Przedszkole nr 1
w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów
tel. 67 263 3358
e-mail: p1@przedszkola-zlotow.pl
NIP: 767-169-88-76
Oddział II - Żabki
Kontakt z wychowawcą grupy ŻABKI e-mail: p1zabki1@wp.pl
Kochane ŻABKI
Najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
Dużo zdrówka, radości i miłości,
składają Panie z oddziału ŻABKI.
CZW. 23.12.2021r.
Temat dnia: Świąteczne tradycje
Przyniesioną z lasu
pięknie wystroimy
na niej najpiękniejsze
bombki powiesimy.
/ choinka/
Te złote – lubią nosić panie
te papierowe choinka dostanie.
/ łańcuchy /
Pudełeczka i paczuszki,
torebki i paczki
w groszki, gwiazdki
oraz w małe szlaczki.
W środku pewnie coś miłego
od Świętego dla każdego.
/ prezenty /
W paseczki, gwiazdeczki,
błyszczące, matowe.
Podłużne, okrągłe,
stare i nowe.
Dzisiaj ozdobią
gałązki świerkowe.
/ bombki /
Jakie to święta
gwiazdka zaczyna
a w żłobie leży
mała Dziecina?
/ Boże Narodzenie /
https://drive.google.com/file/d/1s5w8LV_GrQA8U6UxJALJmOIW35kzPclq/view
Miłego dnia, pozdrawiamy serdecznie!
ŚR. 22.12.2021r.
Temat dnia: Świąteczne zabawy
WT. 21.12.2021r.
Temat dnia: ŚWIĄTECZNE CIASTECZKA
1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas prac wykonywanych w kuchni oraz zasad higieny.
2.. Założenie fartuchów, a następnie umycie rąk.
3. Zapoznanie się z przepisem na pierniki. Można skorzystać z własnego sprawdzonego przepisu bądź skorzystać z poniższych propozycji:
https://www.edziecko.pl/edziecko/7,80257,25539019,pierniczki-dla-dzieci-proste-przepisy-na-swiateczne-pierniki.html
https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/pierniczki-28
https://przepisyjoli.com/2014/07/pierniczki-od-razu-miekkie/
4. Nazwanie produktów (składników).
5. Przygotowanie potrzebnych narzędzi kuchennych.
6. Przygotowanie ciasteczek: włożenie do miski wszystkich potrzebnych składników, ugniatanie, lepienie kulek z ciasta, wałkowanie, bądź ugniatanie placków i wycinanie foremkami ciasteczek, ułożenie ciasteczek na blasze, wsunięcie ciastek do nagrzanego piekarnika ,pieczenie ciasteczek, dekorowanie pierników.
7.Sprzątanie stanowisk pracy.
8. Degustacja pierników.
Smacznego!
PN. 20.12.2021r.
TEMAT KOMPLEKSOWY: CZEKAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA Temat dnia: PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT
Powitanka: Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty,
raz, dwa, trzy.
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
Dzieci poznają wygląd, zapach i nazwy, przeznaczenie wybranych przypraw roślinnych
(ziele angielskie, pieprz, cynamon, goździki itp.).
Rodzic ruchem ilustruje czynności, o których opowiada. Dzieci stoją w kręgu i odtwarzają ruch rodzica.
Zbliżają się święta, idziemy kupić środki czystości i artykuły spożywcze (chód w miejscu).
Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce).
Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk).
Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie),
sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu),
lejemy mleko (naśladowanie ruchu wlewania i wymawianie: ciur, ciur, ciur),
ozdabiamy ciasto płynną czekoladą (naśladowanie ruchu kapania i wymawianie: kap, kap, kap)
oraz rodzynkami (naśladowanie ruchu wrzucania i wymawianie: bęc, bęc, bęc).
Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy i odpoczywamy.
Rodzic wykonuje dziecku masażyk na plecach, następnie dziecko rodzicowi.
Już choinkę ubieramy, /rysujemy na plecach wzór choinki/
jedną gwiazdkę przyczepiamy. /rysujemy na plecach wzór gwiazdki/
Kilka bombek zawieszamy /rysujemy na plecach wzór bombki/
i łańcuchem oplatamy. /rysujemy na plecach linie faliste/
Garść cukierków powiesimy, /krótkie pociągnięcia palcem, jak kreski/
ciasteczkami ozdobimy. /lekkie opukiwanie opuszkami palców/
Pięknie błyszczy się i pachnie, bo to nasze drzewko na wystawkę. /koliste głaskanie całą dłonią/.
Zachęcam do pobrania i wydrukowania gotowych szablonów do wyklejania plasteliną, kulkami bibuły lub stemplowania palcami umoczonymi w kolorowej farbie.
Takie działania twórcze jak lepienie, ugniatanie, manipulowanie i wyklejanie rozmaitych plastelinowych kolaży daje dzieciom bardzo wiele możliwości. Zaczynając od prostego renifera, Mikołaj czy Olafa, kończąc na tworzeniu rozmaitych kompozycji kolorystycznych na bombce czy choince. Możemy dowolnie ozdobić przygotowane szablony.
