
Czas na pracę pt. "Kółeczkowy kwiatek". Kółka wylepiamy plasteliną, kulkami z bibuły, stemplujemy pieczątkami, palcem zamoczonym w farbie... Pomysły mogą być różne. Warto wydrukować na kolorowej kartce. https://www.facebook.com/logokocur/photos/a.403505956862286/631830880696458/?type=3&theater
Dodatkowe ćwiczenie dla dzieci ćwiczących prawidłowa wymowę głoski r. Powtarzaj z biedronkami.
Zachęcamy do wykonania ćwiczeń oddechowych na świeżym powietrzu:
08-12.06.2020r.
Na początek zapraszamy do ćwiczeń oddechowych ze słomką!
https://www.facebook.com/100726594909284/photos/a.101965318118745/135261741455769/?type=3&theater