Zabawy twórcze i plastyczne niezwykle oddziałują na dziecięcą wyobraźnię ucząc maluchy komponowania i dobierania kolorów. Tworzenie i przyklejanie plastelinowych kulek doskonale rozwija małą motorykę, przygotowując paluszki i rączki do nauki pisania. Poniżej możecie pobrać wybrane szablony i świąteczne karty pracy. Jestem pewna, że Waszym dzieciom taka zabawa bardzo się spodoba.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/12/swiateczne-karty-pracy/
J.angielski -nauka piosenki "Little Snowflake"
https://youtu.be/tbbKjDjMDok
oraz rymowanki I'm A Little Snowman
https://youtu.be/FczqntFwb6k
Miłej zabawy, pozdrawiamy serdecznie!
P. Monika i P. Paulinka
16.04.2021r- piątek
Temat: Grzeczne słówka
„Królewicz Jaś”- słuchane opowiadania
W dalekim kraju wśród łąk i pól mieszkał na zamku królewicz Jaś.
Mówi mu mama: Jasiu mój złoty podnieś mi wachlarz -nie mam ochoty.
Mówi doń ojciec –podaj mi berło, przynieś mi pierścień królewski z perłą – a Jasiu na to odpowie tacie: Wiecznie mnie tylko gdzieś posyłacie.
Mówi doń siostra –zerwij mi różę, widziałam w parku, o takie duże – Ach daj mi spokój!- Jasiu odpowie. Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Cała rodzina tonie w żalach, płacze siostrzyczka, królewna Lala, martwi się tato i cały dwór, że z królewicza tak wielki gbur.
Pewnego razu widziano z góry królewicz Jasiu pojechał w góry.
No i powiedzieć chyba wam mogę, że tam natychmiast pomylił drogę.
Pyta więc sroczki, sroczko ptaszyno jaką do zamku jechać drożyną.
A sroczka na to , tak mu odpowie: Ja mam ważniejsze sprawy na głowie.
Prosi więc liska: Lisku mój złoty pokaż mi drogę – Nie mam ochoty.
Więc prosi zajączka. Biegnij do króla. Powiedz, że drogę zgubiłem w górach.
A zając na to: Nie po to rosłem by twoim Jasiu być posłem.
W końcu zaćwierkał przemądry szpak: To tyś ich mówić nauczył tak.
I powiedz teraz czy to wesoło, gdy pełno gburów żyje wokoło? Zapłakał Jasiu.
Przyrzekł poprawę, a gdy do domu niebawem wrócił, grzecznością cały zadziwił dwór. I dziś możemy brać z niego wzór.
Pytania do opowiadania:
- Kto występował w opowiadaniu?
- Jak zachowywał się królewicz Jasiu?
- Co spotkało królewicza podczas wycieczki w góry?
- Kogo prosił o pomoc i czy ją uzyskał?
- Czego nauczyły się zwierzęta od Jasia?
- Dlaczego królewicz się zmienił?
Źródło opowiadania: http://www.edukacja.edux.pl/p-5453-w-krolestwie-grzecznosci-scenariusz-zajecia.php
„Grzeczne słówka” – słuchanie piosenki i rozmowa na jej temat.
Zapytaj proszę dziecka:
- O czym jest piosenka?
- Kto ma używać grzecznych słów?
- Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?
https://www.youtube.com/watch?v=xRmGVTAAhCM
„Czujne ucho” – zabawa słuchowa przy piosence.
Włącza proszę ponownie piosenkę. Dziecko siedzi, a jego zadaniem jest klasnąć w dłonie za każdym razem, gdy usłyszą jedno z „grzecznych słówek”. Następnie dziecko wstaje, a rodzic prezentuje raz jeszcze piosenkę – dzieci muszą tupnąć nogami, gdy usłyszą jedno z „grzecznych słówek”.
Utrwalanie piosenki pt.” Piosenka bardzo kulturalna”
https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
DWA PRZYSIADY, OBRÓT, SKOK! | Urwiskowo - piosenki dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY
Rozwijane motoryki małej:
Pokoloruj obrazek online – kolorowanka dla dziewczynek
https://www.kolorowankionline.net/teczowy-jednorozec
Pokoloruj obrazek online- kolorowanka dla chłopców
https://www.kolorowankionline.net/lokomotywa-zabawka
Życzę udanej zabawy i miłego dnia, pozdrawiam p. Lucyna
15.04.2021r- czwartek
Temat: Medal za dobre maniery
„Leśny BON TON” – słuchanie wiersza A. Frączek, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.
Kulturalne zachowanie
to rzecz ważna niesłychanie.
I nie tylko na przyjęciach
u hrabiego czy wręcz księcia
lub na imieninach cioci.
W lesie też nie wolno psocić! (…)
Aby lasu nie rozgniewać,
nie należy się naśmiewać
z piegowatych muchomorów
ani z innych leśnych stworów –
warto cenić ich urodę
i podziwiać leśną modę!
Bowiem gdy się przyjdzie w gości,
nigdy dosyć uprzejmości.
A las też jest czyimś domem.
Więc zachowuj się z fasonem!
Jak należy zachować się w lesie – kliknij w link i odpowiedz na pytania. Klikając na odpowiednio kolor kwadratu czerwony – złe zachowanie, zielony- dobre zachowanie
https://samequizy.pl/prawidlowe-zachowania-w-lesie/
Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry
https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY
„Czy znasz dobre maniery?” – quiz
Zadaj dziecku pytania:
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?
- Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
- Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
- Czy wolno w lesie krzyczeć?
- Czy wolno rozmawiać w teatrze?
- Czy wolno bekać przy stole?
- Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie,
szeleścić papierkami w kinie itp.
Karta pracy str. 28- wykonaj kartę pracy według poleceń na górze kartki
https://www.youtube.com/watch?v=l91cyahu83o
2. „Medal za dobre maniery” – praca plastyczno-techniczna
Narysuj dziecku na kartce medal za dobre maniery, poproś aby dziecko wycięło medal i ozdobiło go według własnego pomysłu. ( może wykleić plasteliną, kolorowym papierem, pokolorować kredkami itp. ).
Życzę miłej zabawy, pozdrawiam p. Lucyna.
Zabawy popołudniowe:
Opowieść ruchowa pt. "Przygoda Misia Uszatka"
Rodzic zachęca dzieci do wysłuchania opowieści ruchowej o przygodzie Misia Uszatka. Opowiada przygodę misia, a dzieci próbują odzwierciedlić ją ruchem.
"Pewnego słonecznego poranka Miś Uszatek wyruszył na spotkanie ze swoimi przyjaciółmi( dzieci maszerują). Po drodze spotkał pierwsze wiosenne kwiaty, krokusy, przebiśniegi, ale ich nie zrywał, bo wiedział, że są pod ochroną, tylko zachwycał się ich pięknem i zapachem(dzieci kucają i "wąchają" papierowe sylwety kwiatów rozłożone na dywanie). Słyszał w oddali jak ptaszki śpiewają i zaczął tańczyć(taniec dowolny przy muzyce). Nagle zerwał się straszny wiatr(dzieci z gazetami uniesionymi do góry naśladują szum wiatru biegając po pokoju). Zaczął padać ulewny deszcz(dzieci rozkładają gazety na dywanie i stukają w nie paluszkami). Miś Uszatek uciekał czym prędzej do domu(dzieci biegają w rozsypce po pokoju), ale wpadł w kałuże. Był cały brudny. Bardzo się zmartwił, lecz przypomniał sobie jak przyjaciele mówili mu o dobrym zachowaniu. Usiadł na kamyku i pomyślał(dzieci siadają w siadzie skrzyżnym, trzymając obie ręce na głowie i "myślą"). Pójdę do domu, wypiorę swoje brudne ubrania i wykąpię się pod prysznicem. Jak pomyślał tak zrobił(dzieci naśladują pranie bluzki i "piorą", następnie "myją się"). Mama Misia Uszatka bardzo go pochwaliła, że ładnie się zachował i zaprosiła do domu przyjaciół misia i wszystkich poczęstowała ciasteczkami z ulubionym miodem(dzieci oblizują językiem dookoła swoje usta).
Następuje krótka rozmowa na temat przygody Misia ze zwróceniem uwagi na jego zachowanie.
Zachęcam do obejrzenia bajki:
Myszka w paski | Dobre maniery | Mówimy dzień dobry |
https://www.youtube.com/watch?v=6-pu4vE75ZY
Pozdrawiam Beata N.
14.04.2021r- środa
Temat: Segregujemy odpady.
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=3
” Segregujemy odpady” – zabawa matematyczna ćwiczenie klasyfikacyjne, utrwalanie kolorów, przeliczanie koszy i odpadów
Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników:
https://learningapps.org/display?v=pj8xs1dwk17
- Policz ile jest koszy na śmieci?
- Powiedz w jakich kolorach są kosze na śmieci?
- Przyjrzyj się ilustracji z różnymi odpadami ( śmieciami)
- Przypomnij do jakiego koloru kosza wrzucamy plastik, szkło i papier
- Posegreguj te odpady do odpowiednich koszy
- Przelicz odpady w każdym koszu,
- Wskaż w którym koszu jest najwięcej odpadów
- Policz ile odpadów było w pozostałych koszach
„Do właściwego kosza!” – zabawy ruchowe z elementem matematycznym.
Dzieci biegają po pokoju przy piosence , na przerwę w muzyce rodzic podaje
hasło: papier , dziecko musi stanąć przy odpowiednim pojemniku, następnie włączamy muzykę dziecko biega dalej do kolejnej przerwy w muzyce i czeka na hasło np. : szkło, papier itp. I staje przt odpowiednim pojemniku. Zabawę powtarzamy kilka razy.
– „Jak piękny kwiat” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Rodzic układa na podłodze kolorową chustk
Przedszkole nr 1 w Złotowie
ul. Grochowskiego 14, 77-400 Złotów